Vakantievilla geboekt maar villa is ineens verkocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
In december hebben wij (2 stelletjes) een villa geboekt op Tenerife voor de periode van 6 juni t/m 16 juni via https://www.vakantiehuizenspanje.nl. Ook een aanbetaling gedaan a 500 euro. Gelijk ook de vliegtickets geboekt en een auto voor daar. Dus alles geregeld en op naar een leuke relaxte vakantie.

Nu krijg ik gisteren de volgende mail
Due to a Family tradgedy the Villa has had to be sold by the Owners.
They have expressed their deepest Regrets that this has had to happen.

I have been infomed by the Owners to return all Deposit payments.
If you could be so kind and let me have your Bank Details (IBAN & SWIFT) so I can return your payment.

I´m very shocked and deeply sorry that this had to happen but it is completely out of my Hands.
Een dikke wtf dus. Nu moeten wij dus 3 maanden van te voren (wat erg kort dag is) nog een nieuwe accomodatie daar gaan vinden. WIj hadden juist in december geboekt omdat er dan nog volop keuze is etc. Maar verder ook geen oplossing of compensatie. Het is een dikke vette zoek het zelf maar uit dikke vette pech.
Ook een beetje een vreemd verhaal aangezien 3mnd van te voren "ineens" de villa verkocht is. Lijkt me dat je dat al wat langer weet... Maar goed, dat blijft natuurlijk gissen en kan van alles zijn.

Nu ben ik gelijk gaan kijken of de site die de villa aanbied maar die claimen alleen een advertentie site te zijn en niet aansprakelijk te zijn of wat dan ook als ik het goed uit de voorwaarde haal
https://www.vakantiehuizenspanje.nl/gebruiksvoorwaarden

Ik zie oa staan
2. Een vakantiewoning boeken op Spain-Holiday
Op Spain-Holiday krijgt de Gast twee soorten vakantiewoningen aangeboden:

De Gast stuurt een aanvraag naar de Eigenaar en verricht een boeking direct met de Eigenaar zonder dat Spain-Holiday hierbij betrokken is. De Gast betaalt de Eigenaar direct en gaat akkoord met de huurovereenkomst van de Eigenaar.
De Gast verricht een boeking op Spain-Holiday waarbij Spain-Holiday als tussenpersoon optreedt tussen de Gast en de Eigenaar. De Gast betaalt het volledige huurbedrag via Spain-Holiday en stemt in met de huurovereenkomst van de Eigenaar die wordt voorgelegd aan de Gast voordat een boeking verricht wordt.
De algemene voorwaarden op Spain-Holiday gelden in beide gevallen.

Spain-Holiday is geen Eigenaar, verhuurbeheerder of reisbureau, waardoor elke overeenkomst die wordt aangegaan om een vakantiewoning op Spain-Holiday te huren tussen de Gast en de Eigenaar overeengekomen wordt. Dit op voorwaarde dat ze allebei minstens 18 jaar oud zijn op de dag dat de woning wordt geadverteerd of geboekt.
4. Aansprakelijkheid

Gebruik van Spain-Holiday geeft aan dat de Gast ermee akkoord gaat om Spain-Holiday vrij te stellen van elk geval van direct of indirect verlies of schade in verband met fraude, phishing, schending van de voorwaarden, ongevallen, stakingen, lock-outs of onenigheid met de Eigenaar. Spain-Holiday kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele verliezen of schade die de Gast kan ondervinden tijdens het gebruik van Spain-Holiday of een verblijf in een van de vakantiewoningen gevonden of geboekt via Spain-Holiday. Spain-Holiday is niet verplicht tot enige terugbetaling of vergoeding voor directe of indirecte schade die de Gast kan hebben geleden als gevolg van het huren of verhuren van een vakantiewoning op Spain-Holiday. Spain-Holiday treedt enkel op als tussenpersoon waardoor geen huurcontract of huurovereenkomst kan worden aangegaan met Spain-Holiday.

Spain-Holiday kan links naar websites of bronnen van derden bevatten. Door het gebruik van Spain-Holiday gaan zowel de Gast als de Eigenaar ermee akkoord en bevestigen ze dat Spain-Holiday niet verantwoordelijk of aansprakelijk is voor de beschikbaarheid of nauwkeurigheid van dergelijke websites of bronnen; of de inhoud, producten of diensten op of beschikbaar via dergelijke websites of bronnen. Links naar dergelijke websites of bronnen impliceren geen goedkeuring door Spain-Holiday van dergelijke websites of bronnen of de inhoud, producten, of diensten die beschikbaar zijn via dergelijke websites of bronnen.

Spain-Holiday kan niet aansprakelijk gesteld worden ten opzichte van de Eigenaar voor enige frauduleuze schade, gevolgschade of indirecte schade, met inbegrip van verloren winsten, ongeacht de oorzaak, op basis van geen enkele theorie van aansprakelijkheid. De Eigenaar is verantwoordelijk voor het verlies dat een Gast kan ondervinden als de e-mailaccount van de Eigenaar op welke manier ook wordt gehackt of kwaadwillig gemanipuleerd. Als de Eigenaar het slachtoffer is van fraude of phishing of als de Eigenaar een boeking annuleert, aanvaardt de Eigenaar de verplichting om de huurder het volledige bedrag terug te betalen, of om een ​​passende vakantiewoning te bieden met bijpassende huurvoorwaarden indien niet in staat om te voldoen aan de boekingsovereenkomst aangegaan tussen de Eigenaar en de Gast.
18. Terugbetalingsbeleid op de advertentie
Spain-Holiday biedt een advertentiedienst en geen fysiek product. Proefperiodes worden niet aangeboden, noch bieden wij een terugbetaling of compensatie voor advertenties die verlopen of niet verlopen zijn. Spain-Holiday biedt geen terugbetaling of compensatie als de Eigenaar verliezen ervaart zoals boekingen, geld, schade of iets dergelijks met betrekking tot de vakantiewoning van de Eigenaar.
Nu kan je natuurlijk zeggen Tja dat had je van te voren maar moeten doorlezen en dan besluiten om niet te boeken maarja je gaat er niet van uit dat dit je overkomt uiteraard en dan kan je echt helemaal niets meer doen/boeken/installeren of wat dan ook als je altijd van alle doomscenario's uit gaat :)

Ik ga uiteraard nog wel contact opnemen met die site en ook een bericht terug sturen naar de villa eigenaar maar mocht daar nu niets uitkomen vroeg ik mij af wat mijn eventuele rechten zijn. Heb ik gewoon dikke vette pech of zijn er gewoon verplichtingen waar een van deze partijen aan moet voldoen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:37
Artikel 14:
14. Beëindiging van een advertentie
***kniplaptext***

Anderzijds kan een Eigenaar op elk gewenst moment de vakantiewoning op Spain-Holiday verwijderen. De Eigenaar dient echter alle huidige en toekomstige boekingsafspraken gemaakt met Gasten na te komen. Spain-Holiday biedt geen terugbetaling voor vakantiewoningen die offline zijn gehaald door de Eigenaar of door Spain-Holiday.
Maar ja, wil je die weg bewandelen om de verhuurder zich aan zijn afspraak te houden? Ik denk dat je beter zo snel mogelijk je geld terug moet zien te krijgen en iets anders gaan zoeken.. Spain-Holiday zal je vast wel willen helpen om iets anders te vinden. Zo niet, dan is er met een middag googelen vast wel iets te vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door xinix03 op 07-03-2018 08:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Ik vind het maar een vaag overkomende site en ook het taalgebruik in je mail vind ik erg bijzonder.
Lijkt wel een Duitse schrijfstijl met al die hoofdletters op plekken die in het Engels totaal niet nodig zijn.

Volgende keer lekker bij een gerenommeerd vakantieverhuurclub boeken dus ipv een, voor mijn gevoel, zolderkamertjesclub.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ook een bericht terug sturen naar de villa eigenaar
Ondanks dat ik jouw frustratie kan begrijpen dat je nu even geen onderkomen hebt; maar denk je dat de eigenaar een bericht sturen iets gaat helpen?

Mogelijk (maar ik roep maar wat) is het stel wat op papier het huis bezit, eergisteren vermoord gevonden en ga je een bericht sturen naar (mogelijk) een mailbox die niet eens door nabestaanden kan worden gelezen/geopend? Of de eigenaren waren drugsrunners en de fiscus heeft alle villa's per direct overgenomen en op slot gegooid?

Tuurlijk, overdreven doem-scenario's maar draai het eens om: je hebt al een bericht gekregen dat een family tragedy ervoor heeft gezorgd dat jouw villa niet meer beschikbaar is. Zit je dan, in tijd van nood / verdriet / angst / boosheid, nog te wachten op een pislauw berichtje van <random persoon> die nog wil weten of de vakantie doorgaat ofzo?

Desondanks, ik hoop wel dat er een oplossing wordt gevonden voor jouw geplande reis en dat je alsnog binnenkort kan genieten van een welverdiende vakantie!

@thewizard2006 even vergeten te vragen (of ik lees niet goed): op welke manier heb je betaald? PayPal, creditcard, SEPA, geld in een envelop?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 07-03-2018 08:16 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49
Heb je alleen nog maar de voorwaarden gelezen of heb je meer gedaan? Bijvoorbeeld gevraagd aan de verstuurder van de mail of zij wellicht nog een alternatief in de buurt kent. Of gekeken wat er nog meer te huur is op Tenerife in die periode?
Ik zie in ieder geval nog ladingen grote huizen en villa's in juni. Juni is ook nog geen hoogseizoen natuurlijk. En wat betreft je eventuele rechten moet je wel aangeven wat je nou precies voor voorwaarden hebt gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 21:04

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lensent schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:09:
Ik vind het maar een vaag overkomende site en ook het taalgebruik in je mail vind ik erg bijzonder.
Lijkt wel een Duitse schrijfstijl met al die hoofdletters op plekken die in het Engels totaal niet nodig zijn.
Dat is mijns inziens wel gewoon vanuit het Engels vertaald hoor, want daar is het heel gebruikelijk in contracten en juridische stukken om Guest of Owner of Tenant en Lease etc met hoofdletters te schrijven.

