Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Mijn ouders hebben een vakantiehuis in Thailand die zij verhuren. Nu is dit voor sommige mensen een ideale gelegenheid om hier misbruik van te maken door rare praktijken.

Ik ga geen namen direct noemen aangezien ik niet weet of dit mag of niet.
Er is een stelletje geweest die hebben 3x zonder problemen het huis gehuurd. Afgelopen Januari hebben zij dit weer gedaan. Nu wou die opeens met paypal betalen, wat geen probleem was voor mijn ouders. In de periode dat hij daar zat heeft hij het geld overgeboekt via paypal en direct weer laten terugstorten.

Toen kregen mijn ouders allerlei mails over problemen met betalingen en smoesjes. Onderaan de streep reageert de persoon in kwestie niet meer en is de betaling dus teruggetrokken en staat er een bedrag open van €1.700.

Helaas hebben mijn ouders weinig gegevens van hem, we hebben tot nu toe een gmailadres, een foto en een paypal transactie overzicht. We hebben ook nog een ander gmailadres dat gelinkt is aan het paypal account.

Is er een manier om achter meer gegevens te komen van dit stelletje via paypal?
Ik weet dat aangifte doen weinig gaat opleveren vandaar dat we het liefste eerst zelf onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En wat zei Paypal toen ze daar contact mee opnamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Paypal contacteren en een klacht openen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
assn schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:30:
Er is een stelletje geweest die hebben 3x zonder problemen het huis gehuurd. Afgelopen Januari hebben zij dit weer gedaan. Nu wou die opeens met paypal betalen, wat geen probleem was voor mijn ouders. In de periode dat hij daar zat heeft hij het geld overgeboekt via paypal en direct weer laten terugstorten.
Dezelfde mensen als daarvoor?
Heb je niet de oude betaalgegevens dan?

En inderdaad, leg contact met PayPal. Kijken wat hun adviseren/zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door demonic op 07-03-2018 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50

WCA

Inderdaad even contact opnemen met paypal. Wel geeft paypal in 99% van de gevallen gelijk aan de koper helaas, dus verwacht er niet te veel van.

Voor dit soort bedragen zou ik persoonlijk nooit paypal accepteren, tenzij ze het via Friends and Family willen doen (daarmee geven ze kopersbescherming op)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:13
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zou als verhuurder geen PayPal betaling accepteren.

Je stopt in feite een derde partij tussen de transactie tussen jou en de "klant". Een overschrijving via de bank is definitief en kan niet meer teruggedraaid worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Helaas hebben mijn ouders weinig gegevens van hem, we hebben tot nu toe een gmailadres, een foto en een paypal transactie overzicht. We hebben ook nog een ander gmailadres dat gelinkt is aan het paypal account.

Wat voor gegevens worden gevraagd door jouw ouders? Namen en woonplaats, en evt. adres lijkt me vrij standaard en daar kun je al wel wat mee.

Verder net als de rest zegt: probeer contact op te nemen met PayPal maar ik zou je alvast maar voorbereiden op de 1700 euro verlies. Deze mensen "blacklisten" en nooit meer PayPal accepteren zou mijn advies zijn. PayPal (en creditcard) fraude komt veel voor en de verkoper is vrijwel altijd de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn ouders hebben een vakantiehuis in Thailand die zij verhuren. Nu is dit voor sommige mensen een ideale gelegenheid om hier misbruik van te maken door rare praktijken.

Toen kregen mijn ouders allerlei mails over problemen met betalingen en smoesjes. Onderaan de streep reageert de persoon in kwestie niet meer en is de betaling dus teruggetrokken en staat er een bedrag open van €1.700.

Ik weet dat aangifte doen weinig gaat opleveren vandaar dat we het liefste eerst zelf onderzoek doen.
https://www.paypal.com/nl/selfhelp/home

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 16:01
Je kan toch alleen een betaling terugtrekken als je het verzendt naar 'familie' en de andere optie is voor een 'dienst' dacht ik, deze kan je niet terugtrekken. Dus als je dat in het begin had gedaan was het uberhaupt niet mogelijk (als ik me niet vergis). Achja, nu kan je het beste contact opnemen met paypal.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HhK1907 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:48:
Je kan toch alleen een betaling terugtrekken als je het verzendt naar 'familie' en de andere optie is voor een 'dienst' dacht ik, deze kan je niet terugtrekken. Dus als je dat in het begin had gedaan was het uberhaupt niet mogelijk (als ik me niet vergis). Achja, nu kan je het beste contact opnemen met paypal.
Waarschijnlijk is er dus geen betaalverzoek gestuurd aan de huurder

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
HhK1907 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:48:

Wat voor gegevens worden gevraagd door jouw ouders? Namen en woonplaats, en evt. adres lijkt me vrij standaard en daar kun je al wel wat mee.
Ik wist dus ook niet dat mijn ouders dit op deze manier deden. Als ik dat wist dan had ik ze dit direct afgeraden omdat het vaker voorkomt bij paypal.
Ik had ook verwacht dat ze algemene gegevens opvragen bij het verhuur, dit is een goede les voor ze.

