Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:37
Goedemiddag,

Graag zou ik jullie advies krijgen over het beëindigen van mijn 0 uren contract.

Huidige situatie:
Ik werkte de afgelopen twee jaar als planner bij een taxi bedrijf en na twee verlengingen van mijn 0 uren contract is in mei 2017 mijn 0 uren contract stilzwijgend verlengd en werkte ik gemiddeld 35 uur per week in die periode.

Nu ben ik vanaf December 2017 alleen op zaterdag blijven werken (2 a 3x in de maand), omdat ik een fulltime onbetaalde traineeship ging doen in de IT. Vanaf 1 Maart ben ik bij dit IT bedrijf in dienst getreden.

Met een stukje eigen zekerheid van inkomen en goodwill richting mijn collega's heb ik het opzeggen van mijn planners job een tijdje uitgesteld. Het bedrijf heeft namelijk in de laatste maanden 2 andere planners verloren en ik ben dus de derde die al flink in uren is gedaald en nu helemaal wil stoppen.

Reactie van het bedrijf
Zojuist gebeld met het bedrijf en aangegeven dat ik vanaf 1 april wil stoppen met werken en hierop reageerde ze ineens heel 'politiek correct' dat ik dit op de mail moest zetten en dat ze mij aan mijn opzegtermijn van 1 maand willen houden (dus per 1 mei) en dit proberen door te zetten.

Mijn visie
Ik heb zo'n 2,5 jaar als student/chauffeur gewerkt en 2,5 jaar als planner, maar altijd voor het chauffeursloon gewerkt. Meerder malen om marktcomfort salaris gevraagd naar de functie van planner, maar nooit is er gehoor gegeven en zelfs stilzwijgend de contract verlenging gedaan. Ik was in die tijd aan het afstuderen, dus ben ik er mee akkoord gegaan omdat het 'take it or leave it' was, maar nooit ben ik tevreden geweest hierover.

Volgens 'de ontslagregels' heb ik volgens mij inderdaad een opzegtermijn van een maand, maar ik wil dus eerder stoppen. Ik ging eigenlijk uit van het mee werken van het bedrijf, maar dit is dus niet het geval.

Misschien moet ik gewoon aangeven dat ik vanaf 1 april niet beschikbaar ben op zaterdag?
Misschien mijn huidige werkgever mij fictief laten inroosteren op zaterdag om een geldige reden te hebben hiervoor?

Mijn vragen:
- Hoe zouden jullie dit in het algeheel aanpakken, om toch te kunnen stoppen per 1 april? Dit omdat ik deze tijd graag aan programmeren zou willen besteden.
- Ontslagregels bij een stilzwijgend verlengde 0 uren contract misschien anders?

Al met al jammer dat ze hun onderbetaalde collega op zo'n grimmige manier willen laten vertrekken.... ikzelf zou graag op een 'leuke' manier weg gaan en zelfs nog welwillend zijn om ze in uiterste nood te helpen in de komende maanden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens 'de ontslagregels' heb ik volgens mij inderdaad een opzegtermijn van een maand, maar ik wil dus eerder stoppen. Ik ging eigenlijk uit van het mee werken van het bedrijf, maar dit is dus niet het geval.
Je hebt een opzegtermijn van een maand en nu wil je eerder weg.
Met een stukje eigen zekerheid van inkomen en goodwill richting mijn collega's heb ik het opzeggen van mijn planners job een tijdje uitgesteld. Het bedrijf heeft namelijk in de laatste maanden 2 andere planners verloren en ik ben dus de derde die al flink in uren is gedaald en nu helemaal wil stoppen.
Was het dan niet handig geweest om eerder aan te kaarten dat je weg zou gaan?
Dan konden ze er rekening mee houden, blij zijn ze sowieso niet dat je weggaat, maar ik denk dat ze het achteraf fijner vinden als je het eerder meldt dan zoals nu later.

Als je het een week eerder gemeld had was het eind februari en was je opzegtermijn 1 maand maart, dus vanaf 1 april weg.

Het lijkt er nu op dat je onverhoopt het bedrijf opzadelt met een vervelende situatie terwijl je dat juist probeerde te voorkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 06-03-2018 16:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 992889

o uren contract, dus je hoeft niet te komen indien je dat niet wilt. Ze kunnen je dan niks maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 992889 op 06-03-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:54
Had je dat niet een week eerder kunnen bedenken?
Het zou je sieren om die paar zaterdagen nog te gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

@Furion2000 Ze gaven je een 0-uren contract zodat je geen kostenpost bent wanneer er geen werk voor je is, je krijgt immers betaald per gewerkt uur ipv per contractuur. Dit betekent grofweg ook dat jouw verplichting niet gebonden is aan een specifike dag/uur in de week (hierdoor kun je dus simpelweg niet op komen dagen), maar ik kan me voorstellen dat er enige mate van afhankelijkheid is vanuit het bedrijf.

