High-end workstation (Focus op GPU maar ook CPU rendering)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Main doel zal zijn 3D rendering zijn, i.c.m Cinema 4D / Octane / Redshift. Tevens simulaties (houdini, x-particles, TFD etc.) en compositing in Adobe After Effects

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet per se een maximum prijs. Maar ik wil geen extra geld uitgeven aan dingen als LED, etc. Schijnbaar zit dat er trouwens al gauw bij in de deze prijscategorie :P

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 1950X€ 897,30€ 897,30
1ASRock X399 Taichi€ 333,-€ 333,-
4MSI GeForce GTX 1080Ti Aero 11G OC€ 1.023,95€ 4.095,80
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 120,50€ 120,50
1be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart)€ 188,51€ 188,51
1LG 34UC88-B Zwart€ 689,91€ 689,91
1Noctua NH-U14S TR4-SP3€ 76,-€ 76,-
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 52,90€ 52,90
1Roccat Kone XTD€ 87,95€ 87,95
2Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 371,-€ 742,-
1Corsair AX1600i€ 384,50€ 384,50
1Samsung 960 EVO 500GB€ 212,51€ 212,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.880,88

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, wat het beste werkt. We hebben al Intel en Ryzen workstations, alles werkt prima. Tot nu toe enkel MSI GPU's, maar ik vertrouw erop dat andere merken ook zouden volstaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De enige eis is dat de GPU's relatief koel blijven. Ik ben me er bewust van dat blower-style kaarten meer geluid maken, ondanks dat is minder geluid wel beter.

Ga je overklokken?
Wellicht, maar in eerste instantie niet.

Wat verwacht je van ons?
Het lastigste van een dergelijk systeem is dat ik weinig soortgelijke builds kan vinden op internet. Ik heb drie 2-way gpu workstations gebouwd, maar nog nooit met 4 gpu's. Tevens geen ervaring met waterkoeling bijvoorbeeld, vandaar dat ik het heb vermeden om aan te schaffen. Mocht iemand me overtuigen dat het niet al te moeilijk is, doe ik het alsnog graag ( als het uberhaupt kan ).

Ergens is stilte ook wel een kleine prioriteit. We hebben nu drie workstations met dual 1080ti gebouwd, en die zijn eigenlijk erg stil, zou zonde zijn als dat opeens doorbroken wordt.

Het belangrijkste is dat ten eerste alles überhaupt past, dat ik de juiste voeding/cpu/gpu/mobo combinatie gebruik, en waar het goedkoper kan, natuurlijk graag, ook als zakelijke uitgave is dit voor mij een behoorlijk bedrag.

De aanschaf heeft geen haast, ik wil de 1080ti prijzen heel even afwachten. Het voelt zonde om nu 1000,- + uit te geven per kaart, waar ik er 3 maanden geleden nog 3 heb gekocht voor 799,-. Mocht er dus iets nieuws aankomen waar ik totaal niet van op de hoogte ben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag! _/-\o_

Thanks guys! Ben benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik kwam ook uit op de 1080Ti Aero 11G OC toen ik op zoek was naar 2x een 1080ti voor gpu renderen. (vorig jaar gekocht voor 670 euro.. ;w ) Beetje oc en ik heb het idee iets meer exhaust ruimte dan bijv. de FE. Bij gebrek aan goede reviews vond ik het uiteindelijk wel lastig om de custom blowerkoelers van msi, asus en evga enz. te vergelijken met de FE variant.
Maar voor 4x ga je uitkomen op blower koelers en dat is onder load gewoon niet stil. custom wc zou ik nooit doen in zo'n werk computer. Stel er valt een gpu uit, die trek je er dan niet zo maar even uit.
1950x voor dat geld is ook veel value. Ik zou het dus ook zo ongeveer nu doen :)
Beetje airflow richting de gpu's is ook wel leuk. Genoeg fans bij de behuizing?

