Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Mijn Univi NVR (dat harddisk recorder voor camera's) is bijna overleden. Maakt rare geluiden.

De winkel (Interprojekt) in Polen weigert garantie omdat er "maar" 1 jaar garantie op zit (vanuit Ubiquiti). Terwijl wij in Europa 2 jaar hebben. Maar goed, dit krijgt nog een staartje.

Ik wil nu de NVR software op een kleine PC zetten, zodat er ook bv. de controller kan draaien van de Unifi AP.

Ik weet dat er Intel NUC's zijn. Maar zijn er ook goedkopere alternatieven? Ik heb begrepen dat de NVR software niet op een Rasberry Pi gezet kan worden, omdat dat kleine computertje het niet trekt.

Maar zijn er ook goedkopere alternatieven dan de Intel NUC waar Debian op gezet kan worden?

Of heeft iemand de NVR een keer open gemaakt, om te repareren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2018 17:01 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-03-2018 17:45)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16

MsG

Forumzwerver

Soms is het ook genoeg de bestaande fan even ontdoen van het stickertje, drupje kruipolie op het asje, stickertje weer er voor en gaan met die banaan.

Op Aliexpress of eBay vind je anders vast nog wel goedkopere fans.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Heb je hem zakelijk of privé gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13

lier

MikroTik nerd

Heb je al contact gehad direct met Ubiquiti via het forum?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. zakelijk. Dan gaat die "consumentenrecht" niet op. Ook al ben je een zelfstandige.

Ik heb dat ding open gemaakt. Blijkt heel simpel te zijn. Die ventilator blijft "hangen". Een klein duwtje aan de propellor bladen helpt, maar na een seconde of 10 stop ie alsnog.

Op Amazon blijkt ventilator 15 euro te kosten en 2 euro verzending:

https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Ga dit wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:02:
Heb je al contact gehad direct met Ubiquiti via het forum?
Ja. Ook via de chat functie. NVR's worden NIET gerepareerd. Pech... Gewoon nieuwe kopen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16

MsG

Forumzwerver

Soms is het ook genoeg de bestaande fan even ontdoen van het stickertje, drupje kruipolie op het asje, stickertje weer er voor en gaan met die banaan.

Op Aliexpress of eBay vind je anders vast nog wel goedkopere fans.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13

lier

MikroTik nerd

Wordt het geluid inderdaad veroorzaakt door een fan, of is het de harddisk die je hoort? Deze zijn beiden prima te vervangen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exact de fan. Ik zie hem ook proberen te starten met draaien, maar blijft heen en weer bewegen. Als je hem een "duwtje" geeft, dan draait wel, maar niet voor lang.

Harddisk is stil, en zoemt zachtjes (wat te verwachten is van een HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Even er vanuit gaande dat de fan op het moederbord zit aangesloten.... Zijn alle condensators nog goed? Geen lekkende?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog eens kijken. Maar na 1,5 jaar?

Zou ik van een Chinese Ali Express bordje wel verwachten. NIet van een "beter" merk als Ubuquiti.
Pagina: 1