Toon posts:

CVE-2016-7241 in script 'Cryptowat.ch' (o.a. Kraken) ??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BStorm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-02-2021
Kraken's vernieuwde Trade Engine >> [CVE-2016-7241-1] ???

ClamWin geeft steeds aan dat de cache van Firefox bevuilt raakt met [CVE-2016-7241-1] Remote Memory Corruption Threat. Beetje speurwerk blijkt dat dit uit de cache komt van Kraken's vernieuwde Trade Engine website - Trade.Kraken.Com

DETAILS: Win7: %AppData%\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\'random'.default\cache2\bestandje -- Dan bestandje rauw openen in Notepad++ óf checken via MozFF CachViewer plugin levert dan referenties aan CryptoWat.ch - een stuk script dat geladen wordt op die site. Ik ben weinig thuis in script-shit maar krijg het idee dat die engine (het script) ook zelfs op andere sites/wisselkantoren is geïmplementeerd (als service/gemene deler); het doet expliciet pairs quoten als 'Kraken x/y en Kraken x/z etc...

Iemand enig idee hoe dit zit? Neem aan een false positive?? Heeft dus wel nogal implicaties denk ik; mocht die handels-engine werkelijk gecompromitteerd zijn en het dus wellicht gebruikers (fintech traders) én hun handel compromitteert.

Het gekke -vind ik- is dat het een CVE van 2016(!?) is en dat enkel ClamWin hem eruit vist (ik heb het gecheckt op Alphabet Holdings' VirusTotal (Is ooit ingelijfd onder de Google-vlag geloof ik.)).

Beste antwoord (via BStorm op 07-03-2018 13:34)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat zeiden ze bij Kraken toen je dit meldde?

Voor zover ik kan zien; er zit een XSS vulnerability in en ik kan me voorstellen dat die nodig is (sic) om inderdaad tussen Kraken en Cryptowat.ch data uit te wisselen. Het verdient geen schoonheidsprijs en mogelijk zijn ze dat gewoon vergeten om te katten in de code de afgelopen tijd.

Wat ik me wel afvraag; zijn zowel ClamWin als Firefox up-to-date bij jou? Want ook browser-makers willen nog wel eens dit soort CVE's "omzeilen" door een stukje code in hun browser op te nemen waardoor het XSS-script niet meer mogelijk is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat zeiden ze bij Kraken toen je dit meldde?

Voor zover ik kan zien; er zit een XSS vulnerability in en ik kan me voorstellen dat die nodig is (sic) om inderdaad tussen Kraken en Cryptowat.ch data uit te wisselen. Het verdient geen schoonheidsprijs en mogelijk zijn ze dat gewoon vergeten om te katten in de code de afgelopen tijd.

Wat ik me wel afvraag; zijn zowel ClamWin als Firefox up-to-date bij jou? Want ook browser-makers willen nog wel eens dit soort CVE's "omzeilen" door een stukje code in hun browser op te nemen waardoor het XSS-script niet meer mogelijk is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:31

Rannasha

aka "Species5618"

Het heeft hoe dan ook niets te maken met de nieuwe trade engine van Kraken, want dat is backend software, dus daar ga je niets van terug zien in clientside scripts.

Cryptowat.ch is een cryptocurrency koersgrafiekjes website die ergens vorig jaar is overgenomen door Kraken. Kraken heeft daarna een handelsinterface gebouwd gebaseerd op de interface van Cryptowat.ch: trade.kraken.com. Het kan dus prima dat er wat uitwisseling van scripts is tussen cryptowat.ch en trade.kraken.com.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• BStorm
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:57:
Nee niet >> ik zit op pre-quantum of hoe dat heet. (Ik heb veel OSS plugins draaien en die wil ik nog niet kwijt.) Ik moet nog over naar ESB of hoe hun stabiele platform ook weer heet.

En.. Ook ClamWin is nog outdated bij mij, maar ik had de update klaarstaan en die zet ik er gelijk nu maar eens op. Thx voor de reminder :)

En voor je antwoord ook trouwens!

• BStorm
Rannasha schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:45:
..de nieuwe trade engine van Kraken, want dat is backend software, dus daar ga je niets van terug zien in clientside scripts.

Cryptowat.ch is een cryptocurrency koersgrafiekjes website die ergens vorig jaar is overgenomen door Kraken. Kraken heeft daarna een handelsinterface gebouwd gebaseerd op de interface van Cryptowat.ch: trade.kraken.com. Het kan dus prima dat er wat uitwisseling van scripts is tussen cryptowat.ch en trade.kraken.com.
En jij ook bedankt @Rannasha !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BStorm
Oh + @MAX3400 : BugBounty ben (was) ik al achteraan, maar nog geen respons terug van ze.

Anyway, meer voor de fun/leerfactor dan dat ik er wat voor terug verwacht, maar toch. We gaan het zien :-D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee