Acties:
  • +1Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:21
Tweakers, ik zit met een probleem.
Mijn auto is een doelwit geworden van vandalisme.
De hele tijd wordt mijn auto bekrast, en andere dingen gedaan. Een jaloerse buurman of iets anders waarschijnlijk.

Nu heb ik een vermoeden wie het is, maar ik wil het op film hebben.

Het is echter een garage met een vve en er hangen momenteel geen camera's.
Nu wil ik er eentje ophangen die standby staat en zodra er beweging is pas begint met filmen. Want de minicameras die ik heb gezien houden het maar rond de 2uur vol.

Wie weet welke camera ik moet hebben hiervoor of kan mij in de juiste richting sturen?

bedankt!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Dashcam of een die je onopvallend aan de muur wilt hangen op batterijen?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:30
Doet me denken aan Oplaadkabelgate: we've got her!, misschien heeft @PWM nog wat tips voor je.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 16:15

Eboman

Ondertitel

hou er rekening mee dat je binnen een vve hiervoor toestemming moet hebben van de VVE (de ruimte is waarschijnlijk van iedereen) , mogelijk kun je dit in overleg met het bestuur regelen, danwel meteen via het bestuur regelen dat er video bewaking komt.

Om dit te voorkomen zou een dashcam een goede optie zijn, in de auto kan de VVE hierover niets zeggen. Ik ken de situatie niet, maar ga hier zorgvuldig mee om, om nog meer problemen te voorkomen.

Signature

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het probleem is opslag en kwaliteit. Heb je een plek waar je een kabel heen kan trekken? Als je een camera ophangt, kan je het beste opslag hebben. Zal je net zien dat degene uit beeld loopt op het moment dat de bewegingssensor hem oppakt.

VVE wel even inlichten. In mijn geval filmde ik de weg. De politie vond dat prima.

• SonyEricsson
kan geen kabel trekken. het is een inpandige kelderbox garage. dus wil de camera alleen op mijn plek richten. het moet dus echt op accu batterij werken. eventueel met een powerpack

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Wildcamera, doet alles wat je wilt

461943

230VAC door de panelen van je auto jagen :+

• SonyEricsson
Rmg schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:41:
Wildcamera, doet alles wat je wilt
Ben even aan het googlen en volgens mij is dit de perfecte oplossing. Bedankt! :)

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
SonyEricsson schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:26:
[...]

Ben even aan het googlen en volgens mij is dit de perfecte oplossing. Bedankt! :)
Wordt ook regelmatig aangeboden via bva veilingen, maar ik kan me voorstellen dat je 'm zo snel mogelijk wilt hebben. Hang dat ding wel op een onzichtbare en liefst moeilijk bereikbare plek. Anders is je auto beschadigd en je camera weg.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:03
Is anders een dashcam geen optie? Er zijn namelijk ook dashcams die opnemen op basis van beweging voor de auto. Die draaien standby en pas als ze iets zien bewegen starten ze met opnemen.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:13:
Is anders een dashcam geen optie? Er zijn namelijk ook dashcams die opnemen op basis van beweging voor de auto. Die draaien standby en pas als ze iets zien bewegen starten ze met opnemen.
Dat klopt wel, maar het "zicht" is erg beperkt vanuit je auto. Dat kan namelijk maar 1kant naar buiten.

Een camera van buiten op je hele auto gericht is een stuk beter

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 19:37
En bovendien zijn dashcamera's er niet voor gebouwd om (lang) op een accu te functioneren. Wildcam lijkt me een leuke oplossing inderdaad.

Deel je je video ook met ons? 😏

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

Acties:
  • +15Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 16:08
Bij mij thuis hebben ze meerdere malen mijn poort open proberen te breken en heb ik uiteindelijk een webcam op de poort gericht. Vanuit het raam aan de zijkant van mijn huis kon ik dat makkelijk filmen. Heb daar mijn laptop aan gehangen en een of ander programmaatje gebruikt welke elke (halve) seconde een foto maakte en dat omtoverde tot een filmpje.

