karmakeizer nogal gevoelig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 06:55

liberque

Vrijzinnig!

Topicstarter
Beste,

Als onderaannemer van de firma Delta retail heb ik de laatste tijd veel reacties gegeven op artikelen die de Zeeuwse Internetprovider aangaan. Hierdoor ben ik door het karmasysteem gebombardeerd als karmakeizer van Delta. Dit heeft inmiddels al de nodige vragen opgeroepen bij mijn werkgever en zet mij in een positie waar ik nu door de afdeling communicatie gemonitored wordt. Dit vind ik niet wenselijk. Is er een mogelijkheid om mijn ranking voor Delta in het karmasysteem te verwijderen zodat het voor mijn werkgever weer geheel duidelikk is dat ik op persoonlijke titel post en niet namens of voor Delta?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Remco Tieleman
Liberque
...

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Beste antwoord (via liberque op 08-03-2018 17:22)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

De tag "delta" wordt ten eerste fout gebruikt. Als je kijkt op merk: Delta dan staan daar een handvol ventilatoren onder gelinkt. Die komen niet van de Delta waar het in dit topic overgaat vandaan. De nieuws redactie gebruikt dus de verkeerde tag bij nieuws berichten / de producten zijn onder de verkeerde tag gelinkt.

Dat er niemand anders getoond wordt, dat komt door dat het minimum voor een badge op 750 punten ligt. Blijkbaar is Delta dus niet zo een populair onderwerp, dat jij met 900 punten al als de Keizer wordt gezien. En dat er niemand anders het minimum heeft bereikt. ;)

Andere providers:
merk: xs4all
merk: Zeelandnet
merk: Ziggo
merk: UPC
merk: TweakDSL
je kan ze verder natuurlijk ook zelf opzoeken ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt ook je (echte) naam verwijderen uit je profiel en hier in het bericht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hackus schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:24:
Je kunt ook je (echte) naam verwijderen uit je profiel en hier in het bericht
Maakt weinig uit toch? Dat is nu toch wel bekend of in ieder geval bij zijn bedrijf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SinergyX schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Maakt weinig uit toch? Dat is nu toch wel bekend of in ieder geval bij zijn bedrijf.
Dat wel,maar ook zal zijn titel verwijderen niets verhelpen. in de toekomst. Maar volgende berichten zijn dan niet aan zijn naam terug te halen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Geen adje, maar als dit een blijvende trend blijft zal het karmasysteem je vanzelf weer oppikken neem ik aan. Waardoor je weer overnieuw mag beginnen.

Is het niet mogelijk om aan je werkgever duidelijk te maken dat het een standaardfunctie van Tweakers.net is? Ik neem aan dat de karmakeizer over Google ook geen vertegenwoordiger van Google is :P Ik denk ook niet dat Tweakers je hiervoor aanzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Hackus schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:30:
[...]

Dat wel,maar ook zal zijn titel verwijderen niets verhelpen. in de toekomst. Maar volgende berichten zijn dan niet aan zijn naam terug te halen.
De link username > persoon is gemaakt. Toekomstige berichten zijn dus net zo makkelijk te vinden.

@liberque Wellicht een nick-change aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik zou gewoon dit hele account afsluiten en een nieuwe aanmaken waarin je niet zo makkelijk te herkennen bent.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Stop gewoon met reageren op dat soort berichten, dan sta je er ook niet tussen als karma-keizer en mag de afdeling communicatie het oppakken. Als ze dat willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrAngry schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:33:
Ik zou gewoon dit hele account afsluiten en een nieuwe aanmaken waarin je niet zo makkelijk te herkennen bent.
Euh, nee:
3.6 Het is een Lid niet toegestaan meer dan één (1) Account aan te vragen of te beheren. Het is een Lid verder niet toegestaan (opnieuw) een Account aan te vragen of te beheren nadat Tweakers de aanvraag van een (aspirant-) Lid voor een Account heeft geweigerd of een Account van het Lid na registratie heeft opgeheven.
Als dat al gebeurt dan graag in overleg met T.net. En daar is best over te praten, we zijn de lulligste niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 08-03-2018 11:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Topicstarter
Helaas vind ik het geen optie om mijn nick maar te wijzigen noch om anoniempje te gaan spelen noch niet meer te reageren op dat soort berichten. Het karmasysteem zou een aanvulling op Tweakers.net moeten zijn en me dus niet mogen beperken in mijn handelen.

Ook heb ik het hier al met mijn werkgever over gehad en deze vind het op zich niet zo een probleem mits ik maar duidelijk aangeef dat ik op persoonlijke titel post. Immers lezers zien het karmakroontje Delta boven mijn reactie staan en dat vatten veel lezers toch op als "hey die heeft er meer verstand van" en nemen karma reacties dan ook een stuk serieuzer op dan de gemiddelde. Dit is wellicht niet de bedoeling maar ik kan me heel goed voorstellen dat de kans dat dit gebeurt wel bestaat.

