Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldsk00l
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:27
Hoi hoi ik heb een vraag een vriend van mij heeft mail dienst kopen bij een IT dienst maar als hij belt voor het opvragen. Van een wachtwoord word er de dag er naar een rekening gestuurd dat hij wachtwoord opnieuw heeft aangevraagd.

1 mag dit zomaar ?
Als dat niet mag kunnen jullie dit onderbouw wand ik vind dit echt zeer grof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
Ja dat is vrij normaal bij outsourcing, moet het wel afgesproken zijn in de overeenkomst

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:19
Zolang er niks over af is gesproken mag het voor zover ik weet gewoon.
Het is misschien niet klantvriendelijk maar het is gewoon telefonische ondersteuning. Als daar niks over af is gesproken dan kan daar best een rekening voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldsk00l
Ok heel erg bedankt dat wist ik niet maar zal de overeenkomst er is bij pakken.

En als het er niet in staat dan hebben zij een. Problemen denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oldsk00l schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:05:

Stomme vraag maar waarom stel je eerst je vraag voordat je de standaard-zaken hebt gecontroleerd? Zoals inderdaad de kleine letters in de overeenkomst, de vraag neerleggen bij de dienstverlener, etc?

Persoonlijk vind ik het ook vrij storend dat jij vragen moet stellen voor iemand anders; hierdoor is er (zoals in dit topic) dus meteen een misverstand en tekort aan informatie waar we iets over kunnen zeggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
.Maarten schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:05:
Zolang er niks over af is gesproken mag het voor zover ik weet gewoon.
Het is misschien niet klantvriendelijk maar het is gewoon telefonische ondersteuning. Als daar niks over af is gesproken dan kan daar best een rekening voor komen.
Is dat zo? Dat als je er geen afspraken over maakt, dat je dan onaangekondigd iets in rekening mag brengen? Klinkt niet heel logisch eigenlijk :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldsk00l
Snap ik maar er is ook geen mogelijkheid om wachtwoord zelf op te vragen je word gedwongen om hun te bellen daar voor meschien moet ik dat er wel ff bij zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Oldsk00l schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:05:

Als jij als klant zijnde tegen je IT dienst zegt dat zij "problemen hebben" wegens foutief handelen dan denk ik niet dat je lang klant bij ze zal zijn. Niet dat het foutief declareren goed gepraat kan worden, maar als klant zijnde "ben je niet zomaar koning en mag je alles zeggen wat je wilt".

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40
even vertalen;

je vriend heeft zijn mail uitbesteed bij een it-club (privé of zakelijk?)
hij is zijn wachtwoord kwijt en vraagt een nieuwe aan (is dit de eerste keer?)
Hij krijgt een rekening voor het aanvragen van het wachtwoord. (welk bedrag?)

Mag dit? -> ja wrsd wel, ben wel benieuwd wat ze voor 78 seconden werk rekenen.....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

Niet noodzakelijk. Hangt puur af van wat voor overeenkomst is opgesteld en welke diensten er vervat zitten in die overeenkomst. Als ondersteuning niet is opgenomen in de betaling voor de dienst dan zal elke vorm van ondersteuning gewoon betalend zijn.

En wachtwoorden moeten niet noodzakelijk door de klant gereset kunnen worden (kan ook weer een veiligheidsissue zijn). Een klant wordt ook niet echt verondersteld om zijn wachtwoord te vergeten maar wel om dat ergens veilig te bewaren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldsk00l
Zoon 35 euro en is zakelijk geregeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tens schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:07:
ben wel benieuwd wat ze voor 78 seconden werk rekenen.....
Maakt volgens mij niets uit of het een tientje of 5000 Euro is; bij een hosted mail-dienst ben je ook zelf admin op je portal. Heb je geen idee hoe je iets moet doen of ben je zo slim om je eigen wachtwoorden te vergeten, geldt er aan de kant van de leverancier een procedure en die kost geld.

Moet je eens Microsoft bellen met je Windows OEM editie en support "eisen"; krijg je vriendelijk doch dringend het advies dat het per issue "vanaf 140 Euro kost". Puur en alleen omdat je zelf niet "snapt" hoe een dienst/produkt werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40
Oldsk00l schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:10:
Zoon 35 euro en is zakelijk geregeld
Tsja, pech wachtwoord vanaf nu maar goed bewaren/onthouden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:19
Hahn schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:07:
[...]

Is dat zo? Dat als je er geen afspraken over maakt, dat je dan onaangekondigd iets in rekening mag brengen? Klinkt niet heel logisch eigenlijk :?
Waarom is het niet logisch? Er wordt gebeld met de vraag om support (Wachtwoord resetten) als daar geen afspraak over is gemaakt dan lijkt het mij logisch dat dat betaald moet worden. Ze werken daar echt niet op vrijwillige basis en de uren moeten gewoon betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldsk00l
Idd maar was nieuwsgierig of dat normaal was maar zien de vele reacties ja dus mits anders beschreven in voorwaarden :p zal hem Advieseren een ander it dienst in arm te nemen of anders contract te vernieuwen. Met andere voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
.Maarten schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:13:
[...]

Waarom is het niet logisch? Er wordt gebeld met de vraag om support (Wachtwoord resetten) als daar geen afspraak over is gemaakt dan lijkt het mij logisch dat dat betaald moet worden. Ze werken daar echt niet op vrijwillige basis en de uren moeten gewoon betaald worden.
Dat het betaald moet worden vind ik wel logisch, maar het lijkt me wel ergens genoemd moeten worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. We verwachten wel wat eigen input hier op GoT dan alleen vraag ''mag dat''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Perkouw schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:15:
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. We verwachten wel wat eigen input hier op GoT dan alleen vraag ''mag dat''.
Bovendien heeft dit ook niets te maken met Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan en als laatste: @Oldsk00l het zou je sieren een beetje meer aandacht te besteden aan je spelling en dergelijke :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.