Voor TS: ik denk dat ze, hoe vervelend het ook voor jullie is, wel een net bericht sturen en dat het een plausibele reden is. Ik heb een vergelijkbare casus in de familie gehad. Oom en tante hadden al 30 jaar een villa in Spanje (niet Tenerife :9) en na overlijden van tante is het huis naar haar zoon gegaan. Zoon had daar geen trek in en heeft het huis binnen een paar weken verkocht. Nieuwe eigenaar had geen trek in huurders, of in ieder geval niet in de reeds geboekte huurders en heeft alles geannuleerd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
Heb je geen bijstand of annulatieverzekering?
Misschien kunnen die nog iets doen, maar ik twijfel er aan. Die gaan in elk geval geen villa voor jou zoeken.

Ik zou mijn inspanningen nu richten op het zoeken van een andere villa zodat je vakantie niet in gevaar komt.
Dit kan gebeuren, en je krijgt je voorschot terug, dat is al een heel stuk.

Net zoals er eigenaars zijn die ineens moeten opzeggen zijn er veel meer reizigers die hun reis moeten annuleren, dus er zal nog wel wat vrij komen.

Steek daar je tijd en moeite in, en die vakantie wordt nog een succes.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:14:
[...]

Ondanks dat ik jouw frustratie kan begrijpen dat je nu even geen onderkomen hebt; maar denk je dat de eigenaar een bericht sturen iets gaat helpen?

Mogelijk (maar ik roep maar wat) is het stel wat op papier het huis bezit, eergisteren vermoord gevonden en ga je een bericht sturen naar (mogelijk) een mailbox die niet eens door nabestaanden kan worden gelezen/geopend? Of de eigenaren waren drugsrunners en de fiscus heeft alle villa's per direct overgenomen en op slot gegooid?

Tuurlijk, overdreven doem-scenario's maar draai het eens om: je hebt al een bericht gekregen dat een family tragedy ervoor heeft gezorgd dat jouw villa niet meer beschikbaar is. Zit je dan, in tijd van nood / verdriet / angst / boosheid, nog te wachten op een pislauw berichtje van <random persoon> die nog wil weten of de vakantie doorgaat ofzo?

Desondanks, ik hoop wel dat er een oplossing wordt gevonden voor jouw geplande reis en dat je alsnog binnenkort kan genieten van een welverdiende vakantie!

@thewizard2006 even vergeten te vragen (of ik lees niet goed): op welke manier heb je betaald? PayPal, creditcard, SEPA, geld in een envelop?
Uiteraard heb ik al die "doomscenario's" ook overwogen. Of het wel ethisch is om iets te verlangen wanneer een ander een family tragedy heeft etc. Maar aan de andere kant kan het ook onzin zijn en proberen ze er zo uit te komen. Je kan bij dit soort dingen helaas niet afgaan op de blauwe ogen zeg maar.

Maar wat ik begrijp uit de taal die gebruikt wordt in de mail van de persoon waarvan ik dit bericht heb ontvangen niet de eigenaar is. Dus vandaar ook deze benadering.
Maar het is zeker ook iets waar ik nu (ongewenst) ook mee worstel inderdaad. Maar waarom moet iemand anders zijn probleem nu ook mijn probleem worden en waar trek je de grens he.

We hebben een voorschot betaald via een SEPA betaling. Ik verwacht ook mijn geld gewoon terug te krijgen gezien de mail reactie. Dus ik wil dit doomscenario nog even niet bewandelen, dat we ook het geld niet terug krijgen :)
celshof schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:14:
Heb je alleen nog maar de voorwaarden gelezen of heb je meer gedaan? Bijvoorbeeld gevraagd aan de verstuurder van de mail of zij wellicht nog een alternatief in de buurt kent. Of gekeken wat er nog meer te huur is op Tenerife in die periode?
Ik zie in ieder geval nog ladingen grote huizen en villa's in juni. Juni is ook nog geen hoogseizoen natuurlijk. En wat betreft je eventuele rechten moet je wel aangeven wat je nou precies voor voorwaarden hebt gekregen.
Ik heb inderdaad aan de verhurende partij zojuist gevraagd om een passende oplossing te vinden. Daarnaast zijn we ook uiteraard al aan het kijken naar andere opties. En uiteraard is er nog voldoende beschikbaar...... als je een ongelimiteerd budget hebt en het niet uitmaakt waar je zit. Wij zijn opzoek in de buurt van Playa las Americas voor een budget van 1800 euro voor 10 dagen.
Tommie12 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:15:
Heb je geen bijstand of annulatieverzekering?
Misschien kunnen die nog iets doen, maar ik twijfel er aan. Die gaan in elk geval geen villa voor jou zoeken.

Ik zou mijn inspanningen nu richten op het zoeken van een andere villa zodat je vakantie niet in gevaar komt.
Dit kan gebeuren, en je krijgt je voorschot terug, dat is al een heel stuk.

Net zoals er eigenaars zijn die ineens moeten opzeggen zijn er veel meer reizigers die hun reis moeten annuleren, dus er zal nog wel wat vrij komen.

Steek daar je tijd en moeite in, en die vakantie wordt nog een succes.
Wij hebben wel een annulerings-reisverzekering maar het andere stel niet. I know, niet slim. Kan allerlij redenen aandragen waarom ze het niet hebben maar het is gewoon een kwestie van geld en consequenties niet willen inzien.

Ons hoofddoel is inderdaad nu zsm een nieuwe leuke accomodatie vinden zodat we gewoon lekker op vakantie kunnen. Maar ik kan er heel slecht tegen dat we nu gewoon pech hebben en wij met de gebakken peren opgezadeld worden zeg maar. :)

[ Voor 38% gewijzigd door thewizard2006 op 07-03-2018 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:15:
[...]

Dat is mijns inziens wel gewoon vanuit het Engels vertaald hoor, want daar is het heel gebruikelijk in contracten en juridische stukken om Guest of Owner of Tenant en Lease etc met hoofdletters te schrijven.
Wat vind jij logisch aan:

Family tradgedy
Villa
Regrets
Deposit
Hands

Maargoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lensent schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:25:
[...]

Wat vind jij logisch aan:

Family tradgedy
Villa
Regrets
Deposit
Hands

Maargoed :)
My mistake. Ik keek naar de quotes van de website. De eigenaren kunnen rustig uit eender welk land komen. Ik heb de afgelopen 15 jaar huizen gehuurd van Spanjaarden, Engelsen, Ieren, Schotten, Nederlanders, Duitsers en Zwitsers. Doet dat er wat toe?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:10
Wel een beetje typisch dat de TS meteen hoog op de poten gaat staan. Zorg dat je je geld terug krijgt en zoek iets anders. Dat is zonder meer de leukste benadering.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Ramon schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:28:
Wel een beetje typisch dat de TS meteen hoog op de poten gaat staan. Zorg dat je je geld terug krijgt en zoek iets anders. Dat is zonder meer de leukste benadering.
Tja ik vind het toch niet echt cool om een paar maanden voor mijn vakantie te horen dat de accomodatie ineens niet meer beschikbaar is en dat we het maar moeten uitzoeken. Nu ben ik ook graag iemand die alles van te voren plant en regelt zodat ik weet dat ik een goeie deal heb en niet alles last minute moet gaan regelen. Dat geeft mijn ook rust. Wellicht dat jij hier anders in zit en dit wel een normale gang van zaken doen vind. Dat kan en mag uiteraard.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Je huurt van een particulier, niet van een grote organisatie met veel huizen. Dus als er wat gebeurt is het lastig alternatieven aanbieden dat is het risico dat je neemt als je zo'n accommodatie huurt.
Beter zo, dan dat op het vliegveld staat met je boeltje en het dan pas te horen krijgt.

Je krijgt je geld terug, dus even afwachten of die club met een aardig alternatief komt maar ondertussen zelf ook even verder kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:10
thewizard2006 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:32:
[...]

Tja ik vind het toch niet echt cool om een paar maanden voor mijn vakantie te horen dat de accomodatie ineens niet meer beschikbaar is en dat we het maar moeten uitzoeken. Nu ben ik ook graag iemand die alles van te voren plant en regelt zodat ik weet dat ik een goeie deal heb en niet alles last minute moet gaan regelen. Dat geeft mijn ook rust. Wellicht dat jij hier anders in zit en dit wel een normale gang van zaken doen vind. Dat kan en mag uiteraard.
Ik zeg toch niet dat ik het cool vind of dat jij het cool moet vinden? Maar hoe je dealt met deze teleurstelling kan wel je vakantiegenot bepalen denk ik. Zoals ik het zie heb je twee opties:

1) Je gaat erachteraan, veel frustratie door mailtjes die lang op zich laten wachten of nietszeggende reacties
2) Je krijgt geld terug, regelt een andere villa en kan weer rustig vooruit kijken naar een relaxte vakantie

Aan jou de keuze.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Ach je hebt genoeg tijd om een alternatief te zoeken.

Ik kreeg 1 maand voor de vlucht te horen dat de vliegmaatschappij failliet is gegaan en dat de vlucht daardoor niet door ging en geen geld terug. Desondanks heb ik er toen ook maar het beste van gemaakt.

Shit happens helaas.

Als je moeilijk gaat doen dan wordt de vakantie alleen maar onplezieriger. Ik weet niet of je daar trek in hebt. Dus zoek een alternatief en geniet van de vakantie.

Ps. In dat huisje wat je had geboekt kom je niet meer in terecht, die is verkocht en de nieuwe eigenaar neemt de afspraken niet over, daar is die ook niet verplicht toe lijkt mij. Dat waren allemaal afspraken die de vorige eigenaar maakte, de nieuwe kan het uit coulance overnemen maar daar is geen verplichting toe.

[ Voor 26% gewijzigd door DutchKel op 07-03-2018 08:47 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ramon schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:38:
[...]

