Welke videokaart voor 240hz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:50
Ik heb een nieuwe monitor gekocht: De alienware 240hz Freesync 1080p (1920x1080). Ik zit momenteel nog met een 2011 videokaart dus ben van plan een nieuwe te kopen.

Ryzen 1600 (amd standaard koeler)
Seasonic 620W
Mobo Gigabyte AB-350 gaming

YouTube: MSI R9 390 Vs EVGA GTX 970 - Which one is the Better GPU?.

Deze video heb ik al gekeken en andere aankoop reviews, alleen omdat dit beeldscherm freesync heeft zit ik te denken om een amd videokaart te kopen.

Maar wat ik ook weer las is dat freesync niet bepaald goed is vergeleken met g-sync.
Ik ben ook nog van plan om binnen 4/5 maanden naar 2 of 3 monitors te gaan (houd daar rekening mee aub).
Dus ik zat te kijken naar een GTX 970 omdat ik toch alleen maar CS-GO speel, en af en toe pubg (10 uur per week pubg). Maarja die 970 is natuurlijk niet gemaakt voor een freesync monitor...

Wat ik ook las is dat je ''bottleneck'' kan krijgen, zelf weet ik er vrij weinig vanaf ook al heb ik research gedaan (dit is als je cpu te slecht is vergelen met je gpu of te oud is voor je gpu?) dus vroeg ik me meteen af of het nodig is om mijn cpu te overclocken naar 3.x of 4ghz?

Dus ff checken of ik genoeg info heb gegeven zodat ik geen slotje krijg ;(
-PSU Seasonic 620W, check!
-CPU Ryzen 1600 met standaard koeler, check!
-Moederbord Gigabyte AB-350 gaming, check!
-Monitor Alienware 240hz 1920x1080 240hz, check!

Dus kort samengevat: Ik heb een nieuwe GPU nodig binnen 250< euro(2de hands mag ook), graag stabel 240hz en freesync technology. Zelf had ik de r9 390 gezien, en de gtx 970.

EDIT: Hoe zit het met een GTX 960 SLI of R9 29/80?, zelf had ik gevonden dat je SLI en crossfire het laatst moet pakken als je echt niks kan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Max043 op 06-03-2018 17:20 ]

Alle reacties

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-02 00:12
Kun je ons ook vertellen waarom je voor een snel scherm hebt gekozen? Wil je ook daadwerkelijk op hele hoge framerates gaan gamen of vind je de verversingssnelheid gewoon prettig.

Er is geen enkele videokaart op de markt die moderne games op 240Hz draait icm met jou systeem. De GTX 1080Ti is op dit moment de snelste kaart en icm met een i7 8700K@5Ghz geeft deze kaart op full-HD settings nog steeds niet altijd meer dan 240 frames/seconden.
Jou systeem is prima capabel om een videokaart van 250 euro bij te benen. Ryzen 1600 kun je eenvoudig overklokken tot 3,8Ghz en met wat moeite pers je er nog 200Mhz meer uit. Als je een game hebt die zwaar leunt op de cpu (en hoge singlethreaded prestaties) dan kan zo'n overklok wel zorgen dat je meer prestaties krijgt. In zo'n geval kan je spreken van een cpu-bottleneck.

Maar 240Hz scherm geeft jou wel voordeel ook als je videokaart niet maximaal aan die 240 frames komt. De verversingssnelheid is zo laag waardoor elke nieuwe frame van jou videokaart met de minimale vertraging van 4,16ms op je scherm wordt getoverd. Staar je niet blind op AMD of NVIDIA. Omdat je scherm super snel is het voordeel van Freesync minimaal. Als er een nieuw beeld door de gpu is berekend dan is met Freesync er geen vertraging. Zonder freesync is het dus maximaal 4,16ms en gemiddeld dus 2,1ms). Dat zijn enorme kleine verschillen.

