Auto verkocht, koper beschuldigt mij van oplichting.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:09

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Vandaag mijn auto verkocht, betreft een Golf 3 uit 98' met 291k op de teller. Vroeg er €1100 voor, heb hem uiteindelijk verkocht voor €650, zonder wielen. Verkoper uitgelegt dat ik geen onderhoud heb uitgevoerd aan de auto, en dat hij naar mijn weten goed is. Heb er zelf 9 maanden zonder problemen in gereden. Heb hem aangeraden om een beurtje te doen, omdat dat waarschijnlijk wel nodig is. Auto stond op dat moment al even stil, omdat ik al een andere auto heb.

Koper heeft proefgereden, was tevreden, we de wielen gewisseld, betaald, en hij was onderweg naar huis. Nou krijg ik net het bericht dat er erg veel speling op de distributieriem zit, en dat hij vind dat ik hem opgelicht heb.

Ik wist hier dus echt niks van. Nou heb ik een pissige koper op FB Messenger, en ik heb er een klote gevoel bij.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +94 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:36
Garantie tot aan de deur, hij heeft proefgereden, kans gehad om alles te bekijken en is daarna akkoord gegaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dat is gewoon risico koper. Speling in de distributie riem had ie ook tijdens de rit kunnen bemerken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Had hij prima kunnen controleren tijdens de proefrit want blijkbaar heeft hij er genoeg verstand van. Heeft hij niet gedaan en was tevreden genoeg om je te betalen. Einde verhaal, niks meer mee doen.

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:06
Een Golf uit 1998 en voor dat geld, dan moet je niet teveel verwachten. Dat hij rijdt is toch prima. Tenzij je hem verkocht hebt dat er net een nieuwe riem op zat...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Dat vind ik ook, maar alsnog is het natuurlijk niet prettig voor beide partijen. Heb hem nu meerdere malen aangegeven dat het in deze prijsklasse een risico is, en dat ik er niks van wist. Ook dat hij geen garantie heeft, en ook niks wil terugbetalen. Nadat hij met een advokaat begon te dreigen, heb ik hem maar geblokkeerd.

Vind het erg klote, en voel me er ook niet goed bij, maar het moet maar zo.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +46 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Bij een Golf uit 1998 met bijna 3 ton op de teller zit er wel op meer dingen speling.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

650 euro voor een auto. Hoeveel per uur kost een advocaat ? kortom, dat zal meer gaan kosten dan de auto. Lekker verder gaan met je leven, je hebt niks verkeerd gedaan + het is bijna weekend! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 07-03-2018 21:27 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:22

-tom-562

Oliesjeik

Garantie tot aan de stoep, gewoon blokkeren dat soort knakenrijders :')
En hoezo speling op de distributieriem, heeft de beste man gewoon, omdat het kan, even de beschermkap van de distributieriem afgehaald? Als hij dat kan, dan heeft hij er ook genoeg verstand van dat hij weet dat je met dat soort bedragen in principe niks hoeft te verwachten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit lijkt een trend te worden de laatste tijd.
Ik heb er ook last van, bij spullen die ik verkocht heb op MP en ook hier op V&A proberen ze het.

Spullen kopen en dan achteraf op een onredelijke manier gaan lopen zeuren.
Ze hopen dat je ze tegemoet komt om van het gezeur af te zijn. Hebben ze weer €50, €100 of €200 van de prijs af, pure winst!

Heel vervelend , maar absoluut niet aan toe geven. Niet belonen voor dit achterbakse gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:49

RvV

Ik ken het type motor niet, maar als hij van mening is dat hij te slap staat, dan moet hij hem zelf maar strakker zetten.
Hij is van mening dat je hem hebt opgelicht, maar wat was hij nu dan van plan, de koop ongedaan maken of korting eisen??
Een advocaat ziet hem aankomen.
Vervelend maar verder gewoon negeren...

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

sssensss schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:19:
Dit lijkt een trend te worden de laatste tijd.
Ik heb er ook last van, bij spullen die ik verkocht heb op MP en ook hier op V&A proberen ze het.

Spullen kopen en dan achteraf op een onredelijke manier gaan lopen zeuren.
Ze hopen dat je ze tegemoet komt om van het gezeur af te zijn. Hebben ze weer €50, €100 of €200 van de prijs af, pure winst!

Heel vervelend , maar absoluut niet aan toe geven. Niet belonen voor dit achterbakse gedrag.
Geven ze auto terug of eisen ze korting. Beiden lijken mij niet nodig. :')

Ontopic: jammer voor de klant. Je had al gezegd dat je er niets aan gedaan hebt. Dus dit is niet jou probleem.
Auto rijdt toch gewoon? Dit is gewoon slijtage.

[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 07-03-2018 21:41 . Reden: Verkeerde mening ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

co2301 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:11:
Garantie tot aan de deur, hij heeft proefgereden en kans gehad om alles te bekijken en is daarna akkoord gegaan.
Dit en er verder niet op reageren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:38

vectormatic

Warlock of the doorlock

MedionAkoya schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Geven ze auto terug of eisen ze korting. Dat laatste lijk mij niet nodig. :')
Het eerste ook niet, weet jij wat ze in de tussentijd met de auto hebben uitgevroten?

Gewoon de beste man er op wijzen dat je geen garage bent, en dus garantie tot aan de deur, daarna blokkeren.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hoe weet je binnen een dag dat er speling op zit, wat bedoelt die met speling. Ik vervang al jaren distributieriemen. Er hoort speling op te zitten, daarom zit er een spanner op. Tegenwoordig (alweer 25 jaar haha) zitten er warmtegevoelige spanners op, zodat bij iedere temperatuur de riem goed zit.

De lagers van de tandwielen kun je niet voelen zonder de hele riem eraf te gooien en de lagers te controleren. Die van nokkenas en krukkenas kun je afstrepen die zullen niet defect raken, dan heb je looprol en tegenwoordig waterpomp. Die zijn slijtage onderhevig en dienen vervangen te worden bij riemwissel, maar dit kun je niet voelen of checken met riem erop.

Dus zoals hierboven vermeld, gezeik om easy wat geld terug te scoren. gebruikte auto kopen = garantie tot aan de deur. Simpel zat. Wat wil die doen? Bij je inbreken, prima. Politie werk.

Er wordt verwacht van een koper dat die zelf de auto bekijkt/test rit maakt en eventueel een ANWB/bovag test laat uitvoeren. maar daar zal die wel te cheap voor zijn en met dat rapport kun je alleen zeggen ik neem de auto wel of niet. Is geen garantie of wat dan ook.