Het is al eerder aangegeven, je had het wat eerder aan kunnen kaarten. Maar aangezien achteraf mooi wonen is, zou ik als ik jou was gewoon lekker die ene dag in de week met frisse tegenzin je laatste uurtjes maken. Geen gezeik en je bent er uiteindelijk 4 werkdagen later vanaf (en krijgt deze dagen ook gewoon betaald).

Al met al; levensles!

[ Voor 3% gewijzigd door Voodoo op 06-03-2018 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 22:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Toevallig heb ik gister mijn baan opgezegd gezien ik in precies dezelde situatie als jou zit. Momenteel af aan het studeren en had een 0 uren contract waarbij ik alleen de zaterdag werkte.

Omdat ze bij ons maar een week vooruit plannen heb ik ook aangegeven dat ik komende zaterdag nog werk (want ingepland) en ik gun het ze ook (voornamelijk mijn collega's), maar daarna niet meer beschikbaar ben.

Dit alles wel met goede verstandhouding met de werkgever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 11:45

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Volgens mij mag een 0 uren contract alleen de eerste 6 maanden (en niet alle beroepsgroepen). Dan zou je dus mogelijk helemaal geen rechtsgeldige contractuele verbinding hebben.

@Anoniem: 27535

edit:
https://www.allesoverhr.n...ncontract-mag-wel-en-mag/
De eerste 26 weken van de arbeidsovereenkomst is een nulurencontract mogelijk. Na deze 26 weken is dit alleen mogelijk als het in een cao is opgenomen. Daarbij moeten de aan de functie verbonden werkzaamheden incidenteel van aard zijn en geen vaste omvang kennen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij piekwerkzaamheden of vervanging wegens ziekte.
Hmm, taxi kan natuurlijk best een uitzondering zijn, dat klinkt wel logisch. Echter zijn de aan de functie verbonden werkzaamheden niet incidenteel van aard en klinkt het als een vaste omvang.
Anoniem: 992889 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:33:
o uren contract, dus je hoeft niet te komen indien je dat niet wilt. Ze kunnen je dan niks maken.
Dat lijkt me niet:
https://peoplebusiness.nl...elaties-nul-uren-contract
Is mijn oproepkracht verplicht te komen werken?
Ja, de oproepkracht is verplicht gehoor te geven aan een oproep van jou als werkgever om te komen werken. Enge redelijkheid wordt daarbij wel verwacht. Zo hoeft de oproepkracht bijvoorbeeld niet te komen werken als hij net een vakantie heeft geboekt in de week, waarin jij hem nodig hebt. Kijk naar redelijkheid en billijkheid: is de oproepkracht, gezien de concrete omstandigheden, als 'goed werknemer' verplicht aan de oproep gehoor te geven?

[ Voor 135% gewijzigd door |sWORDs| op 06-03-2018 16:47 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:14
Wat staat er in je contract betreft werken? Als je ingeroosterd wordt moet je werken, moet dit in overleg?

Want 0 uren lijkt mij 0 uren. Zij geen verplichting om jouw maandelijks te betalen maar jij ook geen verplichting om te komen werken. Dat zou de nette versie zijn naar mijn mening. Echter ben ik wel eens een paar contracten tegen gekomen vooral voor chauffeurs waar het staat dat zij jouw inplannen jij de tijd maar moet vrij maken. Als dat in je contract staat kan je er niet onderuit.... staat dat er niet zoek je een middenweg. Zoiets als ik werk tot X daarna wil ik niet meer ingepland worden wegens 0 uren contract.

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 06-03-2018 16:43 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 22:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

|sWORDs| schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:40:
[...]

Volgens mij mag een 0 uren contract alleen de eerste 6 maanden (en niet alle beroepsgroepen). Dan zou je dus mogelijk helemaal geen rechtsgeldige contractuele verbinding hebben.

Hier 1 jaar en 9 maanden met een 0 uren contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 09:55

igmar

ISO20022

Ik vraag me af of een 0 uren contract voor deze duur is toegestaan : Het kan wel eens zijn dat het max 26 weken is. Is dat het geval, dan is mogelijk het contract nietig.

