Hallo allemaal. Ik ben opzoek naar advies voor het samenstellen van een nette game PC. Nu ben ik zelf een enorme leek op dit gebied en word ik duizelig van alle specificaties maar een beetje research heb ik al gedaan. Hieronder zal ik een build neerzetten zoals ik denk dat goed is. Belangrijk om hierbij te vermelden is de keuze voor 8GB RAM i.p.v. 16GB in verband met de kosten. Deze kan ik over een aantal maanden gemakkelijk uitbreiden naar 16GB.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb al langere tijd de wens om zelf een game PC samen te stellen. Sinds ik bij een vriend op een high end PC heb gespeeld ben ik helemaal verkocht. Qua games wil ik op zijn minst PUBG, CIV6, Total War series, GTA V en The Witcher III kunnen spelen. Videobewerking doe ik niets mee en op software gebied heb ik geen uitgebreide wensen. Voornamelijk Office, Spotify, Chrome en VLC, meer niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat de belastingdienst voor een leuke verrassing zorgde heb ik omstreeks €850 beschikbaar. Assemblage doe ik zelf met een huisgenoot en de verzendkosten zijn op de meeste sites gratis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik alleen een behuizing die ik kan meenemen. Een standaard computerkast van een jaar of 8 oud. Ook beschik ik over de essentiele zaken zoals een monitor, muis, toetsenbord, headset en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf dat ik aan een GTX 1060 6GB een lange tijd vooruit kan. Het zou leuk zijn als ik ook kon minen maar dit is niet noodzakelijk. Verder heb ik niet heel veel eisen en ben ik voornamelijk opzoek naar advies over het samenstellen van een goed systeem zonder bottlenecks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken, al lees ik de beste reviews over Intel en Nvidea.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen, alleen is een laag geluidsniveau mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Ik heb hier geen ervaring mee maar sta er wel voor open.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie deze leek kunnen helpen bij het kiezen van een juist systeem welke enkele jaren mee kan. Ik snap dat over een aantal jaar het niet meer mogelijk is om alle games op de hoogste kwaliteit te draaien, zolang ze maar speelbaar zijn. Uitbreiden kan altijd. Ik wil er bij vermelden dat ik op het moment bereid ben om meer uit te geven voor een goede GPU en minder RAM. Het werkgeheugen kan ik over een aantal weken verder uitbreiden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb al langere tijd de wens om zelf een game PC samen te stellen. Sinds ik bij een vriend op een high end PC heb gespeeld ben ik helemaal verkocht. Qua games wil ik op zijn minst PUBG, CIV6, Total War series, GTA V en The Witcher III kunnen spelen. Videobewerking doe ik niets mee en op software gebied heb ik geen uitgebreide wensen. Voornamelijk Office, Spotify, Chrome en VLC, meer niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat de belastingdienst voor een leuke verrassing zorgde heb ik omstreeks €850 beschikbaar. Assemblage doe ik zelf met een huisgenoot en de verzendkosten zijn op de meeste sites gratis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik alleen een behuizing die ik kan meenemen. Een standaard computerkast van een jaar of 8 oud. Ook beschik ik over de essentiele zaken zoals een monitor, muis, toetsenbord, headset en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf dat ik aan een GTX 1060 6GB een lange tijd vooruit kan. Het zou leuk zijn als ik ook kon minen maar dit is niet noodzakelijk. Verder heb ik niet heel veel eisen en ben ik voornamelijk opzoek naar advies over het samenstellen van een goed systeem zonder bottlenecks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken, al lees ik de beste reviews over Intel en Nvidea.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen, alleen is een laag geluidsniveau mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Ik heb hier geen ervaring mee maar sta er wel voor open.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie deze leek kunnen helpen bij het kiezen van een juist systeem welke enkele jaren mee kan. Ik snap dat over een aantal jaar het niet meer mogelijk is om alle games op de hoogste kwaliteit te draaien, zolang ze maar speelbaar zijn. Uitbreiden kan altijd. Ik wil er bij vermelden dat ik op het moment bereid ben om meer uit te geven voor een goede GPU en minder RAM. Het werkgeheugen kan ik over een aantal weken verder uitbreiden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 185,75 | € 185,75 |
| 1 | ASRock B250M-HDV | € 51,89 | € 51,89 |
| 1 | Gigabyte AORUS GeForce GTX 1060 Xtreme Edition 6G (rev. 1.0) | € 369,05 | € 369,05 |
| 1 | Xilence I402 | € 12,78 | € 12,78 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSC | € 85,44 | € 85,44 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,30 | € 79,30 |
| 1 | Adata Ultimate SU800 128GB | € 43,- | € 43,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 827,21 | |