Toon posts:

Voodoo 2 SLI configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje: zonder handleiding de SLI te installeren. Moet kunnen denk je dan, en dat klopt (half).

Aansluiten is geen probleem (leek me), alleen werken doet het niet echt.

Wat is er gedaan: intern de Voodoo kaarten doorgelust, extern ook (dus vanaf de video naar de Voodoo 2 zelf).
Vraag 1: moet er 2 keer worden doorgelust? Daarmee bedoel ik: zowel intern als extern? Dus Voodoo->Voodoo->Matrox
Of is het intern doorlussen en alleen Voodoo->Matrox?

Verder: hoe krijg ik W98 SE aan het verstand dattie ook in SLI moet werken? en meteen ook de games, want dat is momenteel het probleem.

Beeld heb ik wel, spelletjes is een no-go.

Betreft hier de 2x Creative 12Mb Voodoo 2 icm Matrox Mystique 220.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je moet intern de voodoo's koppelen, en extern 1 voodoo op je matrox aansluiten, of andersom.

Verwijderd

heb je ook de ORIGINELE sli kabel?
(ik heb anders een schema hoe je een floppy kabel moet gebruiken, paar draden twisten)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, is de originele CL kabel die ik heb, gelukkig wel :)

Alle denkbare configs heb ik reeds geprobeerd, alleen geen enkel spel is er blij mee. UT, Q3A, RS, alles hangt :(

Misschien iets in W98 instellen?

Verwijderd

je weet toch wel dat je de 2e kaart apart moet configureren? oftewel je moet ze alle2 apart installeren. Kijk in je configuratiescherm of ze er alle 2 instaan.

Verwijderd

Ik heb geen Voodoo2 SLI , maar heb toch nog wat opmerkingen :

2) gebruik je de nieuwste reference drivers ?
(oudere drivers zijn niet zo happy met SLI)

3) In SLI zijn voodoo2Žs vaak niet echt lekker over te klokken. (ivm met strakke timing van SLI)

Heb je dit allemaal in orde , laat deze post dan maar zitten ...

(btw, hangt het spelletje dan meteen of pas na een tijdje ? blijft hij hangen in elke resolutie ?)

[zelf een paar loze opmerkingen eruit gevist]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste drivers zijn inderdaad geinstalleerd. W98SE geeft zelf al aan dat er 2 in zitten, dus dat zit wel snor (lijkt me).

Oveklokken is idg nvt, heb ik dus niet gedaan. Komt wel als ik het zooitje aan de praat heb.

En de spelen hangen meteen al met opstarten :(

Verwijderd

p-kemp; SLI moeilijk te overclocken?? heb mijn SLI-config zonder veel moeite (zonder fan in de PC voor de voodoo2's) op 113 MHz gekregen , heb wel een PCI-slot tussen de voodoo2's leeg gelaten, vanwege de hitte.

Snuffie; als je dxdiag.exe loopt, krijg je dan 2 display-tabs of maar 1?? als je er maar 1 krijgt dan herkent directX je voodoo's niet en ligt het waarschijnlijk daar aan.

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Zo werkt het bij mij:
De voodoo kaarten met de slikabel aan elkaar verbonden (intern dus).
een kabel van mijn 2d kaart naar mijn eerste voodoo2 kaart(externe kabel). Op diezelfde voodoo2 kaart moet je de monitor aansluiten.

Zo zou het moeten werken :)
suc6

Veni vidi volavi!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bedankt voor de input.

Het werkt wel (tot op zekere hoogte).

Unreal: goed
Q3A: goed
Rogue Spear: no go

Denk dat het in dit geval aan RS ligt, zal hem nog eens opnieuw installeren.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:06
Rob van den broek, kan je mij dat schemaatje geven?

redroon@hotmail.com

Verwijderd

=redroon=

check your mail!
Pagina: 1