Laat ik voorop stellen dat ik geen Apple man ben.
Bij ons op het werk hebben twee MacBooks die niet echt in het netwerk hangen of onder mijn beheer vallen. Ik probeer een Windows Share toe te voegen zodat we bestanden uit kunnen wisselen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb on-line gezocht en kom diverse pagina's tegen, van Youtube tot Apple Support, waar dat wordt uitgelegd. Het probleem is echter dat deze niet van toepassing zijn op een omgeving met een domein/active directory, of dat de informatie zo oud is dat het niet meer van toepassing is omdat OS X inmiddels zo veranderd is.
De share is:
wat dan vertaald wordt naar:
maar de gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd. Ik neem aan dat ik de domeinnaam mee moet goeven, maar in welke vorm is met niet helemaal duidelijk. Ook weet ik niet of de spatie in de share naam roet in het eten gooit. Heeft iemand een suggestie?
De share is:
code:
1
| \[ip adres]\Shared folders |
wat dan vertaald wordt naar:
code:
1
| smb://[ip adres]/Shared folders |
maar de gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd. Ik neem aan dat ik de domeinnaam mee moet goeven, maar in welke vorm is met niet helemaal duidelijk. Ook weet ik niet of de spatie in de share naam roet in het eten gooit. Heeft iemand een suggestie?
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).