Pakket retour afzender bij bezorging op PostNL pakketpunt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:27
Even in het kort mijn problemen met post.nl

Koop via vraag/aanbod hier op tweakers 2 voorwerpen vraag aan de verkopers om de pakketjes verzekerd op te sturen via post.nl naar een postkantoor /afhaal punt in 6171GG Stein ,de 2 verkopers gaan akkoord.
Krijg op 20/02 een Track & Trace code en op 01/03 de andere code .
Via de app van jouw.post.nl kan ik de verzending volgen tot ik een bericht krijg van het eerst pakket : Geweigerd bij bezorging, zending gaat retour afzender .

Paar dagen later bij het 2de pakket het zelfde : Geweigerd bij bezorging, zending gaat retour afzender .

De 2 verzenders hebben dit bericht ook gekregen maar het pakket is nog steeds niet terug afgeleverd bij de verzenders. |:(
Contact met post.nl ,gevraag waarom de pakketjes zijn geweigerd .
Antwoord van post .nl : Omdat volgens de voorwaarden deze zending niet rechtstreeks naar het afhaalpunt verzonden had mogen worden. Zoals ik het nu zie heeft de afzender deze zending niet via de website verzendklaar gemaakt. 8)7 8)7

Wat nu gedaan ?als ontvanger kan ik alleen maar afwachten maar wie is nu verantwoordelijk voor de retour verzending :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:22
Volgens mij kun je niet zomaar als particulier naar een Postnl punt verzenden. Als je het als normaal pakketje naar het punt verstuurd dan gaat het niet mee met de pakketpunt zendingen en weigeren ze hem vaak. Of raakt ie gewoon kwijt omdat het aan het punt zelf geadresseerd is en niet aan een klant van het punt.
Of tenminste je moet echt specifiek vragen naar deze service. Niet zo even het adres op de doos schrijven en versturen. Kan ook zijn dat het alleen online geregelt kan worden.

Wat heb je afgesproken met de verzender?

[ Voor 20% gewijzigd door .Maarten op 07-03-2018 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ze moeten dan wel gebruik maken van een bezorgdienst die direct bezorgen op een afhaalpunt aanbied, de standaard dienstverlening van PostNL doet dit niet! Je moet niet het adres van het afhaal punt zomaar opgeven als ontvanger met bijv. jouw naam erbij, die gaan dat normaliter niet accepteren en dan gaat het inderdaad regelrecht retour, zonde van de verzendkosten....

[ Voor 20% gewijzigd door Dennism op 07-03-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:24
Dat werkt natuurlijk niet zo he, had je zelf ook wel kunnen bedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine fix gegeven, zodat het iets duidelijker is.

Verder nog de vraag of jij ook je eigen adres heb opgegeven (aan de verkoper(s)) en het op die manier hebt laten bezorgen bij het pakketpunt of dat jij het adres van het pakketpunt als primair adres heb opgegeven. Zie ook onderstaand screenshot van de PostNL website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZRlw8EeAjHhf65OYMcgYwDDz/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 07-03-2018 19:17 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Heb het verzenadres zo opgeven
Primera /postkantoor
tav K...s L..
Raadhuisplein 56
6171 JC
STEIN

Een maand of 2 geleden heb ik ook een pakketje naar daar laten sturen en gewoon daar uitgehaald zonder problemen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:22
Dat is de verkeerde manier. Dan stuur je hem als gewoon pakketje naar het postpunt. Dan gaat het niet mee in de pakketpuntronde waarbij ze de pakketten op locatie in scannen en uit moeten scannen als je het ophaalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
klada schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:48:
Primera /postkantoor
tav K...s L..
Raadhuisplein 56
6171 JC
STEIN

Een maand of 2 geleden heb ik ook een pakketje naar daar laten sturen en gewoon daar uitgehaald zonder problemen
Dan heb je die keer geluk gehad. Postkantoren krijgen normaal gesproken betaald om als pakket-ophaalpunt te fungeren. Als jij hun adres als direct bezorgadres invult, dan krijgen ze daar niks voor.

