Vraag

• amstel77
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 20:16
Is er belangstelling om een topic te openen over de Superbook van Sentio voor Android toestellen?
zie www.Sentio.com
De huidige bestellingsschermen van Sentio staan bestelling uit de EU niet toe, maar mogelijk zijn er mensen die net als ik in de kickstarter een Superbook hebben gekocht. Verwachte laatste leveringen NL in december 2018/januari 2019.

De Superbook is het toetsenbord met scherm dat van je Android telefoon een laptop maakt.
Er is ook een Sentio UI op de telefoon beschikbaar in de Android store:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sentio.desktop

Er zijn apps beschikbaar

Overzichtsinformatie in een blog

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fGFJHn/Superbook.png

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hd5kDS/Superbook_large.png

[ Voor 1% gewijzigd door amstel77 op 23-12-2018 01:49 . Reden: update: verwachte levering opgeschoven van eind mei, juni, juli, naar augustus, naar oktober, naar december/januari ]

Alle reacties

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:40
Jammer dat er zo weinig hierover te vinden is. Ook alternatieven zijn er vrijwel niet. Vind het idee hiervan namelijk wel super.

• PerryS
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-11-2018
Is er iemand die al een Sentio heeft ontvangen.
Schijnen momenteel bij de douane te liggen.

• amstel77
PerryS schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:36:
Is er iemand die al een Sentio heeft ontvangen.
Schijnen momenteel bij de douane te liggen.
Nee, er heeft nog niemand een Sentio Superbook ontvangen in de EU. Ze moeten nog verstuurd worden in de EU. Het wachten is op de accessoires, maar mogelijk dat in NL al eerder verstuurd wordt zonder deze accessoires. We gaan het meemaken vanaf woensdag over een week.

[ Voor 28% gewijzigd door amstel77 op 25-09-2018 14:38 . Reden: quote toegevoegd ]

• amstel77
(Toekomstige) eigenaren van de sentio superbook worden uitgenodigd lid te worden van de slack workspace Superbook-NL: https://join.slack.com/t/...gyZTdjOWVmZTg2YmI4ZmFmMjM

[ Voor 31% gewijzigd door amstel77 op 24-12-2018 10:40 . Reden: link update ]

• amstel77
Hier (op dit moment nog) enkele unboxing filmpjes op youtube:
YouTube: sentio superbook

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 12:30
heb de mijne net ontvangen.
ben idd een kickstarter besteller.

heb nog niet alles 100% uitgezocht, maar heb in ieder geval beeld gezien op de superbook
en ga van het weekend wel verder goochelen of ik alles goed krijg en 100% werkende..

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 13:36

EnnaN

Toys in the attic

Heb er ook 1 besteld bij de kickstarten, nog niets ontvangen... wachten dus. Maar ik heb er absoluut geen vertouwen meer in, heb mentaal het geld al weggegooid besloten om eerlijk te zijn...

Dus mocht iemand er heel graag 1 willen, die van mij is vast te koop als ie ooit nog komt :)

sig

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 13:36

EnnaN

Toys in the attic

Hier ook binnen. Tja. hij doet het. kwaliteit is nou niet echt ok te noemen. sluit niet goed, staat een beetje bol oid, en het trackpad is ook miserabel. superblij mee! .....

sig

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:27
Jullie hebben hem tenminste... dan hoor je bij de "lucky ones"
Er zijn er nog steeds vele die nog niks hebben, waaronder ik haha :)

Hier een tweetal links met veel informatie:
https://sentio.com/start
http://sentio.wikia.com/

• ricogeet
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-07 21:24
Ik heb de Superbook inmiddels ook ontvangen.
Mijn net nieuwe OnePlus 6T staat nog niet bij de ondersteunde devices en bovendien hebben OnePlus toestellen een workaround nodig om de benodigde OTG aan de praat te krijgen houden.
Mijn vorige toestel, de Google Pixel, zou wel volledig ondersteund zijn... behalve wellicht Android Pie.

Gisteren de https://sentio.com/start doorlopen en dit is in ieder geval een goed startpunt.
omdat ik een post-Nougat toestel heb , moest ik wel adb gebruiken om multi window ondersteuning te activeren. de Chrome App daarvoor kreeg ik niet aan de praat, maar adb onder windows installeren en dan het bijbehorende commando uitvoeren.. werkte.

vervolgens de superbook koppelen aan en dat werkte uiteindelijk, nadat ik wel een aardig aantal android toestemmingsverzoeken moest doorlopen.
Ook de benodigde firmware update heb ik kunnen aanbrengen, gewoon vanuit de sentio app(eerdere aankondiging leek op nog een extra app) ik moest tussen door 1 x rest(fn + power) doen.