De persoon is jammergenoeg niet meer langs geweest, maar toevallig filmde ik wel een van mijn buren die het nodig vond om zijn verfrotzooi in mijn groenbak te doen. Heb toen 's nachts al zijn rommel regelrecht over zijn schutting gemikt. Nooit wat van gehoord :p

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Eboman schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:58:
hou er rekening mee dat je binnen een vve hiervoor toestemming moet hebben van de VVE (de ruimte is waarschijnlijk van iedereen) , mogelijk kun je dit in overleg met het bestuur regelen, danwel meteen via het bestuur regelen dat er video bewaking komt.
Als je alleen je eigen auto op de plaat zet, zou ik het even eerst zo proberen, buiten de VVE om dus.

Eer dat zoiets door een VVE komt, moet er een ALV belegd worden enz, en dan zal de eventuele dader (in die VVE) wel stoppen en weet je nog niks.

• guidomoree
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09-2020
dit klinkt interessant! komt er nog een vervolg met verhaal of de persoon in kwestie gepakt is of gaan wij dit niet meekrijgen?

en ik zou het inderdaar buiten de VVE doen want misschien komt de persoon in kwestie er dan achter!

Anoniem: 669783

Een jaloerse buurman?

Jezes wat triest dit.

Rijd je in een lamborghini of zo?

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zet er wel een bordje bij "Cameratoezicht" anders heb je weer gezeur dat je stiekem iemand filmt.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:27
is het een optie in je auto voor en achter een camera te plaatsen.
Die sluit je in je auto aan op je accu of een UPS (dan gaat het niet ten koste van je accu)
UPS zou wel een hele nacht mee moeten gaan.
in de ochtend zet je hem weer om op te laden dan is die voor de volgende avond weer geheel opgeladen

<GOT>DrOPje #2516

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:13
Ik heb vorig jaar heel lang hetzelfde probleem gehad, en onlangs weer een keer. Krassen, spiegels eraf, lekke banden, ruitenwisserarmen verbogen, etc. Inmiddels 8 aangiftes lopen bij de politie, maar ze hebben de smeerlap tot op heden nog niet te pakken gehad, ondanks dat de politie op een gegeven moment zelf een camera op heeft gehangen (toen gebeurde het natuurlijk niet...). Overigens hield het bij mij ook niet op toen ik van auto wisselde, maar ik weet inmiddels wel dat er ook andere mensen in de wijk zijn die hier last van hebben. Ik heb het inmiddels 'opgelost' door de voortuin om te spitten en er een parkeerplaats van te maken. Het is een erg irritante situatie die heel moeilijk is op te lossen helaas.

De beste tip die ik je kan geven is: doe (online) aangifte van elke schade, wellicht doet de politie in dat geval bij jou hetzelfde en heb je meer geluk dan ik en pakken ze hem/haar. Succes!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SonyEricsson schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:45:
Tweakers, ik zit met een probleem.
Mijn auto is een doelwit geworden van vandalisme.
De hele tijd wordt mijn auto bekrast, en andere dingen gedaan. Een jaloerse buurman of iets anders waarschijnlijk.

Nu heb ik een vermoeden wie het is, maar ik wil het op film hebben.

Het is echter een garage met een vve en er hangen momenteel geen camera's.
Nu wil ik er eentje ophangen die standby staat en zodra er beweging is pas begint met filmen. Want de minicameras die ik heb gezien houden het maar rond de 2uur vol.

Wie weet welke camera ik moet hebben hiervoor of kan mij in de juiste richting sturen?

bedankt!
Hoe is de parkeersituatie ?
Als het bij je appartement behoort, zou ik het sowieso overleggen met VvE.

[Voor 4% gewijzigd door Hackus op 08-03-2018 12:23]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Eventueel een camera en deurbel in één? Ring videodoorbell ? Ik weet natuurlijk niet goed hoe de situatie is bij jou en of dat handig kan zijn.

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:35

VW-Arjan

★★★★★

Eerste waar ik aan dacht was ook een willife cam net als @Rmg zei.
Die hebben allemaal infrarood en een ingebouwde accu.
Verder zijn bij bijv aliexpress het de kosten ook niet.

