Toon posts:

Macbook pro 2016 touch bar en keyboard problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Macbook Pro van eind 2016 met touch bar model A1706 heeft erg klem gezeten in mijn tas.

Toen ik hem opende was het scherm gebarsten. Aangezien de laptop geen garantie meer heeft heb ik het scherm gelijk laten vervangen.

Nou had ik al wat problemen zoals de meeste hier met wat toetsen maar na hard indrukken werkte het meestal wel.

Nu heb ik 7 toetsen die het niet doen, alle verlichting werkt, bij 2 toetsen reageerd de laptop alsof de rechter muisknop (touchpad) wordt ingedrukt.

Ook werkt de touch bar niet goed, deze licht op en geeft alle icoontjes weer maar reageerd niet op input.

Iemand een idee waar te beginnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 11:56
Misschien is deze functie aangegaan?

https://support.apple.com/kb/PH25642?locale=en_US

Voor de touchbar zou ik het niet durven zeggen. Misschien dat je daarvoor een SMC reset en/of NVRAM reset voor kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Defect toetsenbord is een bekend probleem. Als je touchbar geen aanrakingen meer registreert is-ie ook naar z’n grootje. Alles bij elkaar is het zo goed als total loss indien waar.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 07-03-2018 21:43 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SacredRose schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:50:
Misschien is deze functie aangegaan?

https://support.apple.com/kb/PH25642?locale=en_US

Voor de touchbar zou ik het niet durven zeggen. Misschien dat je daarvoor een SMC reset en/of NVRAM reset voor kan proberen.
Stond inderdaad aan, weet niet hoe maar na het uitvinken werkt het toetsenbord weer prima! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n spuitbus met perslucht gekocht bij de MediaMarkt en vanaf de zijkant onder de toetsen geblazen Dat helpt meestal wel een tijdje als toetsen het niet of slecht doen. Op de site van Apple staat ergens een handleiding hoe je onder de toetsen kunt blazen.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com