[ Voor 13% gewijzigd door sugarlee89 op 07-03-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

vectormatic schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:28:
[...]

Het eerste ook niet, weet jij wat ze in de tussentijd met de auto hebben uitgevroten?

Gewoon de beste man er op wijzen dat je geen garage bent, en dus garantie tot aan de deur, daarna blokkeren.
Je hebt net Stand van Nederland op NPO2 gekeken? :o
Autoonderdelendiefstal in Nederland.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
MedionAkoya schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:30:
[...]

Golf3 uit 1998 :*) :D

Dat is vooral op duurdere auto's gericht of airbag modules. Ze scheuren door de wijk op brommertjes en hebben zendkastjes bij. Auto die reageert is kassa. Jij treft m smorgens met half gesloopt dashboard en je ziet t pas als je erin zit en de auto wilt starten. Want de auto is nooit ingebroken.

Tips met doel tot potentiële fraude zijn niet toegestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 08-03-2018 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
sugarlee89 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:30:
Hoe weet je binnen een dag dat er speling op zit, wat bedoelt die met speling. Ik vervang al jaren distributieriemen. Er hoort speling op te zitten, daarom zit er een spanner op. Tegenwoordig (alweer 25 jaar haha) zitten er warmtegevoelige spanners op, zodat bij iedere temperatuur de riem goed zit.

De lagers van de tandwielen kun je niet voelen zonder de hele riem eraf te gooien en de lagers te controleren. Die van nokkenas en krukkenas kun je afstrepen die zullen niet defect raken, dan heb je looprol en tegenwoordig waterpomp. Die zijn slijtage onderhevig en dienen vervangen te worden bij riemwissel, maar dit kun je niet voelen of checken met riem erop.

Dus zoals hierboven vermeld, gezeik om easy wat geld terug te scoren. gebruikte auto kopen = garantie tot aan de deur. Simpel zat. Wat wil die doen? Bij je inbreken, prima. Politie werk.

Er wordt verwacht van een koper dat die zelf de auto bekijkt/test rit maakt en eventueel een ANWB/bovag test laat uitvoeren. maar daar zal die wel te cheap voor zijn en met dat rapport kun je alleen zeggen ik neem de auto wel of niet. Is geen garantie of wat dan ook.
Hij stuurde een onduidelijk filmpje, waarin hij de riem wat indrukte, en je kon hem schuiven op het tandwiel.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NoFearCreations schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:34:
[...]

Hij stuurde een onduidelijk filmpje, waarin hij de riem wat indrukte, en je kon hem schuiven op het tandwiel.
En dat kon hij natuurlijk tijdens de proefrit niet zien?

Heb dit nu in de laatste gok 4 maanden al 5x gehoord, van een fiets tot een auto, allemaal verkocht en alles netjes, krap week later opeens kapot en poging tot oplichting. Natuurlijk standaard verhaal van advocaat (voor 350 euro? yeah right) en politie (veel plezier), maar hardnekkig nee blijven zeggen en ze worden vanzelf weer stil.

Kans is bijzonder groot dat hij hem weer door wil scheuven, zelf van jou een 200-300 euro kan pakken en 'probleem' weer doorschuift naar de volgende koper. Hou even goed kenteken in de gaten, zal best dat hij binnenkort weer op een andere naam staat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
NoFearCreations schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:34:
[...]

Dan is die zelf gaan klussen, een los liggende riem merk je wel hoor en gebeurt niet zomaar (ik heb het nog niet zien gebeuren, wel verkeerde manier van erop leggen of vastgelopen mechanische delen).

De spanner is zo los met gereedschap, zo is die ook ontworpen, maar door riembeweging gaat die niet los. Behalve natuurlijk als die niet correct vast is gezet. Maar daar geloof ik totaal niet in.

Ik zou er helemaal niks om geven. Alleen bij omgekatte auto hebben beide eigenaren een probleem. Maar dat is een heel ander verhaal.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Even samenvattend.

Een man koopt een 20 jaar oude auto met 300k km op de teller voor €650,- zonder garantie met daarbij duidelijk de boodschap dat het onderhoud niet is uitgevoerd. Daarna lijkt er iets mis te zijn. De auto rijdt nog, maar het is een soort-van manco dat kan leiden tot een manco. De koper voelt zich hierdoor genaaid en dreigt met een civiele (?) procedure.

Ik weet niet wat grappiger is... Dat iemand die zo'n auto koopt zich stoort aan "speling in de distributieriem", of dat iemand die zo'n auto koopt überhaupt durft te dreigen een advocaat onder de arm te nemen. Ik denk dat diegene blij mag zijn dat je zo eerlijk bent geweest en dat die auto nog rijdt, en dat diegene zich niet zo voor schut moet zetten met z'n geblaat over een advocaat. Dat laatste rijmt.

Anyhoe. Lekker laten gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:18
Hij kiest ervoor een oud lijk niet te laten keuren, dus niet voldaan aan onderzoeksplicht. Zijn probleem. Punt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:55
sugarlee89 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Dan is die zelf gaan klussen, een los liggende riem merk je wel hoor en gebeurt niet zomaar (ik heb het nog niet zien gebeuren, wel verkeerde manier van erop leggen of vastgelopen mechanische delen).

De spanner is zo los met gereedschap, zo is die ook ontworpen, maar door riembeweging gaat die niet los. Behalve natuurlijk als die niet correct vast is gezet. Maar daar geloof ik totaal niet in.

Ik zou er helemaal niks om geven. Alleen bij omgekatte auto hebben beide eigenaren een probleem. Maar dat is een heel ander verhaal.
Ik heb wel een paar keer gezien dat als de riem echt versleten is en/of ruim voorbij de wissel interval is dat je de riem kan verschuiven over een tandwiel, maar dat is dan weer meer een stuk gum over schuurpapier schuiven dan een muis over een muismat laten glijden.
Maar iemand die dit kan vaststellen, snapt best dat je bij een barrel voor €650,- weleens wat onderhoud mag plegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Laat het maar voorkomen bij de rechter. Kost je een paar uur maar kan je wel lachen hoe de rechter de koper laat weten dat ie compleet pech heeft en de proceskosten mag betalen.

Helaas gaat deze persoon toch niets doen en is het alleen maar gelul om jou te laten betalen. Inderdaad lekker blokkeren en laten gaan, hij heeft geen poot om op te staan.

