Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:51

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Topicstarter
Is er iemand die het typenummer van de rechter walkman herkent?
Ik heb online gezocht oa op sonyvintage.com, walkman-archive.com en walkmancentral.com maar kan dit model niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AwTNcGWBmWR82rrIk5E0xKAH/medium.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Dwarlorf op 07-03-2018 11:32 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Beste antwoord (via Dwarlorf op 07-03-2018 11:49)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Fuck.. ik heb die rechter gehad.. WM-EX en dan een nummertje in ieder geval :P

**update

WM-EX50 :)

[ Voor 41% gewijzigd door Chiron op 07-03-2018 11:40 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Heb je geen betere foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Topicstarter
Working on it. :) bij deze

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 08:17
SONY WALKMAN TPS-L2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Topicstarter
De andere rechter. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

**update

[ Voor 41% gewijzigd door Chiron op 07-03-2018 11:40 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:48
Lijst met alle modellen per jaar:
http://www.sonyvintage.com/?page_id=1253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
De WM-EX50 toevallig?

Al genoemd zie ik :X

[ Voor 49% gewijzigd door zoenvisje op 07-03-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
WM-EX50

https://www.radiomuseum.o...erse_walkman_wm_ex50.html

Opgelost :9

[ Voor 95% gewijzigd door xinix03 op 07-03-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Topicstarter
Chiron schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:39:

**update

Ja, dat is hem.
Toch staat daar de wm-ex50 daar niet tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

AUD > WAO

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chiron schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:39:

**update

Hier nog een. Fijnste Walkman die ik ooit gehad heb (en ik heb er zo'n 4 versleten voordat ik aan de Discman ging :) )

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:44
:'(

So long ago.... Ik word ben oud
Trip down to memory lane

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:55:
[...]

Hier nog een. Fijnste Walkman die ik ooit gehad heb (en ik heb er zo'n 4 versleten voordat ik aan de Discman ging :) )
Ik heb de Sony WM-A602 gehad. En volgens mij de WM-EX50 dus ook want ik kan me vaag dat display nog herinneren.

Ik heb in ieder geval meerdere walkmen versleten en daarna inderdaad aan de Discman gegaan en daarna nog aan de MD.

[ Voor 35% gewijzigd door Dwarlorf op 07-03-2018 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Aye, dat ding speelde beter af dan mijn Onky Integra deck dat ik indertijd had. Dat was wel een koude douche na het geld dat ik aan die Onkyo had uitgegeven!

De fijnste walkman die ik heb gehad was echter de WM-DD33.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

[...]

Discman heb ik overgeslagen.. daarna ging ik aan de minidisc :) en volgens mij had ik na de EX50 eentje van Aiwa, zo'n chrome zilveren die nog kleiner was dan een cassettedoosje.. bizar was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Topicstarter
Chiron schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Discman heb ik overgeslagen.. daarna ging ik aan de minidisc :) en volgens mij had ik na de EX50 eentje van Aiwa, zo'n chrome zilveren die nog kleiner was dan een cassettedoosje.. bizar was dat.
Weet je nog welke model die Aiwa was? Een meisje bij mij in de straat toendertijd had ook een kleine waar de onderkant van de casette er dan uitkwam. Wellicht dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ik heb de Minidisc overgeslagen en ben toen aan de MP3-speler gegaan. Een Zune.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Dwarlorf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Weet je nog welke model die Aiwa was? Een meisje bij mij in de straat toendertijd had ook een kleine waar de onderkant van de casette er dan uitkwam. Wellicht dezelfde?
Volgens mij was het toch een Sony: http://www.walkman-archive.com/wa/project/sony-wm-ex808hg/

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 07-03-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb wel een discman gehad, maar ergerde me mateloos aan het skippen, ben toen snel overgestapt op deze: https://www.amazon.com/Sh...sc-Recorder/dp/B00000J3NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Ik heb de Minidisc overgeslagen en ben toen aan de MP3-speler gegaan. Een Zune.
Grappig. Ik heb weer de MP3 speler overgeslagen want je had op een gegeven moment ook Sony walkman mobieltjes. Ik zag daar meteen het voordeel van in. Jammer dat, voorzover ik weet, dedicated muziek smartphones zoals die Sony's niet meer bestaan.
Die herken ik niet. Zij had een andere.

