Hoe deel ik het bedrade internet van gamepc, met laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xX-DrAgOnFly-Xx
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02-2024
Mijn vraag

Graag zou ik wat advies willen, over hoe ik mijn internet van mijn gamepc kan delen met mijn laptop. Ik wil dit bedraad voor elkaar krijgen..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Relevant is het moederbord van de game pc. Dit is de gigabyte auorus gaming 7. Deze heeft 2 ethernet porten erop. 1 van gigabyte en 1 van "killer"

De laptop is een Asus km93 met 1 ethernet port en wifi.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik. Heb geprobeerd via adapter instellingen het internet te delen op de game pc, maar als ik wifi op de laptop uitschakel heb ik geen internet van de gedeelde verbinding..

Mijn vraag is nu:

Is het mogelijk om het internet van de bedrade gamepc BEDRAAD, door te delen via de tot nu toe ongebruikte ethernet port van de "killer netwerk port"?

Zoja, kan dit dan met een gewone utp5 kabel?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

Dragonfly *O*

Alle reacties

Verwijderd

Misschien gewoon een switch gebruiken?

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Ik weet dat je vroeger netwerk kaarten kon bridgen (sinds XP al niet meer aangeraakt tevens dus of het nog bestaat geen idee), dan kon je via een andere netwerk kaart de verbinding delen met een andere pc. Nadeel ervan is wel dat die PC aan moet staan anders heeft de volgende computer weer geen internet.

Denk dat je beter af bent met een switch van 20€ ofzo en hoef je ook niet je hoofd te breken hoe je het moet opzetten. Als je het echt wilt, bridgen van netwerk kaarten googlen, kom je er vanzelf :) Is leuk projectje om zelf uit te vogelen en ook dan is het niet veel spannends. Heet ook wel Peer-2-Peer (P2P).

[ Voor 6% gewijzigd door Kadardar op 07-03-2018 13:17 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Verwijderd

Ik mis de Windows versie in de TopicStart en vermoed dat @TS Windows 10 gebruikt.

Dan is de zoekterm "Windows 10 internet verbinding delen" of "Windows 10 network bridge"

en krijg je o.a. dit als resultaat; https://nl.wikihow.com/Een-internetverbinding-delen

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:45
Methode die beschreven wordt in de link van @Verwijderd gebruik ik ook om op mijn Raspberry Pi in combinatie met remote desktop internet verbinding te hebben.

• xX-DrAgOnFly-Xx
Bedankt voor jullie reacties en ondersteuning! Het betreft inderdaad Windows 10 op pc en laptop. Gisteren had ik dan eindelijk een werkende VPN tussen mijn laptop (via WiFi) door de router naar de game pc..

Vandaag druk ik weer op verbinden en boem error: network Connection between computer and the VPN server was interrupted.. Nu heel Google afgezocht maar ik kom er niet uit.

Ook exact hetzelfde geprobeerd wat ik gisteren deed vanaf het begin af aan maar krijg nog steeds deze melding.

Iemand een idee?

Verwijderd

Wat is het probleem. Neem een switch van 7 euro, twee extra UTP kabels (voor een habbekrats bij de Action), en klaar.

Misschien "zou het kunnen " om via de tweede poort voor elkaar te krijgen, maar dit werkt ook heel goed.

• xX-DrAgOnFly-Xx
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:53:
Wat is het probleem. Neem een switch van 7 euro, twee extra UTP kabels (voor een habbekrats bij de Action), en klaar.

Misschien "zou het kunnen " om via de tweede poort voor elkaar te krijgen, maar dit werkt ook heel goed.
Nou wilde het zo proberen omdat het zou moeten werken.. Haha soort frustratie dat ik wil weten waar er ergens iets misgaat 8)7

Switch kopen voelt als opgeven maar ik begin geen andere optie meer te zien.. 7(8)7

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

xX-DrAgOnFly-Xx schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:21:
Gisteren had ik dan eindelijk een werkende VPN tussen mijn laptop (via WiFi) door de router naar de game pc..
Ik snap ook niet wat een VPN hier doet? Probeer de netwerkkaart te bridgen.

Daarnaast is het advies van een switch nog niet zo gek, ik snap je wil om het te snappen maar bespaar jezelf de moeite en kijk naar een lange term oplossing.

Bridge: https://www.windowscentra...dge-connection-windows-10

[ Voor 9% gewijzigd door Lawwie op 08-03-2018 15:10 ]

• xX-DrAgOnFly-Xx
Lawwie schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:09:
[...]

Ik snap ook niet wat een VPN hier doet? Probeer de netwerkkaart te bridgen.

Daarnaast is het advies van een switch nog niet zo gek, ik snap je wil om het te snappen maar bespaar jezelf de moeite en kijk naar een lange term oplossing.

Bridge: https://www.windowscentra...dge-connection-windows-10
ja je hebt gelijk.. net de Netgear GS105 5-Poorts Gigabit Switch besteld en wordt morgen geleverd.. dan is het in ieder geval een super stabiel LAN en heb ik op beide pc's in ieder geval de kwaliteit van het glasvezel..
Pagina: 1