Sowieso is dreigen met een advocaat 9 van de 10x toch onzin bij zulke dingen. Mensen roepen dat tegenwoordig heel snel, maar in de praktijk doen ze het toch niet.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 07-03-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

MedionAkoya schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:30:
[...]

Nope, maar oplichting bij particuliere verkoop van autos is echt een plaag

Paar dagen terug een verhaal op een engels forum gelezen, verkoper kreeg 3 oost europeanen over de vloer, inspecteren auto, maken proefrit, en wat gebeurt er? Er zit ineens olie in de koelvloeistof, en de uitlaat rookt. "Ja meneer, kapotte koppakking, ik betaal maar een derde, en dan doe ik u een plezier", achteraf hebben dus de handlangers even wat olie her en der in gedruppeld terwijl de hoofdverdachte het slachtoffer afleidde..

Zou haast liever een oude auto naar de sloop brengen dan dat ik voor een paar honderd euro mezelf aan dat soort volk blootstel.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus als ik het goed begrijp ben jij 450 euro al in prijs gezakt?
Heb je daarvoor een auto zonder wielen verkocht?
En de koper zit te klagen over de distributieriem?

Kijk, had hij hem nou voor jouw vraagprijs gekocht inclusief wielen (dus echt bij jou 100% rijklaar en bruikbaar) dan had ik er mogelijk nog wel over willen denken.
Maar nu :
- Kan hij al tig distributieriemen kopen van alleen het afgedongen prijsverschil
- Hij is helemaal niet van plan ermee te gaan rijden, hij heeft hem gekocht voor de onderdelen (of andere redenen), maar je gaat geen auto van 650 kopen zonder wielen, dat is raar. Oftewel dat de distri niet goed zit is voor hem totaal niet relevant.

Het is 100% puur en alleen maar even een nabelletje om te zien of jij nog 50 tot 100 euro wilt overhandigen als hij jou een schuldgevoel aanpraat. En als je daarin mee gaat, dan is de kans alleen maar dat hij over een week weer belt met een 2e onderdeel wat stuk is en wat ook weer geld kost.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:46
En om dit soort gezeik te voorkomen verkoop ik een auto nooit, maar dan ook echt NOOIT, particulier.

Gewoon inruilen bij een dealer/handelaar; dan heb je dit soort gezeik niet. Dan krijg je uiteraard wel minder euro's voor je oude auto, maar geen enkel gezeik. Dat is mij die euro's meer dan waard. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 12:46
Gomez12 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:33:
Dus als ik het goed begrijp ben jij 450 euro al in prijs gezakt?
Heb je daarvoor een auto zonder wielen verkocht?
En de koper zit te klagen over de distributieriem?

Kijk, had hij hem nou voor jouw vraagprijs gekocht inclusief wielen (dus echt bij jou 100% rijklaar en bruikbaar) dan had ik er mogelijk nog wel over willen denken.
Maar nu :
- Kan hij al tig distributieriemen kopen van alleen het afgedongen prijsverschil
- Hij is helemaal niet van plan ermee te gaan rijden, hij heeft hem gekocht voor de onderdelen (of andere redenen), maar je gaat geen auto van 650 kopen zonder wielen, dat is raar. Oftewel dat de distri niet goed zit is voor hem totaal niet relevant.

Het is 100% puur en alleen maar even een nabelletje om te zien of jij nog 50 tot 100 euro wilt overhandigen als hij jou een schuldgevoel aanpraat. En als je daarin mee gaat, dan is de kans alleen maar dat hij over een week weer belt met een 2e onderdeel wat stuk is en wat ook weer geld kost.
Er zitten gewoon wielen op. Waarschijnlijk gewoon de velgen gewisseld voor een maatje kleiner of stalen velgen of weet ik het wat. Als je de OP leest dan lees je ook dat ze vervangen zijn en niet dattie een auto letterlijk zonder wielen verkocht heeft.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Samenvattend:
  • Vraagprijs was €1.100, je bent gedaald tot €650.
  • Je hebt de koper duidelijk gemaakt dat er geen onderhoud was gepleegd en dat dit naar jouw mening nodig was.
  • Hij heeft de auto kunnen inspecteren
  • Hij heeft een proefrit kunnen maken.
  • Auto heeft een hoge kilometerstand.
  • Koper is akkoord gegaan met geen garanties.
Conclusie, koper heeft pech, zijn risico. Je moet iedere discussie afkappen dat hij voor €650 echt niet kan verwachten dat er geen mankementen in de auto zitten, zijn risico waarvan hij op de hoogte was.

Is hij het daarmee niet eens, dan kan je aangeven dat je graag een schrijven ontvangt van zijn advocaat met daarin een duidelijke motivatie waarom je hem tegemoet zou moeten komen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Doe die moeite aub niet.
Je hebt hem geblokkeerd, en de kous is af.
Laat hem maar stappen ondernemen, hij weet ook wel dat hij geen kans heeft bij de rechtbank, en dat doen die mensen ook niet.

Gewoon laten blazen, en als het te agressief wordt, dan ga je zelf naar de politie en je legt klacht neer voor stalking.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Distro op zo'n golf wisselen is 550 eurie max. Hij heeft geen poot om op te staan

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 11:40
Vervelend voor de koper, maar dit is natuurlijk een risico wanneer je een auto koopt voor het bedrag waar je normaal alleen een fiets van kunt kopen. Risico van het vak zullen we maar zeggen.

Daarnaast lijkt het wel alsof de verwachting van tweedehands spullen verandert. Waar men in het verleden wist dat de spullen die je tweedehands kocht (rommelmarkt) gebruikt waren lijkt het wel of er nu verwacht wordt dat het product net zo goed of beter dan nieuw moet zijn.
Fatsoen is vaak ook ver te zoeken, wil je niet precies doen wat de koper eist dan ben jij de boeman en als een verkoper een beter bod krijgt nadat koper en verkoper een prijs overeengekomen zijn gaat het product vaak naar de hoogste bieder. Nee, die hele tweedehandsmarkt was ooit leuk, maar deze jongen koopt zijn spullen liever nieuw of bij een gerenommeerd bedrijf dat een imago hoog te houden heeft. Verkopen doe ik niet meer, dan breng ik het nog liever naar een kringloop winkel of geef ik het weg aan iemand die het beter kan gebruiken.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 15:58
Geen klote-gevoel bij hebben. Dit was een zakelijke transactie, en geen familiedrama.

