opgelost,
[ Voor 99% gewijzigd door dezze op 20-11-2022 17:49 ]
[ Voor 99% gewijzigd door dezze op 20-11-2022 17:49 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Je hebt een zakelijke overeenkomst met een bedrijf en moet deze ook zo behandelen. In je contract staat een opzegtermijn en dat is enige afspraak waar je naar moet kijken.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
Op het moment ben ik aan het twijfelen of ik van werkgever moet gaan wisselen. Bij mijn huidige werk heb ik het qua sfeer en ontwikkeling zeker naar mijn zin. Ik heb veel geleerd en ik kan me vastbijten in m'n huidige project. Het is echter niet het werk dat ik nog vele jaren zou willen doen. Hoewel de ervaring en geleerde skills relevant zijn voor het vakgebied waar ik me in bevind, snak ik naar meer (creativiteit, complexiteit). De leercurve is nog niet afgevlakt, maar ik ambieer naar meer dan wat ze kunnen bieden op de middellange termijn, pak em beet 4-5 jaar.
Daarbij gaat het niet zo goed met dit bedrijf. Er wordt zelfs beroep gedaan op een (kleine) vrijwillige korting op het salaris over het gehele bedrijf. Nu heb ik aardig wat oud studiegenoten waarmee ik nog zo nu en dan om ga. Soms geven ze aan dat ze bij hun werkgever mensen zoeken. Ik heb altijd afgeslagen ondanks de mooie verhalen en beloningen die ze noemen. Echter hebben de eerdergenoemde factoren hebben mij ertoe bewogen om op een mooie kans te springen die heel recent voorbij kwam.
Er is een hele goede mogelijkheid dat ik een prima aanbieding krijg, maar mijn huidige contract loopt nog tot en met juni. Ik vind het verder zelf ethisch heel lastig. Zo voel ik me behoorlijk loyaal aan mijn huidige werkgever en door weg te gaan in zo'n lastig moment, breng ik het bedrijf in een nog lastiger parket. Ik ben een van de weinige werknemers die volledig verkocht is voor de rest van het jaar, dus ik ga dan een lopend project verlaten, wat het bedrijf weer in de verlegenheid brengt bij de klant.
Aan de andere kant adviseren mijn familie en vrienden me om voor mezelf te kiezen. Ik wil echter niet op slechte voet mijn huidige contract opzeggen. De wereld is klein en ik heb oprecht een goede band met mijn collega's en werkgever.
Ik voel me nogal een verrader door achter de ruggen van mijn werkgever en collega's iets anders op te zoeken. Mijn verstand zegt dat dit gevoel onterecht is. Maar wat moet ik daarmee? Ik ben niet eerder in zo'n situatie geweest.
Is er iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?
Zou graag wat advies willen.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Op zich lijkt me dit niet een heel lastig dilemma, je hebt een contract voor bepaalde tijd, beide partijen weten dat het per 01-07 stopt (behalve als beide partijen overeenstemmen om te verlengen).Ik vind het verder zelf ethisch heel lastig
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Luppie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:59:
Op zich lijkt me dit niet een heel lastig dilemma, je hebt een contract voor bepaalde tijd, beide partijen weten dat het per 01-07 stopt (mitstenzij beide partijen overeenstemmen om te verlengen).
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Dat is echt te kort door de bocht, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zou ik zeggen.Audiowaste schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:00:
Vergeet niet dat het hun uiteindelijk alleen maar om het geld gaat, zij hebben echt geen emotionele band met jou persoonlijk.
MSX 2 rulez more
"Life is a game. The only thing that matters is whether you're a pawn or a player."
Aandacht, complimenten, goed contact etc. ja, heel tevreden. Collega's zijn oprecht leuk. De directeur is iemand die in het weekend nog eens wilt bellen om te checken hoe het gaat, mocht er weekend werk zijn. Salaris en compensatie voor de vele overuren, nee, niet tevreden.MAX3400 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:55:
Is de loyaliteit twee kanten op? Krijg je voldoende aandacht, salaris, complimenten, etc etc? Nee? Opzeggen wanneer jou dat uitkomt maar dan in het belang van je nieuwe werk.
Ik ga geen oordeel geven over jouw directeur & collega's maar je laatste zin spreekt boekdelen; leef je om te werken of werk je om te leven?dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:30:
Aandacht, complimenten, goed contact etc. ja, heel tevreden. Collega's zijn oprecht leuk. De directeur is iemand die in het weekend nog eens wilt bellen om te checken hoe het gaat, mocht er weekend werk zijn. Salaris en compensatie voor de vele overuren, nee, niet tevreden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als je twijfelt dan zou ik sowieso iets anders gaan zoeken.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
Op het moment ben ik aan het twijfelen of ik van werkgever moet gaan wisselen.
Dat lijkt mij al een hele goede reden om iets anders te gaan zoeken.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
Daarbij gaat het niet zo goed met dit bedrijf. Er wordt zelfs beroep gedaan op een (kleine) vrijwillige korting op het salaris over het gehele bedrijf.
Tijdelijke contract is tijdelijk. Er zijn, ook in deze tijd, nog genoeg bedrijven die hun werknemers wel gewoon een vast contract geven. Beloftes over een mogelijke verlenging zijn, zolang ze niet zwart op wit staan met een handtekening eronder, niet meer dan beloftes.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
Er is een hele goede mogelijkheid dat ik een prima aanbieding krijg, maar mijn huidige contract loopt nog tot en met juni.