Zodra ik op het karmaicoontje druk krijg ik de status te zien en een link naar de faq over de karma. De oplossing in deze lijkt me dan ook vrij simpel : zet een disclaimer als mensen op het karmaicoontje drukken met het bericht dat er op persoonlijke titel gepost wordt. Het mooiste zou het wezen dat je dit krijgt als je op het icoontje drukt maar het mag ook in de faq geplaatst worden. Op deze manier is mijn werkgever tevreden en hoeft er niet al te veel veranderd worden. Wellicht is dit een idee? Ik kan me overigens niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem :-)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
liberque schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:04:
Helaas vind ik het geen optie om mijn nick maar te wijzigen
Nickchange regels
Oh, excuus, ik las "ik vind geen optie" i.p.v. "ik vind het geen optie" :P
liberque schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:04:
Het karmasysteem zou een aanvulling op Tweakers.net moeten zijn en me dus niet mogen beperken in mijn handelen.
Je snapt natuurlijk ook wel dat dit een beetje een edge-case is; hoeveel werkgevers vallen er nou over een virtuele badge? En ja, ik reageer hier ook op persoonlijke titel. Dat geldt overigens eigenlijk altijd voor crew tenzij expliciet aangegeven of er een duidelijke actie uit functie wordt vervuld zoals het aanspreken van een gebruiker op z'n gedrag of 't zetten van een ban of 't wijzigen van iemands bericht om er een spamlink uit te halen of... Datzelfde zou je kunnen zeggen voor gebruikers; we hebben BA's (Business Accounts) die uit naam van een bedrijf reageren; voor de rest reageert iedereen hier in principe op eigen titel.

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 08-03-2018 12:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mede gezien karmabadges alleen mannelijk lijkt het mij een betere optie om een pref te maken waarbij die badges optioneel worden voor iedereen. Mag je ze sparen maar als iemand niet wil dat ze getoond worden of aanstoot neemt aan het geslachtelijke karakter, toon ze dan gewoon niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

liberque schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:17:
Is er een mogelijkheid om mijn ranking voor Delta in het karmasysteem te verwijderen zodat het voor mijn werkgever weer geheel duidelikk is dat ik op persoonlijke titel post en niet namens of voor Delta?
Begrijp ik nou goed dat het probleem is dat mensen denken dat je uit naam van Delta spreekt? Dat ligt dan toch aan die mensen? Volgens dezelfde logica zou ik uit naam van Nintendo, Maxis en NCSoft spreken en enorm veel te zeggen hebben over PHP en MySQL.

Karmabadges zijn bedoeld om aan te geven dat iemand ergens expertise over heeft omdat hij er veel over praat. Dat kan op persoonlijke titel zijn maar hoeft niet. Dat je werkgever dat niet alleen verkeerd begrijpt maar je vervolgens ook gaat monitoren op basis van die verkeerde aanname zegt eigenlijk vooral iets over je werkgever...
The Eagle schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:14:
Mede gezien karmabadges alleen mannelijk lijkt het mij een betere optie om een pref te maken waarbij die badges optioneel worden voor iedereen. Mag je ze sparen maar als iemand niet wil dat ze getoond worden of aanstoot neemt aan het geslachtelijke karakter, toon ze dan gewoon niet :)
Dat lijkt me bijna niet te doen. Die rankings worden altijd bijgehouden en moeten in principe opnieuw berekend kunnen worden op basis van content van een user. Als ik het goed heb worden die rankings ook gecached. Moet je vervolgens alle rankings voor tags waarop een user interacties heeft gehad gaan lopen herberekenen op het moment dat hij badges aan of uit zet.

[ Voor 30% gewijzigd door NMe op 08-03-2018 12:27 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:24:
[...]

Begrijp ik nou goed dat het probleem is dat mensen denken dat je uit naam van Delta spreekt? Dat ligt dan toch aan die mensen? Volgens dezelfde logica zou ik uit naam van Nintendo, Maxis en NCSoft spreken en enorm veel te zeggen hebben over PHP en MySQL.

Karmabadges zijn bedoeld om aan te geven dat iemand ergens expertise over heeft omdat hij er veel over praat. Dat kan op persoonlijke titel zijn maar hoeft niet. Dat je werkgever dat niet alleen verkeerd begrijpt maar je vervolgens ook gaat monitoren op basis van die verkeerde aanname zegt eigenlijk vooral iets over je werkgever...

[...]

Dat lijkt me bijna niet te doen. Die rankings worden altijd bijgehouden en moeten in principe opnieuw berekend kunnen worden op basis van content van een user. Als ik het goed heb worden die rankings ook gecached. Moet je vervolgens alle rankings voor tags waarop een user interacties heeft gehad gaan lopen herberekenen op het moment dat hij badges aan of uit zet.
En dat vind ik niet gek.
Als jij een badge krijgt met een naam van het bedrijf er op vind ik het best normaal dat je dan extra onder de aandacht komt. Hoe kan jij verwachten van een bedrijf dat niets te maken heeft met Tweakers karma badges te begrijpen. Zij zien enkel en alleen dat de Topic starter in eens een badge heeft met hun bedrijfsnaam.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Shunt schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:42:
[...]

En dat vind ik niet gek.
Als jij een badge krijgt met een naam van het bedrijf er op vind ik het best normaal dat je dan extra onder de aandacht komt. Hoe kan jij verwachten van een bedrijf dat niets te maken heeft met Tweakers karma badges te begrijpen. Zij zien enkel en alleen dat de Topic starter in eens een badge heeft met hun bedrijfsnaam.
En als je het dan uitlegt vind ik het niet meer dan normaal dat je werkgever dat verifiëert en je met rust laat.

Sowieso, als TS niet de karmakeizer was geweest dan was iemand anders het wel. Het lijkt me juist veel wenselijker dat iemand met enige binding en kennis van het bedrijf in kwestie die titel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:57

Yucon

*broem*

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:48:
[...]