Je hebt de koper geïnformeerd over de staat van de auto en hem de kans gegeven om de auto te onderzoeken. Daarmee is de kous af. Pech voor hem dat hij nu opeens iets heeft gevonden.

Zoals anderen ook al aangeven is dit waarschijnlijk een manier om je wat extra geld afhandig te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Fornoo op 08-03-2018 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik wil dat filmpje wel eens zien. Durf er bijna geld op in te zetten dat jij naar een filmpje van of niet jou distributie, of de Multiriem, niet de distributie, zit te kijken.

En dat je die kan schuiven is vrij normaal, zeker tegen de 3 ton. die spanner zal niet ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
vosss schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 01:09:
[...]
Er zitten gewoon wielen op. Waarschijnlijk gewoon de velgen gewisseld voor een maatje kleiner of stalen velgen of weet ik het wat. Als je de OP leest dan lees je ook dat ze vervangen zijn en niet dattie een auto letterlijk zonder wielen verkocht heeft.
Wat ik van de TS begrijp is de auto verkocht zonder wielen, dat de koper er zelf wielen ondergezet heeft is leuk en aardig om op prijs te besparen. Het gaat mij echter niet om de wielen opzich, maar meer om de signalen die ermee afgegeven worden.

Namelijk :
- De koper constateert zelf al dat er ongewenste dingen aan de auto zitten in de vorm van wielen die hij niet hoeft
- De koper is handig genoeg om zelf de wielen te vervangen
- De koper heeft zelf al wielen bij zich

Dan praat je wmb niet meer over de gemiddelde consument, ik heb in ieder geval niet op dit moment even 4 wielen in mijn achterbak liggen.
Paul1987 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:28:
Vervelend voor de koper, maar dit is natuurlijk een risico wanneer je een auto koopt voor het bedrag waar je normaal alleen een fiets van kunt kopen. Risico van het vak zullen we maar zeggen.
Dit is nou niet echt vervelend voor de koper hoor, die kan het feit echt geen barst interesseren. De koper gaat het enkel maar om het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat mij eigenlijk frappeert is dat iemand een auto tweedehands weet te kopen (incl proefrit) en geen problemen lijkt te hebben, maar bij thuiskomst opeens 'speling op de distributiering' weet. Ik bedoel, ik als leek zou zelfs tegen beloning van een miljard nog geen idee hebben wat het is, hoe je het merkt, hoe je er last van kan krijgen laat staan dat ik het op papier weet te krijgen als probleem. Deze persoon wel.

Dus, of het is een professional die het de eerste keer ondanks alles totaal heeft gemist en het nu volledig accuraat heeft, of het is een oplichter. Ik vermoed dat beide factoren hier tegelijk spelen.

* Delerium zou niets eens omkijken naar dit soort mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Gewoon negeren/blokkeren. Elke seconde tijd die je hier nog aan besteedt is verspild.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Delerium schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:51:
Wat mij eigenlijk frappeert is dat iemand een auto tweedehands weet te kopen (incl proefrit) en geen problemen lijkt te hebben, maar bij thuiskomst opeens 'speling op de distributiering' weet. Ik bedoel, ik als leek zou zelfs tegen beloning van een miljard nog geen idee hebben wat het is, hoe je het merkt, hoe je er last van kan krijgen laat staan dat ik het op papier weet te krijgen als probleem. Deze persoon wel.

Dus, of het is een professional die het de eerste keer ondanks alles totaal heeft gemist en het nu volledig accuraat heeft, of het is een oplichter. Ik vermoed dat beide factoren hier tegelijk spelen.

* Delerium zou niets eens omkijken naar dit soort mail.
Dat is de truuk, de gemiddelde leek weet hoogstens dat een distributieriem iets belangrijks en duurs is, dus zal schrikken. Waarschijnlijk gooit de beste man een muntje op bij thuiskomst of ie over de distributie of over de koppakking begint te zeiken om nog wat cashback te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 23:23
Distributiesetje voor dat ding is goeiekoop op ebay en bij auto onderdelen tenten als mr auto. Onder de 100 euri en bij die dingen prima zelf te doen.

En iets wat je standaard vervangt. Standaard onderhoud en bij mededeling geen onderhoud het startpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Idd wat Vectormatic zegt. Het is gewoon een trucje om nog wat goedkoper uit te zijn. Velen zijn bang omdat de koper je adres weet, en dit proberen ze als ze het gevoel hebben dat je weinig weet van auto's.

@NoFearCreations
Hier een casus bij voertuig van 17 jaar oud.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talagor
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11-2024
Koper had de mankementen redelijkerwijs onder een proefrit kunnen vaststellen.
Zeker na tekst en uitleg van jouw kant.

In dit geval is het "Gekocht zoals gezien".

Civiele procedure start hij toch niet op. Kost meer dan de auto waard is. Gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 08:23
Ik zou vooral niet meer reageren: anything you say can and will be used against you in the court of law, zeggen ze ook altijd in politieseries uit de jaren '90. (Als deze figuur daadwerkelijk zou bezopen zou zijn het daar toe te laten komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Talagor schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:47:
Koper had de mankementen redelijkerwijs onder een proefrit kunnen vaststellen.
Dat ben ik dan weer niet met je eens, een distributieriem zit vaak enigszins weggewerkt achter kappen etc.. Ik zou zelf in ieder geval nogal bezwaar maken als een potentieel koper met een setje sleutels onder mn motorkap duikt en zooi begint los te halen. Distributie gaat vaak bij koop van een auto op vertrouwen/stickers op de distri-kappen.

Als de riem daadwerkelijk echt een probleem is (als in, staat niet op tijd), dan draait je motor niet of nauwelijks, en dat is er niet aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:34
@vectormatic de koper had de auto ook kunnen laten keuren door garage of dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

mc_maarten schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:07:
@vectormatic de koper had de auto ook kunnen laten keuren door garage of dealer.
Klopt, maar ook dan vraag ik me af of een garage zo ver gaat dat ze de distributieriem visueel gaan inspecteren

Either way is het in dit geval niet heel relevant, verkoper gaf aan dat onderhoud niet gedaan was, koper koopt voor minder dan de prijs van een distri-wissel + beurt een auto...

En dit is overduidelijk gewoon een truuk om verkoper nog wat verder af te zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik denk dat 1 zin volstaat:

- garantie tot aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 03-12-2021 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 06:28
Als je speling in de distributieriem hebt dan verspringt ie een paar tandjes, kleppen raken zuigers en dan is het einde verhaal.

