"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Copy-pasten naar Excel en opslaan als CSV?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
* Meg wordt boos.
[ Voor 87% gewijzigd door Meg op 07-03-2018 13:23 ]
is dit de foutmelding in outlook of excel?
Welke versie van office gebruik je?
Foutmelding geeft aan alleen lezen te zijn, misschien een keertje opnieuw "opslaan als"?
edit... hij pakt hem al dus...
[ Voor 4% gewijzigd door Pindakaas op 07-03-2018 13:23 ]
don't mind me
lijkt alsof het in excel al niet goed staat namelijk
don't mind me
Zo goed werkt excel ook niet. als je ervoor zorgt dat je in excel een overzichtelijke tabel (regel één hebt dan is het importeerbaar in outlook, mits opgeslagen als csv.Meg schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:48:
[...]zou toch moeten werken?
voorbeeld: excel invoer:
A | B | |
1 | naam | |
2 | Henk | henk@email.tld |
3 | Ingrid | ingrid@email2.tld |
opgeslagen als csv ziet dat er dan (in notepad oid) als volgt uit:
naam;email henk;henk@email.tld ingrid;ingrid@email2.tld
[ Voor 3% gewijzigd door T_knoop op 07-03-2018 13:59 . Reden: foutje hersteld ]

"xk@x.nl; x@x.nl; x@hotmail.com;
Zo heb ik het daar?
Regel 2 lijkt nu gewoon 1 cel te zijn. Die dus alleen in kolom A staat.Meg schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:48:
Ik ben geen Excel expert, dus dat weet ik niet. Ik heb het gewoon geplakt, zou toch moeten werken?
Ik zou beginnen met een en ander netjes in kolommen zetten. Zo gaat het niet werken.
Mogelijk wil je gebruik maken van text to columns oid.
If you can see, look. If you can look, observe
Met één aanhalingsteken ga je niet ver komen. Alle strings moeten omsloten zijn door quotes ("). Dus:Meg schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:00:
Name;Email
"xk@x.nl; x@x.nl; x@hotmail.com;
Zo heb ik het daar?
1
| "xk@x.nl"; "x@x.nl"; "x@hotmail.com"; |
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Incorrect, zo vernaggel je de CSV, alles MOET in 1 cel staan bij een csv.Roozzz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:01:
[...]
Regel 2 lijkt nu gewoon 1 cel te zijn. Die dus alleen in kolom A staat.
Ik zou beginnen met een en ander netjes in kolommen zetten. Zo gaat het niet werken.
Mogelijk wil je gebruik maken van text to columns oid.
IncorrectSlavy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:04:
[...]
Incorrect, zo vernaggel je de CSV, alles MOET in 1 cel staan bij een csv.
Excel kan iedere waarde in een eigen kolom weergeven en bij opslaan als valide csv opslaan.
Dan is dit zeer discutabel, menig programma meer gewerkt die tijdens importen dat dus niet pakte, alleen alles in 1 regel, dus "Henk","Test","Amsterdam",etcTeraMod schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:07:
[...]
Incorrect
Excel kan iedere waarde in een eigen kolom weergeven en bij opslaan als valide csv opslaan.
Dan zal de csv export niet hebben voldaan aan de importverwachtingen van het gebruikte programma. Dit staat volledig los van hoe het binnen Excel wordt weergegeven.Slavy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:09:
[...]
Dan is dit zeer discutabel, menig programma meer gewerkt die tijdens importen dat dus niet pakte, alleen alles in 1 regel, dus "Henk","Test","Amsterdam",etc
Daarna exporteren naar CSV en vervolgens in outlook importeren.
of
gewoon in outlook een paar contact aanmaken. Want zoveel zijn 75 contacten nou ook weer niet. En of je het nu in Excel of Outlook typt maakt ook niets uit.
don't mind me
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Maar dan moet ik alsnog alles handmatig invullen.u_nix_we_all schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:12:
Kun je het niet gewoon in kladblok plakken, zoals Slavy liet zien. En dan hernoemen van .txt naar .csv
hoe heb je de contacten nu kwa lijst ?
