Toon posts:

Celeron- of PIII-laptop ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke proc kan ik beter in mijn nieuwe toppie laten stoppen ? En verschillen de processoren in stroomverbruik ? :?
De top wordt wel uitgerust met 128MB of 192MB iig....
Hij moet goed kunnen decoderen (DivX) en wordt hoofdzakelijk gebruikt voor tekstverwerking en softwareontwikkeling (Delphi, DreamWeaver, Adobe Photoshop en Oracle Server/Developer *D)

ow...en welke formaat scherpie zullen jullie me aanbevelen ? 13,14 of 15" ???

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Petuhr

FreeBSD

Als je geld hebt voor de PIII gaan...

heb zelf een celly 700 in m'n laptop, en op den duur wordt die erg warm...

PIII's hebben dat niet...

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 12:14 schreef Petuhr het volgende:
Als je geld hebt voor de PIII gaan...

heb zelf een celly 700 in m'n laptop, en op den duur wordt die erg warm...

PIII's hebben dat niet...
BS,

Enig verschil is het snelheidsverschil...

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Inderdaad, de PIII CPU heeft van die wazige coolings methodes, die de Cellies niet hebben. En de PIII heeft wel wat meer rekenvermogen als de Cellies.

Dus heb je het geld.. Ga voor de PIII.
En zo niet, en heb je de kracht niet nodig.. Pak dan de Cellie, wat hitte.. Achja, die dingen zijn er wel op gemaakt hoor.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 12:17 schreef Wierdo_NL het volgende:
Inderdaad, de PIII CPU heeft van die wazige coolings methodes, die de Cellies niet hebben. En de PIII heeft wel wat meer rekenvermogen als de Cellies.[..]
Alweer BS,

PIII en cellie's hebben speedstep. Speedstep="wazige coolings methodes"

• Wierdo_NL
Op zaterdag 14 juli 2001 12:19 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Alweer BS,

PIII en cellie's hebben speedstep. Speedstep="wazige coolings methodes"
Mijn excuus, dan heb ik even niet opgelet waarschijnlijk..

Dan pas ik het aan, heb je het geld. Ga dan voor de PIII, en anders nie.

• Petuhr
  • Laatst online: 19:23

Petuhr

FreeBSD

Nou, m'n cellie heeft echt GEEN speedstep hoor...

• E-Vix
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Een PIII wordt net zo warm als een Celly II. Ze hebben namelijk exact de zelfde core, met exact de zelfde instructiesets.
Het verschil zit hem in de cache die op die processoren zit.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Wierdo_NL
Misschien alleen de nieuwe Cellies, want ik dacht zelf ook dat ze dat niet hadden..
Maarja.. Ik weet ook niet alles natuurlijk.. :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm..dus zou alleen als ik geld genoeg zou hebben voor die PIII moeten gaan ???

En hoe zit het met de schermgrootte ???

En dan nog wat.....wat zouden jullie aanbevelen qua merk.....Maxdata (van Belinea), Topline (Tulip), Dell of Toshiba ? :?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Scherm? Zo groot mogelijk natuurlijk. Als je het geld er voor hebt, dan zou ik zeker voor een 14" of een 15" scherm gaan. 12" is niets, en 13" is nog een beetje mee te werken.

Als je een goeie laptop wilt hebben, dan moet je een Dell nemen. Toshiba is ook goed, maar aan Maxdata en Topline zou ik niet aan beginnen. Ik ken een aantal mensen die er een van Maxdata of Topline hebben, en ze zeggen allemal dat het een leuke laptop is voor het geld, maar dat ze liever wat meer geld hadden uitgegeven voor een Dell.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Ik persoonlijk vind RAM belangrijker dan het minime verschil tussen een celeron en een p3 (het verschil tussen 256 en 128 mb ram merk je vaak beter dan p3 vs celeron) Daarom ben ik ook blij dat ze op de TUe een celly hebben met 256mb ram. :P

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Ik zou zeggen, koop gelijk het beste, die zooi is toch al zo snel verouderd dus sjah...

maar ja je zal wel geen miljonair zijn, dus moet je wel een keuze maken dan..

Ik zou toch wel voor de pIII gaan btw, makkelijk praten eigenlijk want ik heb vorige week een laptop pIII besteld >:)

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

RAM is niet zo duur... 128MB pc133 SO-DIMM (voor laptop dus) kost je nog maar Fl 82,-.
Dit kan je dus later altijd nog er bij zetten.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 14 juli 2001 12:22 schreef E-Vix het volgende:
Een PIII wordt net zo warm als een Celly II. Ze hebben namelijk exact de zelfde core, met exact de zelfde instructiesets.
Het verschil zit hem in de cache die op die processoren zit.
Nu spreek je dus jezelf tegen want als de core evenveel warmte afgeeft maar er zitten andere soorten/hoeveelheden cache op, dan is er dus wel degelijk een warmte verschil...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe bevallen de ASUS-topjes ???? is dat een optie ? Of is de Toshiba en Dell toch een vele betere keuze ???

Verwijderd

Ik heb een Aus top, de LS8400 met P3 750 Mhz en 192 MB intern. Draait als een speer, nog geen problemen mee gehad. Ze leveren ook w2000 pro mee als je dat wilt, dus das wel errrug handig. De topmodellen zijn alleen niet zo goedkoop helaas
Pagina: 1