Bedoelt ie niet de v-snaar/multiriem?
RvV schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:20:
Ik ken het type motor niet, maar als hij van mening is dat hij te slap staat, dan moet hij hem zelf maar strakker zetten.
Een distributieriem kun je niet strakker of slapper zetten.

[ Voor 46% gewijzigd door FastFred op 08-03-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:49

Typhone

Who Dares Wins

Tommie12 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:16:

Laat hem maar stappen ondernemen, hij weet ook wel dat hij geen kans heeft bij de rechtbank
Dat is het type mensen wat van heel weinig verstand heeft meestal hè... :-(
Die brullen hard maar bijten nooit.
Lekker laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539991

Wat verwacht je dan van een auto met die leeftijd en 300K op de teller.
Sommige mensen willen altijd voor een dubbeltje op de 1e rang zitten.
Ik zou me er niet te druk om maken, en voor de zekerheid de beheerder van de fb pagina alvast inlichten voor hij jouw zwart gaat maken online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je hebt hem gezegd dat er geen onderhoud is gepleegd (d-riem is slijtageonderdeel).
Hij ging akkoord.

Einde verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Was het een type die vooral veel wilde afdingen met onzinargumenten en schoppen tegen de banden?? Dan wilde hij na de koop met terugwerkende kracht afdingen lijkt wel. Als ik zo iemand aan de deur krijg dan gooi ik de deur gelijk dicht.

Beste is dit soort dingen aan de handel te verkopen. Krijg je minder geld in eerste instantie, maar geen gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
NoFearCreations, je hoeft je hier echt niet slecht over te voelen. Je hebt goed gehandeld, open en eerlijk geweest over wat je precies te koop had staan. De koper heeft een proefrit gereden, de auto is voor een hele lage prijs weggegaan en het is altijd makkelijk achteraf te zeuren over van alles en nog wat, nu is het dit, volgende week is het wat roest onder de mat in de kofferbak. Wat verwacht hij nu van je dat je nog meer geld terug gaat geven na al de belachelijke korting die je gegeven hebt?

Blokkeren die handel, niet meer over nadenken en je vooral niet slecht voelen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Anoniem: 258387 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:27:
Ik denk dat 1 zin volstaat:

- garantie tot aan de deur.
Ik zat meer aan één gebaar (bestaande uit één specifieke vinger) te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 13:41
Klinkt als pure/halve oplichterij. Dat is zeker met tweedehands auto's aan de orde van de dag. Waarschijnlijk zou de vent die nu bij jou klaagt die auto zelf zonder blikken en blozen op Marktplaats aanprijzen als 'in nieuwstaat'. Dat is wel echt een nadeel van zelf je auto verkopen, de stortvloed aan paupers die overal op reageren en dan na een ritje of blijkbaar zelfs na de koop pas beginnen te zeuren over al dan niet verzonnen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banpei
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Ik heb ooit mijn eerste auto verkocht aan een gast die ook ging afdingen op de auto. Hij heeft proefgereden, goed bevonden en gekocht. Kreeg ik 2 uur later een telefoontje waarbij hij beweerde dat ik hem had opgelicht omdat ik de rechterspiegel er af had gehaald. 8)7 :F
Het ging om een auto uit 1991 en toen was een rechterspiegel nog niet verplicht (ja het was een auto van de onderkant van het marktsegment) en dus zat die er ook niet op. Heb hem vrolijk verteld dat deze er dus niet op zat vanaf de fabriek. Wil hij opeens 100 euro terug omdat hij nu een extra spiegel moest kopen. Niet op in gegaan met de mededeling dat hij de auto gekocht heeft zoals hij was, dat hij een proefrit had gemaakt waarbij hij het had kunnen zien. Gekocht is gekocht en ik ben toch geen garage waar je terug kunt gaan voor garantie. ;)

Had jij misschien die Golf aan dezelfde kerel verkocht? :P

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 03-12-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik snap niet waarom je hier een slecht gevoel van krijgt. Kan je dat mìsschien toelichten?

...en waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Younes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:06:
Ik snap niet waarom je hier een slecht gevoel van krijgt. Kan je dat mìsschien toelichten?
Wanneer iemand een grote mond tegen je heeft en begint te dreigen voelt dat denk ik bij niemand fijn aan. Wanneer je zoiets 10x eerder hebt meegemaakt doet het je vast niet zoveel meer, maar als je zoiets voor het eerst hebt is het alles behalve prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 20:59

-36-

Trust me. I'm an amateur

Younes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:06:
Lijkt me niet al te moeilijk: Omdat de mogelijkheid bestaat dat er straks een agressieve idioot voor je deur staat. Of iig die illusie gewekt word om er nog wat extra €€ af te pingelen. Als je het mij vraagt is het dan ook een bluf van één of ander moraalloos figuur. Lopen er in de 2e hands autobranche genoeg van rond. Ieder normaal mens snapt dat je voor 650,- geen perfecte auto koopt zeker als je verstand van zaken hebt

[ Voor 10% gewijzigd door -36- op 08-03-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Laatst online: 13-05 17:10
ik heb hetzelfde meegemaakt met de verkoop van een oude porsche. Heb toen ook wel even gezweten en advies bij (bervriend) advocaat ingewonnen en de ANWB.

koper heeft bij oude auto's gewoon onderzoeksplicht en zolang jij niet bewust iets hebt achtergehouden ben je nergens toe verplicht.

gewoon poot stijf houden.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 12:17

artificial_sun

Mazda Rx7

Gewoon een idioot, niet op reageren. En bij een volgende dreiging (ik kom wel langs, ik kom de auto terugbrengen oid) de politie waarschuwen.

Die gasten zeker geen gelijk geven :Y) :Y)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

PilatuS schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:11:
[...]