Dan is een korting vragen (met de nodige emotionele chantage) niet zo slim geweest van jouw werkgever, blijkbaar ben jij veel meer waard dan jij krijgt, en dan vraagt je werkgever of je ook akkoord wil gaan met minder salaris?dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
Ik vind het verder zelf ethisch heel lastig. (...) Ik ben een van de weinige werknemers die volledig verkocht is voor de rest van het jaar, dus ik ga dan een lopend project verlaten, wat het bedrijf weer in de verlegenheid brengt bij de klant.
Luister naar je verstand.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
Ik voel me nogal een verrader door achter de ruggen van mijn werkgever en collega's iets anders op te zoeken. Mijn verstand zegt dat dit gevoel onterecht is. Maar wat moet ik daarmee? Ik ben niet eerder in zo'n situatie geweest.
Het is wel aangegeven dat wanneer het bedrijf er weer bovenop komt dat de korting volledig wordt gecompenseerd. En afgaande van de geschiedenis van het bedrijf wil ik dit best geloven. Winstdeling zal er niet van komen met dergelijke rode cijfers, tenzij dit jaar er serieus verandering komt in het bedrijfsresultaat. De winstdeling is overigens een 13de maand. Maar het is zo geregeld dat of iedereen die krijgt, of niemand.daan! schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:40:
[...]
Dan is een korting vragen (met de nodige emotionele chantage) niet zo slim geweest van jouw werkgever, blijkbaar ben jij veel meer waard dan jij krijgt, en dan vraagt je werkgever of je ook akkoord wil gaan met minder salaris?
Staat daar op zijn minst een verruiming van de winstdeling tegenover voor alle werknemers? Zal wel niet.
Als het goed gaat dan plukt de eigenaar de vruchten en als het slecht gaat dan moeten de werknemers op de blaren zitten?
Helder
Verwijderd
Je bent gesprongen. Dit betekent dat meer dan 50% van je gevoel en verstand daar weg wil. Doen dus.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
om op een mooie kans te springen die heel recent voorbij kwam.
Je contract is tot juli, logisch dat je al rond aan het kijken bent. Dat snapt die werkgever ook wel, moeten ze maar vast aanbieden.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
Er is een hele goede mogelijkheid dat ik een prima aanbieding krijg, maar mijn huidige contract loopt nog tot en met juni.
[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 06-03-2018 23:30 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ze zijn anders alles behalve loyaal aan jou.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
Er is een hele goede mogelijkheid dat ik een prima aanbieding krijg, maar mijn huidige contract loopt nog tot en met juni. Ik vind het verder zelf ethisch heel lastig. Zo voel ik me behoorlijk loyaal aan mijn huidige werkgever en door weg te gaan in zo'n lastig moment, breng ik het bedrijf in een nog lastiger parket.
https://niels.nu
Red flag! Red flag!Er wordt zelfs beroep gedaan op een (kleine) vrijwillige korting op het salaris over het gehele bedrijf.
Ik snap dit gevoel, maar daar moet je even doorheen bijten. Je hebt een zakelijke relatie, maar dit kan soms door leuke collegas etc op een persoonlijke relatie gaan lijken. Die leuke collegas echter gaan niet jouw hypotheek/huur betalen als je ontslagen zou worden en de kans is aanwezig dat je de meeste van die collegas nooit meer ziet als je besluit weg te gaan.Ik voel me nogal een verrader door achter de ruggen van mijn werkgever en collega's iets anders op te zoeken. Mijn verstand zegt dat dit gevoel onterecht is.
Je contract loopt af, je moet het dan ook niet zien als een contractverlenging (zonder inspraak), maar eerder zien als een onderhandeling hoe jullie samen verder kunnen gaan. Daar hoort een stukje beloning en uitwerking van toekomstperspectief bij.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:30:
...contractverlenging...
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verder zoeken en als je een andere aanbieding krijgt wat je voldoende aanspreekt op in gaan.dezze schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:
Er is een hele goede mogelijkheid dat ik een prima aanbieding krijg, maar mijn huidige contract loopt nog tot en met juni. Ik vind het verder zelf ethisch heel lastig. Zo voel ik me behoorlijk loyaal aan mijn huidige werkgever en door weg te gaan in zo'n lastig moment, breng ik het bedrijf in een nog lastiger parket. Ik ben een van de weinige werknemers die volledig verkocht is voor de rest van het jaar, dus ik ga dan een lopend project verlaten, wat het bedrijf weer in de verlegenheid brengt bij de klant.
Aan de andere kant adviseren mijn familie en vrienden me om voor mezelf te kiezen. Ik wil echter niet op slechte voet mijn huidige contract opzeggen. De wereld is klein en ik heb oprecht een goede band met mijn collega's en werkgever.
Is er iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?
Zou graag wat advies willen.
[ Voor 26% gewijzigd door Hann1BaL op 07-03-2018 10:32 ]
Precies dit.Hann1BaL schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:31:
Het mag niet jouw probleem worden dat je salaris inlevert omdat het bedrijf niet zo goed gaat. (Bij de meeste bedrijven komt het loon er niet net zo hard bij als het wel heel goed gaat.)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq