itx game pc - Ryzen build

Pagina: 1
Acties:

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn pc is ondertussen wel een beetje toe aan een upgrade. betreft een i5-750, in eerste instantie dacht ik aan een upgradekitje of alleen de videokaart. Maar videokaarten zijn nu dramatisch en ik vind mijn kast niet meer mooi dus dan maar alles :p

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk huis tuin en keuken gebruik en gamen. nu op een resolutie van 1680x1050 in de toekomst wellicht een hogere resolutie. Spellen wat ik speel is redelijk divers maar voornamelijk World of Warcraft

Wat mag het systeem gaan kosten?
-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding harde schijf en videokaart.
voeding is een corsair 550w dacht ik, SSD en een Asus radeon 5770 (kutcryptominers :( )

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn voorkeur merk is Asus, ik heb verschillende moederborden gesleten en minste gezeik gehad met Asus. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat er ooit één gesneuveld is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Window, waterkoeling, stil, mooi

Ga je overklokken?
Wellicht dat ik wat extra eruit wil halen maar verder geen aspiraties voor echt hardcore overklokken nu.

Wat verwacht je van ons?
Ik kom er niet helemaal uit met het geheugen en de QVL. De kraken is wellicht wat onzinnig maar ik vind het een keimooi ding en bestel deze waarschijnlijk een maandje later alsnog.

Het geheugen vind ik echter een lastige, liefst zou ik RGB ram willen gebruiken maar ik zoek dan ram wat leuk werkt met Asus aura. Dan kom je op reepjes van Geil en G. Skill, Corsair kan ook maar ik zag ergens iets over dat sync met aura niet lekker werkt op AMD borden.

Als ik de G.skill ram tool gebruik dan kom ik op DDR4-2400 geheugen, maar dat is dan toch een beetje langzaam voor de Ryzen? Daarbij is de QVL een pdf en heb ik geen idee hoe ik dat moet terugmatchen naar geheugen met RGB wat werkt ook met aura.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 175,55€ 175,55
1Asus RoG Strix B350-I Gaming€ 158,25€ 158,25
1NZXT Manta - Matte Black/Red€ 112,51€ 112,51
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 150,95€ 150,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 201,55€ 201,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,81

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik snap dat je de Manta een mooi kastje vind, echter is dit verre van klein (meestal toch wel een doel bij ITX.
een Define S Nano of Evolv ITX zijn ook leuke opties.
2e hands misschien een leuke GPU op de kop tikken? 7850/7870 of een GTX660(Ti) zijn nog wel te doen voor 4-5 tientjes

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• pyrofielo
  • Niet online
daar ben ik mij van bewust, echter heb ik nu een full tower onder me bureau staan.

GPU tip ga ik naar kijken, thanks

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

pyrofielo schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:11:
daar ben ik mij van bewust, echter heb ik nu een full tower onder me bureau staan.

Die manta is tog wel echt groot hoor, tog wel echt tegen Matx aan.

Any wee je geheugen kan iets goedkoper. kan je weet aan de gpu uit geven ;) . 1 modulen zo dat je later makelijker kan upgrade naar twee.
pricewatch: Crucial CT16G4DFD8213

Is er een rede voor dat moederbord ?

Ik heb persoonlijk deze, en ben er wel over te spreken Zeker in combo met je waterkoeler... RGB all the tings
pricewatch: Gigabyte AB350N-Gaming WiFi

[ Voor 20% gewijzigd door Sweatleek op 08-03-2018 14:01 ]

confused reality

• pyrofielo
  • Niet online
zoals je kan lezen Asus fan,

Bedankt voor de suggesties over de kast, wellicht moet ik dat toch nog heroverwegen. Dat bord gaat hem in die manta niet worden, de voedingsstekker zit aan de bovenkant. Dat werkt niet zo mooi weg.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik zie dat je geen maximaal budget hebt dus ik ga je 2 dure itx cases voorleggen. :) (onder voorbehoud dat je onderdelen passen)

Dancase

Ncase M1

oeh: gemist dat je waterkoeling hebt, ik weet niet of dat allemaal wel past dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Dwarlorf op 08-03-2018 14:20 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
@Sweatleek Wat een vreselijk advies. Hoe kun je nou Single Channel 2133MHz aanraden voor Ryzen... manmanman

@pyrofielo Waarom zo een keidure CPU koeler als je niet eens gaat overklokken? Dat is zo een vreselijk weggegooid geld. Gaat werkelijk nergens over. Voeding ook gewoon vervangen, wat je nu hebt is waarschijnlijk van niet de juiste kwaliteit die je zoekt voor een toekomstige build. Daarnaast ook gewoon een SSD.