En als je het dan uitlegt vind ik het niet meer dan normaal dat je werkgever dat verifiëert en je met rust laat.

Sowieso, als TS niet de karmakeizer was geweest dan was iemand anders het wel. Het lijkt me juist veel wenselijker dat iemand met enige binding en kennis van het bedrijf in kwestie die titel heeft.
Dat kun je wel vinden, maar er is in dit opzicht een levensgroot verschil tussen mkb en oude corporate bedrijven. Ik ken je achtergrond niet maar ik kan me voorstellen dat het met een andere achtergrond een vreemd probleem lijkt. De reactie van TS' werkgever nog mild is voor dit type bedrijven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zet anders gewoon een opmerking in je signature over het reageren op persoonlijke titel?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:48:
[...]

Je werkgever het uitleggen is best leuk maar dan blijft de naam van het bedrijf nog steeds onder je username staan. Dat is en blijft een koppeling van jouw bedrijfsnaam aan een persoon. En ieder bedrijf zal dan als ze een webcare team hebben jouw in de gaten houden.

Hell bij 90% van de bedrijven staat gewoon in de algemene voorwaarden dat je niet zomaar uitingen mag doen over jouw bedrijf al helemaal niet uit naam van je bedrijf. En nogmaals blijft het voor een bedrijf erg lastig om uit naam en een karma badge wellicht niet zo zwart wit gezien.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

[...]

Hoezo niet te doen? Ik zeg niet dat je het niet moet berekenen, ik zeg alleen dat er een pref moet over het al dan niet tonen bij een profiel en bij de acties. Net als met email, ICQ etc. Je hele ranking en achterliggend mechanisme overhoop halen zal ik je idd niet aandoen. Maar bepaalde zaken verbergen obv een pref kan nooit heel moeilijk zijn, dat gebeurt immers al en die code is dus (deels) herbruikbaar, me dunkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:40

Wokschotel

Op 6 wielen

De makkelijkste oplossing is gewoon niet meer reageren op artikelen over Delta. Ik vind het niet zo handig om als je een dergelijke zakelijke relatie met dat bedrijf hebt, om te reageren op artikelen over dat bedrijf. Jij schrijft het nu op dat het logisch is dat je reageert op die artikelen, mij lijkt precies het tegenovergestelde het geval...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wokschotel schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:16:
De makkelijkste oplossing is gewoon niet meer reageren op artikelen over Delta. Ik vind het niet zo handig om als je een dergelijke zakelijke relatie met dat bedrijf hebt, om te reageren op artikelen over dat bedrijf. Jij schrijft het nu op dat het logisch is dat je reageert op die artikelen, mij lijkt precies het tegenovergestelde het geval...
Vind het niet kunnen dat mijn baas bepaald waar ik mij in mijn vrije tijd mee bezig hou. Als ik reageer op bepaalde artikelen dan is dat toch mijn zaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik kan mij wel in de stelling ondervinden. Op het moment dat ik veel spreek over insert: willekeurig webwinkel, dan wil dat niet zeggen dat ik daarmee geassocieerd wil worden. Mocht ik dus veel spreken over Tweakers, dan hoeft dat niet te zeggen dat ik karmakeizer Tweakers wil zijn.

Is het bouwen van een opt-in of opt-out niet een oplossing. Kost mogelijk devtijd, maar zou dit soort zaken uitsluiten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Mrjraider schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Vind het niet kunnen dat mijn baas bepaald waar ik mij in mijn vrije tijd mee bezig hou. Als ik reageer op bepaalde artikelen dan is dat toch mijn zaak?
Dat is wel erg naïef gedacht als het gaat om reageren op artikelen over je werkgever. Ik zou daar zelf heel terughoudend in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:09

PinusRigida

I put the p in pool.

Orion84 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:54:
Zet anders gewoon een opmerking in je signature over het reageren op persoonlijke titel?
Was ook mijn eerste idee; een soort van disclaimer in het onderschrift op z'n profiel waarmee hij duidelijk maakt niet in naam van Delta te spreken, maar dat is wel zichtbaar op het forum maar niet in willekeurige reacties op artikels al-dan-niet op de frontpage me dunkt dus het is spijtig genoeg maar een halve oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 08-03-2018 13:32 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eh, in een wereld waar "opt-out" gebruikelijk veroordeeld worden (en terecht) en opt-in de norm zou moeten zijn, waarom dan niet met karmabadges? Gewoon een switch in je profiel of je in aanmerking wil komen voor karmabadges.

Of in ieder geval de opt-out optie geven. Of toestemming vragen voor een label.

Dit kan al met de donateurbadges, dus moet niet al te moeilijk te implementeren zijn? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Ik vraag me vooral af waarom iedereen de zaak omdraait.

@liberque wilt niet geassocieerd worden met een firma en dat gebeurd nu wel wegens het feit dat hij Karma keizer is. Hier kan Liberque last van krijgen en dat lijkt mij niet de bedoeling van de batches. Liberque had mogelijk de consequenties niet ingezien voordat hij reageerde, en ziet deze nu wel. Nu wilt hij van zijn status Karma keizer af.

