Unlimited online storage solutions?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Nu Amazon Cloud Drive helaas gestopt is met unlimited storage, ben ik op zoek naar een nieuwe storage service om mijn ca 3 TB data op te slaan.

Heeft iemand weet van een dergelijke service? Alvast bedankt!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JottaCloud en Google Nearline.

Anders ff hier kijken Het Online Backup Topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Was er nou maar een dienst die alle pagina's op het wereld wijde web in een soort doorzoekbare kaartenbak opslaat, zodat je aan die dienst je vraag kunt stellen en er dan automatisch resultaten verschijnen die matchen met jouw zoekvraag. Dat zou pas echt handig zijn!

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:09:
JottaCloud en Google Nearline.

Anders ff hier kijken Het Online Backup Topic
Mijn ervaring met google is erg goed. Snel en betrouwbaar en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
michelsoe12 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:13:
[...]

Mijn ervaring met google is erg goed. Snel en betrouwbaar en betaalbaar.
Interessant. Welk plan hanteren ze voor unlimited storage?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Tikje naar IH. @demichel Wat heb je zelf al gevonden? Dit is wel heel mager als OP.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demichel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Als we je handje moeten vasthouden, ben ik het eens met @Kurkentrekker. Eigen initatief enzo.

Hier meer info over Google storage https://cloud.google.com/storage/archival/ en geen unlimited plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Señor Sjon schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:15:
[mbr]Tikje naar IH. @demichel Wat heb je zelf al gevonden? Dit is wel heel mager als OP.[/]
Bitter weinig om eerlijk te zijn. Unlimited lijkt tegenwoordig uit den boze, vandaar mijn vraag.

Aan de prijzen te zien die ik zie passeren, koop ik zelf prima twee 4TB schijven per jaar, roteer die dingen jaarlijks en backup ik mijn data zelf en store de HDs op twee locaties, bij me thuis en bij mijn ouders. Even veilig lijkt me en een kap goedkoper.

[ Voor 29% gewijzigd door demichel op 07-03-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

demichel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Google biedt geen onbeperkt storage. Gezien er 3tb nodig is kan dat prima bij google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

demichel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:16:
[...]

Bitter weinig om eerlijk te zijn. Unlimited lijkt tegenwoordig uit den boze, vandaar mijn vraag.
Unlimited bestaat ook niet zelfs al bieden ze het aan. In hun fup staan altijd kleine lettertjes. Want in het slechtste geval gooit een klant even 30tb aan troep op zijn omgeving van €10pm, dat is nooit winstgevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
^^ met
Unlimited bestaat ook niet, hooguit wordt het risico dat men meer gaat gebruiken dan mogelijk is binnen de gestelde prijs spreiden over meerdere klanten. De ene gebruikt veel, de andere weinig, maar gemiddeld werd er winst gemaakt.
Ik denk echter dat er steeds meer mensen waren die de storage daadwerkelijk gingen opvullen, waardoor men gedwongen werd realistische prijzen te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan @demichel berekenen hoeveel hij per maand kwijt is voor Nearline of Coldline Cloud Storage bij Google.

https://cloud.google.com/products/calculator/

Maar goed, JottaCloud beweert echt unlimited te zijn en kan ook gebruikt worden voor archief doeleinden, naast backup doeleinden. Een kennis van me parkeert daar iets van 1,5 TB.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2018 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
Ik heb zelf G-suite van Google. Onbeperkt Google Drive opslag. Heb je wel een website voor nodig... heb alles van de site via Google gelinkt nu, en dan heb je onbeperkt opslag van data.

Officieel als je minder dan 5 accounts afneemt zit er een limiet van 1TB op, maar ik heb al maanden meer dan 3TB erop staan (Hyper Backup van mijn Synology NAS).

Kost me 8 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Unlimited lijkt tegenwoordig uit den boze
Unlimited gaat weg. Elke keer als een aanbieder stopt met unlimited opslag, gaat iedereen naar de volgende die dat nog aanbiedt en die ziet zich dan ook genoodzaakt om daar mee te stoppen en dan herhaalt t zich tot ze allemaal pleite zijn. Zolang er mensen zijn die met meerdere terabytes aan data komen (sommige zelfs petabytes) is ongelimiteerde opslag aanbieden gewoon commercieel onmogelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door Equator op 07-03-2018 19:44 . Reden: Vriendelijker gemaakt ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
hoezo zou je "unlimited" storage willen, als je precies weet hoeveel TB je op gaat slaan? Wat word je daar wijzer van? Kies gewoon een fixed plan dat bij je eisen past... je gaat toch ook geen "unlimited" telefoonabonnement nemen als je maar 100 minuten nodig hebt?
[...]

Aan de prijzen te zien die ik zie passeren, koop ik zelf prima twee 4TB schijven per jaar, roteer die dingen jaarlijks en backup ik mijn data zelf en store de HDs op twee locaties, bij me thuis en bij mijn ouders. Even veilig lijkt me en een kap goedkoper.
Als dat een werkbare situatie voor je zou zijn, zou je ook met iets als S3 Glacier uit de voeten kunnen. Dat lijkt me dan al gauw goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Backblaze? TransIP Stack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
demichel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:05:
Nu Amazon Cloud Drive helaas gestopt is met unlimited storage, ben ik op zoek naar een nieuwe storage service om mijn ca 3 TB data op te slaan.

Heeft iemand weet van een dergelijke service? Alvast bedankt!
Wat dacht je van hubic, voor 50 euro per jaar 10TB opslag en ook nog in de EU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

BB-One schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Wat dacht je van hubic, voor 50 euro per jaar 10TB opslag en ook nog in de EU...
Is nix....telkens foutmeldingen met uploaden of vast lopen.....