Marktplaats Console gekocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 18:48
Hoi mede Tweakers,

Op een zondag heb ik een console via Marktplaats gekocht dit was gewoon voor een normale prijs zoals het hoort te zijn. Direct met ideal betaald en de volgende dag is het aangetekend op de post gedaan bij PostNL. Netjes een foto ontvangen van de bon met de track en trace erop en ben het nu aan het volgen maar op PostNL staat er nog steeds ''Afgifte, Zending is bij PostNL ondanks dat er ook staat dat het vandaag bezorgt wordt. Het andere vreemde is dat er op de foto van de bon staat dat het pakketje 1508 gram weegt terwijl er op de PostNL TT staat dat het 4,02KG weegt. Ik heb een PostNL medewerker gesproken en die snappen het ook niet en zeggen dat ik het in de gaten moet houden. De persoon van Marktplaats is al 5 en een half jaar actief en heeft meerdere kleinere advertenties van games er op staan. Wat ik dus heel raar vind is het gewichts verschil, wat moet ik hier van denken, kan dit gewoon een fout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:09
Heb je de afzender al gemaild/gebeld?

Om antwoord te geven: ja dit kan gewoon een fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Op 'een' zondag? Afgelopen zondag of twee weken geleden? In het eerste geval, even afwachten. In het tweede geval zorgen maken, maar neem eens contact op met de verkoper.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 07-03-2018 10:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

Tazzios

..

Afzender heeft weinig te maken met hoe zwaar het pakket is. Dat is namelijk beide keren door postNL gemeten.

Beter dat het pakketje zwaarder wordt dan lichter trouwens. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 07-03-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
Pat911 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:09:
Heb je de afzender al gemaild/gebeld?

Om antwoord te geven: ja dit kan gewoon een fout zijn.
Ja die heb ik al gesproken en die zegt gewoon dat het netjes is opgestuurd maar over dat gewicht verschil kon hij ook niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
_Dune_ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:10:
Op 'een' zondag? Afgelopen zondag of twee weken geleden? In het eerste geval, even afwachten. In het tweede geval zorgen maken, maar neem eens contact op met de verkoper.
Afgelopen zondag. Ik heb het bedrag ook vooraf al betaald.
Edit: dubbel post. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Tiimbo1991 op 07-03-2018 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tiimbo1991 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Afgelopen zondag. Ik heb het bedrag ook vooraf al betaald.
Edit: dubbel post. :/
Anders wacht je gewoon even af tot het pakketje binnenkomt voordat je je druk gaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:14:
[...]

Anders wacht je gewoon even af tot het pakketje binnenkomt voordat je je druk gaat maken?
Afwachten moet ik zo en zo toch wel maar vind het gewicht verschil wel een beetje raar. Het is 2,5KG wat er bij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:49

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Misschien gewoon een meetfout.
Mogelijk heeft er iemand op het pakket gedrukt bij het meten , of zijn er meerdere pakketten tegelijk gemeten.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tiimbo1991 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Afwachten moet ik zo en zo toch wel maar vind het gewicht verschil wel een beetje raar. Het is 2,5KG wat er bij is gekomen.
Wat is het doel van het topic? Het is allemaal koffiedikkijken en er is geen gewicht bijgekomen. Er is ergens een meetfout gemaakt. 4kg klinkt veen stuk beter voor een console dan 1.5kg. Dus die verandering zou alleen maar voordelig zijn.

Er valt op dit moment even niets anders te doen dan geduldig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Altijd bij zulke dingen op gaan halen. Ik hoop niet dat het een Switch console betreft want daar zijn de scammers heel actief in op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Via Marktplaats koop ik alleen > 50 euro als ik de spullen kan komen ophalen en/of testen. Zelfs dat is geen garantie maar mensen die vooraf betalen via dit soort sites zal ik nooit begrijpen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Net zo irritant als kopers die vooraf al paniek gaan zaaien, terwijl er nog niets te zaaien is.

Even heel ongenuanceerd: Als je leven op wantrouwen gebouwd is haal spullen dan op of koop gewoon niets via Marktplaats, maar stap naar de gewone winkel/bekende online winkels.

Of ben ik nu te kritisch?

Mijn advies: wacht even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
Inmiddels is de status veranderd naar "Zending nog niet verwerkt' en de bezorgdatum is nu morgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WZl9MnJ.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Tiimbo1991 op 07-03-2018 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik verstuurd en ontvang heel vaak pakketten via PostNL, en het valt mij daarbij op dat het gewicht -in mijn geval- vaak gewoon niet klopt. Soms staat er gewoon 0 of iets heel anders ingevuld.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Wom

Hecht niet teveel waarde aan de gewichtsmeting bij PostNL aub. Ligt aan waar het pakket is aangeboden, maar ik heb het al meegemaakt dat de bediende op de schaal stond te leunen toen we mijn pakketje aan het wegen was.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Geen paniek zou ik zeggen. Zeker als je een T&T bonnetje hebt gehad met jouw adres en een T&T van de dag dat de verkoper aangegeven heeft dat hij het verzonden heeft zal er heus wel wat gaan komen.

Bij die ophaalpunten bij de supermarkt is het vaak wat rommeliger. Ik had ook laatst dat een pakje later kwam dan de verwachting: busje was al geweest toen het pakje door de verzender werd afgegeven en dag erna had ophaalpunt had veel meer aangeboden gekregen dan het busje op kon halen werd dus nog een dag later .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-08 13:56
Seroczynski schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:19:
Ik verstuurd en ontvang heel vaak pakketten via PostNL, en het valt mij daarbij op dat het gewicht -in mijn geval- vaak gewoon niet klopt. Soms staat er gewoon 0 of iets heel anders ingevuld.
Dit klopt. Ook als je online frankeert klopt er helemaal niets van.
Voordat je je product hebt, heeft je druk maken weinig zin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:26
My god TS wacht even geduldig af voordat je in de stress schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
mugenmarco schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:47:
My god TS wacht even geduldig af voordat je in de stress schiet.
Dit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik denk dat je je console en je geld kwijt bent, standaard gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:49
Zondag verstuurd dus dat pakje word dan maandag pas opgehaald bij verzend punt
als alles goed zou werken en post nl het niet te druk heeft zou pakje er dinsdag of woensdag moeten zijn.

mijn ervaring persoonlijk is echter dat het er dan mer een dag of 4 a 5 is, blijken het altijd druk te hebben die mensen als ik iets moet versturen of ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dus je komt hier met een probleem wat, op dit moment, nog geen probleem is? Alleen een gewichtsfout die overal tussen verzender, pakketpunt en vervoerder gebeurt kan zijn?

Ik zou, voor nu, je pakket afwachten, gezien die (hopelijk) morgen aankomt bij je.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde inzie en er hier alleen maar gespeculeerd wordt, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.