Ik kan me niet voorstellen dat het 'verwijderen' van deze batch T.net heel veel werk kost. De vraag is toch vriendelijk en onderbouwd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dat hele badge gedoe komt behoorlijk infantiel over en kan me goed voorstellen dat mensen er niet op zitten te wachten. Stop gewoon met het ongevraagd uitdelen van dergelijke nietszeggende titels.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:51
Of, zoals eerder genoemd, in je profiel aan kunnen geven of je aan die badges mee wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Ik proef hieruit dat het bedrijf invloed wil kunnen uitoefenen op wat haar werknemers en die van onderaannemers online over het bedrijf zeggen. Het probleem is dan niet de karmabadge an sich, dat is slechts waarmee je in het vizier kwam. Het echte probleem is de koppeling met je offline identiteit.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
[...]

[...]
Goh, werk jij direct of als onderaannemer voor Nintendo, Maxis en NCsoft? Ik vind de vergelijking nogal kort door de bocht.

Ook al is de TS voornamelijk positief over het bedrijf, we hebben hier te maken met zakelijke belangen van zijn werkgever en zijn reacties kan het bedrijf of contracten schade doen. Dat ze besluiten het te monitoren vind ik mild, gezien we het hem ook hadden kunnen verbieden onder dreiging van ontslag.
Orion84 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:54:
Dat en het verwijderen van persoonlijk gegevens uit je profiel zodat niet makkelijk een koppeling kan worden gemaakt, al is dat mogelijk voor TS te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

liberque schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:17:

Als onderaannemer van de firma Delta retail heb ik de laatste tijd veel reacties gegeven op artikelen die de Zeeuwse Internetprovider aangaan. Hierdoor ben ik door het karmasysteem gebombardeerd als karmakeizer van Delta. Dit heeft inmiddels al de nodige vragen opgeroepen bij mijn werkgever en zet mij in een positie waar ik nu door de afdeling communicatie gemonitored wordt. Dit vind ik niet wenselijk.
Punt is dat je zeer veel reacties gegegeven hebt op onderwerpen betreffende die aanbieder (jouw werkgever).
en deze aanbieder mogelijk zorgen maakt of je reacties, die je ook maakt door je specifieke kennis als werknemer, mogelijk voor hen beschadigend kunnen zijn als de indruk gewekt wordt of jij reageert als ee 'officiele' woordvoerder of dat je inforatie prijsgeeft die zij mogelijk niet zo willen uitdragen...

Daarbij is het dan eigenlijk volgens mij helemaal niet alleszeggend of je dat labeltje hebt, of dat dat verborgen wordt, maar vooral welke afspraken jij maakt en hoeveel en hoevaak jij over dat onderwerpt wilt posten.

Overigens kan je werkgever wel degelijk je bepaalde voorwaarden stellen over je gedrag op sociale media of internet-websites als je daar informatie geeft die je juist verkrijgt door je positie als werknemer.

IMHO moet je vooal de commnicatie met je werkgever en hun communicatie-afdeling aangaan daarover.
Ik heb de indruk dat ook die het heus niet enkel over dat 'labeltje' gaat, dat verder geen enkele 'officiele' status heeft maar enkel een gevolg is van wat de issue kennelijk hier veroorzaakte, dat je erg veel over dat onderwerp post (en kennelijk ook informatie die door veel gebruikers als erg positief opgevat wordt).

IK denk dat veel werkgevers onder bepaalde voorwaarden (en zolang ze zekerheid hebben dat je bv ook zeer 'bewust' bent van de zichtbaarheid van datgene wat je post en dat je rekening houd met de belangen van je werkgever en ook vertrouwelijkheid van bepaalde zaken) zoiets ook positief zullen zien, mits je er ook zelf maar bewust mee omgaat...

IIg zou ik absoluut afraden hier te denken dat het 'verberegen' van dat labeltje voor iemand iets zou 'oplossen'...
zowel voor jou, je werkgever maar ook T.net is dat _niet_ het geval.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:32
Volgens mij moeten een aantal mensen de OP nogmaals lezen.
De TS werkt niet bij Delta, maar bij een onderaannemer.
Het is dus de onderaannemer die niet wil dat de medewerkers met Delta geassocieerd wordt.
Waarom dat een probleem is ontgaat me volledig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Smobbo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:44:
Het is dus de onderaannemer die niet wil dat de medewerkers met Delta geassocieerd wordt.
Omdat als werknemers van die onderaannemer nare dingen zeggen over zijn klant aangezien ze inside information hebben, het wel zou kunnen zijn dat de klant zegt: ik zoek wel een andere onderaannemer.

Dus het risico snap ik wel. Ik vind ook dat als men niet op de deze onvrijwillige badges zit te wachten, het uit moeten kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:46
Smobbo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:44:
Hé Onderaannemer, wij van Beta willen dat jullie ons ook vertegenwoordigen op fora, anders gaan we wel naar een andere onderaannemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje het gevoel alsof poster en het bedrijf waar hij werkt veel te zwaar wegen aan karma keizer/koning labels.

Ik persoonlijk reken echt 0 waarde aan welke labels iemand heeft, het gaat mij om de feitelijke text van z'n reactie, daar maak ik uit op of iemand weet waar hij over praat/informatief is, niet aan de hand van een label.

Reden hiervoor is dat die labels nogal een pijnpuntje zijn, ik heb bijvoorbeeld labels voor Bethesda en Google i/o 2017 die ik helemaal niet wil omdat ik daar naar mijn mening niet genoeg over weet, maar gewoon in m'n maag gesplitst heb gekregen omdat ik blijkbaar een paar keer hoge scores heb gevangen in artikelen over die onderwerpen.