Andere optie is je auto onder stroom zetten, vind je vanzelf iemand naast de auto ;-)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:57
Jansen-nl schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:25:
Deel je je video ook met ons? 😏
Zou ik ook heel tof vinden natuurlijk :) Maar TS, mocht je de beelden delen, breng de dader dan onherkenbaar in beeld. Anders kan je er alleen maar meer gezeik van krijgen.

• SonyEricsson
Ik heb al een wild camera besteld. niet extreem goede kwaliteit, maar afdoende om de dader goed op beeld te zetten.

Nu kan ik dat ding op 2 plaatsen ophangen.

1. Ik zet hem achter een scooterwiel/fietswiel aan de overkant. Fiets/scooter staat naast een muur. Dus camera moet op zich niet opvallen en filmt zodoende door de wielen.
nadeel is wel dat elk passerende voertuig op film wordt gezet.

ik kan de camera wel op 01:00 plaatsen en weer om 09:00 ophalen, zodat passerende autos minimaal is.
Voordeel is wel dat mijn plaats 100% goed in beeld wordt gezet van voren.

2. Ik hang hem op boven het plafond achter wat lucht/regenpijpen, en dan maar hopen dat de dader hem niet spot of naar boven kijkt.

Voordeel daarvan is wel dat hij niets verder opneemt behalve mijn parkeerplek. Dus geen voorbijrijdende autos etc.

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:43
Op zich mag je in het redelijke de openbare weg erop hebben staan. Zolang je auto maar de focus is.
Aan het plafond lijkt me slecht om iemand te identificeren. Zeker als hij/zij een petje of iets dergelijks op heeft...

Edit: met een vve is het natuurlijk geen 'openbare weg' dus ik zou het wel met hen overleggen.

[Voor 18% gewijzigd door Masterlans op 08-03-2018 13:36]

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:08
En je moet erop letten dat je niet te lang bezig ben met het plaatsen van de camera. Anders is er de kans aanwezig dat de dader het ziet dat jij bezig bent met een camera plaatsen en vervolgens doet hij/zij niets meer. Op zich heb je dan ook wel een gedeelte van je doel bereikt maar toch :+

Voor 3Commas/Bot/Crypto zaken, wees welkom op de Discord server Bot Trading NL Group.

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 15:05
https://owlcam.com/ hoorde ik van de week over bij een podcast.
Ik hoop dat ze naar NL sturen, want ik heb daar ook wel interesse in.

Edit: hmm, die owlcam heeft een eigen LTE verbinding, zal wel US only zijn.

Of een camera planten in een andere auto en die tegenover jouw auto parkeren, misschien van een buurmens of je partner?

[Voor 44% gewijzigd door SeenD op 08-03-2018 13:53]

Something something

• YourMom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:04

YourMom

I put the p in pool.

zulke problemen zijn spijtig genoeg vrij actueel blijkbaar....
niet persé specifiek vandalisme maar gewoon mensen die met hun po... sorry, handen of voeten niet van andermans eigendom kunnen blijven.

Ik twijfel ook om een camera te hangen vooraan omdat iemand telkens z'n hond in mijn grasperkje vooraan op mijn oprit laat kakken, het gebeurt ook telkens wanneer we niet thuis zijn, zo laf zijn ze wel. :(

Is natuurlijk minder erg dan (dure) krassen en ander vandalisme aan je wagen maar het is toch ontzettend irritant, zeker wanneer je het niet zien liggen hebt en je passeert met de grasmaaier... prettig boeltje... }:|

• SonyEricsson
SeenD schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:46:
https://owlcam.com/ hoorde ik van de week over bij een podcast.
Ik hoop dat ze naar NL sturen, want ik heb daar ook wel interesse in.

Edit: hmm, die owlcam heeft een eigen LTE verbinding, zal wel US only zijn.