Ik zeg toch niet dat ik het cool vind of dat jij het cool moet vinden? Maar hoe je dealt met deze teleurstelling kan wel je vakantiegenot bepalen denk ik. Zoals ik het zie heb je twee opties:

1) Je gaat erachteraan, veel frustratie door mailtjes die lang op zich laten wachten of nietszeggende reacties
2) Je krijgt geld terug, regelt een andere villa en kan weer rustig vooruit kijken naar een relaxte vakantie

Aan jou de keuze.
Of:

3) je zet iets meer druk op de organisatie en die regelen een vergelijkbare villa buiten de familie om zonder bijbetaling en iedereen blij

Wie zal het zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
DutchKel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:40:
Ach je hebt genoeg tijd om een alternatief te zoeken.

Ik kreeg 1 maand voor de vlucht te horen dat de vliegmaatschappij failliet is gegaan en dat de vlucht daardoor niet door ging en geen geld terug. Desondanks heb ik er toen ook maar het beste van gemaakt.

Shit happens helaas.

Als je moeilijk gaat doen dan wordt de vakantie alleen maar onplezieriger. Ik weet niet of je daar trek in hebt. Dus zoek een alternatief en geniet van de vakantie.
Ik begrijp wat je zegt en zou willen dat ik er soms ook zo mee om kan gaan maar ik heb altijd erg last van een soort gevoel van onrecht (of het nou terecht is of niet). En helaas kan ik dat niet zomaar even naast mij neerleggen en net doen of er niets aan de hand is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Uiteraard zijn we nu druk bezig om al wat anders te vinden (via andere aanbieders) en zal het allemaal wel met een sisser aflopen. Ik kan mij er echter niet aan onttrekken dat wanneer je zo iets aanbied dat je ook bepaalde verantwoordelijkheden hebt. Als jij wat in de winkel koopt (laatste artikel) en dat gaat kapot en je krijgt je geld terug maar dat ene artikel is niet meer beschikbaar dan baal je ook lijkt mij. Uiteraard kan je een alternatief kopen maar er is een reden geweest dat jij dat ene artikel hebt gekocht (uniek, prijs kwaliteit, locatie, bepaalde eigenschappen etc)
Aikon schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:45:
[...]

Of:

3) je zet iets meer druk op de organisatie en die regelen een vergelijkbare villa buiten de familie om zonder bijbetaling en iedereen blij

Wie zal het zeggen?
Ik heb beide partijen al via de mail benaderd. Maar de vraag is meer, hoe kan je druk zetten. De ene partij trekt zijn handen er van af in de voorwaarde en de andere partij zit ergens in een ver land en heeft weinig met jou te maken zeg maar :)

[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 07-03-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Croga

The Unreasonable Man

Aikon schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:45:
welke "organisatie"? Die halve man en een paardekop die die website gemaakt hebben? Die zijn een doorgeefluik, dat zou ik geen organisatie durven noemen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus? Dat anderhalve duo heeft misschien juist wel veel passie voor hun 'organisatie'. Ze hebben vast wel contacten of kunnen wat rondbellen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

@thewizard2006 Echt druk zetten kan je niet nee, hoeft ook niet, want als ze geen zin hebben gaan ze heus niet harder lopen en storten je geld terug en klaar. 3 Maanden is zat tijd trouwens, althans, dat lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:55
thewizard2006 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:46:
[...]

Ik begrijp wat je zegt en zou willen dat ik er soms ook zo mee om kan gaan maar ik heb altijd erg last van een soort gevoel van onrecht (of het nou terecht is of niet). En helaas kan ik dat niet zomaar even naast mij neerleggen en net doen of er niets aan de hand is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Uiteraard zijn we nu druk bezig om al wat anders te vinden (via andere aanbieders) en zal het allemaal wel met een sisser aflopen. Ik kan mij er echter niet aan onttrekken dat wanneer je zo iets aanbied dat je ook bepaalde verantwoordelijkheden hebt. Als jij wat in de winkel koopt (laatste artikel) en dat gaat kapot en je krijgt je geld terug maar dat ene artikel is niet meer beschikbaar dan baal je ook lijkt mij. Uiteraard kan je een alternatief kopen maar er is een reden geweest dat jij dat ene artikel hebt gekocht (uniek, prijs kwaliteit, locatie, bepaalde eigenschappen etc)

[...]

Ik heb beide partijen al via de mail benaderd. Maar de vraag is meer, hoe kan je druk zetten. De ene partij trekt zijn handen er van af in de voorwaarde en de andere partij zit ergens in een ver land en heeft weinig met jou te maken zeg maar :)
In alle eerlijkheid lijkt me druk zetten op de verhuurders niet productief, naast onethisch. Vragen of ze je verder kunnen helpen en eventueel de (bijkomende) kosten willen delen kan natuurlijk wel. Ik kan me goed voorstellen dat, mits vriendelijk verwoord en goed onderbouwd, dat nog iets op levert. Zij zullen niet voor de lol de boeking annuleren en je doet er goed aan dat in het achterhoofd te houden ;).

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Waarom nu meteen weer druk? Je kan het toch ook gewoon vragen?

Dit soort boekingen is trouwens gewoon een digitale versie van het prikbord bij de AH.
Er staat zelfs dat je het huis direct bij de eigenaar huurt.
En bovenal ze zijn niet aangesloten bij de ANVR.
Dat je je geld terug krijgt is al heel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou mijn focus leggen op het zelf zoeken naar een ander huis. Is in 3 maanden echt nog wel iets te vinden. In de tussentijd kun je de lijntjes met die verhuursite wel open laten, maar ik zou er niet teveel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Croga schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:49:
[...]

welke "organisatie"? Die halve man en een paardekop die die website gemaakt hebben? Die zijn een doorgeefluik, dat zou ik geen organisatie durven noemen.....
En ook niet aangesloten bij eoa overkoepelende reisorganisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lensent schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:30:
[...]

En ook niet aangesloten bij eoa overkoepelende reisorganisatie
Het is dan ook geen reisorganisatie, maar een digitaal prikbord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En maar weer eens bewijs dat je niet moet aankloten met vage organisaties. Boek bij iets dat aangesloten is bij de ANVR, dan heb je wat meer zekerheid, of in ieder geval een oplossing behalve geld terug.

Ik zou blij zijn dat ze zo snel reageren en het geld teruggeven. Voor hetzelfde geld kwam je ter plaatse er pas achter.

Lekker wat anders zoeken en nooit meer bij amateuristische organisaties boeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 07-03-2018 09:46 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Angeloonie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:46:
En maar weer eens bewijs dat je niet moet aankloten met vage organisaties. Boek bij iets dat aangesloten is bij de ANVR, dan heb je wat meer zekerheid, of in ieder geval een oplossing behalve geld terug.

Ik zou blij zijn dat ze zo snel reageren en het geld teruggeven. Voor hetzelfde geld kwam je ter plaatse er pas achter.

Lekker wat anders zoeken en nooit meer bij amateuristische organisaties boeken.
Dit is geen reisorganisatie. Je moet dit vergelijken met een digitaal prikbord. Marktplaats, maar dan alleen voor vakantiehuizen. De website brengt huurders en verhuurders bij elkaar. Die twee regelen onderling verder alles. Het is niet meer dan de vakantiewoningen sectie in de ViaVia van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:53:
[...]

Dit is geen reisorganisatie.
Zeg ik dat ze dat zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 09:12
3 maanden kort dag? Pff, eerste vakantie geboekt of zo? Ik boek mijn vakanties meestal 2 weken van te voren...

Ik vind dat ze het nog netjes oplossen en je RUIM voldoende de tijd geven iets anders te regelen.
Dat je nu misschien iets meer kwijt ben kan, maar dat is niet het probleem van de huiseigenaar die (wellicht) om heel valide redenen de huur annuleert.

Als je garantie wil hebben, moet je via een gerenommeerde reisorganisatie boeken, of alles op een goede verzekerde creditcard doen (bijvoorbeeld AMEX).
In het eerste geval kan de organisatie alsnog failliet gaan, krijg je je geld terug via de ANVR en heb je precies hetzelfde probleem.
In het tweede geval krijg je je geld terug en kun je wat anders boeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Angeloonie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:56:
[...]

Zeg ik dat ze dat zijn dan?
Je geeft aan dat men zou moeten boeken bij iets dat aangesloten is bij de ANVR. Dat is de branchevereniging voor reisorganisaties.
Websites als Vakantiehuizen in Spanje, HomeAway, etc daar boek je niet bij. Ze brengen alleen huurder en verhuurder met elkaar in contact. Niet meer, niet minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 19-05 22:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Doe jezelf en het andere stel een lol, en zoek gewoon iets anders. Drie maanden van tevoren kun je écht nog wel wat vinden daar. Laat je vakantiepret hierdoor niet bederven!
Je moet er wel even op letten dat je je geld terug krijgt inderdaad.
Je kan nu wel gaan lopen klagen, maar dan bederf je je eigen plezier. Je kan altijd achteraf nog even verhaal gaan halen voor de gemoedsrust, maar je gaat er écht niks meer uit krijgen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Je geeft aan dat men zou moeten boeken bij iets dat aangesloten is bij de ANVR. Dat is de branchevereniging voor reisorganisaties.
Websites als Vakantiehuizen in Spanje, HomeAway, etc daar boek je niet bij. Ze brengen alleen huurder en verhuurder met elkaar in contact. Niet meer, niet minder.
Ik snap je punt even niet, wat jij zegt is niet anders dan wat ik zeg?
Boek bij iets dat aangesloten is bij de ANVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Angeloonie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Ik snap je punt even niet, wat jij zegt is niet anders dan wat ik zeg?

