Tweakers,
Net keek ik in de pricewatch om een familielid te helpen met zoeken naar een sim-only abonnementje. Tot mijn verbazing, was het bovenste item een sim-only abonnement MET toestel. Mijn definitie van sim-only is een mobiel abonnement ZONDER toestel, dat is juist het hele idee van een sim-only abonnement
Dit geeft een erg vertekend beeld van een abonnement, aangezien de kosten van het toestel nog bovenop de vermeldde prijs komt.
Voor zover ik heb gezien, maakt alleen Simpel zich hier schuldig aan. Voorbeelden:
Naar mijn mening horen deze onder het kopje toestelabonnementen. Wat is er trouwens met die categorie gebeurd? Slechts 5 abonnementen, geen van allen beschikbaar.
Overigens mogen ook die titels van de sim-only's van Simpel wel iets korter. Het is een prijsvergelijker, geen reclame zuil.

Edit:
Nog een paar dingen die me opvielen.
Net keek ik in de pricewatch om een familielid te helpen met zoeken naar een sim-only abonnementje. Tot mijn verbazing, was het bovenste item een sim-only abonnement MET toestel. Mijn definitie van sim-only is een mobiel abonnement ZONDER toestel, dat is juist het hele idee van een sim-only abonnement
Voor zover ik heb gezien, maakt alleen Simpel zich hier schuldig aan. Voorbeelden:
- pricewatch: Simpel 5 GB internet met gratis supersnel 4G tot 75 Mbps 1000 sms-jes en onbeperkt bellen nu met refurbished iPhone 5s 16GB voor maar 4.95 per maand of 128.80 los toestel prijs (2 jaar)
- pricewatch: Simpel 500 MB internet met gratis supersnel 4G tot 75 Mbps 1000 sms-jes en 125 minuten nu met refurbished iPhone 6 16GB voor maar 9.95 per maand of 289 los toestel prijs
- pricewatch: Simpel 10 GB internet met gratis supersnel 4G tot 75 Mbps 1000 sms-jes en 125 minuten nu met refurbished iPhone 6 16GB voor maar 9.95 per maand of 289 los toestel prijs
- pricewatch: Simpel 2 GB internet met gratis supersnel 4G tot 75 Mbps 1000 sms-jes en 125 minuten nu met refurbished iPhone 6 16GB voor maar 9.95 per maand of 289 los toestel prijs

Naar mijn mening horen deze onder het kopje toestelabonnementen. Wat is er trouwens met die categorie gebeurd? Slechts 5 abonnementen, geen van allen beschikbaar.
Overigens mogen ook die titels van de sim-only's van Simpel wel iets korter. Het is een prijsvergelijker, geen reclame zuil.
- Simpel 250 MB internet met gratis supersnel 4G tot 75 Mbps 1000 sms-jes en 125 minuten. Kingsize Deals Meer internet voor minder geld (1 jaar)
- Simpel 5 GB internet met gratis supersnel 4G tot 75 Mbps 1000 sms-jes en onbeperkt bellen. 1 jaarcontract. Kingsize Deals Meer internet voor minder geld

Edit:
Nog een paar dingen die me opvielen.
- Wanneer je op de titel van een sim-only hebt gedrukt en je op de productpagina zit (voorbeeld), is er geen mogelijkheid deze af te sluiten.
- Simpel, Hollands Nieuwe en Youfone abonnementen hebben 4G volgens de titels, maar niet volgens de specificaties van de Pricewatch.
- Aansluitkosten komen niet overeen met de specificaties (voorbeeld: €20 i.p.v. €10)
[ Voor 18% gewijzigd door P1nGu1n op 06-03-2018 21:06 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.