AMD Fury - flikkerende schermen / BSOD 'VIDEO_TDR_FAILURE'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Hallo,

Gisteren tijdens het uitlaten van de hond de computer aan laten staan en toen ik terugkwam waren beide schermen aan het flikkeren en werd ik plots gepresenteerd met een BSOD.
"Stop code: VIDEO_TDR_FALIURE
What failed: atimpag.sys"

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had het vermoeden dat Windows 10 wellicht drivers had geüpdate en één of ander conflict veroorzaakt had dus ik probeerde te rebooten en de AMD driver te herinstalleren - maar zover kwam ik niet eens voordat hetzelfde blauwe scherm naar voren kwam. Reboot naar safe mode, laatste AMD driver installeren, reboot -> Schermen weer aan het flikkeren en hetzelfde blauwe scherm.

Oudere AMD driver geinstalleerd in safe mode -> zelfde probleem. AMD drivers verwijderen en de PC werkt 'prima' (behalve dan dat er geen game op te spelen valt en het is een game PC). Na wat Googlen besloten de moederbord chipset drivers te installeren maar dat wil helaas niet, in safe mode krijg ik een unknown error en in non-safe-mode krijg ik een blauw scherm voordat ik de boel geinstalleerd krijg.

Afijn windows maar opnieuw installeren, zelfde probleem na de installatie van de AMD drivers.
Computer geopend, videokaart en alle connectors uit/inpluggen, videokaart BIOS switch omgezet -> Zelfde probleem.

-----

Ik ben nu aan het einde van mijn latijn, ik ben bang dat de videokaart overleden is? Ik sta open voor suggesties om andere dingen te proberen want het zou bijzonder slechte timing zijn van mijn videokaart om het loodje te leggen, videokaarten zijn extreem duur op het moment en doordat mijn fiets is gestolen heb ik al genoeg onverwachte uitgaven deze maand 8)7

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Alle stappen doorlopen, geen success. Wellicht dat ik uit nieuwsgierigheid de boel nog eens uitprobeer onder Linux om te zien of ik daar ook tegen problemen aanloop.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD