Toon posts:

2 27 inch 2560X1440 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar 2 27 inch 2560X1440 monitoren. Ze zijn voor zakelijk gebruik bedoeld. Ik werk 50-80u per week op m'n computer en ben dus op zoek naar een redelijke kwaliteit. Ik hecht waarde aan het soepel lopen van m'n muis en minder de kwaliteit van kleuren (wordt niet gebruikt voor video/foto bewerking). Wel is het belangrijk dat de kijkhoek goed is vanuit meerdere posities en dat de schermen aan een beugel kunnen worden bevestigd.

Mijn huidige videokaart: AMD Radeon (TM) R7 370 Series. Mocht deze videokaart niet goed genoeg zijn, hoor ik het ook graag!
Mijn max budget per scherm: €500 (uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar een goedkoper scherm als dat mogelijk is)

Helaas is mijn kennis in deze kwestie gering en heb ik in het verleden slechte keuzes gemaakt mbt monitoren en computer hardware in het algemeen. Graag hoop ik via dit forum advies in te winnen en alvast bedankt voor de moeite!

Zelf ben ik uitgekomen bij de AOC Q2790PQU en de Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1. Echter vraag ik me af of deze schermen zich kunnen meten aan schermen van DELL/ASUS en andere grotere merken en of er betere varianten van genoemde merken of andere merken zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2018 13:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Welkom op Tweakers!

Heb je al eens gekeken in de pricewatch en daar een selectie gemaakt, of vergelijkings reviews gezocht? Ik heb zelf een Dell U2713HM en ben daar heel tevreden over.

En als ik nu een nieuwe vergelijkbare monitor zou moeten kopen die aan jouw eisen voldoet kom ik dan ook uit op de '15 variant: pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart

Staat in de top 5 van de monitoren keus, dus dat zegt denk ik ook al genoeg.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ja, heb de DELL Ultrasharp 2715H vergeleken met de AOC. De AOC komt beter uit de vergelijking en is €100 goedkoper. Ik vraag me dus af of je voor DELL een premium betaald voor het merk of dat er daadwerkelijk een verschil is in bijv duurzaamheid vh scherm of dat DELL over het algemeen beter presteert/beter voldoet aan de specs die de fabrikant beloofd