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 07-03-2018 00:46 ]

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:07
Muis is niet goed leverbaar.
Misschien is een extra sata 600 ssd van 1tb leuk? Voor de rest sluit ik me bij @maratropa aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 13:18
Je zou een vergelijkbare videokaart met meer fans kunnen overwegen. Volgens mij blijven deze over het algemeen cooler. Let vooral niet op de naamgeving van de kaart 8)7 pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X Trio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
kanvua schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:45:
Je zou een vergelijkbare videokaart met meer fans kunnen overwegen. Volgens mij blijven deze over het algemeen cooler. Let vooral niet op de naamgeving van de kaart 8)7 pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X Trio
niet met zn 4’en op elkaar natuurlijk. Geen blower koelers is vragen om problemen..elke gpu server of pro workstation doet het met blower koelers of passieve heatsinks en airflow van de machine zelf..

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 07-03-2018 08:58 ]

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanvua
maratropa schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:53:
[...]

niet met zn 4’en op elkaar natuurlijk. Geen blower koelers is vragen om problemen..elke gpu server of pro workstation doet het met blower koelers of passieve heatsinks en airflow van de machine zelf..
https://techbuyersguru.co...efinitive-analysis?page=3

Als ik dit zo lees haal ik eruit dat bij 2-weg SLI een aftermarket koeler beter presteert dan de FE (blower fan). Echter wanneer de 1080's overclocked werden kwamen er problemen.

Daarnaast heb ik geen idee hoe dit zou werken in een sli setup met 4 1080ti's.

In elk geval kunnen we stellen dat de openfan koelers beter presteren dan de stock koeler (ook in 2-weg sli). De vraag is of je de videokaarten zakelijk of particulier gaat kopen (ik ga even uit van zakelijk... maar je weet het niet). Anders zou je misschien gebruik kunnen maken van het consumenten recht en retourneren binnen 14 dagen als de koeling ondermaats blijkt.

Edit: daarnaast lees ik relatief vaak dat het voordeel van de stock fans is dat de warme lucht er achter uit word geblazen, dit doen de openfans niet. Maar wanneer je een goede airflow in je kast hebt de open fan koelers beter presteren.

[ Voor 10% gewijzigd door kanvua op 07-03-2018 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanvua
Nog een klein puntje; die cpu die je hebt gekozen heeft 'maar' 64 pci-lanes. Als elke videokaart (wat in de specs staat) 16 lanes gebruikt zit je vol (16 * 4 = 64). Een pci m.2 ssd snoept dan ook nog 4 pci-lanes. Ik heb dan geen idee wat er gebeurt en hoe het werkt. Misschien wel iets om even uit te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:21
kanvua schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:13:
[...]

https://techbuyersguru.co...efinitive-analysis?page=3

Als ik dit zo lees haal ik eruit dat bij 2-weg SLI een aftermarket koeler beter presteert dan de FE (blower fan). Echter wanneer de 1080's overclocked werden kwamen er problemen.

Daarnaast heb ik geen idee hoe dit zou werken in een sli setup met 4 1080ti's.

In elk geval kunnen we stellen dat de openfan koelers beter presteren dan de stock koeler (ook in 2-weg sli). De vraag is of je de videokaarten zakelijk of particulier gaat kopen (ik ga even uit van zakelijk... maar je weet het niet). Anders zou je misschien gebruik kunnen maken van het consumenten recht en retourneren binnen 14 dagen als de koeling ondermaats blijkt.

Edit: daarnaast lees ik relatief vaak dat het voordeel van de stock fans is dat de warme lucht er achter uit word geblazen, dit doen de openfans niet. Maar wanneer je een goede airflow in je kast hebt de open fan koelers beter presteren.
toon volledige bericht
Ik denk niet dat de gebruiker SLI gaat draaien maar alleen gaat gebruiken om te renderen.

Met 4 kaarten heb je eigenlijk 2 keuzes, een blower koeler of waterkoeling. Aftermarket koelers dumpen de warmte in de kast zelf en niet direct naar buiten toe.
De aftermarket koelers hebben gewoon niet genoeg ruimte om de lucht aan te zuigen omdat de volgende videokaart de airflow "blokkeert".