[...]
Zoals jij het zegt interpreteer ik het als dat er verondersteld had kunnen worden dat de website in kwestie een reisorganisatie is waar men bij kan boeken. Ik snap nu dat je dat niet bedoelt. Overigens zweer ik zelf bij boeken rechtstreeks bij een eigenaar en zal ik (binnen Europa) niet snel iets via een reisbureau / organisatie huren. Mijn ervaring is dat de pareltjes doorgaans niet via reisorganisaties verhuurd worden, en daarnaast is het kostentechnisch simpelweg niet leuk meer om via een organisatie te boeken. Voor een 2 kamer villa van gemiddelde luxe op loopafstand van een strand vragen die rustig tussen de 2000 en 3000 per week. Laat mij die maar bij de eigenaar boeken voor 1000 tot 1500 per week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Recht hebben, en recht krijgen zijn twee verschillende zaken. Bespaar je de moeite (en geld) en accepteer je deposito terug.

Volgende keer niet weer voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:16:
[...]

Zoals jij het zegt interpreteer ik het als dat er verondersteld had kunnen worden dat de website in kwestie een reisorganisatie is waar men bij kan boeken. Ik snap nu dat je dat niet bedoelt. Overigens zweer ik zelf bij boeken rechtstreeks bij een eigenaar en zal ik (binnen Europa) niet snel iets via een reisbureau / organisatie huren. Mijn ervaring is dat de pareltjes doorgaans niet via reisorganisaties verhuurd worden, en daarnaast is het kostentechnisch simpelweg niet leuk meer om via een organisatie te boeken. Voor een 2 kamer villa van gemiddelde luxe op loopafstand van een strand vragen die rustig tussen de 2000 en 3000 per week. Laat mij die maar bij de eigenaar boeken voor 1000 tot 1500 per week.
Tja dat is wmb weer een andere discussie. Waar je wel en niet moet, mag en kan boeken. Op de site stonden genoeg reviews en bij de accommodatie zelf ook. Dezelfde accomodatie stond ook via andere sites aangeboden dus dat zat wel "safe". Dat je dan weer naar specifieke keurmerken moet gaan zoeken en bepalen of deze wel of niet goed zijn en wat dit precies inhoud...

Maar dat is nu even niet waar ik naar op zoek ben. Uiteraard gaan we kijken naar wat anders en uiteraard hoop ik dat de afhandeling van het geld terug storten snel en vlot verloopt.
Het gaat mij er meer of je hier als consument nog wat mee kan. Het gebeurd namelijk heel vaak (ook bij andere producten en diensten) dat je als consument je wel leuk kan beroepen op bepaalde rechten, plichten of wat dan ook maar puntje bij paaltje heb je niets want dan moet je gelijk een malle molen in van advocaten etc. Kunnen wij een van de partijen verantwoordelijk stellen en daarop eventueel doorpakken.
CyberMania schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:55:
Volgende keer niet weer voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik begrijp deze reactie niet. Hoe kom je er bij dat we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten? Het is gewoon een "willekeurige" villa. De prijs heeft er echt helemaal niets mee te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 07-03-2018 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
thewizard2006 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:57:
[...]

Tja dat is wmb weer een andere discussie. Waar je wel en niet moet, mag en kan boeken. Op de site stonden genoeg reviews en bij de accommodatie zelf ook. Dezelfde accomodatie stond ook via andere sites aangeboden dus dat zat wel "safe". Dat je dan weer naar specifieke keurmerken moet gaan zoeken en bepalen of deze wel of niet goed zijn en wat dit precies inhoud...

Maar dat is nu even niet waar ik naar op zoek ben. Uiteraard gaan we kijken naar wat anders en uiteraard hoop ik dat de afhandeling van het geld terug storten snel en vlot verloopt.
Het gaat mij er meer of je hier als consument nog wat mee kan. Het gebeurd namelijk heel vaak (ook bij andere producten en diensten) dat je als consument je wel leuk kan beroepen op bepaalde rechten, plichten of wat dan ook maar puntje bij paaltje heb je niets want dan moet je gelijk een malle molen in van advocaten etc. Kunnen wij een van de partijen verantwoordelijk stellen en daarop eventueel doorpakken.
Dat kun je doen, maar dat gaat je meer geld kosten dan dat het op gaat leveren.
Heb je er echt zin in om (op zijn minst) WEKEN in te stoppen, alle advocaat kosten vooraf zelf te betalen en dan de KANS te hebben dat je op zijn minst de proces kosten terug krijgt?

Ik weet niet goed wat je verwacht als compensatie, je krijgt al het geld terug wat je hebt aanbetaald. Veel meer ga je er echt niet uithalen. Je kan dan honderden, zo niet duizenden euro's aan kosten gaan maken en talloze dagen aan werk gaan doen om je "recht" te halen, maar je schiet er gewoon niets mee op.

Een vakantie is geen recht he, en dat prijzen stijgen en dalen weet iedereen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]
Kunnen wij een van de partijen verantwoordelijk stellen en daarop eventueel doorpakken.
Nou, en soms best lastig: betaal met creditcard (mits je de kleine letters gelezen hebt van jouw maatschappij).

Zo zit ik toevallig bij Mastercard en heb op online aankopen nu standaard 365 dagen "garantie" op verzending, aflevering en normaal gebruik. Verder is er een clausule waarbij een geannuleerde vliegreis door bijvoorbeeld KLM, door Mastercard opgepakt wordt en er geprobeerd wordt alternatieve tickets te regelen.

Het jammere is, voor sommige mensen: of je kan ergens niet met creditcard betalen of de transactiekosten liggen vrij hoog (bijvoorbeeld 2% op het totaalbedrag). Ik ben daar, helaas, simpel in; als ik een produkt van grofweg 5K koop, wil ik geen gedoe met geld en de voordelen van een creditcard wegen voor mij dan hoger dan dat ik enkele tientjes moet bijleggen op de aankoopprijs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:04:
[...]

Nou, en soms best lastig: betaal met creditcard (mits je de kleine letters gelezen hebt van jouw maatschappij).

Zo zit ik toevallig bij Mastercard en heb op online aankopen nu standaard 365 dagen "garantie" op verzending, aflevering en normaal gebruik. Verder is er een clausule waarbij een geannuleerde vliegreis door bijvoorbeeld KLM, door Mastercard opgepakt wordt en er geprobeerd wordt alternatieve tickets te regelen.

Het jammere is, voor sommige mensen: of je kan ergens niet met creditcard betalen of de transactiekosten liggen vrij hoog (bijvoorbeeld 2% op het totaalbedrag). Ik ben daar, helaas, simpel in; als ik een produkt van grofweg 5K koop, wil ik geen gedoe met geld en de voordelen van een creditcard wegen voor mij dan hoger dan dat ik enkele tientjes moet bijleggen op de aankoopprijs.
Dit. Ik doe alles met mijn AMEX. Pak ook nooit extra verzekeringen voor auto huur in het buitenland, dat wordt allemaal door AMEX geregeld.
2 jaar geleden zat er ineens een kras op de motorkap toen ik de auto inleverde (zat er niet op toen ik daar het terrein op reed...) en die moest ik ter plekke betalen. Betaald met de AMEX en op het vliegveld gelijk even gebeld met AMEX. Is nooit afgeschreven bij mij, ideaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:55
[...]

Het gaat mij er meer of je hier als consument nog wat mee kan.
Heel simpel gezegd: nee.

Je krijgt je aanbetaling terug en kan op zoek gaan naar wat anders, waar je nog best een redelijke termijn voor hebt. Alle tijd en frustratie die je in de kwestie gaat stoppen gaat zich absoluut niet uitbetalen in een fijne villa en de vakantie waar je naar op zoekt bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Akemi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:14:
Wat zijn we toch weer een verwend volkje dat denkt maar overal recht op te hebben en vooral gecompenseerd te moeten worden voor het vreselijk leed wat men is aangedaan.

Gaat weer helemaal nergens over.
Niet zo verwend als je het mij vraagt. Je hebt een overeenkomst gesloten met een partij, en die dienen zij na te komen. Beetje dom dat de tegenpartij nu de villa verkoopt, want die was wel deel van de overeenkomst, maar dan hadden ze de koper maar moeten vertellen dat er ergens in juni nog even een stel mensen komt logeren. Doen ze dat niet, dan zijn ze in gebreke en moeten ze maar wat anders regelen. Daar is niets verwends aan.

Natuurlijk weet ik ook wel dat dat nooit gaat gebeuren en dat het bete wat je er uit kunt halen is dat je je geld terugkrijgt en iets anders zoekt, maar het is toch gewoon terecht dat je nakoming van je overeenkomst mag verwachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:02
Dagje uitbalen en vanavond acuut andere plek zoeken.

Blijkbaar Due to a Family tradgedy the Villa has had to be sold by the Owners.
Ik ga er van uit dat het zo is, dus dan is jou tragedie een maatje kleiner.

En in plaats van hoog in de boom te kruipen, kun je de familie sterkte wensen en vragen of zij toevallig nog een leuk alternatief weten.

[ Voor 84% gewijzigd door maartend op 07-03-2018 11:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:52
Kurkentrekker schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:25:
[...]

Niet zo verwend als je het mij vraagt. Je hebt een overeenkomst gesloten met een partij, en die dienen zij na te komen. Beetje dom dat de tegenpartij nu de villa verkoopt, want die was wel deel van de overeenkomst, maar dan hadden ze de koper maar moeten vertellen dat er ergens in juni nog even een stel mensen komt logeren. Doen ze dat niet, dan zijn ze in gebreke en moeten ze maar wat anders regelen. Daar is niets verwends aan.
Dit bevestigt nu precies mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:23
Genoeg tijd om iets anders leuks te zoeken toch? Ik heb dit in 2015 gehad met maatschappij Easyways deze gingen 1 week voor vertrek failliet maar alles zou overgenomen zijn door Oad...niet dus. 3 dagen voor vertrek nog wat anders moeten zoeken (in het hoogseizoen), ons is dit ook gelukt dus ik heb er alle vertrouwen in dat je nog wat leuks kunt vinden! Via facebook zijn er ook genoeg grote groepen met Tenerife gangers welke huizen/appartementen verhuren, misschien zit daar nog wat voor je bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:39
maartend schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:26:
Dagje uitbalen en vanavond acuut andere plek zoeken.

Blijkbaar Due to a Family tradgedy the Villa has had to be sold by the Owners.
Ik ga er van uit dat het zo is, dus dan is jou tragedie een maatje kleiner.

