Stervende G400?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb sinds een tijdje dat random de pc hangt. Er ontstaan dan allemaal vage streepjes op het beeld, dezelfde die je krijgt bij te ver oc'en van je vid kaart. Daarom denk ik ook dat het aan me g400 ligt. Het is gewoon gekomen, niet speciaal nadat ik iets had geïnstalleerd ofzo. Zelfs na 23 keer windows opnieuw installeren blijft het, en het is extreem irritant. Het maakt niet uit wat ik aan het doen ben, gewoon beetje surfen of een berichtje typen, of heftig ut'en.
Het gebeurt vaak nadat de pc een tijdje (uur of 6) heeft staan nietsen, maar gister hing hij drie keer in 5 minuten, en steeds van die streepjes, soms zelfs hele blokken.

Is deze kaart gewoon stervende, hij's pas 3/4 jaar oud (eigenlijk wel veel voor een videokaart ;)).

Zal nog ff de specs vermelden: Asus CUBX, (met p3b-f zelfde prob), C466, 160 MB, Quantum FB + 9.1, WD Exp 6.8, Quantum FB 2.1 GB scsi 2, Matrox G400, SB Live VE, Symbios 5c810 scsi2, plexorsetje 40x + 4/12c, 3c509B.

Het is begonnen rond de tijd dat ik er een Miro PC/TV bij stopte, 'k weet allen niet meer of dat tegelijkertijd was, anyway zonder die kaart hangt hij dus ook...

Verwijderd

Tja, wat denk je van een RMA aanvragen?
Even Rein bellen in Eindhoven, dat is de importeur van Matrox. Claimen dat deze defect is, is nog geen jaar oud. Als het goed is krijg je dan een ander....

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 14:58

afterburn

No more...

Die P3B-F, heb je die over? :) Zo ja, wil ik wel eens babbelen om 'm over te nemen van je.. :) :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Gert
Die p3b-f zit nu te moederen in m'n zus d'r pc, sowwy :)

Ff over het stuk zijn, kan dat zomaar, dat een kaart dood gaat, zonder reden?

Verwijderd

ja het is jammer dat er nog geen echte antwoorden om deze vraag zijn want voor een goede kennis die ook een g400 heeft zijn er overeenkomstige problemen en dat wel vooraf bij het spelen van ut. de pc slaat vast en er moet geresset worden.de kaart heeft geen active cooler dus is ook bij mij nu de vraag wordt dat ding soms te heet dat hij vastslaat idg of is het soms dat hij draait ut dan onder opengl. is d3d beter voor een g400 dat is dus ook een vraag. tevens de kast is nog niet geaard en dat is ook een vraag dus, is dat heel erg belangrijk dit ivm het ontstaan van statische spanning door bv de 7200tpm hd. bvd voor verhelderende antwoorden .oja alles draait met de laatste drivers dat wel

Verwijderd

btw me nederlands is beter als ik niet uit de nachtdienst komd trouwens. echd waar

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zal mijn probleem ook maar even melden.

In win98 heb ik 0,0 problemos. Alles werkt perfect. Ga ik echter een spel (het gebeurt altijd met spellen) spelen onder win2000, kan krijg ik na een paar min dus ook van die streepjes over het scherm. Mijn G400 DH is pas een half jaar oud.

• afterburn
  • Laatst online: 31-08 14:58

afterburn

No more...

Kun je de temp checken van de proc die er op zit?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Warbringer
  • Laatst online: 21:32
Ik ook ff over m'n G400 dan:

Ik heb een g4000 16mb SH en als ik Final Fantasy 8 speel, kom ik bij een stuk (op CD2) dat ik moet ontsnappen van de Desert Prison, ik loop over een brug, deze valt uit elkaar en ik hang aan de railing, dan klim ik naar rechts (naar m'n team) en BANG! terug in windows.

Ligt NIET aan FF8 CD2
Niet aan CD-rom Speler
Ik draai win98 (met Litestep Shell OS, maar heb ook zonder Shell geprobeerd)

Nu komt er nog iets: op het FF8 Configuration screen staat 8 - bit pallete failed, dus de g400 kan geen 8 bit palletes tekenen, (blijkbaar) Ik heb de laatste drivers en turbogl, wie kan mij helpen?
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~j.crielaars/ff8.jpg

Oh ja, wat doen de MGATools eigenlijk?

I want to live forever, so far.. so good.

• Evert
  • Niet online
Afterburn ->

Voor zover ik weet niet. Ik heb mijn pc niet overgeklokt en m'n videokaart ook niet overgeklokt. Het is een big tower en er hangen 3 extra koelers in. Dus de temperatuur kan het eigenlijk niet zijn.

Ik kan natuurlijk wel even proberen om ergens een koeler vandaan te halen en die op de heatsink te schroeven en kijken of hij het dan wel doet.

Ik heb vanavond toch niet zo heel veel te doen.

• Gert
Mijn g400 crashed zonder actief vannetje al na 10 minuten, dus dat zou het bij jou ook best kunnen wezen.

Maar ik heb er dus een fan op zitten, die werkt nog, dus dat zal het niet zijn.

Hij heeft vandaag de hele dag prima gewerkt, dat is het vage. Soms kan ik 6 uur ut spelen, soms 20s.

Verwijderd

Mjah een goede airflow in je kast is wel belangrijk...
als je g400 aan de ene kast naast de compoorten en usbpoorten en de kabels ervan zit en aan de andere kant naast je geluidskaart ofzo dan koelt ie wat minder..
de mijne zit van alles ver verwijderd en een uptime van 14 dagen zonder te crashen is geen uitzondering..

Verwijderd

ok voorlopig het enige dus wat nu ff rest is een active van plaatsen, daarna zien we wel weer txs all

Verwijderd

ok twee koffie verder een verhelderd idee mijnderzijds. ik ben hier ff voor iemand anders bezig he dus. maar heb zelf v3 3000 en die geclockt naar 188, ik heb toen ook allemaal vage streepjes en missing pixels gehad. het enige wat dan overblijft is hem iets terugklokke tot dat verschijnsel dus verdwijnt bij mij was dat 183. nu dat in het achterhoofd houdende ja. stel dat er door matrox een ietwat slechtere gpu danwel geheugen geleverd is maar die wel op de standaard waarden is geclocked door matrox dan zou je eigenlijk de zelfde verschijnselen gaan krijgen. het is alszijnde je met een iets te ver opgeclockte kaart bezig bent door inferior materiaal. dit kan natuurlijk exemplarisch voorkomen. nu dan wat te doen lijkt me niet zo moeilijk in dit geval is bv powerstrip downloaden en dan de kaart een ietswat naar beneden klokken en dan hevig bidden. ehh dit is dus maar een suggestie he. er kunnen hier aan geen rechten worden verbonden enzo. kut me koffie is nu koud. mzzl

• Digistorm
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Warbringer>

Hmmm... er is een utility genaamd "G400 Tweak" waarmee je dat in kan schakelen, 8 bit pallete textures. Ik geloof dat dit em is http://www.matroxusers.com/Utils/G400Tweak.zip . Moet je anders eens kijken op http://www.matroxusers.com .

• Warbringer
  • Laatst online: 21:32
Thnx DigisStorm, ik zal zeker ff kijken naar die Tweak proggies vna Matrox, hopelijk krijg ik hem zo aan de gang.

--Warbringer(HG) signing off..

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1