Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows share op domein toevoegen aan macOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:51

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Laat ik voorop stellen dat ik geen Apple man ben. :+ Bij ons op het werk hebben twee MacBooks die niet echt in het netwerk hangen of onder mijn beheer vallen. Ik probeer een Windows Share toe te voegen zodat we bestanden uit kunnen wisselen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb on-line gezocht en kom diverse pagina's tegen, van Youtube tot Apple Support, waar dat wordt uitgelegd. Het probleem is echter dat deze niet van toepassing zijn op een omgeving met een domein/active directory, of dat de informatie zo oud is dat het niet meer van toepassing is omdat OS X inmiddels zo veranderd is.

De share is:
code:
1
\[ip adres]\Shared folders

wat dan vertaald wordt naar:
code:
1
smb://[ip adres]/Shared folders

maar de gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd. Ik neem aan dat ik de domeinnaam mee moet goeven, maar in welke vorm is met niet helemaal duidelijk. Ook weet ik niet of de spatie in de share naam roet in het eten gooit. Heeft iemand een suggestie?

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
volgens mij moet user@fqdn (dus bijvoorbeeld drobanir@windowsdomain.local) werken en anders domain\user :)

Ik ben ook geen Apple-man, trouwens :P

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 07-03-2018 06:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 06:45:
volgens mij moet user@fqdn (dus bijvoorbeeld drobanir@windowsdomain.local) werken en anders domain\user :)
Nee, dit werkt helaas niet.

• Room42
  • Niet online
Damn :) Ik heb ook even niks in de buurt om het te testen voor je. Misschien inderdaad die spatie? Heb je geen share zonder spatie of misschien zelfs zonder share proberen en anders misschien even met een anderen user? En is in jouw geval user@fqdn tevens het e-mailadres?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• NeoAtomic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 18:08
Spatie mag volgens mij niet. Wil je de spatie eens vervangen door een procent teken?

Dus smb://[ip adres]/shared%20folders.

Ik log altijd in met domain\username, als ik gebruik maak van smb op mijn Mac.

[ Voor 24% gewijzigd door NeoAtomic op 07-03-2018 07:21 ]

• Room42
  • Niet online
In URI-stijl is %20 dan de spatie.

• NeoAtomic
Room42 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:20:
In URI-stijl is %20 dan de spatie.
Je hebt gelijk :), het is nog vroeg. Heb het aangepast.

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
In Windows is het geen probleem, maar ook met %20 lukt het niet. Ik heb zowel drobanir@windowsdomain.local en windowsdomain\drobanir geprobeerd

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even deductief (en back to basics):

- kan je het IP pingen?
- welk OS draait er aan de andere kant?
- kan je op "de server" kijken of er inkomend verkeer op port 137, 138, 139 en 445 toegestaan is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Ja, het ip adres is bereikbaar vanaf de Mac, maar de gebruikersnaam/wachtwoord combinatie wordt niet geaccepteerd. De fileserver draait Server 2012 R2, de poorten staan open.
Ik heb het ook even getest met een andere share zonder spatie in de naam, maar dat werkte ook niet

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat ABE aan op de shares? Zo ja, dat lijkt per definitie niet goed te gaan.

Ook staan er instructies om SMBv1 te forceren op je MAC:

Open A terminal window
code:
1
echo "[default]" >> ~/Library/Preferences/nsmb.conf; echo "smb_neg=smb1_only" >> ~/Library/Preferences/nsmb.conf

Restart MAC... Als het alsnog niet werkt, de nsmb.conf weer weggooien

En als alternatief roept men ook https://www.acronis.com/e...ac-windows-compatibility/ te gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:02:
...Open A terminal window
code:
1
echo "[default]" >> ~/Library/Preferences/nsmb.conf; echo "smb_neg=smb1_only" >> ~/Library/Preferences/nsmb.conf

...
Euh, staat smb1 tegenswoordig niet default uit?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• NeoAtomic
Nog een paar basic dingen:
- Staat er niet toevallig wat in de eventlog van de fileserver?
- Heb je al andere credentials geprobeerd?

• Vorkie
  • Niet online

• NeoAtomic
Discussie is al twee weken oud, maar toch even mijn reactie posten.
Vandaag had ik hetzelfde probleem met een Windows Share, wanneer ik inlogde met domain\gebruikersnaam gaf mijn mac de melding aan 'verkeerde inloggegevens', hetzelfde wat TS beschrijft.
Ik ben de logboek van de desbetreffende server ingedoken en daar kwam steeds Audit Faulire 4625 melding: Failure Reason: Domain sid inconstitent.

Wanneer ik verbinding maak vanaf een Windows machine geen probleem, dan kan deze wel de share benaderen, maar via een Mac niet behalve als ik op de lokale machine inlog met .\gebruikersnaam. Heb jij toevallig dezelfde foutmeldingen in de event viewer staan?

Probleem is dat door een template te gebruiken in VMware een geen sysprep te hebben gebruikt hetzelfde SID blijft bestaan. Na sysprep moet het opgelost zijn.
The Solution

It was clear that we had to change the SID. Unfortunately is NewSID not supported with Windows Server 2008 R2. So this wasn’t an option. The best way is to re-run sysprep. The customer and I developed an action plan to resolve the issue.

Remove the server from the domain and add it into a workgroup
Run Sysprep from C:\Windows\System32\Sysprep. Select “System Out-of-Box Experience (OOBE)”, “Generalize” and “Reboot”.
After the reboot, rename the server with the old name. Activate Windows and do some tests.

Bron: https://www.vcloudnine.de...-domain-sid-inconsistent/
Pagina: 1