Er zijn ondertussen ook een aantal leden die actief 'op jacht' zijn gegaan en allemaal 25+ labels hebben, van de meest uiteenlopende onderwerpen, dus ja, al met al zou ik niet zo zwaar wegen aan die labels, ze zijn vrij overtrokken en volgens mij hecht geen enkele gebruiker er de waarde aan die Tweakers destijds bij de introductie van deze feature voor ogen had. Het is feitelijk een 2e laag van het moderatie systeem die nog meer vragen oproept dan de cijfer scores, en echt niet een label wat er voor zorgt dat jij nu opeens het aanspreekpunt voor het bedrijf bent.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Topicstarter
Werkelijk wat een reacties. Mijn werkgever verbiedt me helemaal niet om te spreken over hen op Tweakers.net - sterker nog ze zijn laaiend enthousiast dat ik dat doe. Het enige waar ze problemen mee hebben is dat mijn reacties nu worden geaccentueerd door de badge en niet bij iedereen - nee zelfs niet bij alle Tweakers.net gebruikers is duidelijk waarvoor dat staat. Waarom word ik uitgelicht? Waarom heb ik zon badge.. dat geeft vragen bij mijn werkgever... juist nu alles zo uitgelicht wordt vinden ze het belangrijk dat ik wel de juiste info geef en daarom word ik gemonitored hetgeen mij beperkt in wat voor informatie ik geef en hoe ik het geef. Ik wil niet namens Delta praten noch voor hen praten - daar hebben ze communicatiemanagers voor die een pak meer betaalt krijgen dan ik. Het enige wat ik met mijn reacties wilde bereiken is mijn medetweakers informatie geven - ik dacht dat dit juist de bedoeling was van deze site.

Echter nu krijg ik van alles te horen over dat ik maar niet meer op zulke berichten moet reageren hier in de thread en dergelijke. Belachelijk! Jullie gaan volledig voorbij aan het feit waarvoor deze site oorspronkelijk door Femme is opgezet en ik zou mezelf nu maar moeten censureren vanwege een stigma die een zekere badge me geeft? Hele diepe zucht.

Hoeveel badges zijn er overigens van andere Nederlandse providers? Waarom sta ik als enige in de lijst van de karmalijst van Delta (er hebben toch een pak meer mensen in die threads gereageerd). Het maakt me allemaal niet zoveel uit. Ik stel een simpele vraag en het lijkt er potjandorie op alsof ik jezus van zijn kruis heb getrapt. Sorry maar dit slaat alles.. laat maar en gooi ajb dit topic op slot want zo zout heb ik het nog nooit gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wind je niet zo op, gewoon niet letten op de mensen die je vertellen dan maar niet te reageren, dat is natuurlijk niet de oplossing. Nogmaals, reken niet zo zwaar aan die labels, en geef dat ook door aan je baas, ze betekenen NIET "liberque spreekt voor Delta", ze betekenen weinig meer dan "liberque heeft in het verleden informatieve reacties gepost over Delta"

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

De tag "delta" wordt ten eerste fout gebruikt. Als je kijkt op merk: Delta dan staan daar een handvol ventilatoren onder gelinkt. Die komen niet van de Delta waar het in dit topic overgaat vandaan. De nieuws redactie gebruikt dus de verkeerde tag bij nieuws berichten / de producten zijn onder de verkeerde tag gelinkt.

Dat er niemand anders getoond wordt, dat komt door dat het minimum voor een badge op 750 punten ligt. Blijkbaar is Delta dus niet zo een populair onderwerp, dat jij met 900 punten al als de Keizer wordt gezien. En dat er niemand anders het minimum heeft bereikt. ;)

Andere providers:
merk: xs4all
merk: Zeelandnet
merk: Ziggo
merk: UPC
merk: TweakDSL
je kan ze verder natuurlijk ook zelf opzoeken ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

liberque schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:43:
Het enige wat ik met mijn reacties wilde bereiken is mijn medetweakers informatie geven - ik dacht dat dit juist de bedoeling was van deze site.
En dat is ook precies waar die badges voor zijn: laten zien dat jij de kennis hebt om die juiste informatie te geven.

Overigens zie ik zelf ook niet echt het nut in van een badge voor een bedrijfsnaam. Kennis heb je binnen de context van Tweakers over een product of een productserie. Ik zie niet in waarom iemand een badge nodig zou moeten hebben voor Apple, alsof heel veel praten over je iPad betekent dat je alles weet van OS X...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:02:
En dat is ook precies waar die badges voor zijn: laten zien dat jij de kennis hebt om die juiste informatie te geven.
Maar wat als iemand dat niet wil? Ik zou dit toch echt opt-in maken, en als het niet anders kan, in ieder geval opt-out maken.

Persoonlijk zou ik liefst geen enkele karma-badge of andere badge hebben. Net zoals advocaten hier geen zin hebben om lastig gevallen te worden met vragen over de wet, en je op verjaardagsfeestjes niet als arts vragen over medicijnen wil krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 08-03-2018 16:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:24:
[...]