En in plaats van hoog in de boom te kruipen, kun je de familie sterkte wensen en vragen of zij toevallig nog een leuk alternatief weten.
Natuurlijk is het niet leuk als je familie overlijdt, dat voorop gesteld.
Maar als je een vakantiehuis erft en je weet dat daar verplichtingen zijn aangegaan, dan is het natuurlijk op zijn minst dubieus om dat huis te verkopen en de mensen waarmee een contract is aangegaan gewoon een dikke vinger te geven en lekker de centjes van de verkoop opstrijken. Want dat is in feite wat er gebeurd.
Akemi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:47:
[...]

En wederom bevestig je weer mijn punt.
Fuck family tragedy, dit is mijn recht !

De verhuurder hoeft helemaal niets, die heeft wel wat anders aan zijn hoofd.
Enorme BS. Natuurlijk moet de verhuurder wel wat.
Die strijkt gewoon de centjes op van het vakantiehuis en geeft een dikke middelvinger naar de huurders.
Dat het vervelend is voor de erfgenamen dat je familielid overlijdt, natuurlijk! maar je kan niet alleen de lusten accepteren van een erfenis. Ook de lasten spelen mee!

[ Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 07-03-2018 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:52
Arjant2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:48:
[...]

Ja, en stel je voor dat jij je flexibel opstelt zeg! Nee dat kan niet. Overeenkomst is overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Akemi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Ja, en stel je voor dat jij je flexibel opstelt zeg! Nee dat kan niet. Overeenkomst is overeenkomst.
Correct, dat heb je nou eens heel goed gezien.
Als je overigens mijn voorgaande post had gelezen dan had je gezien dat ik een en ander nuanceerde.
Maar je loopt echt te raaskallen als een kip zonder kop met je 'de verhuurder hoeft helemaal niets.'

De familie had zoals hieronder al gezegd wel de tijd om de vakantievilla te verkopen, ongetwijfeld voor een hele mooie prijs, nu ze immers de huurders de middelvinger hebben gegeven (want een niet verhuurd huis verkoopt een stuk makkelijker).

[ Voor 47% gewijzigd door Arjant2 op 07-03-2018 11:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maartend
[...]

Maar als je een vakantiehuis erft en je weet dat daar verplichtingen zijn aangegaan, dan is het natuurlijk op zijn minst dubieus om dat huis te verkopen en de mensen waarmee een contract is aangegaan gewoon een dikke vinger te geven en lekker de centjes van de verkoop opstrijken. Want dat is in feite wat er gebeurd.
Laat ik even heel duidelijk zijn.
Als mijn moeder/dochter/zusje overlijdt en ze had een huis dat ze uitverhuurde, en ik zou het moeten verkopen dan zou een ver toekomstige huurder me echt aan mijn achterkant roesten opd at moment.

Maaar het kan ook zijn dat pasp is overleden en vrouwlief het huis niet kan aanhouden nu paps weg is en het inkomen wegvalt.

Maar eigenlijk maakt me dat geen donder uit. De andere kant zegt ; er is een familie tragedie, het is aan mij om dat op een menselijke manier op te pakken. Zonder allerlei regeltjes, wetboeken of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
maartend schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:54:
[...]

Als mijn moeder/dochter/zusje overlijdt en ze had een huis dat ze uitverhuurde, en ik zou het moeten verkopen dan zou een ver toekomstige huurder me echt aan mijn achterkant roesten opd at moment.

Maaar het kan ook zijn dat pasp is overleden en vrouwlief het huis niet kan aanhouden nu paps weg is en het inkomen wegvalt.

Maar eigenlijk maakt me dat geen donder uit. De andere kant zegt ; er is een familie tragedie, het is aan mij om dat op een menselijke manier op te pakken. Zonder allerlei regeltjes, wetboeken of wat dan ook.
Tja dat het je geen donder uitmaakt is 1.
Maar je moet wel begrijpen dat als de huurder een rechtzaak aanspant je die gewoon keihard verliest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Arjant2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:55:
[...]

Tja dat het je geen donder uitmaakt is 1.
Maar je moet wel begrijpen dat als de huurder een rechtzaak aanspant je die gewoon keihard verliest.
Ga vooral je gang, span in Spanje een rechtzaak aan.
In plaats van hier te blijven lurken op dit forum, had je de mensen beter een sterkte bericht gestuurd, gevraagd of zij nog iets weten en een ander geweldig huis uitgezocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:54:
[...]

Dus ga je maar lekker cashen? Je kunt op z'n minst toch een clausule in de verkoopakte opnemen dat lopende huurovereenkomsten gehonoreerd worden?

Stel je eens voor dat iemand op Tweakers zou posten dat hij uit zijn huurhuis wordt gezet omdat zijn huisbaas is overleden en de nabestaanden de hut verkocht hebben aan iemand die de huurder niet gaat overnemen. Dan staat er meteen een leger Tweakers klaar met alle wetsartikelen die aantonen dat dit echt te makkelijk is.

Ik zie paralellen met deze situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
maartend schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Ga vooral je gang, span in Spanje een rechtzaak aan.
In plaats van hier te blijven lurken op dit forum, had je de mensen beter een sterkte bericht gestuurd, gevraagd of zij nog iets weten en een ander geweldig huis uitgezocht.
Misschien al mijn posts eens lezen?
Ik schrijf al eerder of je dat moet willen.
Maar in NL en ongetwijfeld in Spanje ook zijn, zijn er gewoon regels omtrent erfenissen. Je kan niet alleen de lusten van een erfenis accepteren.
De eigenaren hadden er ook voor kunnen kiezen de bestaande overeenkomsten te respecteren. Dat de TS pas over 3 maanden het huis gehuurd had doet er niet toe. Voor hetzelfde geldt had dit namelijk volgende week geweest en had zijn huur ook geannuleerd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kurkentrekker schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Dus ga je maar lekker cashen? Je kunt op z'n minst toch een clausule in de verkoopakte opnemen dat lopende huurovereenkomsten gehonoreerd worden?
Kijk, en dat is het verschil. Ik denk helemaal niet aan cachen. Ik denk aan het menselijk leed dat er blijkbaar is ontstaan aan de andere kant.

En even tussendoor, ik vraag me af of er uberhaubt nog wel sprake is van een overeenkomst. Ander land, andere wetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1007689

maartend schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:03:
En even tussendoor, ik vraag me af of er uberhaubt nog wel sprake is van een overeenkomst. Ander land, andere wetten.
Exact, er wordt hier een heleboel over de overeenkomst gezegd zonder dat de inhoud bekend is (miss staat er wel een beding in dat in geval van verkoop van de villa de huurovk automatisch eindigt) en ook niet welk recht erop van toepassing is. :?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Hoe help je je vakantie(voor)pret om zeep? Is wellicht een betere titel van dit topic.

Je hebt 3 maanden voor de daadwerkelijke datum je geld terug.

Je hebt je al verdiept in de omgeving dus prik een andere plek en ga verder met je leven en verheugen op je vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Een gedwongen verkoop ontslaat je niet van verplichtingen die zijn aangegaan. Dan verkoop je de woning inclusief de verplichtingen.
De vraag alleen is wat er in de huurovereenkomst staat over mogelijke ontbinding van de huurovereenkomst. Die vraag kan alleen TS beantwoorden.

Op een of andere manier word ik hier nu als de boeman gezien, terwijl ik nergens zeg dat de TS zijn recht moet afdwingen. De TS vraagt naar zijn rechten en die vraag probeer ik te beantwoorden. Of hij zijn rechten moet afdwingen is niet aan mij en of dat mijn keuze zou zijn zeg ik ook nergens.

[ Voor 35% gewijzigd door Arjant2 op 07-03-2018 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik kan mij er echter niet aan onttrekken dat wanneer je zo iets aanbied dat je ook bepaalde verantwoordelijkheden hebt. Als jij wat in de winkel koopt (laatste artikel) en dat gaat kapot en je krijgt je geld terug maar dat ene artikel is niet meer beschikbaar dan baal je ook lijkt mij. Uiteraard kan je een alternatief kopen maar er is een reden geweest dat jij dat ene artikel hebt gekocht (uniek, prijs kwaliteit, locatie, bepaalde eigenschappen etc)
Ik kan me genoeg redenen voorstellen waarbij de verantwoordelijkheden me een zorg zouden zijn. Ik ken de eigenaren van een aantal accomodaties in Scandinavië persoonlijk en heel af en toe komen daar ook van dit soort drama's voor. Variërend van een sterfgeval, gedwongen verkoop, ziekte, echtscheiding en heimwee/verhuizing waarbij zo'n accommodatie plotseling uit het aanbod verdwijnt. Men zit dan echt niet te wachten op het zoeken van een alternatieven voor klanten. Sommige reacties vind ik dan ook echt onbegrijpelijk.

De site is een prikbord voor particuliere huiseigenaren en geen reisorganisatie. Dit staat zo op de site en daar hoef je geen heel pak aan voorwaarden voor door te nemen.

Zoek zelf een nieuwe accommodatie want als dat wat je geboekt had zo is als jij beschrijft, uniek, prijs kwaliteit, locatie, bepaalde eigenschappen etc., zullen ze nooit een alternatief bieden waar jij tevreden mee zult zijn. Zoek een andere accommodatie die voldoet en blijf niet vergelijken met wat je had maar geniet van wat je krijgt.

[ Voor 76% gewijzigd door Dets op 07-03-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

thewizard2006 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:53:

Nu kan je natuurlijk zeggen Tja dat had je van te voren maar moeten doorlezen en dan besluiten om niet te boeken maarja je gaat er niet van uit dat dit je overkomt uiteraard en dan kan je echt helemaal niets meer doen/boeken/installeren of wat dan ook als je altijd van alle doomscenario's uit gaat :)
Geen doemscenario, Gewoon niet alles goedgelovig aannemen. Voor zulks je goed informeren ook binnen Nederland.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:18
Hoe is 3 maanden van tevoren kort dag? Het woord 'dag' komt er niet eens in voor.. 3 dagen van tevoren, dat is kort dag..
Hoe dan ook, blijft vervelend, maar fijn om te lezen dat jullie je geld gewoon terug krijgen zoals het hoort. Dan kunnen jullie onder het genot van een hapje en een drankje rustig weer een nieuw plekje in de omgeving opzoeken. Laat dit van je afglijden, en geniet alvast van de voorpret en ga hier niet een 'zaak' van maken met alle stress van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
OverSoft schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:04:
[...]