Of een camera planten in een andere auto en die tegenover jouw auto parkeren, misschien van een buurmens of je partner?
Dat gaat niet
zie plaatje voor meer duidelijkheid.

geel is dus mijn idee om daar de camera achter een fietswiel/scooterwiel te plaatsen
en rode lijnen zijn luchtbuizen op het plafond.

ik sta op plek 1
plek 2 is leeg

[Voor 8% gewijzigd door SonyEricsson op 08-03-2018 14:32]

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:35

VW-Arjan

★★★★★

Dan in de hoek rechts bij de buizen? Valt het minste op en auto volledig in beeld.

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Mocht je de mogelijkheid hebben om UTP waar POE overheen gaat kan plaatsen bij de garage raad ik je de volgende camera aan met infrarood.

Reolink

Hier nog wat footage. Ik ben het niet zelf :P

[Voor 18% gewijzigd door Blubkens op 08-03-2018 15:46]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:57
Probeer een plekje te zoeken waarbij je niet alleen hem goed in beeld krijgt, maar ook de misdaad zelf.

Je zegt dat je een vermoeden hebt wie het is, misschien zegt je dat ook wat over hoe hij(/zij) zich kleed. Als het zo'n type met hoodie/pet is, zou ik voor de fiets kiezen, dan is het waarschijnlijker dat je z'n gezicht in beeld krijgt.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:08
Heb je zelf niet een fiets die je daar bij kunt parkeren en waar je de camera in kunt modden/verstoppen. In een zadeltas, of fietstas ofzo? Dat lijkt me wel ongeveer een geschikte hoogte.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Blubkens schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:44:
Mocht je de mogelijkheid hebben om UTP waar POE overheen gaat kan plaatsen bij de garage raad ik je de volgende camera aan met infrarood.

Reolink

Hier nog wat footage. Ik ben het niet zelf :P
[video]
Volgens mij is de conclusie al dat TS een wildcamera nodig heeft, of als alternatief een dashcam. Want hoe had jij het precies gezien? Hoeveel parkeergarages ken je waar de bewoners allemaal een POE UTP lijntje hebben naar een mooi uitzichtpunt op hun auto? En dan daar heel subtiel dat geval in de muur boren?

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:46:
[...]
Volgens mij is de conclusie al dat TS een wildcamera nodig heeft, of als alternatief een dashcam.
Ik deel alleen het product waar ik ervaring mee heb en tevreden over ben. Mooi dat jij al een conclussie hebt. Geef alleen een mogelijkheid aan. POE switch en UTP eraan. Maar dat is aan de topicstarter om daar naar te kijken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:22
Blubkens schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:52:
[...]

Ik deel alleen het product waar ik ervaring mee heb en tevreden over ben. Mooi dat jij al een conclussie hebt. Geef alleen een mogelijkheid aan. POE switch en UTP eraan. Maar dat is aan de topicstarter om daar naar te kijken.
SonyEricsson schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:36:
kan geen kabel trekken. het is een inpandige kelderbox garage. dus wil de camera alleen op mijn plek richten. het moet dus echt op accu batterij werken. eventueel met een powerpack

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• SonyEricsson
inmiddels is mijn wild camera ook al binnen.
Een denver WCT-5003 via bol.com :D

WXGA kwaliteit en 60 seconden per filmpje ingesteld,
zometeen even een mooi plaatsbezetten voor mijn scooter en kijken of ik hem beetje kan verbergen

Weet niet of dit opvalt.

Dit neemt hij dus op.

beeld gezien vanuit de auto, lcd staat nu aan, maar gaat uiteraard uit :+

[Voor 106% gewijzigd door SonyEricsson op 08-03-2018 19:16]

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan je foto's niet zien. Geen toegang.

• SonyEricsson
masaman schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:52:
Ik kan je foto's niet zien. Geen toegang.
nu wel denk ik?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Yes.