Wanneer iemand een grote mond tegen je heeft en begint te dreigen voelt dat denk ik bij niemand fijn aan. Wanneer je zoiets 10x eerder hebt meegemaakt doet het je vast niet zoveel meer, maar als je zoiets voor het eerst hebt is het alles behalve prettig.
Ok, dus het is niet dat je een schuldgevoel hebt gekregen. Dat dacht ik namelijk eventjes. Agressieve mensen heb je overal. Mocht 't zover komen, dan kan je simpelweg aangifte doen. niemand hier op Tweakers kan jou daarbij helpen. Als je er maar van overtuigd bent dat je verder niets verantwoordelijk bent naar die beste man.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Younes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Ok, dus het is niet dat je een schuldgevoel hebt gekregen. Dat dacht ik namelijk eventjes. Agressieve mensen heb je overal. Mocht 't zover komen, dan kan je simpelweg aangifte doen. niemand hier op Tweakers kan jou daarbij helpen. Als je er maar van overtuigd bent dat je verder niets verantwoordelijk bent naar die beste man.
Ik ben de TS niet hoor :P Ik geef alleen aan wat het mogelijk is. Net zoals wat -36- zegt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 23:49

erg

Hoe kun je nou speling hebben op je distributieriem?
De distributieriem is een vertande riem die de krukas en nokkenas(sen) sychroom laat draaien.
Deze riem word op spanning gehouden door een spanrol en als je werkelijk " speling" hebt dan verspringt ie en is de kans groot dat de zuigers de kleppen raken en de zaak in de soep loopt...

Mijn bakkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Ah marktplaats (of andere 2e hands sites) en goedkope producten. Altijd feest. Komen altijd chappies op af met vreemde verhalen.

Je bent eigenlijk zelfs te eerlijk geweest. Meeste mensen zeggen gewoon dat de auto altijd goed onderhouden is zelfs als dat niet zo is.

En in mijn ervaring gaan oneerlijke mensen juist extra klooien als je heel eerlijk bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ben me er zelf ook wel van bewust dat ik niks verkeerd heb gedaan. Maar heb al vele auto's 2ehands verkocht zonder problemen. Nu de laatste 2x dat ik een auto heb verkocht, toevallig ook de goedkoopste, gezeik achteraf.

Zit eraan te denken voor de volgende keer, gewoon een soort contractje opstellen waarin duidelijk staat geen garantie, en geen geklaag achteraf.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16
Als je voor een dergelijke prijs een auto koopt mag je er (vind ik) vanuit gaan dat er onderhoud zit aan te komen.
En als koper is het je verantwoordelijkheid te vragen naar bepaalde slijtage dingen en het te controleren, vooral als de verkoper aangeeft geen onderhoud gepleegd te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:55

Aganim

I have a cunning plan..

NoFearCreations schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:00:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ben me er zelf ook wel van bewust dat ik niks verkeerd heb gedaan. Maar heb al vele auto's 2ehands verkocht zonder problemen. Nu de laatste 2x dat ik een auto heb verkocht, toevallig ook de goedkoopste, gezeik achteraf.

Zit eraan te denken voor de volgende keer, gewoon een soort contractje opstellen waarin duidelijk staat geen garantie, en geen geklaag achteraf.
Wel even goed na laten kijken dan, want een foutje in jouw nadeel staat dan ook meteen zwart op wit.

Ik denk dat het niet zo toevallig is dat je goedkoopste wagens de meeste problemen opleveren, op werk merk ik ook dat de grootste monden zich voornamelijk bevinden in het klantenbestand waar men het minste betaald. :X

Mijn vermoeden: duurdere producten trekken een slag mensen dat doorgaans een (meer) weloverwogen keuze maakt en ook begrijpt waar men voor betaald. Dat filter mist bij goedkopere producten en dan krijg je inderdaad de sjappies die vinden dat ze veel geld neer hebben moeten tellen en daarom alles kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 16:17
Een benzine golf 3 ongeacht het motorinhoud heeft een handmatige spanner, de distributieriem moet je aan de ongespannen kant maximaal een kwart kunnen draaien. Omdat er een handmatige spanner op ligt kan hij inderdaad wat losser liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Uberdude schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:58:
Een benzine golf 3 ongeacht het motorinhoud heeft een handmatige spanner, de distributieriem moet je aan de ongespannen kant maximaal een kwart kunnen draaien. Omdat er een handmatige spanner op ligt kan hij inderdaad wat losser liggen.
Waar zie jij staan dat het een golf op benzine is, kan ook een diesel zijn met automatische spanner en ook die spanner kan defekt zijn.
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:37:
Ik wil dat filmpje wel eens zien. Durf er bijna geld op in te zetten dat jij naar een filmpje van of niet jou distributie, of de Multiriem, niet de distributie, zit te kijken.

En dat je die kan schuiven is vrij normaal, zeker tegen de 3 ton. die spanner zal niet ideaal zijn.
Nou ik denk dat je het wel hoort als de multieriem te los ligt of het moet een doof iemand zijn.
vectormatic schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Dat ben ik dan weer niet met je eens, een distributieriem zit vaak enigszins weggewerkt achter kappen etc.. Ik zou zelf in ieder geval nogal bezwaar maken als een potentieel koper met een setje sleutels onder mn motorkap duikt en zooi begint los te halen. Distributie gaat vaak bij koop van een auto op vertrouwen/stickers op de distri-kappen.

Als de riem daadwerkelijk echt een probleem is (als in, staat niet op tijd), dan draait je motor niet of nauwelijks, en dat is er niet aan de hand.
Volgens mij waren die kappen vrij makkelijk los te maken met wat klemmetjes, alleen de bovenste kap verwijderen is al voldoende om een en ander te controleren
erg schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:48:
Hoe kun je nou speling hebben op je distributieriem?
De distributieriem is een vertande riem die de krukas en nokkenas(sen) sychroom laat draaien.
Deze riem word op spanning gehouden door een spanrol en als je werkelijk " speling" hebt dan verspringt ie en is de kans groot dat de zuigers de kleppen raken en de zaak in de soep loopt...
Een riem rekt nu eenmaal uit als die wat ouder wordt en met een handmatige spanner komt er dan wat speling op maar verspringt niet zomaar dan moet er wel heel veel speling op zitten. de kans op breuk is wel aanwezig of de tandjes die er af ritsen. met een automatische spanner heb je daar geen last van alleen kan het dan zijn dat de spanner tegen maximale aanslag zit wat uiteindelijk de spanner molt dacht ik.

Even gekeken en de riem en spanrol moet om de 4 jaar vervangen worden voor deze golf.

[ Voor 91% gewijzigd door Toerq op 08-03-2018 23:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zwerfkater schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:02:
[...]