Omdat je budget beperkt is tot 250 euro en videokaarten gewoon extreme prijzen hebben moet je concessies maken. Mijn advies is om voor een tweede hands GTX960 4GB voor 200 euro GTX 970 voor 240 euro of RX 470/570 4GB voor 260 euro te gaan of een GTX 1050Ti/1060 3GB als je die kunt krijgen.
Met als speciale shoutout naar de GTX 780, deze kaart is sneller dan een GTX 1050Ti (YouTube: A $130 Video Card that's FASTER than the GTX 1050 Ti!. PUBG geeft op kaarten van NVIDIA in de regel betere prestaties; als je dat veel speelt ga dan voor NVIDIA.

SLI/CF is een beetje dood. De ondersteuning is minimaal en prestaties zijn niet altijd om naar huis te schrijven. Je kan te maken hebben met framepacing (ene videokaart levert "sneller" beelden dan de andere videokaart) problemen en dat is merkbaar en erg vervelend.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
r9 290 of 390 is prima voor csgo met 200+fps. Heb em zelf ook. Alleen op publics met 20-30man kan het droppen naar de 150 oid. Maar daar is freesync voor

[ Voor 55% gewijzigd door legendareN op 06-03-2018 19:17 ]

• scytheCS
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-02 09:51
Maulwurfje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:38:
Kun je ons ook vertellen waarom je voor een snel scherm hebt gekozen? Wil je ook daadwerkelijk op hele hoge framerates gaan gamen of vind je de verversingssnelheid gewoon prettig.

Er is geen enkele videokaart op de markt die moderne games op 240Hz draait icm met jou systeem. De GTX 1080Ti is op dit moment de snelste kaart en icm met een i7 8700K@5Ghz geeft deze kaart op full-HD settings nog steeds niet altijd meer dan 240 frames/seconden.
Jou systeem is prima capabel om een videokaart van 250 euro bij te benen. Ryzen 1600 kun je eenvoudig overklokken tot 3,8Ghz en met wat moeite pers je er nog 200Mhz meer uit. Als je een game hebt die zwaar leunt op de cpu (en hoge singlethreaded prestaties) dan kan zo'n overklok wel zorgen dat je meer prestaties krijgt. In zo'n geval kan je spreken van een cpu-bottleneck.

Maar 240Hz scherm geeft jou wel voordeel ook als je videokaart niet maximaal aan die 240 frames komt. De verversingssnelheid is zo laag waardoor elke nieuwe frame van jou videokaart met de minimale vertraging van 4,16ms op je scherm wordt getoverd. Staar je niet blind op AMD of NVIDIA. Omdat je scherm super snel is het voordeel van Freesync minimaal. Als er een nieuw beeld door de gpu is berekend dan is met Freesync er geen vertraging. Zonder freesync is het dus maximaal 4,16ms en gemiddeld dus 2,1ms). Dat zijn enorme kleine verschillen.

Omdat je budget beperkt is tot 250 euro en videokaarten gewoon extreme prijzen hebben moet je concessies maken. Mijn advies is om voor een tweede hands GTX960 4GB voor 200 euro GTX 970 voor 240 euro of RX 470/570 4GB voor 260 euro te gaan of een GTX 1050Ti/1060 3GB als je die kunt krijgen.
Met als speciale shoutout naar de GTX 780, deze kaart is sneller dan een GTX 1050Ti (YouTube: A $130 Video Card that's FASTER than the GTX 1050 Ti!. PUBG geeft op kaarten van NVIDIA in de regel betere prestaties; als je dat veel speelt ga dan voor NVIDIA.

SLI/CF is een beetje dood. De ondersteuning is minimaal en prestaties zijn niet altijd om naar huis te schrijven. Je kan te maken hebben met framepacing (ene videokaart levert "sneller" beelden dan de andere videokaart) problemen en dat is merkbaar en erg vervelend.
Hij speelt alleen maar CSGO. Dus 240 FPS halen is ez pz