Ik zou dit even aan een deskundige voorleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:45
[...]
Met het nul-urencontract sluit de werkgever met de werknemer een arbeidsovereenkomst af voor bepaalde of onbepaalde tijd, maar regelt hierin geen vaste werkuren. In plaats daarvan, is in het nul-uren contract geregeld dat hij de werknemer flexibel oproept. Als de werkgever de werknemer oproept, moet hij verplicht op het werk verschijnen. Daar staat wel tegenover dat de werknemer ook volledige sociale bescherming geniet, zoals doorbetaling bij ziekte. De werkgever betaalt alleen loon over de uren die de werknemer werkt. Deze afspraak moet expliciet op papier staan.
[...]
ZIJN NULURENCONTRACTEN VERBODEN?
Nee, nulurencontracten zijn niet verboden. De eerste 26 weken van de arbeidsovereenkomst is een nulurencontract mogelijk. Na deze 26 weken is dit alleen mogelijk als het in een cao is opgenomen. Daarbij moeten de aan de functie verbonden werkzaamheden incidenteel van aard zijn en geen vaste omvang kennen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij piekwerkzaamheden of vervanging wegens ziekte.
[...]
Blijkbaar is de vrijblijvendheid maar 1 kant op. Daarnaast is het maar de vraag of jouw CAO dit toestaat als contractvorm na 26 weken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kadardar schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:40:
Wat staat er in je contract betreft werken? Als je ingeroosterd wordt moet je werken, moet dit in overleg?

Want 0 uren lijkt mij 0 uren. Zij geen verplichting om jouw maandelijks te betalen maar jij ook geen verplichting om te komen werken. Dat zou de nette versie zijn naar mijn mening. Echter ben ik wel eens een paar contracten tegen gekomen vooral voor chauffeurs waar het staat dat zij jouw inplannen jij de tijd maar moet vrij maken. Als dat in je contract staat kan je er niet onderuit.... staat dat er niet zoek je een middenweg. Zoiets als ik werk tot X daarna wil ik niet meer ingepland worden wegens 0 uren contract.
Dat is zover ik weet juist het verschil tussen een 0 uren contract en een oproepcontract, die laatste is waar jij enigszins kan bepalen of je gaat werken, bij een 0 uren contract ben je in de basis wel gebonden aan het 'moeten werken' als de baas dat vraagt (binnen de afgesproken tijden van beschikbaarheid).

En voor de TS
Zojuist gebeld met het bedrijf en aangegeven dat ik vanaf 1 april wil stoppen met werken
Ik neem aan dat je wel op de hoogte was van de 1 maand opzegtermijn, had je dit precies een week geleden gedaan, zat je netjes binnen die maand en was 1 april op papier geen probleem.

Edit, bron
https://www.rijksoverheid...jn-er-voor-oproepkrachten
Een nulurencontract heeft de volgende kenmerken:
U gaat aan het werk als uw werkgever u oproept.

Een oproepcontract met voorovereenkomst heeft de volgende kenmerken:
Als uw werkgever u oproept, beslist u zelf of u gaat werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Is de verlenging van het contract ook netjes schriftelijk aangrzegd in mei 2017? Dat moet minimaal 1 maand voor het aflopen van het contract.

Zoniet, dan heb je recht op een vergoeding conform de nieuwe regels van de WWZ. De hoogte is 1 maandsalaris. Hoe je het aantal uren berekend moet je even opzoeken.

Wellicht willen ze wel praten als je ze dit in het vooruitzicht stelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-03-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Hoi Allen,

Allereerst bedankt voor alle snelle reacties!

@diegene die zeggen dat ik gewoon door zou moeten werken
Helemaal gelijk, maar voordat ik in het telefoongesprek kon aangeven dat ik in het ergste geval van nood nog wel zou willen inspringen op zaterdag ochtend, kreeg ik het 'politieke' antwoord te horen, waardoor ik dus ook gelijk in de verdediging schoot.

Ik heb dan ook een goede verstandshouding op collegiaal vlak, maar met de werkgever is het sinds de contractbesprekingen grimmig en vaak kinderachtig van de werkgever's kant.

Het is dus niet dat ik het niet WIL doen, maar door deze verstandshouding en deze kinderachtige reactie wil ik wel graag weten wat ongeveer mijn rechten en mogelijkheden zijn.

@diegene die vragen over 0 uren contract hebben
2x met 12 maanden verlengd en daarna is dit stilzwijgend, dus met dezelfde voorwaarden, verlengd naar een vast verband. Een 0 uren contract en geen oproepkracht. Stilzwijgend, dus ik heb nooit iets ondertekend daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:52
Ongelooflijk toch die 0-uren contracten. Gelukkig bestaat dat niet in België.

