In december hebben wij (2 stelletjes) een villa geboekt op Tenerife voor de periode van 6 juni t/m 16 juni via https://www.vakantiehuizenspanje.nl. Ook een aanbetaling gedaan a 500 euro. Gelijk ook de vliegtickets geboekt en een auto voor daar. Dus alles geregeld en op naar een leuke relaxte vakantie.
Nu krijg ik gisteren de volgende mail
Ook een beetje een vreemd verhaal aangezien 3mnd van te voren "ineens" de villa verkocht is. Lijkt me dat je dat al wat langer weet... Maar goed, dat blijft natuurlijk gissen en kan van alles zijn.
Nu ben ik gelijk gaan kijken of de site die de villa aanbied maar die claimen alleen een advertentie site te zijn en niet aansprakelijk te zijn of wat dan ook als ik het goed uit de voorwaarde haal
https://www.vakantiehuizenspanje.nl/gebruiksvoorwaarden
Ik zie oa staan
Ik ga uiteraard nog wel contact opnemen met die site en ook een bericht terug sturen naar de villa eigenaar maar mocht daar nu niets uitkomen vroeg ik mij af wat mijn eventuele rechten zijn. Heb ik gewoon dikke vette pech of zijn er gewoon verplichtingen waar een van deze partijen aan moet voldoen.
Nu krijg ik gisteren de volgende mail
Een dikke wtf dus. Nu moeten wij dus 3 maanden van te voren (wat erg kort dag is) nog een nieuwe accomodatie daar gaan vinden. WIj hadden juist in december geboekt omdat er dan nog volop keuze is etc. Maar verder ook geen oplossing of compensatie. Het is een dikke vette zoek het zelf maar uit dikke vette pech.Due to a Family tradgedy the Villa has had to be sold by the Owners.
They have expressed their deepest Regrets that this has had to happen.
I have been infomed by the Owners to return all Deposit payments.
If you could be so kind and let me have your Bank Details (IBAN & SWIFT) so I can return your payment.
I´m very shocked and deeply sorry that this had to happen but it is completely out of my Hands.
Ook een beetje een vreemd verhaal aangezien 3mnd van te voren "ineens" de villa verkocht is. Lijkt me dat je dat al wat langer weet... Maar goed, dat blijft natuurlijk gissen en kan van alles zijn.
Nu ben ik gelijk gaan kijken of de site die de villa aanbied maar die claimen alleen een advertentie site te zijn en niet aansprakelijk te zijn of wat dan ook als ik het goed uit de voorwaarde haal
https://www.vakantiehuizenspanje.nl/gebruiksvoorwaarden
Ik zie oa staan
2. Een vakantiewoning boeken op Spain-Holiday
Op Spain-Holiday krijgt de Gast twee soorten vakantiewoningen aangeboden:
De Gast stuurt een aanvraag naar de Eigenaar en verricht een boeking direct met de Eigenaar zonder dat Spain-Holiday hierbij betrokken is. De Gast betaalt de Eigenaar direct en gaat akkoord met de huurovereenkomst van de Eigenaar.
De Gast verricht een boeking op Spain-Holiday waarbij Spain-Holiday als tussenpersoon optreedt tussen de Gast en de Eigenaar. De Gast betaalt het volledige huurbedrag via Spain-Holiday en stemt in met de huurovereenkomst van de Eigenaar die wordt voorgelegd aan de Gast voordat een boeking verricht wordt.
De algemene voorwaarden op Spain-Holiday gelden in beide gevallen.
Spain-Holiday is geen Eigenaar, verhuurbeheerder of reisbureau, waardoor elke overeenkomst die wordt aangegaan om een vakantiewoning op Spain-Holiday te huren tussen de Gast en de Eigenaar overeengekomen wordt. Dit op voorwaarde dat ze allebei minstens 18 jaar oud zijn op de dag dat de woning wordt geadverteerd of geboekt.
4. Aansprakelijkheid
Gebruik van Spain-Holiday geeft aan dat de Gast ermee akkoord gaat om Spain-Holiday vrij te stellen van elk geval van direct of indirect verlies of schade in verband met fraude, phishing, schending van de voorwaarden, ongevallen, stakingen, lock-outs of onenigheid met de Eigenaar. Spain-Holiday kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele verliezen of schade die de Gast kan ondervinden tijdens het gebruik van Spain-Holiday of een verblijf in een van de vakantiewoningen gevonden of geboekt via Spain-Holiday. Spain-Holiday is niet verplicht tot enige terugbetaling of vergoeding voor directe of indirecte schade die de Gast kan hebben geleden als gevolg van het huren of verhuren van een vakantiewoning op Spain-Holiday. Spain-Holiday treedt enkel op als tussenpersoon waardoor geen huurcontract of huurovereenkomst kan worden aangegaan met Spain-Holiday.
Spain-Holiday kan links naar websites of bronnen van derden bevatten. Door het gebruik van Spain-Holiday gaan zowel de Gast als de Eigenaar ermee akkoord en bevestigen ze dat Spain-Holiday niet verantwoordelijk of aansprakelijk is voor de beschikbaarheid of nauwkeurigheid van dergelijke websites of bronnen; of de inhoud, producten of diensten op of beschikbaar via dergelijke websites of bronnen. Links naar dergelijke websites of bronnen impliceren geen goedkeuring door Spain-Holiday van dergelijke websites of bronnen of de inhoud, producten, of diensten die beschikbaar zijn via dergelijke websites of bronnen.
Spain-Holiday kan niet aansprakelijk gesteld worden ten opzichte van de Eigenaar voor enige frauduleuze schade, gevolgschade of indirecte schade, met inbegrip van verloren winsten, ongeacht de oorzaak, op basis van geen enkele theorie van aansprakelijkheid. De Eigenaar is verantwoordelijk voor het verlies dat een Gast kan ondervinden als de e-mailaccount van de Eigenaar op welke manier ook wordt gehackt of kwaadwillig gemanipuleerd. Als de Eigenaar het slachtoffer is van fraude of phishing of als de Eigenaar een boeking annuleert, aanvaardt de Eigenaar de verplichting om de huurder het volledige bedrag terug te betalen, of om een passende vakantiewoning te bieden met bijpassende huurvoorwaarden indien niet in staat om te voldoen aan de boekingsovereenkomst aangegaan tussen de Eigenaar en de Gast.
Nu kan je natuurlijk zeggen Tja dat had je van te voren maar moeten doorlezen en dan besluiten om niet te boeken maarja je gaat er niet van uit dat dit je overkomt uiteraard en dan kan je echt helemaal niets meer doen/boeken/installeren of wat dan ook als je altijd van alle doomscenario's uit gaat18. Terugbetalingsbeleid op de advertentie
Spain-Holiday biedt een advertentiedienst en geen fysiek product. Proefperiodes worden niet aangeboden, noch bieden wij een terugbetaling of compensatie voor advertenties die verlopen of niet verlopen zijn. Spain-Holiday biedt geen terugbetaling of compensatie als de Eigenaar verliezen ervaart zoals boekingen, geld, schade of iets dergelijks met betrekking tot de vakantiewoning van de Eigenaar.
Ik ga uiteraard nog wel contact opnemen met die site en ook een bericht terug sturen naar de villa eigenaar maar mocht daar nu niets uitkomen vroeg ik mij af wat mijn eventuele rechten zijn. Heb ik gewoon dikke vette pech of zijn er gewoon verplichtingen waar een van deze partijen aan moet voldoen.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation