Moderatie op artikel-feedback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 08:50
Regelmatig zie ik iemand in de reacties op een artikel adviezen geven over hoe het artikel verbeterd kan worden. "Dit is een beetje onduidelijk", "dat klopt niet", "hier staat een spelfout". Deze opmerkingen worden altijd sterk gewaardeerd. Dit is jammer, want vaak wordt het artikel uiteindelijk aangepast en dan is het commentaar achterhaald. Maar als iemand, bijvoorbeeld ik maar ook vaak anderen, hierop reageert met een uitleg over hoe het wel werkt (gebruik van het feedback-forum) dan wordt dit commentaar volledig rood-gemodereerd. Volgens mij is dit de omgekeerde wereld. Een simpel voorbeeld is vandaag:
84hannes in 'nieuws: Khronos brengt 1.1-versie van Vulkan uit'
De (overigens terechte, maar misplaatste) opmerking van The Milkman dat het artikel niet uitlegt wat Khronos is krijgt 6x een +1, mijn tip om het feedback-forum te gebruiken staat op 4x -1.
Mijn vraag:

Is het gewenst dat mensen feedback als commentaar onder het artikel plaatsen?
Is het gewenst dat ik uitleg dat er een feedback-forum voor bestaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

84hannes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:38:

Is het gewenst dat mensen feedback als commentaar onder het artikel plaatsen?
Is het gewenst dat ik uitleg dat er een feedback-forum voor bestaat?
Dubbel nee; daarvoor lijkt het forum in het leven geroepen met een linkje bovenaan elk artikel ;)

Wat wel zou helpen; ipv dat je Milkman doorverwijst naar het Feedback-forum, dat je in 2 zinnen had uitgelegd wat Khronos & Vulcan precies doen en dan had je mogelijk een mooie +2 of +3 gekregen omdat je een zinvolle aanvulling/comment onder het artikel postte :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 08:50
MAX3400 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:43:
[...]

Dubbel nee; daarvoor lijkt het forum in het leven geroepen met een linkje bovenaan elk artikel ;)
En niemand blijkt die knop te kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Reacties die door handelen van de redactie hun waarde (kunnen) verliezen zijn in principe irrelevant en reacties die naar het juiste forum verwijzen zijn offtopic, dus het hoort allemaal op 0 thuis. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.