Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:43
Heb de (verkochte) telefoon van mijn vriendin een fabrieksreset gegeven zonder de account te verwijderen.
Kwam toen de google beveiliging tegen 'dit apparaat is opnieuw ingesteld log in met originele account'
Ik had toen al een nieuwe PHN pit? file geinstalleerd om de 06 volledig te wipen.
Flashen met odin van de AP BL CP en CSC files.

Ze heeft de telefoon uit haar Google account verwijderd en een tweaker heeft de telefoon gekocht (per post).
Nu stuit hij op hetzelfde probleem, heb de telefoon uit een andere account verwijderd en er is 3 dagen gewacht.
Dit hielp niet, het probleem is nog hetzelfde. Via Stack alle benodigde files om te herflashen overgestuurd en zijn zoon heeft hetzelfde odin verhaal gedaan, Flashen met odin van de AP BL CP en CSC files.

Nu wordt er nog steeds om een google account gevraagd, dit zou toch niet meer horen?
Ik weet het vanaf hier ook even niet meer en wellicht zijn er mensen die zeggen, oh.. "moet je ook nog ff dat en dat doen".
Want volgens mij zijn alle correcte stappen al gedaan en weten we het beide niet meer.

Iemand die ons verder kan helpen?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:37
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 134% gewijzigd door rens-br op 08-03-2018 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
*knip*.

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 08-03-2018 13:30 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:25

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Sommige mensen |:(

Ik heb dit ook gehad toen dit net introduceert was in 5.1, enige mogelijkheid die ik gevonden heb is het mailadres & wachtwoord opgeven aan de koper, en wanneer hij/zij dat wachtwoord ingevoerd heeft, kan je pas verder met het opstarten (en daar dan haar/zijn eigen google account kan opgeven) Ik heb toen direct mijn Google Wachtwoord gewijzigd just in case.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 08-03-2018 13:31 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Zou dit dan in een stukje hardware zitten bij specifieke telefoons?

Ik rommel regelmatig met m'n telefoon maar heb nooit het idee gehad dat ik na een rom-wissel of een complete partitie-reset (vanuit de recovery) te maken had met persistente gegevens van de vorige installatie. Ik log naderhand natuurlijk wel altijd in met weer hetzelfde Google Account.

Zie je die gegevens van 'dit apparaat is opnieuw ingesteld log in met originele account' pas staan als je inlogt met een ander account (want dat probeer ik natuurlijk nooit) of meteen al bij het aanzetten na herinstallatie?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik kende het hele Google bescherming gebeuren helemaal niet, mijn vorige telefoon was een One Plus (de eerste) daar schijnt het niet opgezeten te hebben dan, geen idee.
MsG schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:52:

Ik rommel regelmatig met m'n telefoon maar heb nooit het idee gehad dat ik na een rom-wissel of een complete partitie-reset (vanuit de recovery) te maken had met persistente gegevens van de vorige installatie. Ik log naderhand natuurlijk wel altijd in met weer hetzelfde Google Account.

Zie je die gegevens van 'dit apparaat is opnieuw ingesteld log in met originele account' pas staan als je inlogt met een ander account (want dat probeer ik natuurlijk nooit) of meteen al bij het aanzetten na herinstallatie?
Ik begrijp dat je het gelijk ziet, hij heeft dus onthouden dat er een andere account op zat die niet is weggehaald.
wat idd vreemd is als je hele 06 opnieuw geflashed wordt, zou het te maken hebben dat hij niet gepartitioneerd wordt?
Cache legen? De 06 ligt niet hier dus alle mogelijkheden tot het verhelpen wordt daar gedaan.
Ze zijn op de hoogte van het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:37
Mrjraider schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:20:
Dit is volgens mij als onder apparaatbeheer Android Apparaatbeheer is ingeschakeld ;) Kan je alleen uitschakelen als je jouw gegevens invult, de apparaatbeheer uitzet, reset, zijn gegevens invult, weer inschakelt en reboot :)
Frostbite schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:10:
*Klein schopje*

Ik kreeg mijn Nexus terug omdat daar nog een heractiveringsbeveiliging op zou staan waardoor deze niet omgeruild kon worden. Na hier te hebben gelezen heb ik dus mijn toestel nogmaals geïnstalleerd met mijn Google account (waarmee ik het toestel had geïnstalleerd).

Daarna onder Instellingen -> Accounts -> Google => (rechtsboven de 3 stipjes) => Verwijderen.
instructie

Vervolgens Fabrieksinstellingen via de Recovery uitgevoerd en kreeg ik niet bovenstaand scherm niet meer. Na het opnieuw instellen was het scherm (paar posts terug) weg. :)
Dit is de makkelijkste oplossing. Inloggen met je vriendin's google account, dan het account verwijderen, en dán resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Dat check wordt volgens mij via de cloud gedaan, daarom vraagt je telefoon ook naar een wifi of mobiele verbinding.

Je kunt kijken als via de find my Mobile website van Samsung de telefoon alsnog afgemeld kan worden.

Ja en het is verwarrend, maar bij een Galaxy moet je niet de Google account, maar de Samsung account verwijderen, maar je krijgt bij opnieuw instellen van je telefoon een Google login ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bad Brains hoe vervelend dit probleem ook is, dit is het omzeilen van beveiliging en daar helpen we niet bij.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.