Stel je voor dat ze je elke maand gewoon 4 uur laten werken op het moment dat zij kiezen... Kan je toch niks anders meer doen.
Ik zou gewoon even in gesprek gaan, maar als er geen goodwill is van beide kanten, laat ze dan maar klacht indienen.
Ik wil nog eens zien wat een rechter in die gevallen beslist. Meer dan een maand loon gaan ze nooit van je kunnen eisen, en dan nog, wat betekent dat met een 0-uren contract.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 27535

|sWORDs| schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:40:

edit:

[...]

Hmm, taxi kan natuurlijk best een uitzondering zijn, dat klinkt wel logisch. Echter zijn de aan de functie verbonden werkzaamheden niet incidenteel van aard en klinkt het als een vaste omvang.
Ik heb zo de wettelijke kant niet bij de hand over de verplichtingen aan zijde werknemer bij een dergelijke situatie. Maar ik zie dat de werkgever het sowieso ook niet echt moet hebben van wederzijdse belangen en redelijkheid.

Het lijkt mij dat ze geen poot hebben om op te staan, zoals ook hier staat:
https://www.ondernemenmet...het-nulurencontract-.html
Punt 4

Maar, per saldo is een conflict nooit de voorkeur. Wel zou ik duidelijk zijn:
Jullie hebben al deze tijd eigenlijk alleen maar in jullie belang gehandeld. In mijn belang kon niets. Nu mijn belang verandert en in *jullie* nadeel is, zijn er ineens *wel* regels? Ik lees andere informatie (geef link), dus tenzij jullie sluitende informatie kunnen overhandigen die jullie standpunt bij wet ondersteunt, ga ik ervan uit dat het gewoon per (datum) geregeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Begin met het claimen van de boete voor het niet tijdig aanzeggen van de verlenging in 2017. Schriftelijk of per e-mail. Ze nemen vanzelf contact op om te praten over jouw verzoek om per 1 april te vertrekken. Zoniet, heb je in ieder geval een financieel meevallertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46
Je zou er die zaterdagen maar toch door gegrepen worden. Mijn niet-policor antwoord; laat ze barsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 19:38
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:00:
Begin met het claimen van de boete voor het niet tijdig aanzeggen van de verlenging in 2017.
En daarna achterstallig loon. De taxi branche is voor zover ik weet CAO gereguleerd dat betekent volgens mij dat ze je niet 2,5 jaar als planner kunnen laten werken in de functieomschrijving van een chauffeur.

edit: Al kan ik er met de loontabel niet echt uitkomen of er een loonverschil tussen die functies bestaat: https://www.sociaalfondst...en-per-1-januari-2018.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door MrAngry op 06-03-2018 17:05 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MrAngry schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:02:
[...]

En daarna achterstallig loon. De taxi branche is voor zover ik weet CAO gereguleerd dat betekent volgens mij dat ze je niet 2,5 jaar als planner kunnen laten werken in de functieomschrijving van een chauffeur.
Mijn eerste reactie: ja, doen. Maar dan wordt het wel ingewikkelder. Die aanzegboete is erg simpel.

Maar als TS een contract heeft als chauffeur, dan kunnen ze hem natuurlijk prima oproepen.... als chauffeur. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:52
Dat laatste gaat niet lukken denk ik.
De realiteit gaat boven wat er in een fout contract staat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:08:
Dat laatste gaat niet lukken denk ik.
De realiteit gaat boven wat er in een fout contract staat.
Als planner heeft TS wel een hoger loon. Zie CAO taxivervoer, functie centralist/planner...

Ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Je kan ook gewoon al je diensten voor komende maand "teruggeven", bij een nulurencontract mag dit tot 1 werkdag van te voren namelijk. Ik zou dan ook gewoon je contract opzeggen en je diensten teruggeven, geen gezeik of gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:05
Furion2000 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:29:
in mei 2017 mijn 0 uren contract stilzwijgend verlengd en werkte ik gemiddeld 35 uur per week in die periode.

Nu ben ik vanaf December 2017 alleen op zaterdag blijven werken (2 a 3x in de maand),
Je nu uren contract is hoogstwaarschijnlijk omgezet na de eerste 6 maanden, dan geldt:
Zo heeft de werknemer na zes maanden recht op uitbetaling van het gemiddeld aantal uren dat deze in de voorgaande drie maanden heeft gewerkt.
Dus je kan als pressiemiddel ook aanvoeren dat je recht hebt op nabetaling tot 35 uur per week vanaf december 2017. Als zij het hard en juridisch willen spelen kan jij dat ook!

