Oude HHD nog niet dood?

Pagina: 1
Acties:

• tongribnau
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
Hallo allemaal.

Ik heb nog een best hele oude HHD in mn pc (heeft denk ik niet in een server gezeten ofzo. Hij kwam uit mn ooms zijn oudebpc)
Maar nu is mijn vraag: is het normaal als je HHD 1368 dagen (32.832) uur gedraaid heeft dat ie dan 43 graden wordt, terwijl er een fan op blaast?
En dat hij gewoon nog niet dood is? _/-\o_ 7(8)7 |:(
Snappen jullie mij?
Alvast bedankt voor je antwoord, groetjes

[ Voor 5% gewijzigd door tongribnau op 06-03-2018 22:22 ]

Snor_ka

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
Mwa... Qua draaiuren wel lang, maar niet bijzonder lang.
Wat voor model schijf is het? En hoe warm wordt hij zonder die fan?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welk model?

Als je de pc bijvoorbeeld in de ochtend opstart, is de temperatuur van de HDD ongeveer gelijk aan de omgevingstemperatuur? Dan weet je voor jezelf dat de temperatuur van de harde schijf correct wordt uitgelezen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mwoh, is dat alles? :+
Ik had 6 stuks Samsung Spinpoint T166's van 400GB die aan een RAID5 controller hingen. Servertje enzo.
Dat had jaren (5 a 6?) gedraaid en toen zijn die schijven naar diverse bekenden toe gegaan. Totaal iets van 6 of 7 jaar draaitijd per disk voordat de eerste faalde.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• tongribnau
Dit is m ik kon het alleen niet vinden op tweakers. (https://m.newegg.com/products/N82E16822148111) een gewone sata schijf. Wordt gebruikt als deel partitie van mijn andere schijf voor games

Snor_ka

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:08
Als crystaldisk geen fouten geeft, gewoon gebruiken. Als je je er zelf niet lekker bij voelt geen kostbare data op zetten, of een backup draaien.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• tongribnau
PD2JK schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:22:
Welk model?

Als je de pc bijvoorbeeld in de ochtend opstart, is de temperatuur van de HDD ongeveer gelijk aan de omgevingstemperatuur? Dan weet je voor jezelf dat de temperatuur van de harde schijf correct wordt uitgelezen.
ja start op met ongeveer 20 a 22 graden :*)

Snor_ka

• tongribnau
Nat-Water schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:30:
Als crystaldisk geen fouten geeft, gewoon gebruiken. Als je je er zelf niet lekker bij voelt geen kostbare data op zetten, of een backup draaien.
ik gebruik speccy. dat is precies het zelfde maar dan vindt ik het overzichtelijker. er staan geen fouten in :)
en de schijf wordt gedeelt met een andere schijf er staan alleen steam games op verder niks.
dus als hij crashed ofzo moet ik wel wat downloaden :'( |:( 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door tongribnau op 07-03-2018 16:37 ]

Snor_ka

Pagina: 1