windows op ssd programma op hd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-05-2024
Hallo

Ik ben Yoshie en bennieuw hier omdat ik een vraag heb.

Ik wil op mijn pc Windows van een aparte schijf laten starten.
Ik heb Windows nu 2x op mijn pc staan, 1 maal op de gewone oude harde schijf (c) en 1 maal op de SSD(F)
als ik nu de pc opstart kan ik kiezen welke Windows er gebruikt word. Als ik kies voor (c) dan werken alle geïnstalleerde programma's, Als ik kies voor (f) dan heb ik alleen Windows.

Wat ik eigenlijk wil is Windos opstarten van (f) en de programma gebruiken die op (c) staan.

Is dit überhaupt mogelijk, of niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Yoshie op 07-03-2018 15:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic reactie die beter thuishoort op de kansel verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door Lustucru op 07-03-2018 19:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
Wacht even. Je had dus een oude HDD met Windowsinstallatie en andere programma's, nu een SSD erbij met een 2e Windows? En je wilt vanaf je SSD de programma's booten op de HDD?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nat-Water schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:19:
Wacht even. Je had dus een oude HDD met Windowsinstallatie en andere programma's, nu een SSD erbij met een 2e Windows? En je wilt vanaf je SSD de programma's booten op de HDD?
Daar lijkt het wel op. Je had er ook even bij kunnen zetten dat dit niet gaat werken ;o)

@TS: bijna alle ssd's komen met een programmatje om je bestaande harddisk over te zetten naar de ssd. Waarom heb je die niet gebruikt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit hoort in Windows Clients (WOS) thuis.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-05-2024
@TS: bijna alle ssd's komen met een programmatje om je bestaande harddisk over te zetten naar de ssd. Waarom heb je die niet gebruikt?
[/quote]

En hoe doe ik dat dan? #Dtv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Stel je hebt een Samsung SSD. Dan doe je [google=transfer windows to Samsung SSD] en komt onder andere http://www.samsung.com/se...isite/ssd/download/tools/ tegen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zou eerder de C schijf leeg maken en alle programma's daar op installeren. Hoewel het niet echt logisch is om een SSD te kopen en vervolgens deze alleen voor windows te gebruiken. Als je geen bestanden kwijt wilt raken, dan kun je eerst (al dan niet handmatig) een back-up maken en als het echt niet anders kan dan kun je gaan clonen.
Pagina: 1