LG 43UJ635V, verstandige keuze?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben naar deze aan het kijken: pricewatch: LG 43UJ635V Zwart

Bij PlatteTV mag ik die voor 399 euro halen (wat prima binnen mijn budget past), als ik meteen mijn oude TV inruil. Dat lijkt mij een prima deal. Maar 400 euro is toch weer 400 euro, vandaar wat vragen 'just to be sure.

De TV zal vooral gebruikt om films en series te kijken, en om wat MP3's af te spelen. Als er al gegamed wordt dan is het een oude Wii met MarioKart. Overigens kan ik al mijn lokale media via DLNA aanbieden, want blijkbaar kan deze LG niet via een share naar mijn NAS,

Wat ik mij afvraag ... :
Ik heb een receiver die geen HDMI-audio ondersteunt (wel passthru, maar niet afspelen). Kan ik dan ALLE audio vanaf mijn TV via optische audio naar de versterker laten gaan, terwijl Dolby-sound behouden blijft? Dingen als TV, Netflix en YouTube gaat vast werken. Maar ik heb ook nog een mediaspeler (MiBox), als ik die dan via HDMI op de TV aansluit gaat het geluid dan via optische audio door naar de receiver? Het geluid gaat dan dus vanaf MiBox -> TV -> receiver.

Verder lijkt het me een prima TV, maar ik heb nog een heel klein beetje twijfels.

(Voor het beeld: ik heb nu een pricewatch: Panasonic Viera TH-37PV7)

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 08-03-2018 11:00 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 18:24
Hier werkt dit inderdaad: Telfort set-top hdmi -> TV -> optical out.
Je kan op de tv de geluidsuitgang kiezen kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@pven Via Toslink / S/PDIF kan je prima Dolby en DTS over laten brengen, máár het stopt bij Dolby Digital plus. Lossless / HD audio zoals DTS HDMA en Dolby TrueHD gaan niet werken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Tot en met DTS gaat over optical/coaxial SPDIF, daarboven niet (bandbreedte kabel niet hoog genoeg).
Er zijn geen TV zends die hoger dan DTS uitzenden (is meestal DD). Netflix weet ik niet maar verwacht ik niet, ook gezien dat bandbreedte verhaal.

Weet niet welke MiBox je hebt en welke aansluitingen die heeft? En welke receiver? Magaannemen dat als ie wel passthru doet, je ook gewoon met HDMI naar de receiver zou kunnen gaan en zo afspelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Netflix is zeer onduidelijk. 5.1 of Atmos; specifieker worden ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:26:
@pven Via Toslink / S/PDIF kan je prima Dolby en DTS over laten brengen, máár het stopt bij Dolby Digital plus. Lossless / HD audio zoals DTS HDMA en Dolby TrueHD gaan niet werken.
Dit is goed genoeg voor mij. DDP kan ik nu ook al niet afspelen, tenzij ik de audio-stream converteer (wat gelukkig niet al te veel tijd kost, maar toch wel een beetje handmatig werk is). Het gaat mij vooral om de audio die bij MKV's zit, dat is meestal DD5.1 of DTS en dat gaat dus blijkbaar prima. Mooi zo. :)

Binnenkort maar eens een bestelling plaatsen.

Dank voor de reacties!

Volgens mij heb ik de MiBox dan eigenlijk niet meer nodig, en wordt mijn setup eenvoudiger: audio gaat dan vanaf de KPN-box (voor radio) en vanaf de TV (voor Netflix, MKV's, etc) naar de receiver. Nu gaat dat via een omweg langs de MiBox.

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 12-03-2018 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@pven Waarom liet je de audio via de mibox lopen dan? Die had toch altijd direct via de receiver kunnen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:14:
@pven Waarom liet je de audio via de mibox lopen dan? Die had toch altijd direct via de receiver kunnen lopen?
Uh, nee?

Mijn huidige TV is niet smart, daar kan ik standaard geen MKV's op afspelen. Vandaar via de MiBox, dan kan ik ze iig afspelen.

Of begrijp ik je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

O, aha... Het ging in dit geval dus om het afspelen van de mkv's en aangezien die toch al vanaf je mibox komen, gaat de audio dan dus ook de directe weg: mibox <> receiver <> tv

Ik begreep eerst dat je de mibox had aanschaft om het geluid van je tv naar je receiver te krijgen, maar die aanname klopte dus niet ;) Ik neem aan dat je op je mibox Kodi of iets dergelijks gebruikt? Dat zal dan waarschijnlijk gebruiksvriendelijker zijn dan een app op je televisie voor het afspelen van je media.

Overigens is de meest ideale manier om geluid af te spelen altijd: apparaat <> receiver <> tv

Pagina: 1