Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:59
Ik heb momenteel 2 lampen die ik kan schakelen met allebei een losse AWMD-250:
  • Lamp met 3 LED bolletjes
  • Lamp met 1 LED bolletjes
Alle 4 de LED lampen (bolletjes) zijn exact het zelfde. Het probleem wat ik ervaar is dat de lamp met 1 LED bolletje direct begint te flikkeren, terwijl de lamp met 3 bolletjes dit niet heeft. Ik heb het volgende al geprobeerd:

- AWMD-250 omgewisseld tussen de lampen
- Andere LED bolletjes geprobeerd

Met een halogeen bolletje is het probleem wel opgelost. Weet hier iemand wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Ik denk dat het aangesloten vermogen te laag is om de awt goed te kunnen laten werken. Is de aangesloten Led lamp wel minimaal 5 Watt (volgens specificaties: Min. aansluitingsvermogen = 5 Watt)

Als je led Lamp 3W is, is dit blijkbaar te laag, maar sluit je er 3 parallel aan dan heb je 9 Watt, wat genoeg is om de dimmer goed te laten werken.

Je kan ter vergelijk van de lamp met drie led lampen er twee uitschroeven en controleren of je daar dan dezelfde problemen hebt.

[ Voor 76% gewijzigd door Candymirror op 07-03-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrPeanut
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb ditzelfde probleem Wanneer ik een enkele 5w dimbare led lamp aansluit. Het is super irritant en doet zich inderdaad niet voor bij iets wat meer vermogen trekt zoals een halogeenlamp. Ik heb het dimbereik al geprobeerd aan te passen maar dit mocht niet baten. Blijft de lamp bij anderen ook nog een hele tijd doorknipperen nadat de dimmer is uitgeschakeld? Ik heb er maar weer een halogeenlamp in gedraaid, maar ik heb natuurlijk liever de LED werkend. Andere varianten van de KaKu units doen het echter wel super goed met alle LED lampen, waardoor ik wel denk dat het probleem zich alleen bij de awmd-250 voordoet