Toon posts:

Troubles met netwerkkaart en kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier heb ik troubles met m'n kabel en netwerkkaart. Ik heb een 100Mbit utp ethernet. In de betreffende machine zit een realtek 8139. Ik heb de kabel gecontroleerd met de tester en deze geeft aan dat de kabel goed is, maar wanneer ik de kabel in de netwerkkaart en hub doe, dan krijg ik geen link :? ( link lampje brandt niet ). What is going on here?

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Is het misschien een cross-kabel?
Weet je het niet --> probeer in uplink poort van hub.
Anders --> vreemd.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Wordt de netwerkkaart goed herkent? Misschien dat deze niet goed is aangesloten. Ik heb het ook wel eens eerder zoiets gehad. Al geprobeerd met een andere netwerkkaart? Heb je de kabel inderdaad niet in de verkeerde port aagesloten? (Lees: uplink)

Verwijderd

Volgens mij heb ik dit ook gehad.
Welk realrek kaartje heb je 8139 A of B??? (1 of 2 lampjes) Ik had gemaild met de helpdesk en ik had een progamma wat mijn kaartje resette ofzo en daar werkte het.
Als je 1 lampje hebt zal je wel het zelfde probleem hebben, dan kan ik dat wel ff mailen.

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 13:33 schreef lexz het volgende:
Volgens mij heb ik dit ook gehad.
Welk realrek kaartje heb je 8139 A of B??? (1 of 2 lampjes) Ik had gemaild met de helpdesk en ik had een progamma wat mijn kaartje resette ofzo en daar werkte het.
Als je 1 lampje hebt zal je wel het zelfde probleem hebben, dan kan ik dat wel ff mailen.
Hey Lexz ik hetzelfde probleem zou je alsjeblieft zo vriendelijk willen zijn om dat programmaatje te mailen?
Alvast bedankt

Verwijderd

Kan iemand me alsjeblieft aan dat programmaatje om je Realtek netwerkkaart te resetten, waar lexz het over heeft, helpen?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 18:36 schreef Risktakah het volgende:
Kan iemand me alsjeblieft aan dat programmaatje om je Realtek netwerkkaart te resetten, waar lexz het over heeft, helpen?
je zou zelf ook even op zoek kunnen gaan naar de Realtek site en daar de helpdesk vragen :z

Verwijderd

Ik heb echt overal gezocht, maar het is echt nergens te vinden. Kan niemand me aan dat programmaatje helpen? :(

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:11
Iets waar ik onlangs mee geconfronteerd werd: ik had m'n netwerkkaart geforceerd op 100Mbit full duplex, en de link zelf (hub) was 10Mbit. Toen ik hem terugzette op Autodetect werkte ie weer - misschien is dat hier ook het geval?

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 17:56 schreef Solarsparc het volgende:
Iets waar ik onlangs mee geconfronteerd werd: ik had m'n netwerkkaart geforceerd op 100Mbit full duplex, en de link zelf (hub) was 10Mbit. Toen ik hem terugzette op Autodetect werkte ie weer - misschien is dat hier ook het geval?
Helaas is dit niet het geval Solarparc. Ik heb al die opties inclusief autodetect al geprobeerd. In ieder geval bedankt voor de tip.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

Op zondag 24 maart 2002 22:37 schreef Risktakah het volgende:

[..]

Helaas is dit niet het geval Solarparc. Ik heb al die opties inclusief autodetect al geprobeerd. In ieder geval bedankt voor de tip.
Waarom ruil je hem niet ff om ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 19:26 schreef JT het volgende:

[..]

Waarom ruil je hem niet ff om ?
Omdat ik het bonnetje niet meer heb |:(
Pagina: 1