Geen beeld meer nieuwe PC. Videokaart defect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-04 20:36
Ik heb sinds een aantal weken een gloednieuwe pc en ook beeldscherm. Afgelopen vrijdag gaf Nvidea Experience aan om up te daten welke ik gedaan heb. Na de nieuwste driver geinstalleerd te hebben heb ik nog ongeveer een uur een game gespeeld waarna het beeld uit viel. Ik heb sindsdien op de nieuwe pc geen beeld meer.

Het is niet me scherm want die doet het als ik met HDMI kabel aansluit op oude laptop. Het kan ook niet alleen mijn Display port kabel zijn omdat ik ook met HDMI tussen scherm en nieuwe PC de melding "geen signaal" krijg.

Is mijn videokaart stuk? Is er iets met de laatste driver van Nvidea? Ik kan er niets over vinden maar omdat de nieuwe driver installatie en het uitvallen van mijn scherm zo dicht op elkaar volgen leg ik er toch een link tussen.

De videokaart LED verlichting brandt continu wit. Hiervoor bij actief gebruik knipperde deze oranje (langzaam als in soort van gloei) Ik heb niet kunnen achterhalen of het witte led verlichting een teken van defect is.

Dit is sinds afgelopen vrijdag en heb sindsien elke dag wel stroom afgehad van scherm en pc en ook kabels los gehad van enkele seconden tot uren maar ik blijf de melding "geen signaal" krijgen.

Ik kan geen systeemherstel doen of de driver update verwijderen of nieuwe windows installeren want ik heb simpelweg geen beeld. Ik heb geen idee of de PC normaal en volledig opstart tot aan bureaublad. Hij gaat wel aan, alle vinnen draaien ook. Net als de vinnen van de videokaart (wat ik nu zo bedenk best gek is aangezien die in begin ook nog welleens uit bleven en alleen aan gingen als ik een game opstart) Dus ik ga er wel vanuit dat me pc opstart. De kabels aansluiten op video uitgangen van moederbord heb ik ook al geprobeerd maar ook dan heb ik geen beeld. Ik las dat de nieuwste moederborden al niet eens meer een onboard videokaartje hebben dus dat zou dan wel logisch zijn.

Ik ben nu een beetje radeloos. De PC heeft natuurlijk garantie maar dan ben ik deze wel even kwijt en geen idee hoe de leverancier dit zou kunnen oplossen. Hieronder de specs en beeldscherm dat ik gebruik.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 299,-€ 299,-
1Asus Prime X370-Pro€ 137,50€ 137,50
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 749,-€ 749,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,91€ 84,91
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 190,95€ 190,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 116,83€ 116,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.768,03

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus MG279Q Zwart€ 563,-€ 563,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,-

[ Voor 5% gewijzigd door Klaas25 op 06-03-2018 20:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
> De kabels aansluiten op video uitgangen van moederbord heb ik ook al geprobeerd maar ook dan heb ik geen beeld.

In veel gevallen zijn die poorten niet actief als er andere videokaart ingeplugt zit in het moederbord. Een eerste stap zou dus zijn om de videokaart er eens uit te halen en de PC op te starten met je monitor gekoppeld aan je on-board videokaart. Dan kun je in ieder geval zien of het aan je videokaart ligt. In sommige BIOSsen kun je ook kiezen of de on-board of PCIe videokaart gebruikt moet worden, in plaats van de kaart er fysiek uit te halen.

Als de PC ook helemaal zonder videokaart niet op wil starten, dan ligt het probleem ergens anders aan en kun je verder gaan zoeken. Het kan in dat geval dan aan van alles liggen namelijk (moederbord, geheugen, CPU, voeding, etc...). Als hij het zonder je videokaart wel doet, ligt het aan de videokaart en is die waarschijnlijk kapot en zal vervangen moeten worden.

Verder raad ik je aan dit topic eens goed door te nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 30% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-03-2018 08:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 23:06
@Cpt.Morgan Voordat hij zijn onboard videokaart kan testen zal hij eerst een andere CPU moeten kopen die een onboard heeft. Een Ryzen 1800X heeft die namelijk niet.

Het kan iets met de videokaart zijn, ja. Heb je toevallig een andere GPU (al dan niet van een vriend) om dat te testen?

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 07-03-2018 08:14 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44

BiLo

PSN: toiletcleaner

Kun je je videokaart in een ander slot plaatsen?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Nat-Water schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:14:
@Cpt.Morgan Voordat hij zijn onboard videokaart kan testen zal hij eerst een andere CPU moeten kopen die een onboard heeft. Een Ryzen 1800X heeft die namelijk niet.
Ah, weer wat geleerd ;), thanks!