Maar wat als iemand dat niet wil? Ik zou dit toch echt opt-in maken, en als het niet anders kan, in ieder geval opt-out maken.
Zo kun je elke feature wel opt-out maken. Wat nou als iemand absoluut niet wil dat je zijn posthistorie kan inzien? Wat nou als iemand absoluut niet wil dat zijn nickname bij een post staat? Wat nou als iemand absoluut niet wil dat zijn V&A-rating zichtbaar wordt gemaakt op zijn profiel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:26:
Zo kun je elke feature wel opt-out maken. Wat nou als iemand absoluut niet wil dat je zijn posthistorie kan inzien? Wat nou als iemand absoluut niet wil dat zijn nickname bij een post staat? Wat nou als iemand absoluut niet wil dat zijn V&A-rating zichtbaar wordt gemaakt op zijn profiel?
Wikipedia: Reductio ad absurdum

Waarom zou je iemand een karmabadge willen opdringen? Dat is namelijk wat je nu zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je zelf niet onder je berichten dat je op persoonlijke titel reageert? Scheelt een heel topic over dit geneuzel en een hoop frustratie bij veel mensen (waaronder jezelf)

/thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:36:
Waarom zet je zelf niet onder je berichten dat je op persoonlijke titel reageert? Scheelt een heel topic over dit geneuzel en een hoop frustratie bij veel mensen (waaronder jezelf)

/thread
Dan blijft toch gewoon die associatie staan met TS en Delta?

Ik denk ook niet dat het bij z'n werk gaat om wat hij post (inhoudelijk), maar het meer vanuit de TS gaat dat hij dus nu blijkbaar gemonitord wordt door deze tags en dit niet fijn vind. Denk ook niet dat z'n baas uberhaubt die berichten heeft gelezen, maar enkel link 'TS en Delta' heeft gezien en daarmee mogelijk niet zo blij is, dat ze maar gaan monitoren of hij niets verkeerd zegt.

Wij hebben soortgelijke situaties in het verleden gehad (maar dan op een bouwfora), waar het puur een stukje preventie is geweest vanuit het bedrijf op de mogelijke situatie dat de persoon in kwestie iets 'verkeerds' zou zeggen en dit door de lezers zou worden opgevat als 'mening van het bedrijf' of 'het staat daar dus ik heb daar recht op' (geval van service of garantie bv).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:36:

/thread
Dat eronder zetten dat je reageert op persoonlijke titel is natuurlijk een wassen neus en betekent niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom zijn de dingen die ik noem absurd en wat de TS vraagt niet? Ook de dingen die ik noem hebben privacy-implicaties en juist daarom heb ik die voorbeelden gekozen. Ze zijn ook alle drie in de praktijk voorgekomen gedurende mijn periode als crewlid.
Waarom zou je iemand een karmabadge willen opdringen? Dat is namelijk wat je nu zegt.
De badges zijn er intussen al jaren. Ze zijn intussen net zo hard onderdeel van de site als de features die ik net noemde. De vraag moet dus niet zijn waarom je ze wil opdringen (dat was jaren geleden een zinnige discussie geweest) maar waarom er voor een edge case (die bovendien voortkomt uit verkeerd gebruik) developmenttijd vrijgemaakt moet worden en/of feature bloat moet worden geïntroduceerd.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 08-03-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als de TS ermee geholpen is om die foute koppeling de nek om te draaien, dan is het toch klaar als iemand dat kan doen? Neem tenminste maar aan dat dat kan.

Al blijft etiketjes plakken op mensen, in welke vorm dan ook en zeker ongevraagd, gewoon treurig. Maar goed, da's mijn mening. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Topicstarter
...maar waarom er voor een edge case (die bovendien voortkomt uit verkeerd gebruik) developmenttijd vrijgemaakt moet worden en/of feature bloat moet worden geïntroduceerd.
Je zegt het zelf al :)

De tag is verkeerd gebruikt door de redactie in de nieuwspostings (dit had dus Zeelandnet moeten zijn - of Zeelandnet dient Delta Retail te zijn.. wat je maar blieft - want het is hetzelfde bedrijf) waardoor ik plotseling tot karmakeizer gebombardeerd ben vanwege een gebrek aan andere relevante posts door andere Tweakers en ik dus onterecht in de spotlight sta.

In plaats van dit op te lossen ontstaat er nu een ellenlange discussie die zo de kiem gesmoord had kunnen worden door de tags aan te passen. Dan had ik er in ieder geval niet als enige tussen gestaan en was het niet zo evident geweest. Kortom: je besteed nu je kostbare development tijd om te reageren op een topic om maar niet je dev tijd te moeten spenderen terwijl er blijkbaar een veel simpelere oplossing was. Chapeau :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:02:
Waarom zijn de dingen die ik noem absurd en wat de TS vraagt niet? Ook de dingen die ik noem hebben privacy-implicaties en juist daarom heb ik die voorbeelden gekozen. Ze zijn ook alle drie in de praktijk voorgekomen gedurende mijn periode als crewlid.
Een V&A-profiel is een essentieel onderdeel van het gebruiken van V&A, je nickname bij een post is een onderdeel van het kunnen posten hier, posthistorie idem dito.