Prima beeld voor zo'n apparaatje. Hopelijk heb je straks je camera nog én staat/staan de vandalen er goed op.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:35
YourMom schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:25:
Ik twijfel ook om een camera te hangen vooraan omdat iemand telkens z'n hond in mijn grasperkje vooraan op mijn oprit laat kakken, het gebeurt ook telkens wanneer we niet thuis zijn, zo laf zijn ze wel. :(
Bij ons net voor de oprit ook eens last van gehad.
Bijna iedere dag prijs tot we een paar dagen (met droog weer) flink wat peper gestrooid hadden op de plaats waar het mormel meestal ging zitten. })
Probleem opgelost >:)

Mijn profiel op Discogs

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

FreakNL

Well do ya punk?

Valt niet op denk ik hoor, ik zag hem niet eens in 1e instantie :)

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-11 19:32
Deze ga ik volgen, gaat mooo worden.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:59
Dat gaat niet opvallen. Wel erg benieuwd naar het resultaat :P .

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:42
Zal wat zijn als de dader dit topic ook op tweakers volgt. >:)
Heb je ook een livestream? Pak meteen ff wat chips en drinken. :9~

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:18
Logo met 'Denver' even afplakken met zwarte tape?
Welk soort IR zit hier op? Die rode IR leds op normale beveiligingscamera's vallen best op...

• SonyEricsson
Daan00 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:37:
[...]

Logo met 'Denver' even afplakken met zwarte tape?
Welk soort IR zit hier op? Die rode IR leds op normale beveiligingscamera's vallen best op...
geen idee, maar garage is altijd verlicht, dan die lampjes afplakken dan maar :)

• tweaker2003
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 09:48
Ik heb zelf soortgelijk situatie gehad. Ik heb onze dashcam aangesloten op een 20k mah xiaomi powerbank. Geloof me, dat ding houdt lang genoeg vol. Je moet wel een sd kaart met genoeg opslag hebben.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SonyEricsson schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:04:

zometeen even een mooi plaatsbezetten voor mijn scooter en kijken of ik hem beetje kan verbergen

[afbeelding]
Weet niet of dit opvalt.

[afbeelding]
Dit neemt hij dus op.

[afbeelding]
Misschien een stomme vraag, maar welke van de 3 foto's is nu van de wildcamera?

P.s. * Kecin pakt popcorn :P

De camera staat zelfs in de PW :) pricewatch: Denver WCT-5003

[Voor 8% gewijzigd door Kecin op 08-03-2018 22:30]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SonyEricsson
We zijn een paar uur verder en ik heb gelijk al beet, nouja een beetje dan.
Mijn vermoedens zijn soort van bevestigd om wie het gaat.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11 23:09
Even volgen deze. Hoop dat je de dader vol in beeld krijgt op het moment dat ie m bekrast en de centen kan verhalen, inclusief de nodige extra kosten. Laat m maar lekker leegbloeden ;)

• koektrommeltje
Whut! Gelijk al beet :D Dat camera'tje heeft zn geld dus al opgebracht.
Maar, wat hebben ze nu gedaan dat je zo goed als zeker bent?

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mooi opgelost met die camera maar ik zou zo te horen nog wel even sluitend beeldmateriaal afwachten alvorens je iemand aanklaagt.
Is er nu schade aangebracht of?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• SonyEricsson
mijn vermoedens was dat een bewoner de plek naast mij altijd laat parkeren door een van zijn vrienden. Altijd diep in de nacht. Heb wel eens een auto daar gezien en aangegeven dat het niet okay is omdat de plekken voor bewoners zijn en niet voor gure gasten.

Dit is dus de buurman, hij is niet vol in beeld dus afschermen hoeft niet

dit is dus zijn vriendje, die hij elke nacht blijkbaar laat parkeren tot rond het middaguur.

Hoe hij naar mijn auto kijkt zegt al genoeg (had ook extra breed geparkeerd)
En tja.. het zijn weer onze nieuwe Nederlanders, die blijkbaar een eigen wet kennen.

Heb de camera weer teruggezet, wellicht dat ze in de ochtend nog iets uithalen als hij vertrekt.