Zelf een keer een aantal AMD HD7970 kaartjes gehad voor Rendering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5xE3QTJulGkk0oInp0fDMznJ/full.jpg
(Die msi HD7970 kon ik wel mooi dik overclocken :9 )

Voordat ik de 3 blower koelers had zaten er 3 XFX HD7970 kaarten in die elkaar frituurde onder load na +-40 minuten en +95 graden werden. :+

Met de blower koelers bleven de kaarten +-75 graden met 100% load na 3 uur :)
Maakt wel meer geluid maar dan weet je zeker dat ze niet in brand staan na een render project.
kanvua schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:32:
Nog een klein puntje; die cpu die je hebt gekozen heeft 'maar' 64 pci-lanes. Als elke videokaart (wat in de specs staat) 16 lanes gebruikt zit je vol (16 * 4 = 64). Een pci m.2 ssd snoept dan ook nog 4 pci-lanes. Ik heb dan geen idee wat er gebeurt en hoe het werkt. Misschien wel iets om even uit te zoeken.
Website

Max kan dit maar x16/x8/x16/x8 draaien als alle 4 pci lanes bezet zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P0FeuBLHixH07G8Jin4MX0o5/full.png
Zolang je de U.2 poort niet gebruikt blijft de 4de pci lane op x8 snelheid lopen, anders wordt dit x4.
Of het m.2 slot wel of niet wordt gebruikt heeft geen effect op het aantal beschikbare de pci lanes.

[ Voor 18% gewijzigd door dylan111111 op 07-03-2018 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bij videokaarten met all-in-one waterkoeler hoef je je iig niet zorgen te maken over de hitte die ontstaat bij drie of vier videokaarten in de behuizing, die kan dan direct de behuizing uit. Je hoeft daarnaast ook zelf niks te bouwen dus lastig kan het ook niet zijn. Alleen even op letten dat de behuizing ruimte heeft voor meerdere van deze radiators en dat de lengte van de slangen lang genoeg is om de radiator te kunnen plaatsen.

Qua geluid, zeker in idle zijn de videokaarten echter niet zo stil. Maar hier valt vast nog wel wat aan te tunen eventueel met een betere fan erop met een lage minimale draaisnelheid en een hoge max.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Sea Hawk
pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill Black
pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce Xtreme Edition
pricewatch: EVGA GTX 1080 Ti SC2 Hybrid
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 Hybrid Gaming

De Corsair AX1500i is trouwens opgevolgd door de pricewatch: Corsair AX1600i. Al is die even goed niet te koop, zoals eigenlijk elke voeding van hoog vermogen.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 07-03-2018 11:06 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
die aio wc’s zijn iig makkelijk per stuk er uit te halen als er wat mis is. voordeel is wel dat je wat meer performance uit 2 slots haalt, als je die 4 radiatoren kwijt kunt..

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:07
Je zou er ook voor kunnen kiezen gewoon flinke fans aan de voorkant te zetten en dan een grote heatsink te nemen al is dit eigenlijk even goed als blower style.

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is een custom case nemen en pci riser gebruiken dan kun je eigenlijk elke cooler nemen. Maarja dit heeft vast ook genoeg nadelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Torac op 07-03-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Nu online
@-The_Mask- Dankjewel voor de tips. Bij die Hybrids heb je dus verder niets nodig, en de fan maak je boven aan de kast vast? Kan me inderdaad voorstellen dat het qua performance wellicht iets meer toelaat dan de aero's? De vraag is echter past dat in de kast. Ik had sowieso veel moeite met het vinden van een kast waar het in past, ik kan nauwelijks soortgelijke setups vinden die niet in een soort mining rig zitten.

@kanvua Ik had de CPU ook juist gekozen om die 64 lanes, als het goed is is dat voor octane / redshift helemaal prima. Er zijn zelfs mensen die puur met ryzers 8 + kaarten gebruiken op 1x snelheid, en het schijnt te werken. Je verliest wel performance met inladen van scenes etc, aan zoiets ga ik dus niet beginnen. :P

@dylan111111 Klopt inderdaad. Blower of hybrid dus. Wij hebben in onze huidige workstations MSI 1080ti Gaming x11g's zitten. 2 per workstation, een 3e erbij zou niet kunnen, een enkele keer getest en de kaart schiet dan direct naar 85+ graden bij de eerste render. Onmogelijk dus voor langere tijd, en ongetwijfeld blijft die temp oplopen. Tevens uiteraard geen SLI. Juist niet, dan verlies je in octane performance, i.c.m bridges.

