Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AirPorts, alternatieven? Of goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:20
Mijn vraag

Heren,

Ik heb hier een netwerk van twee keer een AirPort extreme, en twee keer een Express. Allen bedraad aangesloten dmv van cat 6. Op een schamele 8 mbit lijntje werkt dit uiteraard prima. Devices hoppen ook makkelijk.

Maar nu gaat er hier eindelijke glasvezel komen, en heb een 500 mbit lijn besteld. Niet omdat het moet. Maar omdat het kan. Nu lees ik alleen dat een extreme wan to lan maximaal een 300 mbit is als ie moet routeren. Zonde van mijn lijn nietwaar? Zijn er hier mensen die deze router gebruiken icm snel glasvezel?

Maw heb ik een nieuwe router of meer nodig?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Diverse AirPorts. Netgear switches.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wan lan throughput 300 Mbit van een extreme.

Alle reacties

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
enerzijds zou ik zeggen .. doe niks...
je airport express'jes zijn beperkt tot 100mbit , buiten dat werken die prima..
ook ideaal om bv bij de kids te leggen zodat ze met die beperking nooit de lijn kunnen leegtrekken
100mbit is meer dan zat voor bv playstations of netflixen

de airport extreme an sich vind ik een erg goede router maar ook als "brug" is ie prima
ook een topper om visueel in de woonkamer te zetten.
welke modem krijg je bij je aansluiting ?

• Wouter36
Alleen een modem. Caiway glasvezel, router moet ik zelf voor zorgen. De expressen staan ook op die plekken waar geen topsnelheid nodig is. Op kantoor en in de woonkamer staat een extreme.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter36 op 06-03-2018 19:25 ]

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
top.. niks doen tot je zelf een beperking tegenkomt :-)

probeer wel zoveel mogelijk apparaten bekabeld aan te sluiten... zeker apparaten zoals ps4's kunnen behoorlijk veel wifi zuipen en als je verwachting is dat nu alles gaat vliegen kom je wel is teleurstellend thuis.

dr gaat binnenkort zat snelheid zijn , probeer dat je wifi zo min mogelijk moet doen :-)

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het hangt er wel een beetje vanaf welk model je hebt, als in, zijn het de meest recente modellen?

Ik ga ff uit van de meest recente (ook alweer 5 jaar oud) modellen

De extremes zit geen beperking op, die ondersteunen Gigabit en wireless AC. De expressen hebben helaas geen Gigabit porten en ondersteunen alleen wireless N. Daar heb je dus een mogelijke bottleneck.

Als in: 100 megabit is nog steeds voldoende voor bijna alles, maar als je 4K video wilt uploaden, dan beter met de Airport Wxtreme verbinden.

Ennuh, als je tegen grenzen aanloopt, zou ik die pas dan gaan oplossen. Waarom nu al geld uittrekken voor een "mogelijke" bottleneck. Zie je dan wel weer toch? Zowiezo zul je een enorme verbetering van je snelheid gaan merken, als je gewend bent aan 8 mbit :-)

[ Voor 35% gewijzigd door Keypunchie op 06-03-2018 21:24 ]

• Wouter36
Bedankt voor de antwoorden. Was ook van plan eerst te avonturen of de snelheid naar mijn zin is.

Maar zat dus met hetzelfde. Ik heb de laatste generatie die zijn idd alweer vijf jaar oud. Er is denk ik inmiddels zoveel beter spul? Maar als het betrouwbaar werkt is het mij prima.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:47
Houd er wel even rekening mee dat als je de wan-lan snelheid wil meten dat je met een kabeltje test en niet via de wifi :D

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:34
Hier staat een Timecapsule, dat is niet meer dan een Airport met harde schijf.
Als ik op een paar meter sta en met mijn iPhone een speedtest doe haal ik makkelijk 190mbps, terwijl de lijn 200mbps toelaat. Bedraad met een iMac haal ik hetzelfde.

Vervang pas als het defect is, het is vlot zat. Netflix op 4K trekt ca 22mbps.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1