Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speedify op eigen host?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• finlaydag33k
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-11 20:54
Een beetje een ongewone vraag (denk ik?).
Op het werk heb ik toegang tot 4 verschillende netwerken over WiFi (legaal verkregen, ik help bij alle 4 de bedrijfjes)
Echter is elke individuele verbinding gecapped op ong 100kbyte/s.
Laat ik nou toevallig 4 wifi kaarten in mijn laptop hebben (don't ask).
Nu vroeg ik me af of er software is om de wifi kaarten te "combineren" in 1 pijp (FUSIOOOON HA!).
Mijn idee is dan om mijn laptop op alle 4 de netwerken tegelijk te verbinden (wat al gebeurt) en dan de data te loadbalancen en bij 1 centraal punt de pakketten te sorteren en door te sturen naar de destination (bijv. Google of Facebook).
De systeembeheerders lachte en zeiden dat als het me lukt het prima is.
Ik kwam de software Speedify (voorheen Connectify Dispatch?) tegen, maar ik wil het "sorteer" station liever bij mij thuis neer zetten.

Mijn vraag is of iemand hier software voor weet eventueel een setup guide of iets.
Het liefst iets wat gratis is natuurlijk.

Ik hoor het wel :D

Alle reacties

Verwijderd

Je loopt vrij snel aan tegen fundamentele limieten en ontwerpskeuzes in TCP/IP. Je kan het vergelijken met de problemen die je krijgt als je ethernet link aggregation wil uitrollen. Kortgezegd, dit is een heel leerzaam project om uit te zoeken.

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 16:59

s3.

Je kunt in Windows gewoon per WiFi adapter met een netwerk tegelijkertijd verbinden, zie ook how-to van Speedify zelf:

https://support.speedify....i-fi-internet-connections

Nvm, ik dacht dat je vraag was hoe je meerdere verbindingen tegelijk kon opzetten voor Speedify gebruik.

[ Voor 21% gewijzigd door s3. op 08-03-2018 12:27 ]

• finlaydag33k
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:16:
Je loopt vrij snel aan tegen fundamentele limieten en ontwerpskeuzes in TCP/IP. Je kan het vergelijken met de problemen die je krijgt als je ethernet link aggregation wil uitrollen. Kortgezegd, dit is een heel leerzaam project om uit te zoeken.
Ik denk dat het prima mogelijk zou moeten zijn aangezien Speedify het gewoon prima kan.
Maar zoals gezegt, heb ik liever de server bij mij thuis staan (privacy en financial reasons)

• finlaydag33k
Ik ben https://github.com/purugoyal96/dispatch-proxy tegen gekomen.
Ik ga der even mee kijken of het wat is (het is in CoffeeScript dus ik kan het gelukkig ook lezen en evt. aanpassen)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
Dat doet enkel load balancing, dus je kunt een enkele verbinding niet paralleliseren.

Als je werkelijk verbindingen wilt combineren zul je iets als OpenVPN icm. MPTCP op moeten zetten op OpenWRT of een Linux host.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je het thuis gaat draaien dan moet je thuis wel een snelle internet verbinding hebben. Vraag is vooral waarvoor wil je het gebruiken wat gaat nu te traag?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• finlaydag33k
Thralas schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:29:
Dat doet enkel load balancing, dus je kunt een enkele verbinding niet paralleliseren.

Als je werkelijk verbindingen wilt combineren zul je iets als OpenVPN icm. MPTCP op moeten zetten op OpenWRT of een Linux host.
MPTCP ga ik inderdaad even naar kijken :)
Ik was ook Catalyst-Proxy tegen gekomen.
Deze zou ik in theorie kunnen gebruiken samen met Dispatch-proxy (vereist wel aanpassingen in de code) om ook connecties te load-balancen.
Frogmen schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:48:
Als je het thuis gaat draaien dan moet je thuis wel een snelle internet verbinding hebben. Vraag is vooral waarvoor wil je het gebruiken wat gaat nu te traag?
Thuis verbinding is prima snel (200/20mbit).
Zoals in de OP staat zijn alle verbindingen op het werk capped op ong. 100kbyte/s...
ALLES gaat dus traag, van simpel webbrowsen, tot wat muziek in Spotify tot de een update binnenhalen voor software pakketten.

• Frogmen
  • Niet online
En waarom is deze op deze manier gecapped? Zou eerder de oorzaak aanpakken inplaats van een oplossing als deze. Dit soort cappes vindt ik ronduit vreemd zou eerder met een gegarandeerde bandbreedte werken per user dan op deze manier cappen want dat betekend dat je nooit de capaciteit benut dit je hebt en dat is raar. Dat je voorkomt dat 1 user alles plat trekt is logisch.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• finlaydag33k
Frogmen schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:18:
En waarom is deze op deze manier gecapped? Zou eerder de oorzaak aanpakken inplaats van een oplossing als deze. Dit soort cappes vindt ik ronduit vreemd zou eerder met een gegarandeerde bandbreedte werken per user dan op deze manier cappen want dat betekend dat je nooit de capaciteit benut dit je hebt en dat is raar. Dat je voorkomt dat 1 user alles plat trekt is logisch.
Ik heb geen idee waarom het zo is.
Toen ik vroeg aan de SysOp waarom het zo was zei ie: "gewoon omdat".

+ het is ook gewoon een leuk leer process.

• Frogmen
  • Niet online
Oh dat zijn de ergste de systeembeheerder die pro actief wel weet wat goed is voor iedereen.

• finlaydag33k
Ik ben na wat digging erachter gekomen dat de totale bandbreedte 100/100 is.
We zijn met ongeveer 20 werknemers, dus dat is meer dan genoeg (vooral aangezien 10 werknemers alleen een beetje zitten te surfen op het Intranet).
SysOps hebben het op 100KB gecapped voor iedereen.
zou je zeggen: "niks raars dan", tot je erachter komt dat de SysOps de rest voor zichzelf houden (ze zitten 80% van de tijd wat te gamen)...
langs de hogere man geweest, zeiden: "dat moet je met de SysOps overleggen"...
SysOps wouden er niks aan doen, dus terug naar de tekentafel voor de loadbalancing dinges.

Ondertussen ben ik wat gaan rondkijken naar MPTCP.
Via mijn zoekwerk uitgekomen op:
https://www.openmptcprouter.com/
https://www.openmptcprouter.com/

En waddayaknow?
Een image voor de `Raspberry Pi 3`... die ook nog recent is!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XygP3kz.png

Github ziet er ook redelijk actief uit, dus ik denk dat ik hier eens mee ga klooien.

• Frogmen
  • Niet online
Hogere man de feiten voorleggen en hopen dat jij de bandbreedte wel voor je werk nodig hebt.

• finlaydag33k
Klopt, ben ik mee bezig :)
Hogere man weet helaas niet veel van computers, dus waarschijnlijk word het eerder een gaatje prikken zodat ie zelf ff kan voelen hoe traag het is

• Frogmen
  • Niet online
Teken het in een plaatje voor hem dat begrijpt hij makkelijker succes.

• finlaydag33k
dankje :)
iig ga ik verder met MPTCP om te kijken of dat wat word :)
als mensen nog andere software weten, feel free to tell :)
Pagina: 1