Je hebt recht op jouw huis, auto en baan als je dat al geregeld hebt ja. Absoluut. DAT zeg ik ook niet.
Maar tegenwoordig denkt iedereen maar dat (als ze die dingen allemaal nog niet voor elkaar hebben) ze daar direct recht op hebben. Gewoon even hypotheekje regelen, autotje leasen en hup aan de slag.

Tot dat ze klaar zijn op hun veilige studie en het echte leven een klein beetje tegenvalt. Die baan heb je niet direct en als je dan een baan hebt is dat een beginners functie. Die hypotheek valt toch een beetje tegen, of je kan alleen een klein appartementje krijgen. En een auto? Begin eerst maar eens met een 15 jaar oud barrel.
Dat was ook precies mijn punt, die vakantiewoning is ook een van die dingen die al geregeld zijn door TS, en daarom is het toch niet zo gek om te stellen dat hij er recht op heeft. Dat is wat ik ook doe ik mijn eerste post in dit topic, maar ik geef daarbij wel aan dat dat waarschijnlijk verspilde energie is en hij beter een andere accommodatie kan gaan zoeken. Dat is echter de praktische invulling van de zaak.

Ondertussen worden er allerlei zaken bij gehaald over de 'huidige' generatie (wie zijn dat dan? Mijn oma van 90 is ook een huidige generatie, net als mijn neefje van 3 maanden). Misschien dat je een probleem hebt met het gedrag van een bepaalde generatie mensen, maar dat doet volgens mij niets af aan de casus die TS hier heeft geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 18:02
Kurkentrekker schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Stel je eens voor dat iemand op Tweakers zou posten dat hij uit zijn huurhuis wordt gezet omdat zijn huisbaas is overleden en de nabestaanden de hut verkocht hebben aan iemand die de huurder niet gaat overnemen. Dan staat er meteen een leger Tweakers klaar met alle wetsartikelen die aantonen dat dit echt te makkelijk is.

Ik zie paralellen met deze situatie :)
In je paralel zit er al iemand in het huis (en ook nog eens semi-permanent). Dat is wel wat anders dan iemand die er over drie maand een weekje een vakantiehuisje huurt imho.

Zelf bevind ik me in het compleet tegenovergestelde spectrum van TS denk ik, aangezien ik vakanties zeer kort van te voren regel. Heb o.a een ticket geboekt, en verblijf pas geregeld toen ik lande. Ik denk dat er met drie maand tijd wel wat nieuws te regelen valt.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Hoe vervelend het ook is, gelukkig weet je het nu. En niet pas als je aankomt.
Daarnaast, wat doe je als de boel is afbrand? Dit is min of meer dezelfde situatie.

Zou snel mn geld terug krijgen en gewoon een ander bestemming kiezen, desnoods ander land.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Mrscruff schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:21:
zolang er geen clausule in the contract is opgenomen wat te doen bij contractbreuk, is in zijn geheel kansloos.

En dan kan je als klein kind gaan zitten mokken want mijn vakantie is gewijzigd, boehoe.
Ik denk eerder dat je omgekeerd moet redeneren.
Als er in een contract niet staat wat te doen bij contractbreuk kan de eiser al zijn gemaakte kosten eisen.
Het is niet dat als er niks in een contract staat over contractbreuk dat je dan geen rechten hebt natuurlijk. Dan heb je juist meer rechten dan als er dingen uitgesloten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Arjant2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Ik denk eerder dat je omgekeerd moet redeneren.
Als er in een contract niet staat wat te doen bij contractbreuk kan de eiser al zijn gemaakte kosten eisen.
Het is niet dat als er niks in een contract staat over contractbreuk dat je dan geen rechten hebt natuurlijk. Dan heb je juist meer rechten dan als er dingen uitgesloten zijn.
Wat de verhuurder dus al doet, de vooruitbetaling retourneren.

Voor de rest kan je jammeren en jammeren en jammeren.

Feit dat je een overeenkomst aangaat betekend niet dat beide partijen er zich aan moeten houden.

Zeker bij dit soort contracten komt het veel voor van eenzijdige opzegging. AL dan van de verhuurder dan van de huurder.

On-topic, Geld vangen en vervangend zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
OverSoft schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:21:
[...]

De enige 2 opties die de verhuurder kan bieden zijn:
a) geld terug
b) toch het huisje verhuren
Een andere oplossing is er niet, of in ieder geval absoluut geen wettelijke reden voor.
Wat wil je dat de verhuurders doen? De TS MEER geld terug betalen, want een ander huisje is duurder? Een rechter lacht je vierkant uit, zeker in Spanje.
En wil je echt nog naar dat huisje? Ja, echt? Ik denk dat je echt geen leuke vakantie tegemoet gaat.
Ik heb je ongepaste stuk tekst over de TS maar even uit mijn quote gehaald. TS stelt gewoon een normale vraag naar mijn mening.

Er zijn wel andere mogelijke vormen van schade (er vanuit gaande dat er sprake is van contractbreuk). Er bestaat ook nog zoiets als gevolgschade, dus een wettelijke grondslag kan er wel zijn.

Laten we maar gewoon hopen dat TS een leuk ander huis vindt, voor dezelfde prijs en verder geen nadeel heeft. Dan is dit hele probleem opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 07-03-2018 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Dat snap ik, ik probeerde ook alleen maar uit te leggen dat de TS er wettelijk gezien wel recht op heeft dat de verhuurder gewoon zijn afspraken nakomt (verkoop of niet), maar dat het slimmer is om het er maar gewoon bij te laten en wat anders te zoeken. Zelf zou ik hem nooit adviseren om hier koste wat kost zijn recht te gaan halen, want dat kost alleen maar geld en energie, en levert niet het beoogde doel op, want je gaat toch niet in dat huis kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Onder Nederlands recht zou je nakoming van de overeenkomst kunnen eisen of een redelijke schadevergoeding. Natuurlijk wel mits de overeenkomst geen clausule kent waarbij een annulering onder deze omstandigheden of binnen deze termijn mogelijk is, daarvoor moet je misschien nogmaals de overeenkomst doorlopen. Een redelijke schadevergoeding zou de meerprijs zijn die je nu moet betalen voor een gelijkwaardige villa, dat is immers een reële en aantoonbare schade.

De vraag is of dat onder Spaanse wetgeving ook mogelijk gaat zijn (ik verwacht van wel) en of de kosten om dit aan te vechten acceptabel zijn (ik verwacht van niet). Ik zou dus adviseren je verlies te nemen en verder te zoeken, niet omdat ze in hun recht staan maar omdat recht krijgen waarschijnlijk te duur gaat zijn.

Typisch weer een geval waar ons (Europese) rechtssysteem faalt, het is vaak te lastig en te duur om je gelijk te halen, zeker als het om een grensoverschrijdende kwestie gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:31

Typhone

Who Dares Wins

MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:14:
[...]

Hou die emoties buiten de deur want die zijn totaal niet relevant. Als je zakelijk dingen gaat doen moet je zakelijk blijven en ook in tijde van absolute ramp beschikbaar blijven voor klanten of mensen waar je op wat voor manier dan ook zaken mee hebt gedaan. Heel erg simpel. Of er nu 15 kinderen dood zijn, vader, moeder of iemand anders dat doet totaal niet ter zake. Als je je hoofd niet koel kunt houden als business eigenaar dan moet je geen business beginnen.

Ik heb niet alle voorwaarden doorgelezen maar die eenzijdige opzegging moet je eens doen in het hoogseizoen een week van tevoren als jij als klant eenzelfde situatie meemaakt. In de zuidelijke landen zie ik ze er wel voor aan om in geval van nood alles aan te grijpen om iets onder een family tragedy te scharen. Die gebeurden in Kroatië vorig jaar 6 stuks in een week (Italiaanse eigenaar) toen de poort niet meer open en dicht kon en de vaatwasser kapot bleek te zijn bij aankomst. Guess what... 3 recensies verder wordt er nog steeds melding gemaakt van een family tragedy waardoor de dish washer later dan gepland zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Tsurany schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:38:
Onder Nederlands recht zou je nakoming van de overeenkomst kunnen eisen of een redelijke schadevergoeding. Natuurlijk wel mits de overeenkomst geen clausule kent waarbij een annulering onder deze omstandigheden of binnen deze termijn mogelijk is, daarvoor moet je misschien nogmaals de overeenkomst doorlopen. Een redelijke schadevergoeding zou de meerprijs zijn die je nu moet betalen voor een gelijkwaardige villa, dat is immers een reële en aantoonbare schade.

De vraag is of dat onder Spaanse wetgeving ook mogelijk gaat zijn (ik verwacht van wel) en of de kosten om dit aan te vechten acceptabel zijn (ik verwacht van niet). Ik zou dus adviseren je verlies te nemen en verder te zoeken, niet omdat ze in hun recht staan maar omdat recht krijgen waarschijnlijk te duur gaat zijn.

Typisch weer een geval waar ons (Europese) rechtssysteem faalt, het is vaak te lastig en te duur om je gelijk te halen, zeker als het om een grensoverschrijdende kwestie gaat.
Kurkentrekker schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:37:
Dat snap ik, ik probeerde ook alleen maar uit te leggen dat de TS er wettelijk gezien wel recht op heeft dat de verhuurder gewoon zijn afspraken nakomt (verkoop of niet), maar dat het slimmer is om het er maar gewoon bij te laten en wat anders te zoeken. Zelf zou ik hem nooit adviseren om hier koste wat kost zijn recht te gaan halen, want dat kost alleen maar geld en energie, en levert niet het beoogde doel op, want je gaat toch niet in dat huis kunnen.
Dit zijn wat mij betreft de reacties waar het topic om draait. Ook 100% met beide eens.