De karmakeuze/koningbadge is geen essentieel onderdeel van het kunnen posten hier en is iets waar niet om gevraagd is. Het is T.net dat dat blijkbaar wil om iemands posts meerwaarde te geven (imo complete onzin, maar goed).
De badges zijn er intussen al jaren. Ze zijn intussen net zo hard onderdeel van de site als de features die ik net noemde. De vraag moet dus niet zijn waarom je ze wil opdringen (dat was jaren geleden een zinnige discussie geweest) maar waarom er voor een edge case (die bovendien voortkomt uit verkeerd gebruik) developmenttijd vrijgemaakt moet worden en/of feature bloat moet worden geïntroduceerd.
Zoals gezegd kun je ook je abo-status uitzetten, dus om nou te zeggen dat het echt devtijd moet kosten, dat is ongeloofwaardig. De wil is er blijkbaar niet. De krampachtigheid is er wel.
Bastien schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:08:
Al blijft etiketjes plakken op mensen, in welke vorm dan ook en zeker ongevraagd, gewoon treurig. Maar goed, da's mijn mening. :)
Yep. En de enige manier om er vanaf te komen is er niet meer posten (en hopen dat iemand anders wel actief wordt), dus niet meer behulpzaam zijn. Lijkt me niet de boodschap die T.net wil uitzenden, maar dat is het dus wel.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 08-03-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is nog niemand voorbij gefietst die dat kan. @arnoudwokke, zou jij even naar Qwerty-273 in "karmakeizer nogal gevoelig" kunnen kijken en de nodige tag-aanpassingen doen die jij wenselijk vindt?
gambieter schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:11:
[...]

Een V&A-profiel is een essentieel onderdeel van het gebruiken van V&A, je nickname bij een post is een onderdeel van het kunnen posten hier, posthistorie idem dito.
Dat eerste klopt, die andere twee niet. Die nickname is helemaal niet essentiëel, het is helemaal niet ondenkbaar (en in het verleden zelfs overwogen) om anonieme posts mogelijk te maken.
De karmakeuze/koningbadge is geen essentieel onderdeel van het kunnen posten hier en is iets waar niet om gevraagd is. Het is T.net dat dat blijkbaar wil om iemands posts meerwaarde te geven (imo complete onzin, maar goed).
Karma is al jaren een belangrijk onderdeel van de site en de uitsplitsing naar onderwerp zodat je kan herkennen dat iemand veel over een onderwerp praat is gewoon logisch. Net zo logisch als een posthistorie wat mij betreft.
Zoals gezegd kun je ook je abo-status uitzetten, dus om nou te zeggen dat het echt devtijd moet kosten, dat is ongeloofwaardig. De wil is er blijkbaar niet. De krampachtigheid is er wel.
Er heeft nog geen enkele developer gereageerd, noch iemand van Product. Dat de vrijwillige crew niet over features gaat weet jij als ex-moderator ook prima. Maar goed, ik zie de ironie van deze zin wel in: ik reageer hier op persoonlijke titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 23:08

PromoX

Flying solo

liberque schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:11:
[...]

Je zegt het zelf al :)

De tag is verkeerd gebruikt door de redactie in de nieuwspostings (dit had dus Zeelandnet moeten zijn - of Zeelandnet dient Delta Retail te zijn.. wat je maar blieft - want het is hetzelfde bedrijf) waardoor ik plotseling tot karmakeizer gebombardeerd ben vanwege een gebrek aan andere relevante posts door andere Tweakers en ik dus onterecht in de spotlight sta.
Wie zegt dat je dan alsnog niet karmakeizer bent, maar dan van Zeelandnet of Delta Retail? Lost dat dan wel iets op?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Topicstarter
Gelet op de scores op de tag Zeelandnet hoef ik daar niet bang voor te zijn vermits de tags natuurlijk wel juist geïmplementeerd worden. Delta Retail is namelijk het bedrijf en Zeelandnet en Delta zijn de merknamen die ze in hun portfolio hebben. Gaat het dus om de internet, tv en telefoondiensten dan hebben we het over de merknaam Zeelandnet. Er zou in die context dus geen splitsing moeten zijn in de tags Delta Retail, Delta en of Zeelandnet. Zie ook: https://www.delta.nl/over...-door-met-nieuwe-eigenaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:16:
Dat eerste klopt, die andere twee niet. Die nickname is helemaal niet essentiëel, het is helemaal niet ondenkbaar (en in het verleden zelfs overwogen) om anonieme posts mogelijk te maken.
In uitzonderingsgevallen, en dat is opgelost met besloten forums.
Karma is al jaren een belangrijk onderdeel van de site en de uitsplitsing naar onderwerp zodat je kan herkennen dat iemand veel over een onderwerp praat is gewoon logisch. Net zo logisch als een posthistorie wat mij betreft.
Maar dit is niet iets wat voor iedereen opgaat. Alleen bepaalde user worden opgescheept met die badge, zonder te vragen of ze het willen. Daar gaat hem om, dat T.net het wil is een aspect, maar of de user het wil wordt nogal makkelijik afgedaan of zelfs genegeerd. Dat de enige manier om er vanaf te komen het niet meer posten is ook weer zoiets.
Er heeft nog geen enkele developer gereageerd, noch iemand van Product. Dat de vrijwillige crew niet over features gaat weet jij als ex-moderator ook prima. Maar goed, ik zie de ironie van deze zin wel in: ik reageer hier op persoonlijke titel.
Senior crewleden hebben wel degelijk een invloed hierop, en als die nogal negatief op een redelijk verzoek reageren helpt dat zeker niet. En de ironie dat een belangrijk technologie website zelf niet aan opt-in doet, die gaat aan je voorbij?

