Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridgyfive64
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-07-2018
Goedenavond,

Ik heb een probleem met mijn Bluetooth verbinding van mijn Huawei P8.
Verbinden met de auto via Bluetooth gaat goed, maar zodra ik een oproep begin, zie ik die wel op mijn telefoon overgaan, maar niet op het systeem van de auto. Zowel microfoon als audio lijken dan niet verbonden. Ik heb dit probleem bij 3 auto´s, dus lijkt me een telefoon issue. Audio van Spotify bijvoorbeeld werkt wel gewoon.
Wat zou dit kunnen zijn ?

Wat gegevens:
- Android 6.0 en EMUI 4.0.3
- Betreft Citroen MyWay systeem.
- Heb zelf geprobeerd door wifi uit te zetten / Google Now te disablen.

Groetjes,

Sven

[ Voor 19% gewijzigd door ridgyfive64 op 08-03-2018 11:18 ]

Beste antwoord (via rens-br op 13-03-2018 12:32)

• ridgyfive64
Heb mijn telefoon inmiddels succesvol gebonden aan de auto. De oplossing was alle overige gekoppelde bluetooth apparaten te verwijderen uit de lijst. Het viel mij op toen ik de Bluetooth uit en aanzette dat hij probeerde met twee apparaten verbinding te maken. Één van die apparaten was mijn BT oortjes. daarin zit ook een microfoon, dus dat was waarschijnlijk het euvel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:35
In de Bluetooth instellingen het juiste paired device opzoeken, de auto dus. En hierbij in de settings het vinkje bij "use for Call audio" aanzetten. Hier kan je per paired device aangeven wat je via de BT wil laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridgyfive64
Dit vinkje stond al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ridgyfive64 welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de eisen die we er aan stellen. Wat we verwachten kun je hier vinden: Het algemeen beleid #quickstart. Kun je dus even je openingspost aanvullen met het volgende:
- Software versie
- Welke auto radio's?
- Welke Bluetooth versie hebben die radio's?
- Werken andere toestellen wel goed?
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ridgyfive64
Heb mijn telefoon inmiddels succesvol gebonden aan de auto. De oplossing was alle overige gekoppelde bluetooth apparaten te verwijderen uit de lijst. Het viel mij op toen ik de Bluetooth uit en aanzette dat hij probeerde met twee apparaten verbinding te maken. Één van die apparaten was mijn BT oortjes. daarin zit ook een microfoon, dus dat was waarschijnlijk het euvel.