Waar zie jij staan dat het een golf op benzine is, kan ook een diesel zijn met automatische spanner en ook die spanner kan defekt zijn.
Uit het andere topic van TS
Golf mk3 1.8 met 90 pk
(straatschuiver) 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-06 22:17
Laat hem maar dreigen. Elke rechter (mocht het daarop aankomen, wat echt niet gaat gebeuren) zou zijn eis onontvankelijk verklaren, omdat het aannemelijk is voor verborgen gebreken voor wat je kan verwachten in die prijsklasse qua leeftijd en km stand, elke vorm van claim in garantie wat niet vooraf is gesteld of schriftelijk is aangeboden, zal afwijzen.
In 99% van de gevallen staat de km stand van de vervanging distributie ergens aangegeven onder de motorkap, via sticker of anderzijds met speciale verf-pen. Zo niet dan is het aannemelijk dat vervanging inclusief de prijs van het aangebodene is. 20 jaar oud, bijna 3 ton op de teller, wat koop je daarvoor ....

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
LucW2 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:51:
Laat hem maar dreigen. Elke rechter (mocht het daarop aankomen, wat echt niet gaat gebeuren) zou zijn eis onontvankelijk verklaren, omdat het aannemelijk is voor verborgen gebreken voor wat je kan verwachten in die prijsklasse qua leeftijd en km stand, elke vorm van claim in garantie wat niet vooraf is gesteld of schriftelijk is aangeboden, zal afwijzen.
In 99% van de gevallen staat de km stand van de vervanging distributie ergens aangegeven onder de motorkap, via sticker of anderzijds met speciale verf-pen. Zo niet dan is het aannemelijk dat vervanging inclusief de prijs van het aangebodene is. 20 jaar oud, bijna 3 ton op de teller, wat koop je daarvoor ....
Nou 99% is wel een beetje overdreven, Je wil niet weten wat je tegenkomt. Of er staat helemaal niks genoteerd ook niet in het onderhoudsboekje of er zit een sticker maar de inkt is vergaan in de loop der tijd en die witte stift die vergaat ook op een gegeven moment. Vooral de niet dealer onderhouden auto's kan je weinig info terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

LucW2 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:51:
Die vordering (eis) is prima ontvankelijk. Neemt niet weg dat de vordering nagenoeg altijd afgewezen zal worden. Om het juridisch jargon een beetje aan te scherpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 12:12

meddle

:o

Volgensmij heeft hij niet echt een poot om op te staan, tenzij je explicitiet had gezegd dat de riem net vervangen was ofzo. Maar zelfs in dat geval betwijfel ik het.

Daarnaast: Hij kan er toch gewoon een nieuwe riem omleggen voor die €450 die hij heeft bespaard? Of gewoon doorrijden en hopen dat het een tijdje goed blijft gaan. Als je een auto koopt voor €650 moet je ook niet verwachten dat hij nog in perfecte staat van onderhoud is.

specs PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 11:27
Die korting die je hem hebt gegeven kan je prima gebruiken om de distributie riem aan te pakken.
Bij een auto van 1998 hoort onderhoud. Heb ook een auto voor die leeftijd meegenomen. Daarna meteen 3x de aankoopprijs aan onderhoud uitgevoerd waaronder distributie, waterpomp, kleine beurt, nieuwe uitlaat, veersysteem. Daarna remmen en banden... Hoort er toch potverdorie bij wanneer je voor 450 een auto koopt op geluk. Had minder kunnen zijn en ook veel meer kunnen kosten.
Dus voel je niet schuldig. Volgende keer een simpel contract van marktplaats of ANWB gebruiken dan weten jullie beiden wat de verantwoordelijkheden zijn. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Distributie stond nergens aangegeven helaas. Maar hij heeft mij naast de auto gevraagt over de riem, en ik heb hem duidelijk gezegt dat ik niet wist wanneer hij vervangen was.

Maar heb inmidddels ook al niks meer gehoord, dus het zal wel een poging zijn geweest om wat geld terug te krijgen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

vosss schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 01:07:
En om dit soort gezeik te voorkomen verkoop ik een auto nooit, maar dan ook echt NOOIT, particulier.

Gewoon inruilen bij een dealer/handelaar; dan heb je dit soort gezeik niet. Dan krijg je uiteraard wel minder euro's voor je oude auto, maar geen enkel gezeik. Dat is mij die euro's meer dan waard. :)
Nou.... laatste keer ben ik toch fors belazerd door de dealer toen ik mijn auto inruilde op een nieuwe. Levertijd was 6 weken, toen ik mijn nieuwe auto op kwam halen beweerde hij ineens dat een deukje linksvoor er niet in zat toen ik de auto in kwam ruilen en mocht ik even 150 euro extra aftikken.
Geen bedrag om een advocaat op te zetten, maar wel genoeg om met een heel vies gevoel weg te rijden bij dat bedrijf.
(Onderhoud en reparaties worden sindsdien dus door een ander bedrijf gedaan, lijkt me duidelijk)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57

SeatRider

Hips don't lie

Pietervs schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:13:
[...]

Nou.... laatste keer ben ik toch fors belazerd door de dealer toen ik mijn auto inruilde op een nieuwe. Levertijd was 6 weken, toen ik mijn nieuwe auto op kwam halen beweerde hij ineens dat een deukje linksvoor er niet in zat toen ik de auto in kwam ruilen en mocht ik even 150 euro extra aftikken.
Geen bedrag om een advocaat op te zetten, maar wel genoeg om met een heel vies gevoel weg te rijden bij dat bedrijf.
(Onderhoud en reparaties worden sindsdien dus door een ander bedrijf gedaan, lijkt me duidelijk)
Ik had die nieuwe auto lekker laten staan denk ik...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 12:12

meddle

:o

[...]

Je had nee kunnen zeggen tho'. :9

specs PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

SeatRider schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:18:
[...]

Ik had die nieuwe auto lekker laten staan denk ik...
Kan niet. Auto is besteld, dus je hebt een verplichting om hem af te nemen.
Grappige is wel dat er nu een groot gat zit waar zijn voet zat: had hij de verkoop netjes afgehandeld had ik daar mijn auto in onderhoud gelaten wat hem de afgelopen 6 jaar meer opgeleverd zou hebben als die 150 euro die hij nu even snel scoorde... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
vosss schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 01:07:

Juist ja, zoals de Toyota dealer in Zwolle, waar ik door gebeld werd omdat ze mijn advertentie hadden gezien voor een Citroen C2. Toen kwam ik langs, zetten ze hem op de brug om te controleren, en werd ik erbij gehaald en werd ik aardig geintimideerd door de verkoper en 2 werklui. Gingen om mij heen staan en allemaal verhalen vertellen over wat er allemaal mankeert, dat ik ze op zou lichten, en weet ik wat meer. Ze wilden me wel matsen door 1500 euro voor de auto te geven.... toen ik er niet op inging wilden ze mijn sleutel niet meer teruggeven. Ze gooiden hem zelfs over naar elkaar. "Probeer hem maar te pakken"... Uiteindelijk heb ik mijn telefoon gepakt en begon ik 112 te bellen. Toen hielden ze wel op. Maar ik was er aardig van geschrokken. Toen moest ie nog van de brug af en daar deden ze ook nog lekker lang over.......