Bij het koppelen van de telefoon aan de superbook start nu de sentio app op en start ook direct op.
toetsenbord en touchpad werken zo te zien prima, scherm ziet er wel ok uit.

App starten bijna allemaal prima op en in een klein scherm (wordt bij de eerste keer opstarten gevraagd).. alleen werkt het maximaliseren daarna niet ( Android Pie issue?)

... ik moet nog even verder met pionieren (het voelt wel als een apparaat dat nog niet af is)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:18
Als dit een topic kan worden voor hulp bij gebruik. Graag. Ik krijg de mijne vooralsnog niet werkend met mijn S7 Edge.

Heb de Sentio app geïnstalleerd. De Superbook update app, en de Displaylink app heb ik ook. Vanwege Android Oreo via adb de multiwindow geactiveerd, maar als ik mijn telefoon connect, gebeurt er niks. De screensaver op de Superbook blijft actief. De displaylink app geeft ook weinig sjoege, refresh doet niks.

NB: Kan root (icm custom rom - wel samsung based) nog roet in het eten gooien?

Stay safe

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:27
Master FX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:25:
Als dit een topic kan worden voor hulp bij gebruik. Graag. Ik krijg de mijne vooralsnog niet werkend met mijn S7 Edge.

Heb de Sentio app geïnstalleerd. De Superbook update app, en de Displaylink app heb ik ook. Vanwege Android Oreo via adb de multiwindow geactiveerd, maar als ik mijn telefoon connect, gebeurt er niks. De screensaver op de Superbook blijft actief. De displaylink app geeft ook weinig sjoege, refresh doet niks.

NB: Kan root (icm custom rom - wel samsung based) nog roet in het eten gooien?
Probeer dit eens te volgen:
http://sentio.wikia.com/wiki/Troubleshooting/Getting_Started

Volgens de support devices pagina op dezelfde wiki zou de S7 wel moeten werken.

Ik heb zelf de Superbook binnen sinds 22 december. Ben er veel mee aan het testen. Ga later uitgebreider een soort review schrijven.
Met de OnePlus 6: door de notch gebruik ik de SecondScreen app én Sentio Desktop. De Sentio app kan niet overweg met de notch waardoor je een extra balk krijgt als je SecondScreen niet gebruikt.
Ik vind het best prima werken ! Het is even wennen hoe alles werkt betreft multi-window. In Pie werkt het maximaliseren niet, maar je kan via een andere weg het scherm wel groter krijgen. Alt+Tab werkt goed en de taakbalk en bureaublad van SentioDesktop werken ook goed. Helaas nog geen goede batterij indicatie. Updaten van de superbook firmware én touchpad firmware(te vinden op de wiki) ging bij mij vlekkeloos. En het werkt daarna ook allemaal net wat beter.
Ik heb in plaats van SentioDesktop ook de app Taskbar geprobeert. Deze werkt opzich prima alleen alt+tab gebruikt de normale "recents" in android en ik kan daarmee alleen switchen tussen de laatst gebruikte app. Terwijl je in SentioDesktop gewoon door kan tabben naar andere apps. Ook werkt het multi-window net wat minder in Taskbar.
Met een Windows laptop: prima te gebruiken als tweede scherm, en ook te gebruiken als je met twee personen aan één document wil werken. Als je bijvoorbeeld samenwerkt aan een verslag kan dat wel handig zijn.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:18
Sinds een tijdje in het bezit van Huawei P30 Pro. Na een verhuizing was de charger van de Superbook even zoek maar die is inmiddels gevonden. Kabeltje besteld USB-C <=> USB-C. Superbook opgeladen en vol goede moed de Sentio desktop App geïnstalleerd. Die kwam keurig met een prompt voor de DisplayLink software en waarachtig, na een paar toestemmingsmeldingen, had ik gewoon beeld op de superbook. Een mirror van het setupproces, waarin een firmware update werd aangekondigd.

Daar leek het bij te blijven. Firmware upgrade is volgens mij geslaagd, maar nu krijg ik alsnog niet het beeld van de telefoon gemirrord op het scherm van mijn Superbook.

Ik kreeg in eerste instatie een notificatie icoontje bovenin beeld van het toestel wanneer de superbook was aangesloten, maar die komt niet meer.

Van alles geprobeerd, apps verwijderd, softreset SB, hard reset SB. Niks helpt.

Stay safe

Pagina: 1