En het staat ze vrij om pakketten die niet aan hun gericht zijn te weigeren. Dus ik zou aanraden om in het vervolg niet meer op deze manier te doen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:30
klada schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:48:
Primera /postkantoor
tav K...s L..
Raadhuisplein 56
6171 JC
STEIN

Dat werkt dus niet, dit is feitelijk een pakketje gericht aan de Primera zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En dan is het niet vreemd dat het retour gaat. PostNL is nu verantwoordelijk voor het retourneren aan de verkopers en vervolgens moet jij een nieuwe afspraak maken met de verkoper en nogmaals de verzendkosten betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Oké dat snap ik wel,maar als de pakketjes retour zijn aan de verkopers waarom hebben deze dan nog niks terug gekregen (adres van verzender stond op het pakket )
Volgens mij is dan de post toch verantwoordelijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
klada schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:57:
Oké dat snap ik wel,maar als de pakketjes retour zijn aan de verkopers waarom hebben deze dan nog niks terug gekregen (adres van verzender stond op het pakket )
Volgens mij is dan de post toch verantwoordelijk .
Die vraag kan alleen PostNL voor je beantwoorden. Dus meer dan het aan hun vragen, en afwachten, kan je niet doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Verzender van een pakketje heeft contact gehad met de post :
We zullen dit onderzoeken want het is niet normaal dat het zolang duurt .

Zal dus bang afwachten zijn en hopen dat de pakjes nog naar het nieuwe verzendadres worden verzonden.
Waarde is rond de 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

klada schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:08:
Verzender van een pakketje heeft contact gehad met de post :
We zullen dit onderzoeken want het is niet normaal dat het zolang duurt .

Zal dus bang afwachten zijn en hopen dat de pakjes nog naar het nieuwe verzendadres worden verzonden.
Waarde is rond de 400 euro
De pakketten zullen gewoon retour afzender gaan en moeten daarna opnieuw verzonden worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Tsurany schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:09:
[...]

De pakketten zullen gewoon retour afzender gaan en moeten daarna opnieuw verzonden worden.
maar dat duur normaal toch geen week voor de afzender het pakket terug krijgt .
mijn vraag is: In het slechte geval zijn ze verloren /gestolen of iets dergelijks wie is verantwoordelijk voor de pakjes nadat ze in Stein zijn geweigerd . :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

klada schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:20:
[...]

mijn vraag is: In het slechte geval zijn ze verloren /gestolen of iets dergelijks wie is verantwoordelijk voor de pakjes nadat ze in Stein zijn geweigerd . :?
PostNL is verantwoordelijk voor het pakket zoals al eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:28
klada schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:20:
[...]

Normaal gesproken de verkoper maar in dit geval heb je ze wel "het verkeerde" adres gegeven en zijn daardoor de problemen ontstaan. Als ze kwijt blijven dan zal PostNL volgens de voorwaarden van verzekerd verzenden gaan uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 18:25
Ja vraagt zelf om het via een bepaalde dienst te doen. En zover ik weet ben jij dan ook verantwoordelijk.

Hopen dat PostNL je pakketjes nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Wel een beetje vreemd dat beide pakjes zogezegd zoek zijn alhoewel ze niet op de zelfde dag retour zijn gegaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
aangetekend? geen probleem tot 500 euro verzekerd. Dus dat pakket komt wel boven water, kan eventjes duren. Maar iig binnen het termijn wanneer je kunt declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

loki504 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:31:
Ja vraagt zelf om het via een bepaalde dienst te doen. En zover ik weet ben jij dan ook verantwoordelijk.

Hopen dat PostNL je pakketjes nog kan vinden.
Er is een verschil tussen verantwoordelijkheid voor het postpakket en verantwoordelijkheid voor levering van het product. PostNL is verantwoordelijk voor het pakket en de retour levering. Afhankelijk van de afspraken is of de koper of verkoper aansprakelijk voor levering van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
De afzenders hebben een officiel onderzoek laten starten, verwachten volgende week resultaat.
Pakjes zijn met een verzekerde verzending (tot 500 euro)verzonden ,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 15:20
klada schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:31:
De afzenders hebben een officiel onderzoek laten starten, verwachten volgende week resultaat.
Pakjes zijn met een verzekerde verzending (tot 500 euro)verzonden ,
En wat is er uit het onderzoek gebleken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klada
De 2 pakjes zijn na pas 10 dagen terug bezorgd aan de afzenders en dan terug opgestuurd naar een gewoon adres in Stein waar ik ze heb uitgehaald .
Dus alles nog goed gekomen👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 15:20
klada schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:45:
De 2 pakjes zijn na pas 10 dagen terug bezorgd aan de afzenders en dan terug opgestuurd naar een gewoon adres in Stein waar ik ze heb uitgehaald .
Dus alles nog goed gekomen👍
Super! :)
Pagina: 1