Even nagezocht taxi cao:
https://www.fnv.nl/sector-en-cao/alle-sectoren/taxi/taxi/
Nog niets kunnen vinden over uitzonderingen zodat er langer met een nul-urencontract gewerkt kan worden.
Weet iemand toevallig meer van de taxi cao?

edit: het zal dan gaan over het stukje MUP-kracht (met uitgestelde prestatieplicht), in hoofdstuk " 5 M.U.P.-krachten" staat niet vermeldt dat er afgeweken wordt in deze CAO van de algemene regels over hoe lang iemand een 0-urencontract mag hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door daan! op 06-03-2018 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:57:
Je kan ook gewoon al je diensten voor komende maand "teruggeven", bij een nulurencontract mag dit tot 1 werkdag van te voren namelijk. Ik zou dan ook gewoon je contract opzeggen en je diensten teruggeven, geen gezeik of gedoe.
Heb je ook iets dat deze bewering ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
@daan!

Bedankt voor het ietwat dieper erin duiken. Het is inderdaad een MUP (mupper contract zoals zij dat noemen) contact.

Samenvattend:
Ik ga dus even nog navragen bij een de hoofdplanner, die veel regelt, of we niet tot een overeenstemming kunnen komen en we er allemaal profijt van kunnen hebben en dus hou ik de volgende dingen nog even achter de hand als ze het heel slecht willen spelen.
  • Stilzwijgende contract verlenging wat puur op mondelingen basis is medegedeeld.
  • Zo heeft de werknemer na zes maanden recht op uitbetaling van het gemiddeld aantal uren dat deze in de voorgaande drie maanden heeft gewerkt.
Achtergrond info, waardoor ik toch wel alle keuzes overweeg
Ik was van mening dat 'het wel goed zou komen', maar was dus wel geschrokken van de reactie en mijn inziens is dan ook het beste om 'de eer' aan jezelf te houden, maar dan knaagt er toch iets aan je geweten.

De ervaring is namelijk geweest dat ik een ongeluk heb gehad met klanten in de taxi, waarbij een tegenligger onwel was geworden achter het stuur en zonder uitwijken frontaal op de taxibus geknalt zou zijn. Dit was dus niet het geval, maar er moest wel snel gehandeld worden (reanimeren van de bestuurder) en was de bus van het begin tot eind geraakt. De bus uiteindelijk nog naar de standplaats gereden en kreeg daar 'een preek' te horen van de baas dat "de kosten zo wel erg hoog opliepen en dat het de zoveelste schade van de maand was" en werd daarna direct op een andere bus gezet voor de volgende rit.

Later ben ik naar de baas gegaan om te zeggen dat dit eigenlijk niet kon, maar geen excuus. Daarbuiten zijn er nog zo enkele voorbeelden te noemen met een meer kinderachtige behandeling, maar dat zal ik jullie besparen ;)

Misschien zijn hierdoor mijn ethische overwegingen wat meer te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 886251

LordSinclair schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:57:
[...]

Heb je ook iets dat deze bewering ondersteund?
Kijk even op FNV, daar zie je het een en ander voor oproepkrachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:06:
[...]

Kijk even op FNV, daar zie je het een en ander voor oproepkrachten.
Oproepkrachten zijn niet gelijk aan 0-uren contracten zoals al eerder in dit topic is langsgekomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:55

Speedmaster

Make my day...

Taxi-bazen zijn een slag apart, speel het eerst correct en werkt het niet dan met dezelfde botte bijl reageren zoals zij doen. Zet er desnoods een advocaat op met een vordering voor achterstallig loon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:05
@Furion2000
Zoals waarschijnlijk iedereen die hier gereageerd heeft: IANAL (i am not a lawyer).
Mocht de baas inderdaad moeilijk doen en je de pressiemiddelen wilt inschakelen, win dan ook professioneel juridisch advies in.
Hopelijk komen jullie er gewoon samen uit als volwassenen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Inderdaad en bedankt tot dusver,

Negatieve vorderingen zullen waarschijnlijk nog wel worden overlegd, maar heb net een mail gestuurd naar de hoofdplanner met als concluderende zin: "Dit laatste lijkt mij toch een beter scenario om leuk uit elkaar te gaan na zoveel jaar en dus niet de manier waarop ****Pietje**** het bracht en zou kunnen spelen." Hoop dat het zo tot een positief einde komt ;)
Pagina: 1