Mocht iemand nog tips hebben voor een andere kast, of iets dergelijks hoor ik dat graag. Blower-style GPU's klinken mij nu nog het "makkelijkst" in de zin van dat het waarschijnlijk past.

Ik heb in de openingspost de wenslijst aangepast, de andere voeding, en een andere moederbord ( scheelt 200,- ), die lijkt me ook prima?

Thanks allen voor het meedenken :D . Spannend ook wel, normaal ben ik zeer zeker van alle onderdelen etc, helaas heb je zakelijk iets minder rechten dan als "normale" consument m.b.t. tot binnen 30 dagen terug sturen wanneer iets niet bevalt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Inverted_World ik heb met coolblue wel goeie ervaringen en expliciet gevraagd of ze mij als zzp’er anders zouden behandelen. Ze gaven aan van niet, in mijn geval waren mijn producten ook niet helemaal lekker maar ze deden iig nooit moeilijk terwijl ik toch 4x achterelkaar een monitor terugestuurd heb.. wel zijn ze niet altijd de goedkoopste maar ik vond het de zekerheid en gemak wel waard.

een beetje redelijke behuizing met 8 of 9 pci sloten ruimte is idd wat schaarser, jammer is ook dat ze meteen zo groot zijn, ook door al die vaak nutteloze drivebays. met blower koelers en een aio wc op de cpu heb je ook helemaal niet zo leip veel airflow en ruimte in de kast zelf nodig omdat de meeste hitte er wel uit gegooid wordt.

custom wc voor zon machine lijkt me wel heel cool maar dan zou ik de gpus single slot maken zodat je er 7 of 8 op een workstation mobo kwijt kan ^•^ Maar ik vind het voor zakelijk gebruik toch wel wat veel risico

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik vind de VRM koeling van het MSI mobo wel wat klein, kan misschien wel een probleem zijn bij overklokken.
pricewatch: ASRock X399 Taichi lijkt mij dan een betere keuze.
Mobo ondersteund trouwens ook ECC geheugen mocht je dit willen gebruiken.

product: be quiet! Dark Base Pro 900 lijkt mij trouwens ook wel een interessante behuizing waar je alles wel in kwijt moet kunnen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 07-03-2018 16:01 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Nu online
-The_Mask- schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:00:
Ik vind de VRM koeling van het MSI mobo wel wat klein, kan misschien wel een probleem zijn bij overklokken.
pricewatch: ASRock X399 Taichi lijkt mij dan een betere keuze.
Mobo ondersteund trouwens ook ECC geheugen mocht je dit willen gebruiken.

product: be quiet! Dark Base Pro 900 lijkt mij trouwens ook wel een interessante behuizing waar je alles wel in kwijt moet kunnen denk ik.
ECC niet per se nodig. Tenminste, tot nu toe nooit gebruikt, en nooit nadelen ondervonden aan normaal geheugen. Verder ziet die kast er inderdaad prima uit, handig ook dat veel elementen er gemakkelijk uit zijn te halen. Beiden elementen zijn aangepast in de wenslijst. Thanks! Scheelt toch weer ruim 200,- :)

Weet iemand trouwens of de nieuwe Threadrippers ook op dezelfde socket zullen blijven? Zoals dat bij Ryzen wel zo is? Nieuwe Ryzens zitten er aan te komen natuurlijk.. Niet dat ik daar iets aan heb, te weinig pci lanes helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill Black is trouwens te koop bij Alternate voor 1050 euro, belachelijk duur trouwens, maar dat geld voor elke videokaart vanaf de mainstream markt.