• SonyEricsson
Humma Kavula schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 00:44:
Mooi opgelost met die camera maar ik zou zo te horen nog wel even sluitend beeldmateriaal afwachten alvorens je iemand aanklaagt.
Is er nu schade aangebracht of?
er is helaas ? :P nog geen nieuwe schade aangebracht. Maar het zal niet lang duren denk ik.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
SonyEricsson schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 00:48:
[...]

er is helaas ? :P nog geen nieuwe schade aangebracht. Maar het zal niet lang duren denk ik.
Er is geen schade toegebracht maar ondertussen insinueer je wel dat een immigrant dit waarschijnlijk doet. :X Ik snap dat je baalt dat er schade is aan je auto maar gelijk een bevolkingsgroep daarop aanvallen is ook wel een teken van zwakte.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• SonyEricsson
Hengbers_92 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 00:50:
[...]

Er is geen schade toegebracht maar ondertussen insinueer je wel dat een immigrant dit waarschijnlijk doet. :X Ik snap dat je baalt dat er schade is aan je auto maar gelijk een bevolkingsgroep daarop aanvallen is ook wel een teken van zwakte.
Goed, je hebt een punt. Moet ik inderdaad niet doen. Is flauw en niet nodig.
Maar afgelopen 4 jaar heb ik 8 incidenten gehad met zulk lui en ik ben inderdaad veroordelend,
dat geef ik gewoon toe. Het speelt mee met hoe ik dit nu weer ervaar. Maar voor dit topic doet het er inderdaad niet toe. Daar heb je gelijk in.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 09:41
[...]

Och sneeuwvlokje toch... Ik vind dit wel aardig reden tot verdenking geven. Sowieso al een raar verhaal met s nachts parkeren van niet-bewoners

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

FreakNL

Well do ya punk?

Eens. Wtf waarom laat je daar iemand diep in de nacht parkeren? Die dan in de ochtend weer weg gaat? Is al dubieus...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

SonyEricsson schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 00:46:
mijn vermoedens was dat een bewoner de plek naast mij altijd laat parkeren door een van zijn vrienden. Altijd diep in de nacht. Heb wel eens een auto daar gezien en aangegeven dat het niet okay is omdat de plekken voor bewoners zijn en niet voor gure gasten.

[afbeelding]
Dit is dus de buurman, hij is niet vol in beeld dus afschermen hoeft niet

[afbeelding]
dit is dus zijn vriendje, die hij elke nacht blijkbaar laat parkeren tot rond het middaguur.

Hoe hij naar mijn auto kijkt zegt al genoeg (had ook extra breed geparkeerd)
En tja.. het zijn weer onze nieuwe Nederlanders, die blijkbaar een eigen wet kennen.

Heb de camera weer teruggezet, wellicht dat ze in de ochtend nog iets uithalen als hij vertrekt.
Ik weet niet hoe de vve in elkaar zit. Maar,met een normaal regelement en er van uitgaande dat je buurman eigenaar is van die parkeerplek,mag hij er iedereen laten parkeren die hij wil.
Schade toebrengen aan eigendommen klopt natuurlijk niet, maar vergeet niet dat je buurman ook rechten heeft.

Signature

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:20
Mooi man! Door de tijd zie je alleen net niet wat er met je auto gebeurd. Misschien nog iets lager richten?

• SonyEricsson
Eboman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:16:
[...]

Ik weet niet hoe de vve in elkaar zit. Maar,met een normaal regelement en er van uitgaande dat je buurman eigenaar is van die parkeerplek,mag hij er iedereen laten parkeren die hij wil.
Schade toebrengen aan eigendommen klopt natuurlijk niet, maar vergeet niet dat je buurman ook rechten heeft.
plek is niet van hem. hij parkeert 2 plaatsen verder. parkeervak naast mij hoort leeg te zijn en wordt pas na juni 2018 verhuurd

• Eboman

Eboman

Ondertitel

SonyEricsson schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:58:
[...]

plek is niet van hem. hij parkeert 2 plaatsen verder. parkeervak naast mij hoort leeg te zijn en wordt pas na juni 2018 verhuurd
ja dan heb je wel redelijk een punt.