In je recht staan is één, gelijk krijgen is twee, of je perse gelijk moet willen krijgen is een derde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
Arjant2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:30:
[...]

Er zijn wel andere mogelijke vormen van schade (er vanuit gaande dat er sprake is van contractbreuk). Er bestaat ook nog zoiets als gevolgschade, dus een wettelijke grondslag kan er wel zijn.
Het lastige is dat dat hier dus absoluut niet te meten is.
Een ander huisje heeft een andere ligging, andere kamers, andere prijsstelling.
En de vakantie annuleren is onzin, er zijn genoeg andere alternatieven.
De tickets en het huis is (vermoedelijk) los geboekt, dus daar kun je ook niet zoveel mee.
Laten we maar gewoon hopen dat TS een leuk ander huis vindt, voor dezelfde prijs en verder geen nadeel heeft. Dan is dit hele probleem opgelost.
Helemaal mee eens.
Arjant2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Waarschijnlijk hadden de erfgenamen ook de "ik-ik-ik" instelling, 'goh ik kan kiezen huis verkopen voor 5 ton zonder huurboekingen of 4 ton inclusief...., nou screw de huurders, geef mij die 5 ton maar". :9
Ja, en dan ga jij er nu zitten en wordt je 2 weken lang gepest en getreiterd.
Dat het niet mag zegt niets. Een familielid heeft een paar jaar geleden (toen het nog "legaal" was) last gehad van krakers. Die mocht je er officieel ook niet uitkrijgen en het is hem toch gelukt, rara...

Wat mensen schijnen te vergeten is dat er een heel groot gat zit tussen in je recht staan en je recht krijgen.
De TS heeft absoluut het recht (mits dat allemaal zo in de voorwaarden staat, dat weet ik niet) om dat huisje te huren en er te gaan zitten. Alleen is het je vakantie en als die al zo moet beginnen, dan heb je dus simpelweg geen vakantie.
Zoals ik eerder zei "let it go" en huur gewoon iets anders.

Als het nou 1 week van te voren was: ja, dat was inderdaad gigantisch k*t. Nu? Huur wat anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
OverSoft schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:44:
[...]

Wat mensen schijnen te vergeten is dat er een heel groot gat zit tussen in je recht staan en je recht krijgen.
De TS heeft absoluut het recht (mits dat allemaal zo in de voorwaarden staat, dat weet ik niet) om dat huisje te huren en er te gaan zitten. Alleen is het je vakantie en als die al zo moet beginnen, dan heb je dus simpelweg geen vakantie.
Zoals ik eerder zei "let it go" en huur gewoon iets anders.
I rest my case, dat probeer ik al een tijdje duidelijk te maken ;)
Helemaal mee eens. De TS heeft rechten dat is duidelijk. Maar of je daar ver gaat komen is een tweede. Als het je vakantiepret al niet enorm drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Ik betwijfel echter of TS wel het recht heeft om in het huisje te gaan zitten. De huidige eigenaar heeft geen contract met TS afgesloten en is dus ook nergens toe verplicht. Dit is allemaal van de vorige eigenaar. Uiteraard kun je daar wel van stellen dat die zich niet aan het contract kan houden.

Zie het als een bedrijf wat wordt overgenomen, de nieuwe eigenaar kan dan al het personeel op straat zetten als die dat wil. In de praktijk gebeurd dit gelukkig niet vaak, maar het is wel eens voorgekomen. Dit is door de rechters helaas weer legaal bevonden als de nieuwe eigenaar het bedrijf over neemt zonder de contracten van de werknemers.

Het is krom, maar helaas de waarheid.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Arjant2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Waarschijnlijk hadden de erfgenamen ook de "ik-ik-ik" instelling, 'goh ik kan kiezen huis verkopen voor 5 ton zonder huurboekingen of 4 ton inclusief...., nou screw de huurders, geef mij die 5 ton maar". :9
Redelijk kansloze opmerking.

Er is over de situatie niks bekend, misschien is de gehele familie wel omgekomen en heeft de gemeente het pand overgenomen/verkocht. Misschien hebben de verhuurders geen alternatief onderkomen meer en schepen ze mensen via deze weg af.

Waar Oversoft voornamelijk over praat met de "ik-ik-ik" instelling zijn vooral de mensen die gewoonweg niet flexibel zijn en moeilijk kunnen omgaan met een NEE, of het Kan niet.

Zoals ook de TS doet a.d.h.v. dit topic. Er wordt niet meer geaccepteerd, er wordt direct gekeken naar persoonlijk drama, ''IK kan nu niet meer naar wat ik wil, dus doe ik er alles aan om te kijken of ik kan krijgen wat ik wil of meer''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
DutchKel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:51:
Ik betwijfel echter of TS wel het recht heeft om in het huisje te gaan zitten. De huidige eigenaar heeft geen contract met TS afgesloten en is dus ook nergens toe verplicht. Dit is allemaal van de vorige eigenaar. Uiteraard kun je daar wel van stellen dat die zich niet aan het contract kan houden.

Zie het als een bedrijf wat wordt overgenomen, de nieuwe eigenaar kan dan al het personeel op straat zetten als die dat wil. In de praktijk gebeurd dit gelukkig niet vaak, maar het is wel eens voorgekomen. Dit is door de rechters helaas weer legaal bevonden als de nieuwe eigenaar het bedrijf over neemt zonder de contracten van de werknemers.

Krom maar ook niet de waarheid in deze situatie.
Want in een erfenis erf je ook de verplichtingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:38
Modbreak:En weer open. Mijn bijl was bot, dus soms zijn er ook nuttige replies gesneuveld.

Ik snap werkelijk niet hoe enkelen hier zo los kunnen gaan op een onderwerp en elkaar zo de maat proberen te nemen. :N Hou het vervolg van het topic bij het onderwerp en niet millenials, ik-mentaiiteit of andere offtopic onderwerpen.

[ Voor 79% gewijzigd door Señor Sjon op 07-03-2018 14:10 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DutchKel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:51:
Dergelijke overeenkomsten gaan ook over van erflater naar erfgenaam. Ze zijn verplicht om zich aan dergelijke overeenkomsten te houden.
Zo eenvoudig gaat dat niet, als een bedrijf volledig wordt overgenomen dan gaan ook alle werknemers mee. Die kunnen naderhand wel ontslagen worden via de normale procedures maar dat is niet anders dan wanneer het bedrijf niet overgenomen zou worden.
Nee, je zit er echt heel ver naast.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
https://www.eccnederland....W5mb3JtYXRpZXB1bnQubmw%3D

Je kan het Europees Consumenten Centrum proberen (is gratis) maar ik weet niet of diensten er ook onder vallen.

[ Voor 145% gewijzigd door CyberMania op 07-03-2018 14:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 17:09
[...]

[...]

Enorme BS. Natuurlijk moet de verhuurder wel wat.
Die strijkt gewoon de centjes op van het vakantiehuis en geeft een dikke middelvinger naar de huurders.
Dat het vervelend is voor de erfgenamen dat je familielid overlijdt, natuurlijk! maar je kan niet alleen de lusten accepteren van een erfenis. Ook de lasten spelen mee!
En wat nou... de erfgenamen erven wel dat huis (lusten) en wellicht ook de schulden (lasten)... in Nederland zouden ze dus eea. kunnen aanvaarden, aanvaarden onder voorwaarden of afwijzen.
Stel ze wijzen af... daarmee de lusten en lasten vervallend aan de staat... wat wil je dan? Dat er een ministerie van vakantiehuisjesverhuur is die het voor je oplost?

Het is particuliere verhuur. Je hebt een afspraak gemaakt met particulieren... die zijn nu dood... bezit en schuld worden geërfd... afspraken in deze dus niet....

Een heel geluk dus dat de erfgenamen iets hebben kunnen vinden van enige verhuuradministratie... stel dat ze niet die moeite hadden genomen... sta je daar met je koffers voor een deur van mensen die van niks weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Waarnemer zullen we het bij feiten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Tsurany schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:38:

Ik ben het eens met het feit dat de TS mogelijk zijn reiskosten zou kunnen terugclaimen en een schadevergoeding etc, alhoewel een rechter ook kan oordelen dat de schade enkel het voorschot is gezien je 3 maanden vooraf ook een andere accomodatie kan vinden.

Ik ben het niet eens dat het rechtssysteem hier faalt. Wil je echt een systeem waar iedereen gratis recht kan laten gelden voor een zaak waar het dispuut mogelijk niet meer dan 300-500€ is?
Willen we daar als maatschappij echt bakken geld in investeren?

Hetzelfde kan je zeggen over marktplaatsgeschillen over 20€. Je betaalt en je krijgt niks toegestuurd.
Willen we dan echt als maatschappij dat een politieman eerst een uur steeks in een PV, en dat daarna een aandere politieman elders iemand gaat verhoren, om het daarna voor de rechter te laten komen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thewizard2006
Bedankt allen voor de reactie. Het was niet mijn bedoeling om elkaar zo in de haren te vliegen over rechten etc. Ik wilde gewoon weten wat de mogelijkheden waren.
Het blijkt, zoals ik ook al vermoedde, dat inderdaad recht hebben en recht krijgen ver uit elkaar liggen en je eigenlijk niets anders hebt dan de eventuele goodwill van de verhuurders/tussenpartij.

Voor de duidelijkheid je hebt de vakantiewoningen site, dan is er een mevrouw waarmee ik contact heb die de villa verhuur behartigd voor de eigenaar (in spanje dus) en de eigenaar zelf.

De behartigende partij heeft te kennen gegeven dat het geld is terug geboekt en dat ze het verzoek tot compensatie/oplossingen heeft doorgezet naar de eigenaren.
De vakantiewoningen site heeft ook gereageerd dat ze contact met die tussenpersoon hebben opgenomen en die wist te melden dat de eigenaar afgelopen zaterdag is overleden na een aanrijding met een dronken persoon. Ze gaf aan dat de familie zelf in geldnood zit en daarom de villa zsm verkocht moet worden.