Waar wil je je geld aan uitgeven? Looks of performance? Momenteel is het 95% looks en 5% performance namelijk

[ Voor 75% gewijzigd door untflanked op 09-03-2018 00:46 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• pyrofielo
  • Niet online
@untflanked Hmm je hebt ook wel gelijk ook, als ik looks laat vallen en gewoon wat langer doe met een kast onder het bureau ipv op het bureau dan kan dit ook:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 173,01€ 173,01
1Asus TUF B350M-PLUS GAMING€ 98,40€ 98,40
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 190,95€ 190,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,30€ 79,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 541,45

kan er nog wel een 960 evo bij ook, (of videokaart) thanks man, dat zet alles wel een beetje in perspectief ook.

edit:
koeler is natuurlijk inbegrepen..

[ Voor 6% gewijzigd door pyrofielo op 09-03-2018 10:18 ]

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

pyrofielo schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:35:
@untflanked Hmm je hebt ook wel gelijk ook, als ik looks laat vallen en gewoon wat langer doe met een kast onder het bureau ipv op het bureau dan kan dit ook:

<snip>

kan er nog wel een 960 evo bij ook, (of videokaart) thanks man, dat zet alles wel een beetje in perspectief ook.
Ik wil je, in het kader van perspectief, toch nog wel het volgende meegeven. Als je nu voor Micro-atx gaat en je wil in de nabije toekomst toch wel kleiner dan kan je je moederbord en je voeding gaan vervangen want echt klein wordt het nooit met micro-atx.
Sweatleek schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:57:
[...]

Is er een rede voor dat moederbord ?

Ik heb persoonlijk deze, en ben er wel over te spreken Zeker in combo met je waterkoeler... RGB all the tings
pricewatch: Gigabyte AB350N-Gaming WiFi
Ik heb dat moederbord ook en ik ben er zeker tevreden over maar deze heeft wel een afwijkende connector layout. Ik kon daarom in mijn Osmi case niet de heatsink en fan plaatsen die ik wou namelijk de Noctua NH-L9a-AM. Noctua NH-L12, Ik ben daarom voor de Noctua NH-L9x65 SE-AM4 gegaan die eigenlijk niet geschikt is voor de TDP van mijn 1700x in een kleine behuizing als de Osmi. Nou is de Osmi ook wel een hele moeilijke case om alles in te bouwen maar ik denk dat de layout van de AB350N-Gaming WiFi niet altijd even praktisch is in kleine cases.

[ Voor 41% gewijzigd door Dwarlorf op 09-03-2018 11:15 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• pyrofielo
  • Niet online
Volgens mij heb ik zelf nooit de nadruk op klein gelegd.

De mAtx had ik uitgezocht vanaf de Asus site als je doorklikt vanaf de itx versie. mAtx is wel handig ook dan hou ik nog veel opties open qua behuizingen.

In het kostenplaatje scheelt het wel echt veel, voor dat verschil kan er een veel betere CPU in of een overpriced videokaart zelfs. Dat is natuurlijk ook wel ronduit achterlijk zoals @untflanked al opmerkte.

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

pyrofielo schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:22:
Volgens mij heb ik zelf nooit de nadruk op klein gelegd.

De mAtx had ik uitgezocht vanaf de Asus site als je doorklikt vanaf de itx versie. mAtx is wel handig ook dan hou ik nog veel opties open qua behuizingen.

In het kostenplaatje scheelt het wel echt veel, voor dat verschil kan er een veel betere CPU in of een overpriced videokaart zelfs. Dat is natuurlijk ook wel ronduit achterlijk zoals @untflanked al opmerkte.
Dit deed mij denken dat je wel klein wou:
NLBUURMAN schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:58:
Ik snap dat je de Manta een mooi kastje vind, echter is dit verre van klein (meestal toch wel een doel bij ITX.
een Define S Nano of Evolv ITX zijn ook leuke opties.
2e hands misschien een leuke GPU op de kop tikken? 7850/7870 of een GTX660(Ti) zijn nog wel te doen voor 4-5 tientjes
pyrofielo schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:11:

Maar als het geen vereiste is dan kan je mijn opmerkingen negeren en zou ik idd voor matx gaan. :)

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
je zou ook voor een ryzen 2400g kunnen gaan i.c.m. goed geheugen, dan heb je met jouw eisen eerst ook geen videokaart nodig. De vraag is wel of de prijzen binnen een jaar nog weer in fatsoen getrokken kunnen worden, en met iets als een 2e hands gtx970 ben je de ryzen11 gpu al ver vooruit.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1