Signature

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:52

vhal

ಠ_ಠ

FreakNL schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 05:16:
Eens. Wtf waarom laat je daar iemand diep in de nacht parkeren? Die dan in de ochtend weer weg gaat? Is al dubieus...
Misschien is het wel een geheime relatie die niemand mag weten :+ Neemt niet weg dat het typisch is om een parkeergarage welke onder het VVE valt te gebruiken voor niet-bewoners. Bij onze oude woning was er behoorlijk controle op door het VVE.

STRAVA

• YourMom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:04

YourMom

I put the p in pool.

[afbeelding]
Weet niet of dit opvalt.

[afbeelding]
Dit neemt hij dus op.

[afbeelding]
De kwaliteit van die foto's verbaast me eigenlijk wel voor een wildcamera, ik hoop ten zeerste dat je slaagt in je opzet en je je camera niet kwijt bent bovenop alle miserie.

edit: haha, dat waren dus foto's van de wildcam maar niet "door" de wildcam... :$ :F

Bij deze toch meteen een bewijs dat hij echt niet opvalt! :D

[Voor 8% gewijzigd door YourMom op 09-03-2018 11:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:52

vhal

ಠ_ಠ

offtopic:
waarom staat dit topic overigens in AZ en niet in TL? Zo is deze wel makkelijk vindbaar...

STRAVA

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
goeie reclame voor deze wildcamera! dat ziet er best duidelijk uit zo, die gast is goed herkenbaar zo op de foto. ik zou de camera wat meer naar de grond richten zodat je goed kan zien of er wat gebeurt met je auto, je hebt nu wel heel veel plafond in beeld. wanneer ga je naar de VvE?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 19:34
Kun je die camera niet ergens bij die zwarte afvoerbuis verstoppen? Je filmt nu grotendeels het plafond. Als er iets met je auto zou gebeuren heb je dat niet volledig in beeld.

• koektrommeltje
Bewijst eigenlijk niets dit. Ja, behalve dat er iemand op die plek parkeert die daar niet hoort te staan.

Hoe komt ie daar binnen? Is dit een afgesloten gedeelte waar ie een toegsngsleutel moet hebben?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[afbeelding]
Weet niet of dit opvalt.

[afbeelding]
Dit neemt hij dus op.

[afbeelding]
Het blauwe licht valt in de derde foto wel erg op. Zelfs met verlichting aan is dat erg goed zichtbaar. Moet je je voorstellen hoe dat is als het licht uit is en dat licht dus het enige is. Daar zou ik dus nog wel even wat aan (proberen te) doen.

EDIT:
Schijnbaar was het afdoende, aangezien je beelden hebt. Vraag is alleen wel, hebben ze ook schade gemaakt op jouw auto's bij het maken van deze foto's / video? Lijkt me dat je het dan hard kan maken, wat nu lastig is, aangezien ze nu geen schade toebrengen aan jouw auto.

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 09-03-2018 17:23]

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:19

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Het blauwe licht op de foto van de scooter is het display, welke normaal uit is.

Misschien kan je de cam nog iets naar beneden richten? Dan heb je meer zicht op de auto en zodra je de garageverlichting niet in beeld hebt, heb je waarschijnlijk ook een beter contrast.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:06
[...]

Nou. Ik wacht op stuitend beeldmateriaal van de topicstarter. Daarna spreken we jou nog wel eens, ik quote jou wel.

Want waar rook is, is vuur. En zeker met dit soort mensen. Het is gewoon altijd hetzelfde met deze lui.

Althans, wel die gekleurde medemensen die om middernacht nog even vrolijk in een parkeergarage rondhangen.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Goed, de juiste camera is gevonden, en hij werkt. Probleem zoals in TS geschetst is inmiddels dus beantwoord. Om te voorkomen dat dit topic tot een heksenjacht vervalt waarin de onderbuik regeert, doe ik deze voor nu op slot. Mocht TS nog een prangende update willen toevoegen, dan mag ie contact opnemen via DM met één van de moderators om dit eventueel nog toe te voegen. Voorlopig in ieder geval op slot.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee