Macbook van 2009 reageert niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mybc
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-11-2020
Beste

Mijn vrouwtje heeft een Macbook van 2009 en toen stond er Mac Os X Lion erop veronderstel ik.

Door de jaren heen en updates besturingprogrammas zijn er meerdere geweest zoals een OS X Yosemite, Mac Os Sierra vervolgens High Sierra enz...

Telkens word de computer ook trager en trager....

Ik heb een aantal programmas gewist om geheugen vrij te maken en mss heb ik iets verkeerd gedaan?

Computer geeft enkel Mac Os X Lion aan om te gebruiken probeer te downloaden dan maakt hij contact met App store en App store zegt: Programma tijdelijk niet beschikbaar. Als ik hem volledig terug wil aansluiten knippert er een vraagteken

Wat kan ik doen?

Graag u advies.

Mvg
Mybc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het goed is zat er een DVD bij de MacBook van je vrouw. Doe die in je MacBook, start op met de C ingedrukt en kijk wat er gebeurt. Als het goed is komt de installer tevoorschijn en kun je OS X installeren op de harde schijf.

Wanneer je via de App Store de nieuwste versie download kun je daar een installatie USB-stick van maken, genoeg tutorials te vinden op het internet, zelfs met filmpjes op Youtube. Daarna installeer je via de USB-stick High Sierra op je schijf en ben je weer bij.

Nu je toch bezig bent, ik zou zeker voor een SSD gaan, wordt een oude MacBook een flink stuk sneller van. (mijn 2008 model loopt ook nog prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Kennelijk heb je je OS X gesloopt en wordt er nu naar de herstelpartitie opgestart. Lion ga je inderdaad niet meer aan de gang krijgen via die weg als je nooit een exemplaar in de app store gekocht hebt in 2011 of 2012.

Welke MacBook is het precies? Gezien je het geen MacBook Pro noemt en hij Sierra zou hebben gedraaid gok ik dat het een witte Unibody is van eind 2009? In dat geval staat er op de DVD die erbij zat Snow Leopard, OS X 10.6.
Daarmee kan je niet direct naar Sierra of High Sierra. Je moet eerst updaten om de app store te krijgen, daarna moet je upgraden naar Lion (voor Sierra) of nieuwer (voor High Sierra). Hopelijk zit er in je app store historie nog een installatieprogramma zodat je in ieder geval weer verder kan.

Eens dat een SSD een must is, ook hoop ik dat er niet nog steeds 2 of 4 GB RAM in zit, dat doet ook knap zeer tegenwoordig. De tijd dat dat voldeed is lang en breed voorbij.

I reject your reality and substitute my own