Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• kspaar
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Mijn vraag
Ik heb sinds gisteren een pc overgenomen van een kennis, en nu zie ik met HWMonitor dat de cpu (i5 4670k met stock cooler) soms wel 80 graden wordt tijdens het gamen. Nu vroeg ik me af of dit normaal is of dat ik me zorgen moet maken en een nieuwe cooler moet kopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
I5 4670k met stock cooler
2x gtx 770 2GB MSI in SLI
Asus Maximus hero VI

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht dat het misschien kan liggen aan de extra warmte van de 2 videokaarten?

Beste antwoord (via kspaar op 07-03-2018 09:12)

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:05
kspaar schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:29:
[...]

Zal ik zo checken!

-----------------------------
Maar moet ik me zorgen maken dat mn cpu beschadigt raakt?
Nee dat niet. Mocht je cpu té warm worden zal deze zichzelf uitschakelen.
Zoals eerder aangegeven controleer goed of je koeler goed bevestigd is, en of je een goede airflow (in en uitgaand) hebt.

Als je je toch zorgen maakt om de temperatuur kan je altijd een andere koeler erop zetten, maar je mag verwachten dat Intel een koeler meelevert die krachtig genoeg is om de cpu binnen de marges te houden.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
@kspaar Dat kan heel goed. Ikzelf heb gehad dat mijn i7 3770k oververhitte door de grafische kaart. Hierop een andere koeler (betere) geplaatst en een betere airflow in de behuizing (was ook overgestapt naar een Cooler Master Silencio welke wat warmer wordt).

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 16:27

Nemesizz

Untouchable

Met een Intel stock koeler ook altijd heel goed controleren of de push pins wel goed staan, en ver genoeg doorgedrukt zijn.

Wil nog wel eens voorkomen dat 1 vd 4 push pins niet ver genoeg doorgedrukt is, of dat men de koeler vast drukt en vervolgens 'vrolijk' de pins weer in de 'unlock' stand zetten (met de pijltjes meedraaien, wat dus niet moet!).

• kspaar
Nemesizz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:25:
Met een Intel stock koeler ook altijd heel goed controleren of de push pins wel goed staan, en ver genoeg doorgedrukt zijn.

Wil nog wel eens voorkomen dat 1 vd 4 push pins niet ver genoeg doorgedrukt is, of dat men de koeler vast drukt en vervolgens 'vrolijk' de pins weer in de 'unlock' stand zetten (met de pijltjes meedraaien, wat dus niet moet!).
Zal ik zo checken!

[ Voor 8% gewijzigd door kspaar op 06-03-2018 20:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:05
kspaar schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:29:
[...]

Zal ik zo checken!

Nee dat niet. Mocht je cpu té warm worden zal deze zichzelf uitschakelen.
Zoals eerder aangegeven controleer goed of je koeler goed bevestigd is, en of je een goede airflow (in en uitgaand) hebt.

Als je je toch zorgen maakt om de temperatuur kan je altijd een andere koeler erop zetten, maar je mag verwachten dat Intel een koeler meelevert die krachtig genoeg is om de cpu binnen de marges te houden.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Zijn normale temps voor een 4670K op stock cooler met een open air videokaart koeler.
Jouw systeem braakt veel energie uit in de vorm van warmte door de SLI set en dat moet ergens heen.

Een beetje deftige koeler is wel een idee. Een standaardgeklokte 4670 is een beetje mager in de huidige games tegenwoordig.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• kspaar
Bedankt allen! Ik zal er binnenkort wel een betere koeler op zetten.
Pagina: 1