Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_W
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-08-2020
Beste tweakers-forumisten

Ik ben van plan een nieuwe telefoon te kopen.

Na lang zoeken ben ik op de Oneplus 5t uitgekomen als eventuele nieuwe telefoon. De grote voordelen die het voor mij had:
-Clean android Oxygen OS, met handige features
-Supersnel, sneller dan Galaxy S8 etc.
-Fingerafdrukscanner én face unlock die beide razendsnel zijn
-Goede batterij
-Goed genoeg scherm
-Alert slider aan de zijkant ook wel handig

Deze kost €560 voor 128GB en 6GB RAM en €500 voor 64GB en 8GB RAM.
Ik ben wel van plan een 128GB te kopen, omdat ik absoluut geen gebrek aan opslag wil hebben.

Nu, de LG G6 schijnt ook een goed apparaat te zijn, en op belsimpel is hij nu €399...

Heeft iemand ervaringen met de LG G6, qua snelheid, ervaringen met de Android versie van LG, batterijduur, vingerafdrukscanner?

En kan iemand mij advies geven over wat de beste keus is? Ik kijk vooral naar een telefoon waar ik even mee vooruit kan, minimaal 2 jaar.

Ik hoor graag een reactie

Tom

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:47

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

een oneplus 5T dan heeft voor 500 euro 6 GB ram. LG telefoons vallen rap buiten de boot voor android updates. denk ook aan een nokia 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07 11:29
@Tom_W wat wil je uiteindelijk uitgeven? Denk eens aan de nieuwe nokia toestellen zoals @Ludwig005 al aangaf met clean android en de android one programma, dit betekend heel snel updates en de nieuwste beveiligings updates zo snel mogelijk krijgen.

https://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-8-sirocco

Of de https://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-7-plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:58
De Oneplus kost 100 euro meer, oke... maar dan krijg je wel
- Schonere Android
- Een beter scherm
- Snellere SoC
- Sowieso een veel vlottere telefoon

De G6 is een prima toestel, zeker als 400 je maximale grens is. Maar de Oneplus 5T is naar mijn smaak nu een interessantere telefoon.

Daarnaast zou ik ook zeker de Nokia 7 Plus overwegen, die heeft door Android One misschien iets minder features en heeft een mindere SoC, maar dan krijg je wel meer accu en gegarandeerde updates (OnePlus doet dat niet).

Ook verwacht ik dat de aankondiging van de Oneplus 6 niet ver weg kan zijn. Dat zou een prijsdaling voor de 5T kunnen betekenen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20

Christiano007

Ich bin der champion

Heb beide gehad en de 5t heeft een betere accu en voelt veel smoother en sneller aan.

De LG is zeker niet slecht, maar de 5t is gewoon beter

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
LG G6 is een stukje ouder dan de 5T (bijna een jaar), en gebruikt techniek van weer een jaar ouder dan wat in de Oneplus 5T zit. Feitelijk is de Oneplus 5T een 2017 toestel, en de LG G6 een 2016 toestel qua hardware.
Qua prijs zou je nog naar de Nokia 7+ kunnen kijken die vergelijkbaar is met de LG G6 alleen 2 generaties moderner, goede accu, en Android One draait.
pricewatch: Nokia 7+ Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen van beide maar wachten op de Oneplus 6 of koop een LG V30 over (kies uit de vele advertenties in de V&A of marktplaats) Zeker de V30 wordt voor 400/450 euro aangeboden en is een stuk beter dan de G6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:31:
...

Ook verwacht ik dat de aankondiging van de Oneplus 6 niet ver weg kan zijn. Dat zou een prijsdaling voor de 5T kunnen betekenen.
Tot nu toe werden voorgaande modellen, kort vooraf de introductie van een nieuw toestel door OnePlus niet meer verkocht.

Kortom, hopen/wachten op een prijsdaling van de 5T kan je vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:58
beyazz06 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Tot nu toe werden voorgaande modellen, kort vooraf de introductie van een nieuw toestel door OnePlus niet meer verkocht.