Een WD Red HDD is trouwens bedoeld voor in een NAS en voor in een PC is die niet echt geschikt, kun je problemen mee krijgen bij slechte sectoren. Dan zou je eigenlijk de TLER waarde in de firmware moeten aanpassen, maar dat lijkt niet echt handig. :p

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 1950X€ 897,30€ 897,30
1ASRock X399 Taichi€ 333,-€ 333,-
4Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill Black€ 1.049,-€ 4.196,-
1Seagate Barracuda, 4TB€ 99,85€ 99,85
1be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart)€ 188,51€ 188,51
1LG 34UC88-B Zwart€ 689,91€ 689,91
1Noctua NH-U14S TR4-SP3€ 76,-€ 76,-
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 52,90€ 52,90
1Roccat Kone XTD€ 87,95€ 87,95
2Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 371,-€ 742,-
1Corsair AX1600i€ 384,50€ 384,50
1Samsung 960 EVO 500GB€ 212,51€ 212,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.960,43

[ Voor 108% gewijzigd door -The_Mask- op 07-03-2018 17:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:05

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

dit is het snelheidsverschil tussen een R7 1700X en een threadripper

http://cpu.userbenchmark....Ryzen-TR-1950X/3915vs3932
ik vraag me af of een ryzen bak niet voldoende is dan hoef je geen dure moederborden te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Ludwig005 TR is hier fijn door z'n pci-e lanes en veel cores voor weinig zodat ook met cpu renderen je nog wat kan. (zonder veel verlies van singlecore prestaties) De prijs van het moederbord is met dit budget nou niet echt een issue :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ludwig005 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:36:
dit is het snelheidsverschil tussen een R7 1700X en een threadripper

http://cpu.userbenchmark....Ryzen-TR-1950X/3915vs3932
ik vraag me af of een ryzen bak niet voldoende is dan hoef je geen dure moederborden te kopen.
Nee dat is site met daarop veel onzin. Een Threadripper 1950X is trouwens letterlijk een dubbele Ryzen 7 qua prestaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

neem een crucial 1TB in plaats van een samsung EVO 960 want veel meer opslag.
WD RED zijn NAS schijven dan kun je veel beter naar WD gold kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Antec P110 Silent is ook wel een grappige behuizing, zo op het eerste gezicht zou je daar ook 4 gpu's in kwijt kunnen omdat hij zeldzaam voor zijn formaat bemaat is op 8 pci-slots, los van de 2 extra slots voor een "5de" gpu (om te pimpen natuurlijk..). Maar dan geen 3,5" schijven (oh nee wel onderin nog), los van of het mobo meteen past.. pricewatch: Antec P110 Silent

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 07-03-2018 19:36 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Inverted_World (mocht het relevant zijn.) Puget heeft nu beter getest met de laatste AE en 1950x performance is niet heel toppie op dit moment.

[ Voor 30% gewijzigd door maratropa op 10-03-2018 19:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19
Ludwig005 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:50:
neem een crucial 1TB in plaats van een samsung EVO 960 want veel meer opslag.
*knip*
Een 960 EVO is veel sneller dan een Crucial MX300/500. Voor een game pc niet zo interessant, maar voor een workstation op dit budget wel een logische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

een nvme SSD is onzin dat is nauwelijks sneller dan een gewone ssd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ludwig005 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:53:
Check de verschillende testen dan nog eens. Jij vind ruim 3x sneller "nauwelijks"?
Zeker voor een workstation is die extra performance erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ludwig005 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:53:
Een NVMe SSD is vaak zo maar vier maal zo snel. Alleen veel mensen hebben er niks aan omdat ze niet afhankelijk zijn van de snelheid van de SSD. Sommigen hebben er echter wel wat aan, zoals de TS.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

wie gaat er nou 360 euro betalen voor 250 GB opslag pricewatch: Intel Optane SSD 900P 2,5" 280GB een bewijs dat het onzin is. een opstarttijd blijft een opstarttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou niet veel, daarom is die ook niet echt populair. Niemand heeft die SSD trouwens ook genoemd in dit topic.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Laatst online: 13-07 20:09
Is het niet verstandig een workstation desktop te bestellen ivm service en garantie. Voor deze prijs kan je een zeer krachtige workstation bouwen. Toegegeven, een custom build zal altijd nog iets sneller zijn voor hetzelfde geld maar dan ben je ook zelf verantwoordelijk voor problemen op te lossen als die ontstaan. Je zou eens kunnen kijken naar de HP Z8 G4 workstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Simmity schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:15:
Is het niet verstandig een workstation desktop te bestellen ivm service en garantie. Voor deze prijs kan je een zeer krachtige workstation bouwen. Toegegeven, een custom build zal altijd nog iets sneller zijn voor hetzelfde geld maar dan ben je ook zelf verantwoordelijk voor problemen op te lossen als die ontstaan. Je zou eens kunnen kijken naar de HP Z8 G4 workstations.
iets sneller? Voor de prijs van één p6000 haal je bijna 5 1080 ti's (die 5 keer zo snel zijn samen)
Ze hebben al zat pc' staan om incidentele uitval op te vangen.

