Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upgraden met oude voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je "nieuwe" systeem?
Editing: Vegas, After Effects, Photoshop
Gaming: Fortnite, Star Wars Battlefront II

Ik zou graag reeds genoemde en misschien wat nieuwere games willen spelen op medium-sommige instellingen op high :$ - instellingen. Het hoeft ook niet op 60fps maar graag 40+.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf te zoeken naar tweedehandse onderdelen en ben gestrand bij CPU's zoals een i5 4590, een i7 3770. Mijn budget is rond de 250 euro. Dat is zeer laag, maar als ik rond snuffel dan lijkt dat mogelijk te zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf een kast staan waar verouderde componenten inzitten. Dit zijn o.a. een Q6600 en een 965P-DQ6 die ik eruit ga halen.
Kan ik de voeding laten zitten en gebruiken voor andere onderdelen? Het is een BeQuiet 600 watt voeding.
Verder zit er een grote koeler over de processor heen. Kan ik deze nog hergebruiken voor een ander moederbord?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU, geheugen, moederbord, videokaart. Deze wil ik (natuurlijk, gezien mijn budget) graag tweedehands overnemen.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Voor 250 wordt dat ook best wel krap; afhankelijk van je huidige systeem en gpu. Voeding kan waarschijnlijk wel meegenomen worden, maar ik zou het voor de zekerheid nog even in het voedingtopic navragen, met je exacte typenummer.
Als je je volledige systeem post kunnen we daar naar kijken wat je nog meer kan hergebruiken (DDR3?)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-11 21:03
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 780 Gaming 3G

V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 Boxed + gigabyte moederbord + 8gb ddr3

Zijn twee interessante vraag en aanbod advertenties die samen binnen het budget blijven.

Edit: zeker met die videokaart moet je denk ik een heel eind komen qua games op hoge setting spelen. Deze heeft een hele hoge prijs/prestatie in deze setting t.o.v. andere videokaarten die in die prijsklasse worden aangeboden. Ook lees ik net iets over de koeler die afwezig is bij de cpu+mobo+ram advertentie. Kleine uitbreiding van het budget moet je denk ik makkelijk een prima koelertje erbij kunnen kopen denk ik. Of strak onderhandelen.

[ Voor 35% gewijzigd door kanvua op 08-03-2018 08:43 ]

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Wat ook belangrijk is, dat is de leeftijd van de voeding en hoeveel hij gebruikt is.
I.v.m. met slijtage van de interne onderdelen.

Misschien kan je het dan beter op safe spelen en een nieuwe voeding kopen.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Hoe veel weg jij het game gedeleten me ? anders kan je voor een oude HP/DELL workstion gaan met een xeon er in. Maar dan heb wel een slechteren gpu

Houw je nog ongeveer 100 euro over voor een gpu
V&A aangeboden: HP Workstation Z400 (KK787ET)
Of
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
OF

Die laaste heeft mijn voorkeur omdat er een quadro in zit die je kan geruiken voor editen. Daar moet wel een een extra gpu in zetten zo dat je kan game

B.V ( 65 euro voor een 660TI)
V&A aangeboden: MSI N660Ti PE 2GD5/OC

kan je nog een klijne SSD er bij kopen zo dat hij leker snel word ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Sweatleek op 08-03-2018 10:08 ]

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb zelf deze advertentie kunnen vinden en de verleiding wordt groter:

Moederbord: MSI Z97-G45 Gaming (i/o shield mist)
Processor: i5-4670 4 cores op 3.4GHz
Processor koeler: Cooler Master (groot blok incl fan)
Eminent PCI Sound Card 7.1 met SPDIF

Voor 200 euro. Dan zou ik geheugen en een videokaart er nog bij moeten stoppen.

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 21:49
Sweatleek schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:58:
Hoe veel weg jij het game gedeleten me ? anders kan je voor een oude HP/DELL workstion gaan met een xeon er in. Maar dan heb wel een slechteren gpu

Houw je nog ongeveer 100 euro over voor een gpu
V&A aangeboden: HP Workstation Z400 (KK787ET)
Of
OF

Die laaste heeft mijn voorkeur omdat er een quadro in zit die je kan geruiken voor editen. Daar moet wel een een extra gpu in zetten zo dat je kan game

B.V ( 65 euro voor een 660TI)
V&A aangeboden: MSI N660Ti PE 2GD5/OC

kan je nog een klijne SSD er bij kopen zo dat hij leker snel word ;)
Ik zou niet voor een xeon gaan als gamen ook gebeurt op hetzelfde systeem. Game performance van een xeon is namelijk gewoon ruk.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Wat zijn de specs van je huidige pc? Mogelijk is het slimmer om een paar specifieke onderdelen te upgraden, ivm je wat beperkte budget.

Verwijderd

250,- is idd best een krap budget voor de wensen die je aangeeft..
Wat voor wensen heb je nog meer naast de grafische kaart? Sound? RAM?;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:04
samtoxie schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:12:
[...]

Ik zou niet voor een xeon gaan als gamen ook gebeurt op hetzelfde systeem. Game performance van een xeon is namelijk gewoon ruk.
Hoe kom je daarbij?

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

samtoxie schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:12:
[...]

En hoe kom je bij die gedachten ? Xeon zijn nog steeds cpu's 8)7 . Of het nou een I5 op 3.5GHz is of een Xeon op 3.5GHz maakt geen bal uit voor game.

Ik heb zelf ook een jaar lang op een dike xeon lopen game...
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:57:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb zelf deze advertentie kunnen vinden en de verleiding wordt groter:

Moederbord: MSI Z97-G45 Gaming (i/o shield mist)
Processor: i5-4670 4 cores op 3.4GHz
Processor koeler: Cooler Master (groot blok incl fan)
Eminent PCI Sound Card 7.1 met SPDIF

Voor 200 euro. Dan zou ik geheugen en een videokaart er nog bij moeten stoppen.
Niet doen is het geld niet waard die opties van mij leveren een veel betere perfomance. Je gaat geen DDR3 / gpu vinden voor 50 euro waar je op kan game laat staan dat daar ook nog eens geheugen bij moet.

[ Voor 42% gewijzigd door Sweatleek op 11-03-2018 00:29 ]

confused reality

Pagina: 1