[ Voor 22% gewijzigd door Dwarlorf op 07-03-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Deze kon je inelkaar schuiven als er geen cassette in zat: http://www.walkmancentral.com/products/wm-10

Een cassette walkman waar de cassette uitstak kan ik me niet zo snel voor de geest halen eerlijk gezegd..

Sony had wel een discman cirkelzaag :+ :
Afbeeldingslocatie: https://retronom.hu/files/images/d88.preview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Topicstarter
Chiron schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:15:
Deze kon je inelkaar schuiven als er geen cassette in zat: http://www.walkmancentral.com/products/wm-10

Een cassette walkman waar de cassette uitstak kan ik me niet zo snel voor de geest halen eerlijk gezegd..

Sony had wel een discman cirkelzaag :+ :
Misschien was het wel deze supertech maar ik denk het niet want in mijn herinnering mij was ie veel mooier. Ik weet nog dat ik wel een beetje jaloers was. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTMzWDgwMA==/z/gw8AAOSwEatZiJRT/$_57.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:59:
[...]

Aye, dat ding speelde beter af dan mijn Onky Integra deck dat ik indertijd had. Dat was wel een koude douche na het geld dat ik aan die Onkyo had uitgegeven!

De fijnste walkman die ik heb gehad was echter de WM-DD33.
Dat waren nog eens tijden! Wat is dat lang geleden zeg, zeker als je ziet wat er allemaal is veranderd.
Ik had destijds de WM-DD100 Megabass in de gelimiteerde Boodo Khan uitvoering. Zwart met Japanse letters er op en een grote Boodo Khan hoofdtelefoon er bij. Beste walkman ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OthmanD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-11-2020
Hou je vast maar.... Ik denk dat ik nog een heb liggen bij mijn ouderlijk huis. Exact de zelfde. Of hij het doet is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:09:
[...]

Ik heb wel een discman gehad, maar ergerde me mateloos aan het skippen, ben toen snel overgestapt op deze: https://www.amazon.com/Sh...sc-Recorder/dp/B00000J3NF
Had je discman geen ESP? Ik ben er inmiddels ook achter welke discman ik had, namelijk de D-132. Die skipte zelden. Heel soms bij het lopen kan ik me nog herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwarlorf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Had je discman geen ESP? Ik ben er inmiddels ook achter welke discman ik had, namelijk de D-132. Die skipte zelden. Heel soms bij het lopen kan ik me nog herinneren.
ESP bufferde een paar seconden, Prima als hij stil lag en af en toe een stootje kreeg. Maar bij het lopen skipte die discman continu.

https://www.ebay.com/itm/...ver-vintage-/331922823506

Het grootste onding dat ik ooit gekocht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:46:
[...]

ESP bufferde een paar seconden, Prima als hij stil lag en af en toe een stootje kreeg. Maar bij het lopen skipte die discman continu.

https://www.ebay.com/itm/...ver-vintage-/331922823506

Het grootste onding dat ik ooit gekocht heb...
Hoe droeg je hem bij je dan? Ik had er een schoudertasje voor. Mss dat dat het verschil maakte? Kan natuurlijk ook zijn dat m'n geheugen me voor de gek houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwarlorf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:50:
[...]

Hoe droeg je hem bij je dan? Ik had er een schoudertasje voor. Mss dat dat het verschil maakte? Kan natuurlijk ook zijn dat m'n geheugen me voor de gek houdt.
Gewoon in een ruime jaszak. Aantal vrienden van mij hadden ook verschillende discmans met esp. Een aantal zijin teruggegaan naar walkmans vanwege het skippen. Of je had mazzel of het is die roze bril waarmee je naar je jeugd kijkt.
Pagina: 1