Ik heb hier dus een MSI K7T turbo met raid. Hiermee draai ik met een Duron 800@980 (7x140). Het geheugen, (256Mb infineon) heb ik bij een lokale computershop gehaald, deze verzekerde mij dat het cas 2 was, of moest kunnen doen. Als ik dit geheugen nu test, is het volgens Sisoft Sandra tot 100 MHz. cas 2, en als ik in de bios van mij mobo de mem timing op 133 en cas 2 zet is het trager
dan wanneer ik het geheugen instel op auto (SPD), iemand een idee?
Als je manual instelt en de SPD dus deels omzeilt wordt de bank-interleave functie uitgezet, dat kost performance. Het beste wat je kan doen is of 't spul op auto (by SPD) zetten, of (tweakers like) manual op CL2 én met het juiste tooltje (WPCREDIT geloof ik) de interleave functie op 4-way instellen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
DDat programmatje heb ik wel geloof ik, maar heb je ook een site waar staat hoe je de "precharge time" / "RAS to CAS" enzo kan instellen. Als dit mogelijk is dan heb ik nog betere mem performance. (IS nu ook al redelijk, sisoft 485/540 Mb/s)
Op ViaHardware staat daar een heel artikel over. Ik zit met hetzelfde probleem btw, mijn geheugen kan makkelijk 150MHz 2-2-2 aan maar ik moet het op 133MHz 3-3-3 draaien
. Dat progje werkt hier niet stabiel namelijk (onder Win2K). En die 0.5% meer performance vindt ik instabiliteit niet waard.
Oh en je kunt idd 2-2-2 instellen met WPCRSET (alleen interleave activeren kan ook met CAS2 in je bios maar dan draai je idd 2-3-3). Ben benieuwd of het bij jou wel stabiel is.
Oh en je kunt idd 2-2-2 instellen met WPCRSET (alleen interleave activeren kan ook met CAS2 in je bios maar dan draai je idd 2-3-3). Ben benieuwd of het bij jou wel stabiel is.
Ik heb dus ook zo'n msi k7t Turbo.
Volgens jullie kan ik hem dus beter op SPD zetten dan op Cas 2 en 133Mhz.
Weet namelijk niet of het cas 2 of cas 3 geheugen is maar hij loopt tot nu toe best op cas 2.
Volgens jullie kan ik hem dus beter op SPD zetten dan op Cas 2 en 133Mhz.
Weet namelijk niet of het cas 2 of cas 3 geheugen is maar hij loopt tot nu toe best op cas 2.
Idd, 4-way memory interleaving heeft een veel grotere impact op performance dan CAS2 of CAS3. CAS2 geen interleaving is trager dan CAS3 met interleaving (dus SPD aan).
Op zaterdag 14 juli 2001 21:58 schreef siet het volgende:
spd rules, is altijd beter dan casX
SPD houd in dat de settings automatisch worden ingesteld, meestal dus CAS3, maar je kan het zelf sneller instellen...
Ik heb het zelfde probleem alleen dan op een msi k7tpro2 moederbord cas3 is sneller dan cas2 ik dacht dat het kwam door meer geheugen fouten maar dat is dus niet zo.
Pagina: 1