Displayport kabel (3 meter) voor 1440p @ 165hz gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Sinds kort heb ik een nieuwe monitor die draait op 1440p / 165hz. De meegeleverde kabel is maar 1 meter. Maar aangezien ik de kabel netjes wil wegwerken achter mijn monitorbeugel en onder het bureau, ben ik op zoek naar eentje van 3 meter.

Eerder had ik al deze besteld:

https://www.onlinekabelsh...ayport-m-kabel-4k-3-meter

Bij deze had ik helaas geen rekening gehouden met het aantal Hz. Deze blijkt maar tot 60hz te ondersteunen.

Via google heb ik ook niet veel kunnen vinden. Wel kortere displayport kabels die 165hz ondersteunen, maar van 3 meter helaas niet.

Mijn vraag is dus, weet iemand waar ik een dergelijke kabel kan vinden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:57
Heb je wel geprobeerd of hij werkt?

Er zijn natuurlijk talloze combinaties van resolutie en refreshrate.

Over algemeen wordt ook gezegd dat DisplayPort 1.2 maximaal 4K@60 doet, wat dus niet waar is.

Wikipedia: DisplayPort en dan bij "Resolution and refresh frequency limits for DisplayPort".

Zowel 1440p@165 als 4K@60 kan volgens de DisplayPort 1.2 specificatie.

Bij de link staat: geschikt voor data snelheden tot 21,6 Gb/s
4K@60 is 12.54 GB/s en
1440p@165 is 16.30 Gbit/s

Zou dus prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
White Feather schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:58:
Heb je wel geprobeerd of hij werkt?

Er zijn natuurlijk talloze combinaties van resolutie en refreshrate.

Over algemeen wordt ook gezegd dat DisplayPort 1.2 maximaal 4K@60 doet, wat dus niet waar is.

Wikipedia: DisplayPort en dan bij "Resolution and refresh frequency limits for DisplayPort".

Zowel 1440p@165 als 4K@60 kan volgens de DisplayPort 1.2 specificatie.

Bij de link staat: geschikt voor data snelheden tot 21,6 Gb/s
4K@60 is 12.54 GB/s en
1440p@165 is 16.30 Gbit/s

Zou dus prima moeten werken.
Heb ik inderdaad geprobeerd. Met deze kabel gaat mijn scherm knipperen boven de 60Hz. Het scherm gaat elke seconde aan en uit. Met de meegeleverde kabel nergens last van. Zou het aan de lengte van 3 meter kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danilo_dk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb nu al twee kabels gekocht die niet werken op 1440p@165hz. Heb je toevallig al een goede kabel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
Danilo_dk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:44:
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb nu al twee kabels gekocht die niet werken op 1440p@165hz. Heb je toevallig al een goede kabel gevonden?
Nope. Ben zelf ook al 2 kabels verder. Ik doe het nu tijdelijk maar even met de meegeleverde kortere kabel totdat ik zeker ben dat ik een werkende kabel gevonden heb. Dus als iemand nog wat weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB->CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danilo_dk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Infection schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:29:
[...]

Nope. Ben zelf ook al 2 kabels verder. Ik doe het nu tijdelijk maar even met de meegeleverde kortere kabel totdat ik zeker ben dat ik een werkende kabel gevonden heb. Dus als iemand nog wat weet hoor ik het graag.
Voor het geval je nog steeds op zoek bent, ik heb zelf deze kabel gekocht: https://www.alternate.nl/...abel/html/product/1196049?

Deze heb ik in een andere Tweakers thread gevonden. Hij werkt op 165hz op 1440p.
Pagina: 1