Whatsapp web, klopt info browser bij 'laatst ingelogd' wel ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie;

Persoon A (iPhone 7, laatste update) kijkt in WhatsApp onder instellingen > WhatsApp web/desktop en ziet tot zijn/haar verbazing dat er enkele uren eerder is ingelogd middels Safari Mac Os 10.10.4.

Persoon A heeft de afgelopen twee maanden de tel niet afgegeven, uitgeleend, uit het oog verloren etc.

Nu zie ik dat Mac Os 10.10.4 Yosemite is en dus een Macbook of Mac . Ik ga er dan van uit dat de telefoon op een of andere manier toch echt een QR code heeft gescand van een Macbook of Mac.

En hier kom ik niet verder, als de tel niet uit het oog is verloren kan deze ook niet zijn gescand op een Macbook of Mac. Een foto (op een tel) van de QR scannen zal ook niet werken omdat deze na enkele minuten vervalt.

Nu vraag ik mij af of de genoemde browser wel altijd klopt, zou het bijvoorbeeld niet een of andere browser op een Android tel kunnen zijn die dan als Safari wordt herkend. Laatste lijkt mij sterk maar ik kan geen andere mogelijkheid bedenken.

Edit 1: Chrome op iPhone7 geïnstalleerd met nieuwste update. Na scannen van QR verschijnt inderdaad vreemd genoeg Mac Os 10.10.4. Het kan dus toch nog een Chrome browser op Android zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2018 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kan inderdaad van alles zijn, herinner me, dat Facebook enkele jaren geleden zelfs Opera (weet niet meer, welke versie ik toen gebruikte) als 'Safari' herkende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk, dan wordt het steeds aannemelijker dat de web QR gewoon vanaf een andere smartphone (iPhone of Android) is gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 01:35:
Edit 1: Chrome op iPhone7 geïnstalleerd met nieuwste update. Na scannen van QR verschijnt inderdaad vreemd genoeg Mac Os 10.10.4. Het kan dus toch nog een Chrome browser op Android zijn.
Chrome op iOS (iPhone 7) gebruikt dezelfde engine als Safari op iOS. Dat die twee dus verward worden door Whatsapp kan ik mij wel voorstellen maar Chrome op Android wordt niet aangezien voor Mac Os 10.10.4 dat lijkt mij niet een conclusie die je kunt verbinden aan het feit dat je Chrome op een iPhone 7 hebt geïnstalleerd 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah duidelijk, dan zou Chrome, of een andere browser op een Android toestel dus niet als Safari worden herkend. Volledigheidshalve kijk ik wat het dan wel wordt, kan straks op een Android toestel een en ander testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:46
Er staat ook vaak bij "Gestart in [plaatsnaam]" niet dat je daar direct iets aan hebt, maar als dat al een heel andere plaats is dan waar je jezelf bevindt...

Wat ik me nog kan herinneren van backups maken op de computer zelf via iTunes en deze dan niet beveiligen is dat je met een beetje zoeken de SQLite DB van whatsapp wel kunt vinden. Misschien staat hier meer data in dan de app toont.

[ Voor 42% gewijzigd door BernardV op 08-03-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:15:
Ah duidelijk, dan zou Chrome, of een andere browser op een Android toestel dus niet als Safari worden herkend. Volledigheidshalve kijk ik wat het dan wel wordt, kan straks op een Android toestel een en ander testen.
Wel als die browser het toestaat om de user agent aan te passen en dit (onbewust) (nog) zo is ingesteld.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

Je kan natuurlijk voor de veiligheid alle aangemelde computers afmelden binnen WhatsApp op je telefoon.

Hoeveel verschillende computers zie je daar staan? en komt dat wel overeen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je in Chrome op iOS op “Desktopsite opvragen” tikt verandert je user agent naar:

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_10_4) AppleWebKit/600.7.12 (KHTML, like Gecko) Version/8.0.7 Safari/600.7.12

Dus dat zal het wel zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsunami op 08-03-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties. Inmiddels staat vast wie dit was. Nu is het taak om dit te bewijzen voor de confrontatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:18:
Dank voor alle reacties. Inmiddels staat vast wie dit was. Nu is het taak om dit te bewijzen voor de confrontatie.
Als er nog geen bewijs is dan staat er toch ook nog niets vast?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de eigenaar wel (niemand anders verder op dat moment aanwezig, telefoon bewust op tafel achtergelaten) Betrokkene heeft meteen toen hij / zei eruit werd gegooid gebeld om even "langs te komen". Telefoon werd op tafel achter gelaten voor een kort 'toilet bezoek' en toen was de Web app weer actief.

Voor eigenaar uiteraard duidelijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Raar verhaal. En beveilig de telefoon dan ook fatsoenlijk. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was het ook, de eigenaar is jaren bevriend met betrokkene en blijft er ook vaker logeren. Met hulp van ander gezinslid is wachtwoord van lockscreen 'genoteerd' terwijl eigenaar niets vermoedend de iPhone un-lockt. Beveiliging was top, geen geboortedatum etc. maar ja met dit niveau van 'triest' houd je natuurlijk geen rekening bij 'vrienden'.
Pagina: 1