On topic: aangezien de PC pas een paar weken oud is, zou ik ook zeker even contact met de verkoper opnemen. Die zal dit moeten repareren, one way or the other, aangezien dit duidelijk onder de garantie moet vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-03-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:08

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Cpt.Morgan schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:56:
[...]

Ah, weer wat geleerd ;), thanks!

On topic: aangezien de PC pas een paar weken oud is, zou ik ook zeker even contact met de verkoper opnemen. Die zal dit moeten repareren, one way or the other, aangezien dit duidelijk onder de garantie moet vallen.
Gezien het feit dat hij hier zo'n mooi lijstje met componenten naar voren tovert, vermoed ik dat hij em zelf gebouwd heeft.

@Klaas25
Ik zou idd een andere videokaart proberen, kijken of dat het euvel verhelpt. Of anders inderdaad eens een ander slot voor je GPU proberen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Bedankt voor de reacties tot nu toe van jullie. Wordt gewaardeerd.

Inderdaad zelf samengestelde desktop maar niet zelf in elkaar gezet. Dit heb ik laten doen door Azerty. Is inclusief 2 jaar garantie.

Ik ga het proberen om videokaart in ander slot te plaatsen. Ik heb zo geen andere videokaart tot mijn beschikking om te testen.

In de bios zal ik niks kunnen doen aangezien ik daar beeld voor moet hebben.

Is toch wel raar samenloop zo. Snap er niks van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-05 22:53

Jorissie87

No diggity

Klaas25 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:11:
Bedankt voor de reacties tot nu toe van jullie. Wordt gewaardeerd.

Inderdaad zelf samengestelde desktop maar niet zelf in elkaar gezet. Dit heb ik laten doen door Azerty. Is inclusief 2 jaar garantie.

Ik ga het proberen om videokaart in ander slot te plaatsen. Ik heb zo geen andere videokaart tot mijn beschikking om te testen.

In de bios zal ik niks kunnen doen aangezien ik daar beeld voor moet hebben.

Is toch wel raar samenloop zo. Snap er niks van :(
Check voordat je je kast openmaakt wel even of je garantie bij Azerty dan niet komt te vervallen. Als je weet wat je doen kan er weinig fout gaan hoor maar aangezien je jouw PC niet zelf in elkaar hebt gezet kan ik me voorstellen dat het nieuw is voor je. Zou vervelend zijn als je iets verkeerd doet en Azerty vervolgens niet thuis geeft op de garantie omdat je zelf bent gaan proberen. Mijn allereerste PC heb ik ook niet zelf in elkaar gezet maar laten doen door Alternate. Zij hadden toen zegels geplaatst op de sidepanels van de kast. Kon hem dus niet zelf openen zonder die zegels te breken.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Ik heb zojuist een ander slot geprobeerd maar het werkt ook niet.
Er zaten geen zegels op de kast. Azerty had wel te kennen geven dat een kaartje toevoegen niet direct garantie zal schaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Is de aansluiting van een videokaart in de loop van jaren veel veranderd? Ik heb misschien een andere videokaart maar wel uit een pc van een jaar of 5 oud. Of zal dat niet passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Klaas25 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:06:
Is de aansluiting van een videokaart in de loop van jaren veel veranderd? Ik heb misschien een andere videokaart maar wel uit een pc van een jaar of 5 oud. Of zal dat niet passen?
Waarschijnlijk zal het gewoon passen. Maar wat voor kaart is het?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:30
Breng em nou gewoon terug naar Azerty. Je hebt em niet voor niets door hen laten samenstellen en daar dus voor betaald. Ik snap dat je een snelle fix wil, maar dit is de beste oplossing mijne inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
PolderPloer! schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:10:
Breng em nou gewoon terug naar Azerty. Je hebt em niet voor niets door hen laten samenstellen en daar dus voor betaald. Ik snap dat je een snelle fix wil, maar dit is de beste oplossing mijne inziens.
Ja dat is zo. Ga ik doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Gisteren langs geweest en me pc doet het weer :)

Door het batterijtje uit moederbord te halen is deze gereset en daarna startte me pc weer op inclusief beeld. Moederbord was in beveiliging gegaan ofzo. Vandaar dat ik geen beeld kreeg.

Misschien beetje lullig mja weet ik veel...

Anyway Azerty nogmaals bedankt :) Prima service. en hier kan slotje op.

[ Voor 12% gewijzigd door Klaas25 op 18-03-2018 20:12 ]

Pagina: 1