autoradio en amplifier in huis aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanlokk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-03-2018
Mijn vraag
ik heb thuis een autoradio en een amplifier, ik heb de autoradio al op netstroom gezet, alleen nu wil ik mij amplifier er ook bij op aan sluiten alleen weet ik dat zwart naar 12+ moet remote met de blauwe kabel van de radio maar waar moet de gnd vanaf de amplifier naartoe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zou je iets meer info kunnen geven, foto's, type radio, amplifier? Nu kunnen wij er niks mee en komt het over als "goed verhaal, lekker kort".

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hanlokk schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:26:
Mijn vraag
ik heb thuis een autoradio en een amplifier, ik heb de autoradio al op netstroom gezet, alleen nu wil ik mij amplifier er ook bij op aan sluiten alleen weet ik dat zwart naar 12+ moet remote met de blauwe kabel van de radio maar waar moet de gnd vanaf de amplifier naartoe
Ik mag toch hopen dat je je autoradio niet rechtstreeks op de netstroom hebt aangesloten :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:48
Een autoradio verbruikt ongeveer 80Watt (4x20W) op 12V, dat betekent dat je ongeveer een 7 Ampere adapter/omvrmer aan je radio moet hangen als je uitgaat van max volume. Een auto versterker doet al snel 2-300W en met een snelle rekensom kom je dan op een 25-30A omvormer die je moet hebben om je versterker goed te kunnen benutten.

Maar goed, er vanuitgaande dat je bovenstaande goed voor elkaar hebt kun je alles als volgende aansluiten:

Op de plus van de omvormer:
- Constante + radio (meestal rood of geel)
- Geschaktelde + radio (meestal rood of geel)
- Constante + van versterker

Op de min van de omveromer;
- minpool autoradio
- minpool versterker

Dan nog een remote draad (meestal blauw) van je radio naar versterker zodat deze aanspringt als je je autoradio aan zet. Je kunt ook rechtstreeks een draad trekken tussen de plus pool van je omvormer naar de remote van je versterker, maar deze zal dan altijd aanstaan als de omvormer aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:48

FeaR

In GoT we trust

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Die template komt niet voor niets naar voren als je een nieuw topic opent. Zoals hierboven aangegeven is het voor ons nu vooral gissen naar wat precies de opzet is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.