Uiteindelijk contact opgenomen met het hoofdkantoor van Toyota, het verhaal toegelicht en er zou onderzoek gedaan worden. Bleek dat die gasten er een handeltje op na hielden binnen de Toyota garage....

Nee, autohandelaren zijn ook niet zo tof allemaal.
Al 2 auto's verkocht via Marktplaats en 2x aan nette vriendelijke mensen zonder gezeik.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Anoniem: 197141 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:16:
Bij een Golf uit 1998 met bijna 3 ton op de teller zit er wel op meer dingen speling.
Überhaupt bij een Golfje, of die nou uit 1998 of 2017 komt :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is inderdaad een naar gevoel, maar het kan toch ook zijn dat hij oprecht dacht dat jij een nieuwe deuk wilde verzwijgen?

Ik vind het niet netjes, maar het hoeft echt niet meteen bewuste oplichting te zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gonadan schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:17:
[...]

Dat is inderdaad een naar gevoel, maar het kan toch ook zijn dat hij oprecht dacht dat jij een nieuwe deuk wilde verzwijgen?

Ik vind het niet netjes, maar het hoeft echt niet meteen bewuste oplichting te zijn.
Nee, deuk was duidelijk zichtbaar, ook op moment van onderhandelen over de nieuwe auto.
Leermomentje voor de volgende keer: samen met koper rond de auto lopen en foto's maken van alle beschadigingen als er enkele weken tussen aankoop en oplevering zitten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:47:
Maar heb inmidddels ook al niks meer gehoord, dus het zal wel een poging zijn geweest om wat geld terug te krijgen.
Ik denk dat hij een rechtszaak aan het voorbereiden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 08:41

KDL

Niks gehoord van een geblokkeerde, vreemd..

Maar misschien voelde hij zich genaaid door je profielfoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37

houthakker

Poehé

Distributie stond nergens aangegeven helaas. Maar hij heeft mij naast de auto gevraagt over de riem, en ik heb hem duidelijk gezegt dat ik niet wist wanneer hij vervangen was.

Ik denk dat het hier mee gedaan is. Ik heb een dergelijke discussie wel eens gehad met een laptop (als tiener notabene). Een hoop dreigende taal, zelfs een brief naar m'n ouders, maar de ervaring leert dat er echt niemand naar de kantonrechter gaat voor < 1000 euro als het gaat om een mondelijke overeenkomst (het ene woord tegen het andere).

Wat je ook had kunnen aanbieden is de auto terugnemen (zo snel mogelijk zodat de kans dat de koper ellende aan de auto veroorzaakt, en dat er geen schade / gebreken door de koper zijn toegebracht). Zeker als er nog wat potentiele kopers in de rij staan. 75 % kans dat ze dan toch liever de auto houden. Hoewel ik het zover meestal niet laat komen (ik geef al mijn marktplaatskopers de kans om het product te bekijken en te testen), was uiteindelijk de conclusie dat de koper daarna veel minder trammelant opleverde....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:20
Pietervs schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Nee, deuk was duidelijk zichtbaar, ook op moment van onderhandelen over de nieuwe auto.
Leermomentje voor de volgende keer: samen met koper rond de auto lopen en foto's maken van alle beschadigingen als er enkele weken tussen aankoop en oplevering zitten...
Dan had je weg moeten lopen bij de oplevering. Dan was die €150,- waarschijnlijk geen probleem meer geweest maar had hij je haarfijn gewezen dat JIJ wèl die nieuwe auto moest afnemen ;) .

Ontopic; laat 'm barsten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Laatst online: 18-03-2024
Wat een drol...
Hij heeft voor 650 euro een auto waarvan de motor het nog gewoon doet...
Daarbij heb jij hem duidelijk geïnformeerd dat de auto geen beurt heeft gehad.
Elke halve gare kan bedenken dat je daarmee het risico loopt op hoge kosten bij een daadwerkelijke beurt... vooral als de wielen er zelfs al af zijn gehaald :P
In zijn geval is het het risico (als hij niet keihard staat te liegen) dat de distributieriem vervangen moet worden.
Ook zo verwonderlijk dat dat bij een auto met 300k moet gebeuren (NOT).

Hij kan het grote bedrag dat hij heeft weten af te dingen mooi investeren in die beurt waarna hij weer een prima auto heeft die even mee kan. Of hij was een sloeber die echt maar 650 euro op zak had en nu gaat huilen dat de beurt hem meer gaat kosten dan verwacht... dan is het gewoon een dombo... sorry hoor

Ik heb zelf vaak oude motoren gekocht en heb mijzelf daarbij nooit voor de gek gehouden dat er misschien geen groot onderhoud nodig was... vooral als de verkoper mij meldde dat er geen onderhoud was gepleegd.
Als het om dit soort bedragen ging dan ging ik er automatisch al vanuit dat ik er misschien wel minimaal het aankoop bedrag moest in investeren. Maar het ging mij om de hobby, opknappen en er leuk mee rijden.

Laat je niet gek maken, waarschijnlijk schrik je omdat je zelf een fatsoenlijke en reële gast bent.
Dat hebben dit soort mensen als deze koper ook wel door en dan proberen ze je even uit.
Dus ofwel hij is naïef bij het domme af of hij probeert gewoon NOG meer van de prijs af te dingen of hij is een gefrustreerde zeur die verwacht dat alles gaat zoals hij het in het hoofd heeft! (trust me, die mensen zijn er genoeg, heb er helaas ook ervaring mee)
Zelfs rechtmatig heeft hij geen enkele poot om op te staan, je hebt hem prima geïnformeerd.
Dus slaap maar lekker vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507983

Wat een pietlul verhaal. . Waar gaat dit nog over. _/-\o_ . Als ik het goed heb verkoop je meer van die oude bakken. Dit noemt men de goden verzoeken. Dus niet lopen zeiken. Zelf oplossen

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 507983 op 11-03-2018 16:35 ]

Pagina: 1