Ik had alleen stiekem gehoopt dat iemand met een goude tip komt om bijvoorbeeld het adres te achterhalen via paypal.

Ik ga direct contact opnemen met paypal, ondanks dat het weinig zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
@assn
Hebben je ouders van de vorige verblijven geen extra gegevens?
Hoe hebben ze toen betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niemand die eraan denkt dat het huurgeld "nodig" is voor de verhuurder?

Op zich is PayPal geen slecht medium maar als iemand reserveert op, bijvoorbeeld, 14 januari en dus 1700 Euro overmaakt, dan boek je dat als verhuurder toch dezelfde dag weer over naar je bankrekening?

Het eventuele dispuut wat dan 10 minuten later al kan bestaan, is de directe zorg van PayPal omdat ze het geld al via SEPA hebben weggestuurd en ze zullen dan zelf goed hoor- en wederhoor moeten toepassen om te bepalen of huurder of verhuurder zich onterecht onttrokken heeft aan de overeenkomst waar het geld voor gestort was.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 00:00
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:51:
Niemand die eraan denkt dat het huurgeld "nodig" is voor de verhuurder?

Op zich is PayPal geen slecht medium maar als iemand reserveert op, bijvoorbeeld, 14 januari en dus 1700 Euro overmaakt, dan boek je dat als verhuurder toch dezelfde dag weer over naar je bankrekening?

Het eventuele dispuut wat dan 10 minuten later al kan bestaan, is de directe zorg van PayPal omdat ze het geld al via SEPA hebben weggestuurd en ze zullen dan zelf goed hoor- en wederhoor moeten toepassen om te bepalen of huurder of verhuurder zich onterecht onttrokken heeft aan de overeenkomst waar het geld voor gestort was.
Je PayPal rekening kan gewoon op min staan ,en dan sturen ze de deurwaarder.
Heb het zelf meegemaakt, wel lang geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Breezz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:54:
[...]

Weer wat geleerd :)

Neemt toch niet weg dat hoor- en wederhoor mogelijk moeten zijn toegepast; een deurwaarder gaat, zeker voor een bekend merk als PayPal, toch niet zomaar de boer op voor 1700 Euro zonder achtergrond-info?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
daan! schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:24:
@assn
Hebben je ouders van de vorige verblijven geen extra gegevens?
Hoe hebben ze toen betaald?
Ja dit heb ik ook bij mijn ouders opgevraagd. We hebben nu een extra mobiel nummer en nog een gmailadres. Allerlei rare tekens dat er iets niet klopt. Helaas ziet niet iedereen dat zo snel of heeft dat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Breezz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:54:
[...]

Precies, ik heb zelf ook mijn paypal gekoppeld aan mijn bankrekening. Als ik iets koop gaat mijn paypal rekening in de min en dan wordt het vanuit mijn bank bijgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:03
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:55:
[...]

Weer wat geleerd :)

Neemt toch niet weg dat hoor- en wederhoor mogelijk moeten zijn toegepast; een deurwaarder gaat, zeker voor een bekend merk als PayPal, toch niet zomaar de boer op voor 1700 Euro zonder achtergrond-info?
uit eigen, zeer recente ervaring.: Ja, dat doen ze wel.
Bij mij ging het om het geschil van 140 EU en uiteindelijk (na een 2 maanden negatief saldo) kwam er 'netjes' een email en brief van het deurwaarderskantoor.

(uiteindelijk, na veel moeite en correspondentie,heb ik het geschil gewonnen en heb ik niets hoeven betalen, maar toch..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:50
Als dit koppel al 3x eerder geweest is, hoe betaalden ze toen?

ik neem dus ook aan dat je gewoon een bankrekening van ze hebt.

Verder lijkt het me verstandig om een postadres te vragen (en daar de sleutel naar toe te sturen bijvoorbeeld) zodat je ook die informatie geverifieerd hebt.

Voor zo'n bedrag moet ik vaak ook dit meer dan 2 weken van te voren volledig overgemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Contact opnemen met paypal. Ik neem dat als je ouders aannemelijk kunnen maken dat het betreffende stel daadwerkelijk in het huis in Thailand heeft verbleven? Als ze excuses etc. via e-mail hebben gekregen dan onderbouwt dan alleen maar hun zaak. Het stel heeft immers echt in hun huis verbleven en aangegeven dat er dingen mis zijn gegaan met de betaling. Ze hebben blijkbaar niet bij je ouders geklaagd dat de woning er niet stond en niet aan de verwachtingen voldeed.

Kortom bewijsstukken verzamelen, dossier maken en contact opnemen met paypal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
Verwacht niet teveel van Paypal, ze staan erom bekend dat ze die geldbedragen niet alsnog gaan betalen.

Wat misschien een beter idee is:
Via Paypal de persoonsgegevens van de oplichters achterhalen, al is het maar een bankrekeningnummer.
Als je paypal ervan kan overtuigen dat je juridische stappen tegen het stel wilt ondernemen zijn ze misschien wel bereid daarmee te helpen.
Pagina: 1