hehe lol @-The_Mask-

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Simmity schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:15:
Iets sneller?

pricewatch: HP Z8 G4 Workstation 2WU50EA

Bijna 6000 euro voor een workstation met veel tragere pricewatch: Intel Xeon Gold 5120 Boxed en 64GB RAM en voor de rest geen enkele videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Laatst online: 13-07 20:09
Toegegeven, ik heb enkel op de US site gekeken en niet de pricewatch, daar was het wel mogelijk om de HP Z8 G4 te selecteren en customizen met driemaal een P5000 voor ongeveer 6000 euro. Blijkbaar is dit niet beschikbaar in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Nu online
Thanks allemaal!

@maratropa Thanks, ik heb het gelezen. Toegegeven is de threadripper voornamelijk gekozen vanwege de PCI lanes. Maar dat hij snel is in C4D / AFX of simulaties is natuurlijk mooi meegenomen. GPU rendering is de voornaamste reden van aanschaf van het systeem in ieder geval.

Verder valt me op dat er wordt gesproken over rendering van C4D files, in AFX, en dat dat verre van gelijk ligt aan de Cinebench scores, waar de threadripper dubbel zo snel is als de i7 8700K. Maar ik gebruik uberhaupt nooit AFX om C4D files in te laden, dat lijkt me verschrikkelijk werken om eerlijk te zijn. AFX is puur voor het compen van alle passes, etc.

@Simmity Ik snap dat een totale workstation in één keer aanschaffen handig kan zijn. Altijd mooie verhalen gehoord over de oude Z800 workstation etc. Helaas is er geen enkele kant en klare workstation te krijgen met dezelfde specs. De meeste gebruiken verouderde hardware en "pro" hardware. Echter wijzen vele tests uit dat high-end consumer grade hardware gewoon én sneller is, en meer bang for buck. Net als vrijwel alle 3D/VFX studio's zullen wij dus voor 1080ti's gaan i.c.m Threadripper (eventueel iets anders als het beter is). Een enkele 1080ti is al 60% sneller dan een enkele P5000. De performance winst loopt dan aardig op met 4 kaarten.

Gelukkig zit er ook garantie op alle losse producten. Iets meer troubleshooting wellicht, mocht er wat mis zijn. Zoals aangegeven is het voor ons vooral een extra render PC. Met de 4 machines die we nu hebben kunnen we in principe al het werk al aan, het mag alleen echter wat sneller.

@-The_Mask- Ook jij bedankt voor je adviezen. Een normale SSD volstaat voor onze projecten prima. 3D renders worden trouwens sowieso weggeschreven naar een server, mocht het renderen ooit zo snel gaan dat we SSD's nodig hebben om de frames weg te kunnen schrijven zou mooi zijn :P

Nogmaals, allen bedankt. Ik laat dit topic even rusten, we houden de nieuwtjes met betrekking van hardware in de gaten, en vooral de prijzen van de 1080ti's. Ik vermoed ergens komende tijd de boel aan te schaffen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Inverted_World op 14-03-2018 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Inverted_World wat ik wel soms merk is dat als je werkt met losse frames in bijv premiere dit wel veel load op je opslag legt, het is niet meer puur sequentieel en een HD bottleneckte de exportsnelheid bijv, daar kan een sneller ssd wel zin hebben.

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Nu online
-The_Mask- schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:24:
Plaats je dan ook foto's als je hem hebt? :p
Haha, o god, dan moet mijn cable-management dit keer wel aan tweakers-standaarden gaan voldoen :D :P

Maar ik zal het posten ja ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:37
Gewoon even een suggestie, maar is de Titan V niet een optie?
Pagina: 1