Dat jij het onzin vind, soit, maar probeer dan in ieder geval ook te kijken vanuit het standpunt van de users die er wel problemen mee hebben en gewoon geen badge willen.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 08-03-2018 17:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

liberque schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:43:
Echter nu krijg ik van alles te horen over dat ik maar niet meer op zulke berichten moet reageren hier in de thread en dergelijke. Belachelijk! Jullie gaan volledig voorbij aan het feit waarvoor deze site oorspronkelijk door Femme is opgezet en ik zou mezelf nu maar moeten censureren vanwege een stigma die een zekere badge me geeft? Hele diepe zucht.
het meest verassende aan dit alles vind ik hoe de crew van T.net en de vrijwilligers modjes vasthouden aan dat karma systeem en niet even een RFC richting de devvers kunnen sturen.

Nee hoor, het is het probleem van de gebruiker en T.net is geweldig bezig met dat karma systeem.

En als je het daar niet mee eens bent, moet je maar niet reageren in topics over Delta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:02:
[...]

Overigens zie ik zelf ook niet echt het nut in van een badge voor een bedrijfsnaam. Kennis heb je binnen de context van Tweakers over een product of een productserie. Ik zie niet in waarom iemand een badge nodig zou moeten hebben voor Apple, alsof heel veel praten over je iPad betekent dat je alles weet van OS X...
Je laatste zin zegt het al maar geldt overal voor. Die badge zegt alleen maar dat je ergens goed over kunt lullen, niet dat je ook weet waar het over gaat. Ik vind het echt e-penis gedoe. Je kunt aan iemand z'n posthistorie wel zie wat iemand weet, kun je er voor jezelf tenminste ook een waarde aan hangen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:45:
[...]

het meest verassende aan dit alles vind ik hoe de crew van T.net en de vrijwilligers modjes vasthouden aan dat karma systeem en niet even een RFC richting de devvers kunnen sturen.
De devvers lezen ook op het forum mee.

Daarnaast: een RFC sturen op basis van wat? Bij een request for change moet je het eerst eens eens zijn over wat er dan anders moet. Dat mag Product verder bedenken, pas als die vinden dat er iets anders moet krijgen de devvers een RFC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:58:
[...]

De devvers lezen ook op het forum mee.

Daarnaast: een RFC sturen op basis van wat? Bij een request for change moet je het eerst eens eens zijn over wat er dan anders moet. Dat mag Product verder bedenken, pas als die vinden dat er iets anders moet krijgen de devvers een RFC.
Het zou fijn zijn als vanuit T.net wordt gezegd "Okay, dat automatische karma gebeuren veroorzaakt problemen die we niet hadden voorzien, we gaan het optioneel maken of je karma status over $onderwerp wilt hebben."

Nu wordt er gezegd "karma is geweldig, het bestaat al jaren dus we blijven doen zoals we het altijd hebben gedaan. De klagende gebruiker heeft het fout."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:03:
[...]

Het zou fijn zijn als vanuit T.net wordt gezegd "Okay, dat automatische karma gebeuren veroorzaakt problemen die we niet hadden voorzien, we gaan het optioneel maken of je karma status over $onderwerp wilt hebben"
Het zou fijn zijn voor sommige gebruikers als Tweakers dat zal zeggen maar vooralsnog heeft er blijkbaar nog niemand meegelezen die die uitspraak kan doen (of zijn ze nog druk in overleg). En zelfs als de mensen die de beslissingen maken meelezen is het zomaar mogelijk dat wat je hier voorstelt niet hun eindconclusie is. Er ligt hier niemand dood te gaan, heb asjeblieft gewoon even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 23:08

PromoX

Flying solo

liberque schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:36:
Gelet op de scores op de tag Zeelandnet hoef ik daar niet bang voor te zijn vermits de tags natuurlijk wel juist geïmplementeerd worden.
Stel die tags worden gewijzigd/samengevoegd. Je hebt nu 900 punten, word je daarmee niet alsnog karmakoning?
Los daarvan is het juist gebruiken van die tags ook wel 's een probleem. Lang niet overal waar bv de tag Zeelandnet gebruikt zou kunnen worden, is ie daadwerkelijk gebruikt. Daarbij heb je ook nog 's de tag 'Zeelandnet' en 'ZeelandNet', dus die kunnen ook samengevoegd worden.

Sowieso vind ik het een beetje een workaround, en niet een daadwerkelijke oplossing. Als je al geen titel krijgt kun je dat natuurlijk alsnog krijgen, als je maar genoeg post over het onderwerp.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:32

sapphire

Die-hard pruts0r

NMe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:16:

Dat iets al jaren een belangrijk onderdeel van de site is betekend toch niet dat er niet kritisch naar gekeken mag worden of niet veranderd kan/mag worden.

In de discussie over het karmakeizerin/koningin gebeuren word toch ook niet gewoon geroepen "het is al jaren een belangrijk onderdeel van de site" maar juist meegedacht.
Waarom hier niet? Ik zie de overeenkomst wel; in beide gevallen ondervind de gebruiker hinder van de titel/badge.

Daarnaast is het natuurlijk belachelijk als iemand roept dat @liberque gewoon maar niet meer moet posten. Zo'n beetje de belangrijkste feature van T.net is de community en de enorme kennis die er ronddwaalt. Ga lekker tegen leden van de community die blijkbaar veel kennis van een specifiek onderwerp hebben zeggen dat ze er niets mee moeten doen 8)7

Gabriël AM5

Pagina: 1