Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Ik heb al een Readynas NV van leeftijd waar ik al eens de voeding van moeten vervangen heb.
nu gebruik ik de XRAID functie en ik vermoed dat dit niet zomaar een kwestie is van de 4 HDD in een nieuwe NAS te steken is? Voordat die volledig de geest geeft, zou ik een nieuwe NAS willen bouwen en de foto's overzetten.
Als OS op een aparte SSD zou ik OMV verkiezen. De HDD in RAID5. Of beter nog 3HDD in RAID5 en 1(of2) HDD zonder RAID voor de niet zo belangrijke data (muziek en filmpjes van de zoon die blijkbaar denkt dat opslag oneindig is)
Dit moet ik nog eens uitzoeken of dit kan.
Wat is je budget?
ik zou graag onder de 600€ blijven.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nog een grote ATX case staan die ik hiervoor zou gebruiken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De NAS komt in een technische ruimte, dus naar lawaai toe maakt dit niet veel uit. Zou wel een redelijk zuinig systeem willen.
Ik denk dat ik met deze lijst in de juiste richting zit maar sta open voor suggesties.
Ik zoek een?
Ik heb al een Readynas NV van leeftijd waar ik al eens de voeding van moeten vervangen heb.
nu gebruik ik de XRAID functie en ik vermoed dat dit niet zomaar een kwestie is van de 4 HDD in een nieuwe NAS te steken is? Voordat die volledig de geest geeft, zou ik een nieuwe NAS willen bouwen en de foto's overzetten.
Als OS op een aparte SSD zou ik OMV verkiezen. De HDD in RAID5. Of beter nog 3HDD in RAID5 en 1(of2) HDD zonder RAID voor de niet zo belangrijke data (muziek en filmpjes van de zoon die blijkbaar denkt dat opslag oneindig is)
Wat is je budget?
ik zou graag onder de 600€ blijven.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nog een grote ATX case staan die ik hiervoor zou gebruiken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De NAS komt in een technische ruimte, dus naar lawaai toe maakt dit niet veel uit. Zou wel een redelijk zuinig systeem willen.
Ik denk dat ik met deze lijst in de juiste richting zit maar sta open voor suggesties.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4600 Boxed | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | ASRock B250M-HDV | € 58,- | € 58,- |
| 3 | Seagate Barracuda Compute 2,5", 2TB | € 73,50 | € 220,50 |
| 2 | Crucial CT4G4DFS8213 | € 42,95 | € 85,90 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,- | € 88,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 582,35 | |