Vraag

• doagster
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-12-2022
Beste mede-Tweakers,

Ik ben ten einde raad :) Ook diverse andere topic's zoals FAQ Processors, Mobo's & Geheugen en dergelijke hebben helaas geen oplossing geboden.

Mijn systeem
- i7 7700K niet overgeclocked
- MSI Z270 Pro Gaming Carbon (laatste versie van BIOS)
- MSI Geforce 1060 6gb gpu
- Corsair Vengeance RGB 4 x 8gb 3000MHZ (Ook getest met Ballistics 2 x 16gb 2400MHZ)
- M.2 Samsung Pro 950 512gb
- Corsair CX500W PSU

Het probleem
Bij een koude start heb ik soms wel beeld soms geen beeld. En de oplossing luidt dan: powerknopje ingedrukt houden en de aan/uit schakelaar op de voeding heel snel uit en aan zetten.

Wat is er aan de hand? Ik word er echt gestoord van!

Alle reacties

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Het probleem treedt zonder de videokaart en met ander geheugen dus ook op? Heb je al een andere voeding geprobeert?

• doagster
Jesse schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:57:
Het probleem treedt zonder de videokaart en met ander geheugen dus ook op? Heb je al een andere voeding geprobeert?
Hi Jesse,

Excuses! Wat ik zelf allemaal heb geprobeerd zijn:

- ander geheugen
- andere voeding
- zonder videokaart
- minimale hardware start
- alles opnieuw ingebouwd, kabels gecontroleerd
- andere pci ingang op mobo mijn gpu ingeprikt
- andere monitor en kabel getest

Soms doet hij het wel, soms niet. En het gekke is dan de handeling die ik moet uitvoeren.. Aan/uit knopje op de computer ingedrukt houden en met mijn andere hand de switch op de PSU heel snel uit en aan switchen (zonder dat hij uitgaat).

Heel vreemd dit...

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
En bij al die aanpassingen kwam het probleem ook voor?

Het probleem verdwijnt dus niet als je alleen de aan/uit knop even indrukt voor een reboot?

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-11 15:53

Eren

Boss of this gym

Klinkt als een manke voeding. Het beste is gewoon met een andere voeding testen.

4HEad

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:30
Eren schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:28:
Klinkt als een manke voeding. Het beste is gewoon met een andere voeding testen.
Heeft die al gedaan :)

Don't let perfect be the enemy of good.

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-11 15:53

Eren

Boss of this gym

Oh oeps moet even mijn bril opzetten 8)7 .

Maar goed als ik het zo bekijk ga ik naar de richting van de moederbord.

4HEad

• doagster
Ik begrijp er werkelijk waar helemaal niets van. Alles werkt gewoon naar behoren alleen tijdens het opstarten gaat het mis.

Is het tevens normaal dat ik dan wederom beeld krijg als ik de powerbutton ingedrukt houd en de switch van de PSU heel snel klik-klak doe? Is die oplossing wel eens eerder hiero voorbij gekomen?

Verwijderd

Met welke andere voeding heb je getest?

• doagster
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:16:
Met welke andere voeding heb je getest?
750W.. wel onbekend merk. Werkende voeding uit het systeem van mijn broertje zijn computer.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

doagster schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:11:
[...]

750W.. wel onbekend merk. Werkende voeding uit het systeem van mijn broertje zijn computer.
Tja, twee keer niks is nog steeds niks natuurlijk. Als je meuk als Diablotek, Qtec, Codegen, MSTech, Trust of HKC in je PC gaat hangen dan kan je er niets mee bewijzen, behalve dat je rommel hebt ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1