Ehm nee. Excel kan hier prima mee omgaan met opslaan naar csv.Slavy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:04:
[...]
Incorrect, zo vernaggel je de CSV, alles MOET in 1 cel staan bij een csv.
Op dit moment heeft TS deels info in meerdere kolommen (rij 1) staan en deels in 1 kolom (rij 2). Persoonlijk zou ik het altijd netjes in meerdere kolommen opnemen. Maar inderdaad, alles zou in 1 cel kunnen.
Ik vraag me wel af of TS niet beter gewoon die emailadressen en namen had kunnen overtikken dan de vraag te stellen. Volgens mij was het intikken van de 75 stuks veel sneller
If you can see, look. If you can look, observe
wat is precies je bron (welk programma, welk formaat) en wat is precies je doel (welk programma, welk formaat)?
en inderdaad, op die tijd die je hier hebt gespendeerd om te posten had je toch al lang 75 adressen gekopieerd?
Moet je dat CSV bestand zelf maken of heb je die ergens vandaag ofzo?
don't mind me
Maar... je wilt het dus wél handmatig toevoegen in Excel blijkbaar, maar níet in Outlook?Meg schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:46:
Ik moet dat csv bestand zelf maken en dat lukt dus niet, want handmatig toevoegen ga ik niet doen.
Waarom in vredesnaam?

[ Voor 10% gewijzigd door Tjark op 07-03-2018 16:53 ]
*insert signature here
Copy paste ‘t in kladblok, dan per regel met comma’s het opmaken
Piet,piet@bla.com
Jan,jan@foo.nl
Je hoeft alleen maar te encapsulaten als er ergens een , in een veld zou staan, dus als de namen staan als:
Jan, van bedrijf foo die bla bla, jan@foo.nl Dan moet je
“Jan, van bedrijf foo die bla bla” ,”jan@foo.nl”
Maken en wel zorgen dat er dan overal 2 kolommen zijn (en niet soms 1 en soms 3)
*insert signature here
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Als het “ enigszins” gestructureerd is, kun je met een deftige editor (notepad++ bv) en handige search/replace/regex-en, het sneller doen, maar tja, dat is nu kennis
[ Voor 31% gewijzigd door Tjark op 07-03-2018 17:01 ]
*insert signature here
Kwenie hoor, je hebt nu ondertussen al meer tijd gespendeerd aan dit topic, dan de tijd die je bezig zou zijn geweest aan het handmatig overtikken van die 75 e-mail adressen.Meg schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:59:
Het zijn enkel naam en email... maar kan dat niet handiger? Want dat is een rot werk.
Besides is je opstelling niet constructief: je antwoord met enkel een foutmelding; je zegt "het werkt niet"; je wordt zelfs boos. Het lijkt alsof je alleen maar zit te wachten totdat iemand je vertelt hoe je het in twee muisklikken kunt oplossen
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
CTRL+C, CTRL+V x 75 = 3 minuten werk. Of bij 2 tabellen 6 minuten werk.Meg schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:59:
Het zijn enkel naam en email... maar kan dat niet handiger? Want dat is een rot werk.
Ninety percent of everything is crap.
Een CSV bestandje maken is natuurlijk makkelijk met een beetje Powershell, handwerk of iets als notepad++. Dat had je in de tijd dat dit topic open staat al lang geregeld kunnen hebben. De discussiewaarde ontgaat mij dan ook.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
FTFYBor schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:59:
Dit begint een beetje is een slowchat te geworden wat mij niet de bedoeling lijkt is.
Van een nieuwe user zou ik zo'n opstelling nog wel door de vingers willen zien, maar deze TS moet beter weten. We gaan niet alles eruit trekken en een eigen inbreng is ook welkom. Zo heeft dit topic geen bestaansrecht.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit topic is gesloten.