Verder ben ik het ook mee eens uiteraard dat ik hierdoor niet mijn vakantie moet laten verpesten. Wij gaan opzoek naar een nieuwe locatie en zullen eventueel onze wensen/eisen wat bij stellen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval

[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 07-03-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Waarnemer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Het is particuliere verhuur. Je hebt een afspraak gemaakt met particulieren... die zijn nu dood... bezit en schuld worden geërfd... afspraken in deze dus niet....

Een heel geluk dus dat de erfgenamen iets hebben kunnen vinden van enige verhuuradministratie... stel dat ze niet die moeite hadden genomen... sta je daar met je koffers voor een deur van mensen die van niks weten....
Principieel heb je hier ongelijk.
Als ik een huis verhuur en ik sterf, dan blijft die huur doorlopen, alleen zijn het de erfgenamen die de huur opstrijken en ook voor herstellingen moeten zorgen.

Ik heb ooit een huis in Zweden gehuurd. Dat was het gewone woonhuis van een stel lokale Zweden die in de zomer voor 2-3 weken wegtrekken naar hun blokhut in het binnenland (om te vissen en de muggen dood te kloppen)

Stel dat die verhuurder nu ineens doodziek wordt en dat mevrouw daardoor in haar huis wil blijven om hem dagelijks te bezoeken in het ziekenhuis? In die situatie snap ik wel dat die verhuurder de huur annuleert (en desnoods wat vergoeding betaalt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
thewizard2006 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:14:
Bedankt allen voor de reactie. Het was niet mijn bedoeling om elkaar zo in de haren te vliegen over rechten etc. Ik wilde gewoon weten wat de mogelijkheden waren want netjes is het niet (volgens mij zijn we het daar allemaal wel over eens).
Als door de verhuurder duidelijk uitlegt wat er aan de hand is, waarom ze annuleren en dat zo spoedig mogelijk het bedrag wordt terug gestort, ben ik het hier niet mee eens.
Ze leggen het zo netjes mogelijk uit en zorgen ervoor dat je nog RUIM de tijd hebt om iets anders te regelen. Ik vind dat ze het in hun situatie juist zeer netjes doen.
Het blijkt, zoals ik ook al vermoedde, dat inderdaad recht hebben en recht krijgen ver uit elkaar liggen en je eigenlijk niets anders hebt dan de eventuele goodwill van de verhuurders/tussenpartij.
Je kan technisch gezien wel recht hebben op de huur van dat huisje, maar ik zou het zelf in dit geval absoluut niet in mijn hoofd halen om ook nog maar over een "compensatie" te beginnen. Je krijgt je geld terug en hebt ruim de tijd om iets anders te regelen.
Voor de duidelijkheid je hebt de vakantiewoningen site, dan is er een mevrouw waarmee ik contact heb die de villa verhuur behartigd voor de eigenaar (in spanje dus) en de eigenaar zelf.

De behartigende partij heeft te kennen gegeven dat het geld is terug geboekt en dat ze het verzoek tot compensatie/oplossingen heeft doorgezet naar de eigenaren.
De vakantiewoningen site heeft ook gereageerd dat ze contact met die tussenpersoon hebben opgenomen en die wist te melden dat de eigenaar afgelopen zaterdag is overleden na een aanrijding met een dronken persoon. Ze gaf aan dat de familie zelf in geldnood zit en daarom de villa zsm verkocht moet worden.
Hier zit wel een puntje. Met wie heb je het contract afgesloten? Met de site, die mevrouw of de eigenaar?
Want als het de site is, moet de site het netjes oplossen. Is dat een van de andere personen, zou ik het lekker laten gaan (in mijn ogen zonder compensatie vraag).
Verder ben ik het ook mee eens uiteraard dat ik hierdoor niet mijn vakantie moet laten verpesten. Wij gaan opzoek naar een nieuwe locatie en zullen eventueel onze wensen/eisen wat bij stellen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval
Goed idee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
Tommie12 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:16:
[...]

Principieel heb je hier ongelijk.
Als ik een huis verhuur en ik sterf, dan blijft die huur doorlopen, alleen zijn het de erfgenamen die de huur opstrijken en ook voor herstellingen moeten zorgen.
Nee, want het betreft hier verhuur voor vakantiedoeleinden..
Jouw verhaal gaat (zelfs met beperkingen) op voor permanente verhuur en in geval van dakloos maken... en je wordt niet dakloos gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
Die weten we niet... weten we het exacte familiedrama? we weten alleen dat er "gesteld" wordt dat er noodzaak van verkopen was... meer niet... overlijden, ziekte, geen zin... is het gelogen?

Geen idee... ik ga gewoon in op de stelling van "overleden familie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarnemer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Die weten we niet... weten we het exacte familiedrama? we weten alleen dat er "gesteld" wordt dat er noodzaak van verkopen was... meer niet... overlijden, ziekte, geen zin... is het gelogen?

Geen idee... ik ga gewoon in op de stelling van "overleden familie".
Ja, dat weten we, zie een aantal posts boven je. De eigenaar is overleden na een aanrijding met een drunken driver en de erven zitten in geldnood en moeten dus zsm de villa verkopen.

Op basis van mijn ervaring met vergelijkbare constructies bij het huren van een vakantiewoning:

- website is puur een prikbord om huurder en verhuurder bij elkaar te brengen. Er vinden geen betalingen plaats aan of via het bedrijf achter de website in het kader van de (ver)huur, de website verdient aan advertenties en aan een abonnementsgeld voor de plaatsing van vakantiewoningen.

- de mevrouw die een en ander geregeld heeft is vermoedelijk een sleutelvrouw die tegen een kleine vergoeding de praktische zaken regelt. Dit zijn vaak zelfstandigen die voor meerdere vrienden of bekenden hun huizen beheren of het zijn locale makelaars die dat erbij doen. Contracten en overeenkomsten staan zelden tot nooit op hun naam, ze worden alleen als contactpersoon genoemd.

- de (wijlen) eigenaar op wiens naam het contract staat en waarvan de erven de woning niet lijken te kunnen aanhouden om de lopende overeenkomst gestand te doen. Hier valt simpelweg weinig te halen. Me dunkt dat zelfs een rechter, mochten zij kunnen aantonen dat ze in geldnood zitten, de huidige handelswijze acceptabel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TS, van mij krijg je een pluim. Heel erg voor de familie. En prettige vakantie nog.
Ik had ergens een linkje geplemmed van bedbreakfast huisjes of zoiets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Modbreak:Zie mijn eerdere modbreak.

[ Voor 78% gewijzigd door Señor Sjon op 08-03-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Nu online
Reageer er aub niet op

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 08-03-2018 08:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:37

FreakNL

Well do ya punk?

Compleet off-topic, maar dit geeft je wel de kans om niet naar Playa de las Americas te gaan ...

Ben er vorig jaar geweest en ik vond het verschrikkelijk. Was onderdeel van een tripje La Palma (westkant, vlak bij Tazacorte, leuk en pittoresk en mooie natuur), Tenerife Zuid (dus bij los cristianos/playa america, vol met appartementencomplexen met Engelsen en Duitsers en een Nederlandse menukaart op de boulevard) en Santa Cruz de Tenerife (stinkstad).

Ik zou serieus naar een rustiger gedeelte van Tenerife kijken ipv die overvolle toeristebende in Playa de las Americas.. Of het moet je ding zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Datzelfde kan je zeggen van Costa Adeje, dat is ook één al comazuipend Brits massatoerisme, hooguit op iets kleinere schaal :)

In Gran Canaria heb je hetzelfde idee met de Playa del Ingles. Leuk als je Brits bent en wil comazuipen, anders snel met een grote boog omheen gaan :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
FreakNL schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 00:16:
Compleet off-topic, maar dit geeft je wel de kans om niet naar Playa de las Americas te gaan ...

Ben er vorig jaar geweest en ik vond het verschrikkelijk. Was onderdeel van een tripje La Palma (westkant, vlak bij Tazacorte, leuk en pittoresk en mooie natuur), Tenerife Zuid (dus bij los cristianos/playa america, vol met appartementencomplexen met Engelsen en Duitsers en een Nederlandse menukaart op de boulevard) en Santa Cruz de Tenerife (stinkstad).

Ik zou serieus naar een rustiger gedeelte van Tenerife kijken ipv die overvolle toeristebende in Playa de las Americas.. Of het moet je ding zijn....
Het idee was om daar heen te gaan zodat je makkelijk op loopafstand wat hebt zitten inderdaad. We hebben wel een auto. En we wilden ook niet in the middle of nowhere zitten waarbij je als je wat wilt eten altijd de auto moet pakken. Dat was het initiele idee.

Inmiddels wat gaan rondkijken naar de mogelijkheden en de volgende opties gevonden
https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p1613064 Puerto de la cruz
https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p1895651 Adeje
https://www.homeaway.nl/C...Callao-Salvaje/p60357.htm Callao Salvaje
https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p8391987 Amarilla Golf
https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p8399438 Amarilla Golf
https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p8285164 Palm Mar
https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p1677213 Puerto de la cruz
https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p8252910 Granadilla

Vanavond kijken of er wat tussen zit. Alles heeft zo zijn voor en nadelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
We hebben inmiddels wat anders geboekt (was nog eens een stuk goedkoper ook) en het geld dat we als borg hadden gestort is ook al terug gestort. Dus nu op naar een zorgeloze vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

thewizard2006 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:39:
We hebben inmiddels wat anders geboekt (was nog eens een stuk goedkoper ook) en het geld dat we als borg hadden gestort is ook al terug gestort. Dus nu op naar een zorgeloze vakantie :)
Hoezo zorgeloos? Het kan best zijn dat je vakantiehuisje vandaag of morgen affikt. 😁

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
jelmervos schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:08:
[...]

Hoezo zorgeloos? Het kan best zijn dat je vakantiehuisje vandaag of morgen affikt. 😁
grrrr :9

Pagina: 1