Kortom, hopen/wachten op een prijsdaling van de 5T kan je vergeten.
De 3 en 3T zijn tegelijkertijd verkocht en de 3T en 5 zijn ook tegelijkertijd verkocht. De Oneplus 5 en 5T zijn de enige twee opvolgende toestellen die niet tegelijkertijd zijn verkocht :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:25:
@Tom_W wat wil je uiteindelijk uitgeven? Denk eens aan de nieuwe nokia toestellen al aangaf met clean android en de android one programma, dit betekend heel snel updates en de nieuwste beveiligings updates zo snel mogelijk krijgen.

nokia 8 sirocco is te duur neem de gewone nokia 8. zelfde soc 2GB ram en 64GB opslag zijn geen 300 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_W
Thanks! Ik ga zeker even naar de Nokia kijken.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:25:
@Tom_W wat wil je uiteindelijk uitgeven? Denk eens aan de nieuwe nokia toestellen zoals @Ludwig005 al aangaf met clean android en de android one programma, dit betekend heel snel updates en de nieuwste beveiligings updates zo snel mogelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_W
Ik vind de Nokia 7 plus er wel mooier uit zien qua randloos scherm. Zit er erg veel verschil tussen de 7+ en de 8?
Ludwig005 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:45:
[...]

nokia 8 sirocco is te duur neem de gewone nokia 8. zelfde soc 2GB ram en 64GB opslag zijn geen 300 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

in de nokia 8 zit een snapdragon 835 die krachtiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07 11:29
Tom_W schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:05:
Ik vind de Nokia 7 plus er wel mooier uit zien qua randloos scherm. Zit er erg veel verschil tussen de 7+ en de 8?

[...]
Zoals @swhnld aangaf in de vergelijking is de scherm wat groter van de 7+ andere proc en in plaats van 6GB bij de 8, heeft de 7+ 4GB en 7+ ondersteunt 4G max 2CA (Cat6 300/50 Mbps) en de 8 sirocco 3CA (Cat12 600/150 Mbps).

Vergelijking van de oneplus 5T, Nokia 7+ en de Nokia 8 sirocco: https://www.gsmarena.com/...Phone3=9087&idPhone2=9058

Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat de Nokia's minimaal 2 jaar meegaan (wegens Android One samenwerking), Oneplus komt soms toch helaas laatste tijd in het nieuws dat update's niet meer zo snel komen en dat bepaalde toestellen (ondersteuning ervan) snel zijn opgegeven.

Ik weet niet wanneer je een nieuwe toestel moet hebben maar de Nokia 7+ komt begin April uit en de Nokia 8 sirocco komt eind april in de schappen.

Als je het nog niet zeker weet kan je tegen die tijd een winkel binnenstappen en altijd even testen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_W
Thanks! Zeer interessante telefoons.
dutchnltweaker schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:27:
[...]

Zoals @swhnld aangaf in de vergelijking is de scherm wat groter van de 7+ andere proc en in plaats van 6GB bij de 8, heeft de 7+ 4GB en 7+ ondersteunt 4G max 2CA (Cat6 300/50 Mbps) en de 8 sirocco 3CA (Cat12 600/150 Mbps).

Vergelijking van de oneplus 5T, Nokia 7+ en de Nokia 8 sirocco: https://www.gsmarena.com/...Phone3=9087&idPhone2=9058

Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat de Nokia's minimaal 2 jaar meegaan (wegens Android One samenwerking), Oneplus komt soms toch helaas laatste tijd in het nieuws dat update's niet meer zo snel komen en dat bepaalde toestellen (ondersteuning ervan) snel zijn opgegeven.

Ik weet niet wanneer je een nieuwe toestel moet hebben maar de Nokia 7+ komt begin April uit en de Nokia 8 sirocco komt eind april in de schappen.

Als je het nog niet zeker weet kan je tegen die tijd een winkel binnenstappen en altijd even testen ;) .
Pagina: 1